Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 15:26
nanobot_
nanobot_ is offline
Nou.

Mijn lerares engels dit jaar.

Het type "ik ben 40 en ik ben trots dat ik schoenen draag die bedoeld zijn voor bejaarden".

eerste les die ik met haar had, hadden we een luisteropdracht. Toen ze die voor de tweede keer liet afspelen, pakte ik mijn tas, en haalde daar wat uit. Zet ze de cdspeler op pauze en begint te roepen: "zeg, koop eens een andere tas! hoor je niet wat voor herrie dat ding maakt?"

vervolgens stuurt ze iemand uit de klas omdat die teveel herrie maakte - maar de hele klas maakte ontzettend veel herrie.

Daarnaast kan ze géén engels. Haar uitspraak is beláchelijk, en ze heeft al 6 jaar geen engels meer gegeven.
Normaal geeft ze frans.

Ik doe dit jaar over, ben dus blijven zitten, en ik en een vriendin van me die bij mij in de klas zit en ook is blijven zitten, moesten haar gaan uitleggen hoe de tweede fase werkt, hoe de toetsing werkt, en hoe het boek werkt.

Like holy fuck, dat gaat wel heel ver, dat ik een leraar moet gaan uitleggen hoe lesgeven werkt.

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 15:30.
Advertentie
Oud 01-09-2005, 15:29
Bartje
Bartje is offline
Als er meer in je klas zijn die daar over denken moeten jullie gezamelijk klagen bij je lerares. Als dat niet lukt kun je altijd nog met je mentor gaan praten.
Samen sta je sterker dan alleen
Oud 01-09-2005, 15:31
nanobot_
nanobot_ is offline
Citaat:
Bartje schreef op 01-09-2005 @ 16:29 :
Als er meer in je klas zijn die daar over denken moeten jullie gezamelijk klagen bij je lerares. Als dat niet lukt kun je altijd nog met je mentor gaan praten.
Samen sta je sterker dan alleen
Ik heb haar in de tweede gehad voor frans, toen is ze overspannen geraakt e.d. en door haar onderwijs heb ik een enorm gat in mijn basis voor frans ;s

mijn moeder gaat een klachtenbrief schrijven naar school

maar er denken inderdaad meer mensne zo, en we gaan zeerzeker actie ondernemen...
Oud 01-09-2005, 16:13
Verwijderd
Mja, dat ze boos wordt wanneer mensen lawaai maken, lijkt me heel normaal. Je hoort gewoon op te letten. Dat er dan één iemand uit wordt gestuurd, is gewoon een soort waarschuwing voor de rest, zo ging dat bij ons ook altijd. ('De volgende die geluid maakt kan zich gaan melden!' bv, of gewoon iemand die er tussen uit springt eruit gooien.)

Dat ze geen Engels kan, mja, als ze het maar uit kan leggen, denk ik dan. Ze zal vast wel weten hoe de grammatica in elkaar zit. Dat haar uitspraak niet perfect is, pech dan. (Bij Frans lijkt me dat belangrijker.) Ik heb ook een lerares gehad die echt een slechte uitspraak had (ipv 'th' zei ze altijd 'sss', dat levert rare misverstanden op... 'You want to go to the sousssss!' ).

Maar goed, als ze geen orde kan houden/heel slecht lesgeeft, ga dan eens naar je mentor met een paar andere mensen uit je klas (groepje van 4 bv.) en leg het uit. Misschien dat collega's er over kunnen praten met haar, dat helpt vaak al.

(En dat ze schoenen draagt die jij niet mooi vindt is natuurlijk helemaal niet van belang; doe gewoon normaal en ga niet iedereen afzeiken omdat ze er anders uitzien dan van jou moet.)
Oud 01-09-2005, 16:22
nanobot_
nanobot_ is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-09-2005 @ 17:13 :
Mja, dat ze boos wordt wanneer mensen lawaai maken, lijkt me heel normaal. Je hoort gewoon op te letten. Dat er dan één iemand uit wordt gestuurd, is gewoon een soort waarschuwing voor de rest, zo ging dat bij ons ook altijd. ('De volgende die geluid maakt kan zich gaan melden!' bv, of gewoon iemand die er tussen uit springt eruit gooien.)

Dat ze geen Engels kan, mja, als ze het maar uit kan leggen, denk ik dan. Ze zal vast wel weten hoe de grammatica in elkaar zit. Dat haar uitspraak niet perfect is, pech dan. (Bij Frans lijkt me dat belangrijker.) Ik heb ook een lerares gehad die echt een slechte uitspraak had (ipv 'th' zei ze altijd 'sss', dat levert rare misverstanden op... 'You want to go to the sousssss!' ).

Maar goed, als ze geen orde kan houden/heel slecht lesgeeft, ga dan eens naar je mentor met een paar andere mensen uit je klas (groepje van 4 bv.) en leg het uit. Misschien dat collega's er over kunnen praten met haar, dat helpt vaak al.

(En dat ze schoenen draagt die jij niet mooi vindt is natuurlijk helemaal niet van belang; doe gewoon normaal en ga niet iedereen afzeiken omdat ze er anders uitzien dan van jou moet.)
Ik lette op, ik pakte alleen wat uit mijn tas.

Ik vind dat iemand die engels les geeft, fatsoenlijk zijn vak moet kennen. Dat lijtk me wel zo logisch, als jij per jaar 100 leerlingen moet lesgeven.

Daarnaast beschreef ik alleen maar het type. kan mij het schelen dat zij het draagt. Moet ze zelf maar weten.

Beetje jammer dat je me zo afblaft.
Oud 01-09-2005, 16:30
Verwijderd
Ik blaf je niet af, je moet je alleen bedenken dat het voor haar ook niet makkelijk is les te geven wanneer er overal geluid is. Op een gegeven moment ben je dat eens zat en misschien ga je dan eens te ver.

En zelf bedenken dat je naar je mentor of conrector kan gaan is toch niet zo moeilijk?
Oud 01-09-2005, 16:36
nanobot_
nanobot_ is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-09-2005 @ 17:30 :
Ik blaf je niet af, je moet je alleen bedenken dat het voor haar ook niet makkelijk is les te geven wanneer er overal geluid is. Op een gegeven moment ben je dat eens zat en misschien ga je dan eens te ver.

En zelf bedenken dat je naar je mentor of conrector kan gaan is toch niet zo moeilijk?
nee, dat weet ik ook wel, en ik vroeg ook niet om advies, of wel? ik wou het gewoon even kwijt.
Oud 01-09-2005, 16:37
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
nanobot_ schreef op 01-09-2005 @ 16:26 :
Haar uitspraak is beláchelijk, en ze heeft al 6 jaar geen engels meer gegeven.
Normaal geeft ze frans

Ooh, dan krijg je zo'n Allo Allo-accent!
Oud 01-09-2005, 16:41
Estar
Estar is offline
Citaat:
nanobot_ schreef op 01-09-2005 @ 17:36 :
nee, dat weet ik ook wel, en ik vroeg ook niet om advies, of wel? ik wou het gewoon even kwijt.
Dan denk ik dat er een slotje komt
Oud 01-09-2005, 16:46
Mindfields
Mindfields is offline
Boeiend, als je ook maar een beetje Engels kent maakt het geen reet uit van wie je les hebt. Zelfs Engels in 6gymnasium is een lachertje.
Oud 01-09-2005, 16:46
Verwijderd
Als je zelf al helemaal geen verdere bedoelingen hebt met dit topic, dan gooi ik hem nu dicht.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten