Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 18:22
Verwijderd
Het lijkt wel alsof iederen HBO instelling tegenwoordig alle studenten in groepen laat werken. Normale lessen worden nauwelijks meer aangeboden, er wordt veel gehamerd op 'competentiegericht leren' en de studenten moeten 'het vooral zelf uitzoeken en in groepen leren werken', want, zo zegt men: 'daarvan leer je zelfstandig werken'. Natuurlijk is dit zo, maar het overgrote deel van het werk dat ik doe is groepswerk.

Dat is toch volkomen waardeloos? Ik persoonlijk wil niet van anderen afhankelijk zijn voor het eindresultaat van mijn werk. Bovendien heb ik het idee dat ik alleen sneller werk, en vaak ook beter werk lever, dan als ik met 4 anderen aan een opdracht werk. Je hoeft maar een lambal in de groep te hebben of een iemand die niet zo goed mee kan komen met de rest en het eindresultaat lijdt eronder.

Wat denken jullie van groepswerk? Natuurlijk is het zeker goed om te leren samenwerken, maar met mate. Ik schat dat 75% van het werk waarvoor ik een cijfer krijg uit groepswerk bestaat. Ik voel me hierdoor afgeremd in wat ik wil: het is toch niet fair dat ik voor mijn eindcijfer in behoorlijk grote mate afhankelijk ben van anderen?
Wat denken jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2005, 18:52
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik ben het met je eens, zelf heb ik er ook een hekel aan om in groepjes te werken. Als iemand die hard en goed werkt wordt je dan vaak de dupe van minder ijverige groepsgenoten. Samenwerken leer je er misschien wel van, maar zelfstandig wordt je er zeker niet altijd van want er zijn genoeg mensen die t werk dan aan anderen over laten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:39
Verwijderd
Bij ons wordt er ook veel in groepen gewerkt...soms erg vervelend, andere keren minder. De afgelopen twee jaar wist ik precies met wie ik wel en met wie ik niet samen moest werken. Ik koos dan ook altijd degene uit met wie ik goed samen kon werken (logisch). Komend jaar kom ik, op drie na, met onbekenden in een klas en omdat het om afstuderen gaat ben ik van plan om dat alleen te gaan doen, ook al wordt dat 'ernstig afgeraden'.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Vitamintje schreef op 02-09-2005 @ 19:52 :
Ik ben het met je eens, zelf heb ik er ook een hekel aan om in groepjes te werken. Als iemand die hard en goed werkt wordt je dan vaak de dupe van minder ijverige groepsgenoten. Samenwerken leer je er misschien wel van, maar zelfstandig wordt je er zeker niet altijd van want er zijn genoeg mensen die t werk dan aan anderen over laten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 22:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik schrok er gewoon van toen ik op de site van mijn school zag hoeveel verslagen, werkstukken, presentaties ed ik dit jaar moet maken... Inderdaad, ongelofelijk veel groepswerk. En ik baal er ook van dat ik daardoor veel afhankelijk ben van anderen. Aangezien ik de mensen uit mijn klas niet ken, ben ik bang een keuze te maken waardoor ik bij mensen in een groep zit die geen fuck uitvoeren of gewoon niets kunnen. Om dezelfde reden heb ik wiskunde met een punt lager af moeten sluiten (werkstuk dat voor 20 procent meetelde, niemand deed wat, we kregen een 4 en mochten het niet herkansen. Grr!!).

Om deze reden wil ik overigens ook heel graag naar de universiteit... Ik wil me liever verdiepen in de theoretische kant.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 01:11
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-09-2005 @ 23:02 :
*verhaal*
Om deze reden wil ik overigens ook heel graag naar de universiteit... Ik wil me liever verdiepen in de theoretische kant.
ugh, dat is heel naar.
Aan de universiteit is overigens steeds meer hetzelfde aan de hand inmiddels Daar heb je gelukkig verder in je studie steeds minder mee te maken, maar het is gewoon vervelend om van anderen afhankelijk te zijn en bovendien vind ik dat je individueel tot dingen in staat moet zijn. Later zul je het ook alleen moeten doen.

@Leonoor: Waarom wordt dat afgeraden en wat voor soort afstudeeropdrachten doe je dan?
edit: het lijkt me namelijk dat een afstudeeropdracht dermate belangrijk is dat het presteren van de individuele student boven het belang van teamwork staat.
Oud 03-09-2005, 01:51
Verwijderd
Dat noemen ze geloof ik nu ook peer to peer en het zal in de toekomst steeds meer voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 03-09-2005 @ 02:11 :
@Leonoor: Waarom wordt dat afgeraden en wat voor soort afstudeeropdrachten doe je dan?
edit: het lijkt me namelijk dat een afstudeeropdracht dermate belangrijk is dat het presteren van de individuele student boven het belang van teamwork staat.
Je moet aan de hand van de casus één of ander verslag maken over de diagnostische cyclus oid (krijg het maandag uitgelegd, als het goed is ). Ik weet niet waarom ze het afraden, misschien omdat je dan alles alleen moet oid... Maar ernstig afgeraden betekend niet dat het niet mag, ik wil het alleen doen en dan lijkt mij dat dat dus gewoon moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 09:03
Wawl
Wawl is offline
Na vier jaar op het HBO ben ik het ook helemaal zat.
Oud 03-09-2005, 09:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik vond t 'samenwerken' op de havo al bijzonder onhandig...
Oud 03-09-2005, 10:16
MB
MB is offline
JE moet gewoon leren samenwerken en de enigste manier om dat goed te leren is om het ook daadwerkelijk te doen, mij lijkt het daarom erg nuttig. Natuurlijk is het lastig als je een lambal in je groepje hebt of iemand die het niet zo goed snapt, de bedoeling is dus ook dat je dan leert om die lambal een beetje te motiveren en degene die het niet zo goed snapt wat bij te brengen. En je moet het niet zien als dat je eindresultaat lijdt onder de prestaties van de anderen, maar dat het eindresultaat lijdt onder het feit dat jij ze niet goed genoeg hebt kunnen helpen, dat is de bedoeling van het werken in groepjes...

Volgens mij
Oud 03-09-2005, 10:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zal best, maar als jij zo'n bagger groepje hebt dat je alles zelf moet doen, raak je zelf onderhand zo overspannen dat je straks helemaal niets meer kunt Ik snap het wel, maar het is gewoon te veel. En het gaat nu wel om je studiepunten. Als er straks een nietsnut tussen zit op je werk, wordt die vanzelf wel ontslagen of hij krijgt ander werk.

En samenwerken kan ik onderhand echt wel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 10:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
het verschil tussen samenwerken op t werk en op school is dat op scholen je mensen vaak niet op hun verantwoordelijkheid aan kunt spreken, en het vaak nogal lastig is om er iets aan te doen als dr iemand niks doet.
Oud 03-09-2005, 10:54
Verwijderd
Ik vind het vooral vervelend om in een groepje te zitten dat niets doet of dingen gewoon maar een beetje willen doen voor een zesje. Zo werk ik zelf niet. Maar wanneer je eenmaal een goed groepje hebt gevonden, werkt het ook wel fijn. Over het algemeen werk ik liever zelf, maar goede groepjes zijn ook welkom.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:05
Verwijderd
Ik vind het lastig om een groepje te werken, omdat ik dan niet aan de opdracht kan werken op het moment dat mij het beste uitkomt, maar een ontmoeting moet afspreken, en ook omdat je dan al gauw zo veel tijd kwijt bent met overleggen over hoe je het gaat doen. Maar ik heb eigenlijk nooit last van mensen die alles door de rest laten opknappen (natuurlijk heb je ijverige mensen, luie mensen en mensen die daartussenin zitten, maar mijn ervaring is dat de 'luie mensen' best netjes mee doen als je ze een beetje aanspoort). En tja, samenwerken is toch iets wat je zult moeten leren.
Voordeel van groepswerk is ook dat het dan makkelijker is om echt iets groots te maken en het is altijd leuk om een groot werkstuk af te hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:09
Verwijderd
Natuurlijk is samenwerken handig, maar de manier waarop het nu gebeurt is belachelijk. Driekwart van al het werk dat ik moet doen móet ik samen met anderen doen. Mijn resultaat hangt dus voor een (te) groot deel van anderen af.

Citaat:
MB schreef op 03-09-2005 @ 11:16 :
JE moet gewoon leren samenwerken en de enigste manier om dat goed te leren is om het ook daadwerkelijk te doen, mij lijkt het daarom erg nuttig. Natuurlijk is het lastig als je een lambal in je groepje hebt of iemand die het niet zo goed snapt, de bedoeling is dus ook dat je dan leert om die lambal een beetje te motiveren en degene die het niet zo goed snapt wat bij te brengen. En je moet het niet zien als dat je eindresultaat lijdt onder de prestaties van de anderen, maar dat het eindresultaat lijdt onder het feit dat jij ze niet goed genoeg hebt kunnen helpen, dat is de bedoeling van het werken in groepjes...

Volgens mij
Dat ik mensen die het niet zo goed bij kunnen houden moet helpen begrijp ik, daar wil ik ze ook graag bij helpen. Maar de hoeveelheid groepswerk die er nu is op mijn school (HEAO) en wat ik van vrienden hoor (o.a. HTS) is naar mijn mening te veel. Voor het overgrote deel van mijn studiepunten ben ik afhankelijk van anderen.

Dan kan men wel zeggen dat ik "moet leren motiveren", maar zodra je met twee of meer van die lamballen in een groepje zit hang je, hoe dan ook. Dan ben je bij wijze van spreken meer tijd kwijt met het aan het werk krijgen van die mensen, en er vooral voor zorgen dat ze er serieus aan werken, dan dat je eigenlijk met het daadwerkelijke groepswerk bezig bent.

Samenwerken lijkt mij ook een goed en belangrijk onderdeel van opleidingen, maar waarom zoveel? Gemiddeld genomen gaan de 'betere' studenten er qua cijfers op achteruit: niet iedereen is in voldoende mate te motiveren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 12:27
Verwijderd
In het bedrijfsleven zal je ook véél moeten samenwerken, beetje onhandig wanneer je dat dan nooit eerder hebt gedaan of niet genoeg. Je zal altijd mensen hebben die lui zijn, daar moet je mee om leren gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 12:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 13:27 :
In het bedrijfsleven zal je ook véél moeten samenwerken, beetje onhandig wanneer je dat dan nooit eerder hebt gedaan of niet genoeg. Je zal altijd mensen hebben die lui zijn, daar moet je mee om leren gaan.
met dit verschil dat in het bedrijfsleven luiheid veel harder afgestraft wordt en kan worden dan onder studenten.

overigens vind ik dat mensen die toch niks uitvreten ook niks op t hbo/wo te zoeken hebben, en dat soort mensen zullen t ook nooit lang volhouden in een beetje hogere functie.
Oud 03-09-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-09-2005 @ 13:40 :
met dit verschil dat in het bedrijfsleven luiheid veel harder afgestraft wordt en kan worden dan onder studenten.

overigens vind ik dat mensen die toch niks uitvreten ook niks op t hbo/wo te zoeken hebben, en dat soort mensen zullen t ook nooit lang volhouden in een beetje hogere functie.
Mensen die niets uitvoeren moet je binnen je groep aanpakken. Zo deed ik dat altijd; mensen duidelijk maken dat wanneer ze niet mee helpen, de naam niet op de opdracht komt te staan of dat er wordt vermeld bij de docent dat één persoon niets gedaan heeft. Kinderachtig misschien, maar dat heeft altijd wel gewerkt. Aansporen wil ook nog wel eens helpen, zelf leiding nemen en mensen taken geven, zorgen dat ze hun deel een week van te voren (oid) bij jou inleveren en dan kritiek geven wanneer je niet tevreden bent. Vervelend, maar 't werkt wel. Mensen gaan zich dan schuldig voelen en gaan een volgende keer beter hun best doen. Echte luilakken die níets doen, moet je uit je groep trappen en nooit meer mee samen gaan werken. Die hebben idd niets op het hbo/wo te zoeken.

(Ik heb op het HBO overigens nooit mensen gehad die niet aan te sporen waren, op de Havo was dat veel erger.)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 14:41 :
Mensen die niets uitvoeren moet je binnen je groep aanpakken. Zo deed ik dat altijd; mensen duidelijk maken dat wanneer ze niet mee helpen, de naam niet op de opdracht komt te staan of dat er wordt vermeld bij de docent dat één persoon niets gedaan heeft. Kinderachtig misschien, maar dat heeft altijd wel gewerkt.(...)
Klopt, maar dit pakt lang niet altijd goed uit. Probleem is dat sommige mensen gewoon niets uitvoeren. Die kun je wel uit de groep zetten, maar ondertussen kun jij al het werk doen. Het werk moet toch gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 03-09-2005 @ 15:25 :
Klopt, maar dit pakt lang niet altijd goed uit. Probleem is dat sommige mensen gewoon niets uitvoeren. Die kun je wel uit de groep zetten, maar ondertussen kun jij al het werk doen. Het werk moet toch gedaan worden.
Tuurlijk, maar die mensen worden dan wel 'gestraft'. Wanneer ze toch niet mee werken, wil ik ook niet dat hun naam om mijn werk komt te staan.

Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:47
Nyawa
Ik herken wel een beetje in wat je zegt. Ik ben zelf vrij perfectionistisch, wil alles precies goed hebben wat werkstukken betreft e.d, kan moeilijk dingen uit handen geven en haat afhankelijk zijn van anderen, dus dan is het wel eens lastig om met mensen samen te werken die dat niet zo hebben. Toch denk ik dat groepswerk wel goed is. Je moet nu eenmaal later ook samen kunnen werken met je collega's. De hoeveelheid (denk aan alle PO's in de Tweede Fase) zou alleen idd wel wat minder kunnen. Hoe het op het HBO zit met groepswerk weet ik niet omdat ik VWO doe, maar dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:08
MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-09-2005 @ 13:40 :

Meestal komt dat omdat de mensen die wel ijverig zijn het dan lullig vinden ze uit het groepje te zetten, want volgens mij behoort dat best wel tot de opties (iig op de middelbare school nog wel) als je een beetje aan kunt tonen dat iemand zijn best echt niet doet. Als je een 'lambal' in je groepje hebt moet je hem eruit werken en niet denken: 'Dat is lullig, dus dat doe ik niet', want hij doet het zichzelf aan.

Maar ongetwijfeld zal het soms niet kunnen en zitten er ook nadelen aan, maar soms moet je je ook maar gewoon schikken in je lot, je kan er toch niks tegen doen dan.

Ik heb er trouwens zelf altijd een ongelofelijke hekel gehad aan mensen die dachten dat ze de leiding wel even konden nemen en zich dus als leidinggevende opstelden. Sommige hebben het zelfs weleens in hun hoofd gehaald om mijn deel van het werk aan te passen en zo in te leveren (maar dat was dus op de HAVO, ik ben zelf net begonnen op HBO)

Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 17:10.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 03-09-2005 @ 18:08 :

Ik heb er trouwens zelf altijd een ongelofelijke hekel gehad aan mensen die dachten dat ze de leiding wel even konden nemen en zich dus als leidinggevende opstelden. Sommige hebben het zelfs weleens in hun hoofd gehaald om mijn deel van het werk aan te passen en zo in te leveren (maar dat was dus op de HAVO, ik ben zelf net begonnen op HBO)
Ik neem vrij vaak de leiding (tenzij iemand anders me voor is, maar dat is nog niet vaak gebeurt) en ik bekijk ook het werk van anderen (en anderen bekijken mijn werk). We corrigeren dan elkaars werk en komen dan samen om het totaal te bespreken. Werkt altijd fantastisch. Ben je op tijd klaar en is het goed gegaan. Echt samen om een tafel zitten werken heb ik nooit gedaan, meestal echt taken verdeeld en dan elkaars werk samen voegen tot één geheel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:04
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik werk zelf ook vaak alleen. vind ik vaak ook wel prettiger. maar samen met iemand doen is wel gezelliger. Ik zelf had een keer samnegewerkt met een stuude zeg maar. En ik had het verkeerd gemaakt en bij haar ingeleverd. ( zeij zou het uit printen, printer deed het niet blabla... ) Heeft dat mens zelf alles verbeterd en de volgende morgen heeft ze zitten klagen bij iedereen en bij mij Ze had me ook wel even kunnen bellen dat ik het verkeerd had gedaan. Had ik na afloop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2005, 20:15
MB
MB is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 19:04 :
Ik neem vrij vaak de leiding (tenzij iemand anders me voor is, maar dat is nog niet vaak gebeurt) en ik bekijk ook het werk van anderen (en anderen bekijken mijn werk). We corrigeren dan elkaars werk en komen dan samen om het totaal te bespreken. Werkt altijd fantastisch. Ben je op tijd klaar en is het goed gegaan. Echt samen om een tafel zitten werken heb ik nooit gedaan, meestal echt taken verdeeld en dan elkaars werk samen voegen tot één geheel.
Dat is niet zo erg, maar meestal print 1 iemand het uit en die had er bij mij zomaar dingen weggehaald en wat dingen toegevoegd. Je begrijpt dat ik daar niet van gediend was, neem ik aan... En zomaar de leiding nemen wordt je niet door iedereen in dank afgenomen, zoiets moet in overleg gebeuren en moet zeker niet doorgedramd worden als je leiderschap niet geaccepteerd wordt. Dan krijg je een slechte werksfeer
Oud 03-09-2005, 20:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
daarnaast; het kan gebeuren dat je iets met 2 of 3 man doet, en dat je een maand voor de opdracht hebt. begin van de maand is iedereen nog aanwezig op de studie, eind van de maand zijn er 2 gestopt.

tja.

da's knap lastig.
Oud 03-09-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 03-09-2005 @ 21:15 :
Dat is niet zo erg, maar meestal print 1 iemand het uit en die had er bij mij zomaar dingen weggehaald en wat dingen toegevoegd. Je begrijpt dat ik daar niet van gediend was, neem ik aan... En zomaar de leiding nemen wordt je niet door iedereen in dank afgenomen, zoiets moet in overleg gebeuren en moet zeker niet doorgedramd worden als je leiderschap niet geaccepteerd wordt. Dan krijg je een slechte werksfeer
Ah, nee, ok, we namen altijd nog de laatste versie samen door en meestal printten we die op school uit. Ik heb nooit zomaar iets gewijzigd en dat zal ik ook nooit zomaar doen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:20
MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-09-2005 @ 21:16 :
daarnaast; het kan gebeuren dat je iets met 2 of 3 man doet, en dat je een maand voor de opdracht hebt. begin van de maand is iedereen nog aanwezig op de studie, eind van de maand zijn er 2 gestopt.

tja.

da's knap lastig.
Dan hebben sommige mensen hier dus hun zin gekregen, want die zeggen het liever alleen te doen
Oud 03-09-2005, 20:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik heb in principe geen probleem met samenwerken.

zolang iedereen zn muil houdt en naar mij luistert...
Oud 03-09-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 03-09-2005 @ 21:20 :
Dan hebben sommige mensen hier dus hun zin gekregen, want die zeggen het liever alleen te doen
Dat lees je dan verkeerd. Ik werk inderdaad liever alleen maar ik zie het niet zitten om het werk van een groep alleen te doen. Dat is aardig wat werk teveel .
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:44
Verwijderd
Met samenwerken is op zich niets mis, met constant samenwerken wel.

Ik doe dingen dan ook liever alleen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:45
Verwijderd
Trouwens wel verrassend om te lezen dat de meesten hier liever alleen werken .
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:47
Verwijderd
Als ik iets alleen doe weet ik precies hoe ik iets wil hebben. En als je dan samenwerkt moet je dat constant gaan doorspreken, waanzinnig irritant.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:57
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik blijk met groepswerk op opleidingen ook nogal vaak de neiging te hebben te doen alsof ik de leiding heb (en zolang dat geaccepteerd word is er niks aan de hand), en ik denk omdat dat komt omdat ik dat toch een paar jaar gewoon zo gewend ben geweest; personeel staat nou eenmaal 'onder' de leidinggevende, en dat went vrij snel.
Oud 03-09-2005, 21:03
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Laurens schreef op 03-09-2005 @ 21:45 :
Trouwens wel verrassend om te lezen dat de meesten hier liever alleen werken .
Maar toch doet iedereen samen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 03-09-2005 @ 22:03 :
Maar toch doet iedereen samen
dat MOET op de meeste opleidingen, vandaar...
Oud 03-09-2005, 21:45
Nobucta
Nobucta is offline
Ik werk alleen maar in groepen bij mijn opleiding, wat ik zeker niet verkeerd vind. Bij die opleiding komt het ook voor een groot deel overeen met het echte bedrijfsleven. Als ik naar een soortgelijke universitaire studie kijk denk ik dat wij veel sneller weten hoe het werkt, maar wij krijgen ook serieus lezingen over hoe je jezelf omhoog kan slijmen ed.

Ik vind het ook prima om in groepen te werken. Ik heb de discipline niet om mezelf bezig te houden, en ik word er toch op aangesproken als ik niet goed genoeg presteer, wat ik dus probeer te voorkomen. Wat ook een voordeel is, is dat je goede feedback krijgt van medestudenten over hoe je bijvoorbeeld overkomt op anderen, werkhouding en vaardigheden. Docenten zien dat minder goed omdat die meer studenten in degaten moeten houden.

Wanneer ik zin heb om me af te sluiten doe ik dat gewoon lekker, neem ik een berg werk mee en spreek af wanneer die klaar is.

Overigens bestond mijn meest recente projectgroep uit 40 man.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 19:04 :
Zo doen wij dat ook meestal, al kan niet iedereen dat, heb ik afgelopen jaar gemerkt... Meestal was ik degene die het uitprinte, omdat ik nogal een zeikerd ben qua opmaak ed (alles moet precies hetzelfde, niet nog twee regels op een nieuwe pagina, enz.) en de rest vond het wel best. Doordat we de stukken van te voren bespraken of iig commentaar gaven ed gebeurde het nooit dat iemand zomaar iets veranderde aan het stuk van een ander zonder het te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 08:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja, ik neem ook meestal de leiding en ben ook de gene van de finishing touch (en print het dus uit). Ben ook nogal een zeikerd qua lay-out. Sommige mensen zijn nog zo kinderachtig en dat zie je dan ook terug in hun afwerking
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten