Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 17:39
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Even kijk ik terug
Terug naar het verleden.
Het verleden van ons beiden
waar jij me zo liet lijden.

Je veraad,je liegt, bezorgt verdriet,
Je bedriegt, maar toegeven doe je niet.

Ik ben nu wie ik ben
Jij ben jij bent nu wie jij bent.
Ik hoop zo dat je verandert,
want je echte jij is nog onbekend.

Je liegt en bedriegt tot de weg terug verdwijnt,
In jou leven is er geen "ik",
Geen lieve en geen lomperik,
In jou leven is de "ik" "wie ik wil zijn".

Ik denk aan jou en bal mijn vuisten
Ik wil je toewensen helse pijn
Opeens schiet me toch iets tebinnen
dat ik niet zoals jij wil zijn.
Oud 29-08-2005, 17:43
Anoniem
Nee. Sorry. Dit vind ik echt een mengeling van cliché, metrum dat loopt als een kreupel iets, en ik vind het factor 'jij bent stom bah agressie' net iets te groot worden, vooral in de laatste strofe. Het kan zijn dat je dat sarcastisch bedoelt, maar ik vind dit niets.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 18:36
Reem
Reem is offline
Ik sluit me geheel aan bij Zepp. Plus dat ik vind dat je wel wat zorgvuldiger mag zijn, want er staat een aantal onnodige spelfouten in.
Jij ben jij bent nu wie jij bent. klopt ook niet helemaal toch?
Oud 29-08-2005, 18:51
Cherry Springs
Dat was ff een outlet van haat voor een bepaald persoon. Die moest ik ff kwijt...
Oud 30-08-2005, 19:22
Disintegration
Disintegration is offline
en ook een outlet van dichtkunsten, want die bespeur ik niet meteen
Oud 30-08-2005, 19:47
Anoniem
Citaat:
Disintegration schreef op 30-08-2005 @ 20:22 :
en ook een outlet van dichtkunsten, want die bespeur ik niet meteen
*grinnik*

die is gevat!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:50
Disintegration
Disintegration is offline
hehe, jouw opmerking over het metrum vond ik ook erg aandoenlijk
Oud 30-08-2005, 19:55
Anoniem
Citaat:
Disintegration schreef op 30-08-2005 @ 20:50 :
hehe, jouw opmerking over het metrum vond ik ook erg aandoenlijk
ik moet bekennen dat ik gedurende één minuut aarzelend naar woorden zat te zoeken. Hoe ik dit kan beschrijven. Alle respect voor Kersje hoor, maar mijn tong deed een kreupele flikflaksalto toen ik het uitsprak.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:06
Verwijderd
Het is dat ik in een luie bui ben en jij 13.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:12
neardo
neardo is offline
De smilies aan het eind maakte dat ik het gedicht al niet eens meer wilde lezen. Maar goed, het is inderdaad een nogal kinderlijk 'Ik ben boos en jij bent een doos' gedicht...
Oud 31-08-2005, 15:06
Porcelain
Porcelain is offline
Ik vind de reacties wat flauw. Klinkt af en toe wat meer als spot met de schrijfster van dit gedicht dan als kritiek. Dat kan pijn doen, mensen .

Ik vind het geen goed gedicht, al vind ik de laatste strofe wel wat voor een moralistisch gedichtje. Maar ik heb veel slechtere gelezen. Hierin zit geen spelfout en sommige woorden zijn aardig gekozen. Poëzie: nee, maar het kan nog alle kanten op. Probeer origineler te zijn.

De laatste zin vind ik zelfs leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:36
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik vind het bah en ik sluit me aan bij voorgaande reacties (op die van Porcelain na) maar niet op het gebied van leeftijd. Ik ben ook nog maar nét 14

Oh, om maar heel even te noemen wat ik vervelend vind: alle punten en komma's en aanhalingstekens

En dus de boodschap, zo niet-origineel. Laat je fantasie eens de vrije loop en schrijf over een blauw monster met hartjes in zijn ogen. Of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:53
Porcelain
Porcelain is offline
Nou, Limaon, je bent het ook met mij eens. Ik zei het alleen aardig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:01
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ja, eigenlijk is dat wel zo. O ja. Hehe, nouja, dat zag ik niet zo in omdat jij 't heel aardig geformuleerd had.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:05
Verwijderd
Beste Cherry-springs,

Zoals je waarschijnlijk niet weet ben ik - James - geen man van de aanhef. Echter, ik wil met 'style' reageren op je gedicht, immers, het is een mooi werk. Je leeftijd in acht genomen valt het extra op hoe treffend en duidelijk je jouw gevoelens onder woorden brengt. Ik ben benieuwd naar je volgende gedichten. Laat je vooral niet tegenhouden door de decadente, dichtgegroeide schaap-anussen en plaats al je werken lekker hier op DoP.

Met vriendelijke groet,

James
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:12
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 22:05 :
Beste Cherry-springs,

Zoals je waarschijnlijk niet weet ben ik - James - geen man van de aanhef. Echter, ik wil met 'style' reageren op je gedicht, immers, het is een mooi werk. Je leeftijd in acht genomen valt het extra op hoe treffend en duidelijk je jouw gevoelens onder woorden brengt. Ik ben benieuwd naar je volgende gedichten. Laat je vooral niet tegenhouden door de decadente, dichtgegroeide schaap-anussen en plaats al je werken lekker hier op DoP.

Met vriendelijke groet,

James
Waarom reageerde je nooit zo vriendelijk op mijn kunsten ? Ik was immers, tot op een paar weken geleden, ook dertien...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:12
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Wat je natuurlijk ook kan doen, James, is simpelweg zeggen wat je bedoelt ipv met grote omwegen het brengen zodat sommige arme kinderen hier het ook nog gaan snappen.
Want zoals ik het zie, zal niemand nu je echte bedoeling begrijpen en deze post in het hokje 'klootgelul' verplaatsen.
Oud 01-09-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 01-09-2005 @ 22:12 :
Wat je natuurlijk ook kan doen, James, is simpelweg zeggen wat je bedoelt ipv met grote omwegen het brengen zodat sommige arme kinderen hier het ook nog gaan snappen.
Want zoals ik het zie, zal niemand nu je echte bedoeling begrijpen en deze post in het hokje 'klootgelul' verplaatsen.
Bedankt, DoD. Door jou weet ik nu dat er daadwerkelijk mensen zijn die het woord 'klootgelul' niet alleen kennen, maar ook daadwerkelijk tijd besteden aan het daar deponeren van bepaalde zaken die ze niet begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Limaon schreef op 01-09-2005 @ 22:12 :
Waarom reageerde je nooit zo vriendelijk op mijn kunsten ? Ik was immers, tot op een paar weken geleden, ook dertien...
Wat denk je zelf, schat?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:16
Diary of Dreams
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 22:13 :
Bedankt, DoD. Door jou weet ik nu dat er daadwerkelijk mensen zijn die het woord 'klootgelul' niet alleen kennen, maar ook daadwerkelijk tijd doorbrengen om daar bepaalde zaken die ze niet begrijpen te deponeren.
Dat wist je best, slechterik .
Oud 01-09-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 01-09-2005 @ 22:16 :
Dat wist je best, slechterik .
Nee, dat wist ik dus niet.

Mensen op deze manier niet geloven valt ook onder decadentie, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:21
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 22:15 :
Wat denk je zelf, schat?
Nou,

- je mocht me niet

of

- je was lui op de momenten dat ik gedichten had gepost

of

- iets anders, namelijk..?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Limaon schreef op 01-09-2005 @ 22:21 :
Nou,
- je mocht me niet

of
- je was lui op de momenten dat ik gedichten had gepost

of
- iets anders, namelijk..?

Limaon, waarom zou ik je niet mogen, voordat ik überhaupt iets van je vernomen had?

Het valt me wel van je tegen dat je maar twee opties hebt kunnen verzinnen, op 'iets anders' na. Probeer je eens in mij te verplaatsen en te bedenken wat er gebeurd zou kunnen zijn?
Er zijn minstens 100 opties. Ik wil er 50 zien.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 08:41
Diary of Dreams
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 22:17 :
Nee, dat wist ik dus niet.

Mensen op deze manier niet geloven valt ook onder decadentie, trouwens.
Ahem:
Citaat:
James schreef:
Reynaert,

Ik weet dat jij je niet daadwerkelijk genegeerd voelt
Wat doe je zelf dan?
Oud 02-09-2005, 08:44
Verwijderd
James, het begint wél op te vallen hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2005, 09:28
Verwijderd
Wat zijn we allemaal weer vreselijk wijs zeg, en wat een hoop gedoe in een topic waar dat niet eens hoort, willen we mensen wegjagen of zo?
(en ja, ik hang de bemoeial uit, maar dit lijkt meer een gesprek tussen mensen over het hoofd heen van degene die het topic toch gestart heeft).

@ Cherry: Het ziet er sowieso al verzorgder uit als niet elke regel met een hoofdletter begint, en als er inderdaad geen spelfouten inzitten. Verder zou het soms misschien wat beter lopen als je wat zinnen anders formuleerde (ik heb het geprobeerd, tussen haakjes).

Even kijk ik terug,
terug naar het verleden.
Het verleden van ons beiden,
waar jij me zo liet lijden.

(waarin jij me zo liet lijden)

Je verraadt, je liegt, bezorgt verdriet,
je bedriegt, maar toegeven doe je niet.

(je bedriegt, maar toegeven doe je niet.)

Ik ben nu wie ik ben,
jij [/B]bent[/B], jij bent nu wie jij bent.

(en jij wie jij nu bent)
Ik hoop zo dat je verandert,
(Ik hoop dat je verandert)
want je echte jij, is nog onbekend.

Je liegt en bedriegt tot de weg terug verdwijnt,
In jouw leven is er geen "ik",
geen lieve en geen lomperik,
in jouw leven is (die) "ik":
"(degene die) ik wil zijn".

Ik denk aan jou en bal mijn vuisten,
ik wil je toewensen helse pijn
Opeens schiet me toch iets te binnen
dat ik niet zoals jij wil zijn.

Ik weet niet of het nou echt geholpen heeft Maar in ieder geval, probeer het eens wat anders te verwoorden. Niet zo duidelijk, maar met meer metaforen (want het onderwerp zelf is al cliché genoeg, dat geeft verder niet, als je het dan maar niet zo verwoordt zoals duizenden dat voor jou ook al gedaan hebben).

Zoals Porcelain zegt, het kan beter, maar ook slechter, en als je eens wat nieuwe dingen uitprobeert, ben ik wel benieuwd naar het resultaat.

En als laatste, als je een gedicht echt alleen maar schrijft om je hart even te luchten over iets, zonder dat je commentaar wilt op de inhoud, is daar een apart topic voor op het Psychologieforum:

Het grote gedichtentopic #5
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:47
Diary of Dreams
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 22:13 :
Bedankt, DoD. Door jou weet ik nu dat er daadwerkelijk mensen zijn die het woord 'klootgelul' niet alleen kennen, maar ook daadwerkelijk tijd besteden aan het daar deponeren van bepaalde zaken die ze niet begrijpen.
Daarmee onderschat je de mensen hier, ze/we zijn hier echt niet compleet achterlijk als je dat soms denkt of wil. De meeste dingen worden vrij goed begrepen, het feit dat ze het klootgelul noemen is omdat het uitermate arrogant, kortzichtig, oppervlakkig, onnodig provocerend, slecht beargumenteerd en ja hoor, decadent overkomt en het ook is, in bepaalde mate.

Stop het circusgedoe, haal de façade weg en zeg wat je zeggen wilt; beargumenteer het grondig, en niet met sentimele voorbeelden.

En dit geld voor iedereen hier eigenlijk: sta open voor de mening van de ander, luister goed, veroordeel iemand niet zomaar en begin helemaal niet aan vooroordelen, onnodig afkraken van bepaalde (bvieuwe DoPpers, of mensen van 13) personen en al helemaal niet met groep vorming.

Love & Peace!

Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 10:08
Verwijderd
Moet dat allemaal in dit topic?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:37
Diary of Dreams
Citaat:
Thoughtful schreef op 02-09-2005 @ 11:08 :
Moet dat allemaal in dit topic?
Hmja, het is misschien wel beter als we het gewoon in 1 topic zetten. James begint; met echte antwoorden op de vragen van Reynaert, en met andere dingen.

Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 14:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 01-09-2005 @ 22:05 :
Beste Cherry-springs,

Met vriendelijke groet,

James
ff wat anders : hou er alsjeblieft mee op elke post compleet als een soort brief te beschouwen. hou op met dat achterlijke 'beste <wilekeurige naam> en je belachelijke afsluitingen. het is een forum, geen briefuitwisseling. het werkt in elk geval mateloos op mijn zenuwen.

Overdreven Energieke Nietsnut
Schaap-Analfabete Nietsnut Uizuigende Sukkel

en verzin dr zo nog maar een paar
Oud 02-09-2005, 17:39
xineof
xineof is offline
Hé hallo, profielschetsen doen jullie maar ergens anders hoor, we hebben die chat niet voor niets.

En dank aan degenen die wel nuttig hebben gereageerd .

De aanmerkingen van Thoughtful vind ik erg goed. Zelf zou ik er vooral op letten dat je niet alles teveel herhaald. Als je zin A eindigt met een bepaalde boodschap, begin zin B dan niet altijd met hetzelfde of probeer niet alles te expliciet toe te lichten; dan wordt het vaak wat clichématig omdat je een gevoel toelicht dat meestal wel herkenbaar is. Geef dan liever een specifiek kenmerk wat bij de ikpersoon hoort . Probeer niet alles te primair te verwoorden.
Oud 02-09-2005, 17:45
Verwijderd
DoD, Reynaert neemt zichzelf niet zo serieus als jij en tussen de regels door was zijn ironie te lezen, vandaar. Reynaert heeft het wellicht nog het beste door van de hier - op deze pagina - aanwezigen.

Thoughtful, hoe kom je er bij dat het er verzorgder uitziet als niet alles met een hoofdletter geschreven wordt? Persoonlijk vind ik het juist overzichtelijker en beter wanneer wel allemaal hoofdletters worden gebruikt, of allemaal niet. Aangezien er moeilijk gesproken kan worden van een goed of slecht zou je je commentaar aangaande deze kwestie voor je moeten houden. Uiteindelijk zou het ook helpen als dit soort dingen je überhaupt niet zouden triggeren tot missiedrang.

Ook de uitspraak: 'ik vind je goed, als je iets anders probeert', waar de uitspraak van Thoughtful op neerkomt is tenenkrommend.

DoD nogmaals, nog geen dag geleden vertelde je mij nog persoonlijk dat bijna niemand hier iets begrijpt van de werkelijke boodschap. Hoe zie je jouw plotselinge verandering?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-09-2005 @ 15:03 :
ff wat anders : hou er alsjeblieft mee op elke post compleet als een soort brief te beschouwen. hou op met dat achterlijke 'beste <wilekeurige naam> en je belachelijke afsluitingen. het is een forum, geen briefuitwisseling. het werkt in elk geval mateloos op mijn zenuwen.

Overdreven Energieke Nietsnut
Schaap-Analfabete Nietsnut Uizuigende Sukkel

en verzin dr zo nog maar een paar
Beste MightyMarcel,

Ik zal speciaal voor jou een dezer dagen een gedicht schrijven voor je, waarin duidelijk gemaakt wordt hoe decadent degene is die anderen op zijn zenuwen laat werken.

Met vriendelijke groet,

James
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:17
Verwijderd
James, ik word nogal moe van wat jij allemaal vindt. Maar als je het écht kwijt moet kun je me een PM sturen en dan reageer ik heus wel.

Maar kun je álsjeblieft je eeuwige commentaar uit andermans topics houden?

En over het gedicht: 'ik vind je goed, als je iets anders probeert', dat heb ik nooit gezegd. Alleen een wat originelere woordkeus zou ik veel leuker vinden om te lezen, zoals xineof ook al zegt.

Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:21
Diary of Dreams
Hm, we zitten inderdaad behoorlijk de threads vol te stoppen met onzin. James, zijne majesteid heeft een persoonlijk bericht, welke uitlegt dat mijn 'verandering' geen verandering is, en dat je paranoide en overdrijvend bezig ben, zonder daar enige goede reden voor te geven.

@Cherry: Dat zijn we/ben ik ook aan het doen nu. Sorry voor overlast .

Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:37
Cherry Springs
Kunnen jullie wel even ophouden met die discussies? Er zijn 34 posts(op het moment dat ik dit schrijf) en maar een deel daarvan gaat over het gedicht. James en Diary of dreams, als jullie een discussie willen voeren ga dan naar een chatbox of begin een ander topic, doe dat niet hier als het de bedoeling is je mening t egeven over een gedicht? Dan zou het hier een stuk rustiger zijn en daar heb ik dan ook veel meer aan. Alvast bedankt.
Oud 02-09-2005, 19:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 02-09-2005 @ 18:45 :
Beste MightyMarcel,

Ik zal speciaal voor jou een dezer dagen een gedicht schrijven voor je, waarin duidelijk gemaakt wordt hoe decadent degene is die anderen op zijn zenuwen laat werken.

Met vriendelijke groet,

James
*zucht*
*gaap*

jij vindt jezelf heel wat, of niet soms ?
Oud 02-09-2005, 21:22
Cherry Springs
MightyMarcel voor analyse van personen die je niet kent, ga dan naar het psychologieforum. Kunnen jullie ophouden met die zinloze discussies waarvan er nooit een duidelijke uitkomst zal komen?? Dat zou erg helpen met de gezelligheid hier...
Oud 03-09-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 02-09-2005 @ 19:21 :
Hm, we zitten inderdaad behoorlijk de threads vol te stoppen met onzin. James, zijne majesteid heeft een persoonlijk bericht, welke uitlegt dat mijn 'verandering' geen verandering is, en dat je paranoide en overdrijvend bezig ben, zonder daar enige goede reden voor te geven.

@Cherry: Dat zijn we/ben ik ook aan het doen nu. Sorry voor overlast .
majesteid?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 23:22
Kevin D.
Kevin D. is offline
mijn linker bal jeukt een beetje
Oud 04-09-2005, 11:49
Cherry Springs
Citaat:
Kevin D. schreef op 04-09-2005 @ 00:22 :
mijn linker bal jeukt een beetje