Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 21:44
flupkeflup
flupkeflup is offline
Tja, het is een vies en naar iets, maar ik ga er even een topic over openen omdat ik geen nieuwe topics erover kon vinden, en ik zit er echt mee.

Ik heb echt heel erg last van roos. Ik neem aan dat het roos is, maar het is veel erger dan in reclames van Head & Schoulders. Er vallen echt stukjes van mn hoofdhuid af lijkt het soms (sorry voor de vieze details) en er zitten een soort van korstjes. Weinig wassen, vaak wassen, babyshampoo, antiroos shampoo, milde shampoo, niets helpt. Ik borstel mijn haren zo min mogelijk,want dat doet soms pijn. Ik heb ook geprobeerd mijn hoofdhuid met olie in te smeren, zelfs met nivea, niets helpt. De dag na het wassen is het nog droge schilferige roos, maar later worden het echt korstjes.

Wat helpt? Ik ben radeloos...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 21:52
Crunchie
Crunchie is offline
Ik vond dit op Internet:

Behandeling
De veelgebruikte reinigende shampoos maken het haar en de hoofdhuid goed schoon, maar vaak ook droog zodat de schilfering juist verergert.
Het gebruik van shampoos of zalfjes die zwavel, salicylzuur, seleniumsulfide, teer of zinkpyrithion bevatten, kan roos verhelpen. Aanbevolen wordt hiermee dagelijks het haar te wassen en goed uit te spoelen.
Bij hardnekkige roos kunt u ook shampoo met ketoconazol (een schimmelbestrijdend middel) gebruiken. Breng het middel op de natte hoofdhuid aan en laat het tien minuten tot een half uur intrekken. Herhaal dit ten minste twee tot drie keer per week. Wanneer de schilfers verdwenen zijn, kan het nodig zijn ketoconazol wekelijks te blijven gebruiken om te voorkomen dat de aandoening terugkomt.

roos

Ik weet niet precies welke middeltjes zwavel, salicylzuur, seleniumsulfide, teer, zinkpyrithion of ketoconazol bevatten, maar ik denk dat je dat het beste bij de apotheek kunt vragen of des noods aan de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 22:01
flupkeflup
flupkeflup is offline
Hey, dat is nog eens een snelle reply! Thanks . Het was geen luiheid dat ik zelf niet google had geraadpleegd, hoor, maar ik hoopte dat er mensen waren met hetzelfde probleem en de oplossing dit is in elk geval al heel handig, ik zal maandag eens gaan vragen bij de apotheek.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 22:27
X
X is offline
hee,

Ik heb ook zo'n ontzettende last van roos gehad. Echt idd zo irritant, en het jeukt waardoor je alleen maar meer schilfertjes krijgt . Maar weetje, eigenlijk werken die gewone shampoo's gewoon niet. Ik heb nu shampoo van de kapper en ik heb er nu ongeveer 4 keer mee gewassen en de roos is gewoon weg! Het is alleen wel ontzettend duur! 14,95 volgens mij en het heet Kerastene. Het is dus alleen maar bij de kapper te koop, en volgens mij heeft ook niet elke kapper het, maar het is echt zoveel fijner zonder die roos. Bij die shampoo heb ik trouwens ook nog een soort creme-achtig iets wat er voor zorgt dat de roos ook echt wegblijft, maar dat is nog duurder dan de shampooo . Nou succes er iig mee!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 22:42
Verwijderd
Jep jep jep..

Maaarre ik las dat je pijn hebt als je gaat borstelen?
Dan moet je toch echt wel even langs de huisarts gaan want die kan je dan direct ook wat voorschrijven, toch?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 22:51
X
X is offline
De huisarts schrijft je vaak agressieve middeltjes voor. Gewoon even naar de kapper gaan en even naar je hoofdhuid laten kijken. De meeste van die shampoo's zijn ook dermatologisch getest en werken meestal echt goed.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 23:04
Anijs
Anijs is offline
Ik had vroeger ook korstjes in mijn haar, het was geen roos. Ik heb toen mijn hoofdhuid ingesmeerd met een bepaald soort vette olie (ik weet de naam niet meer, kan er niet opkomen) het was iig een groen flesje, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt wat voor olie het is. En toen heeft mijn moeder hiermee mijn hoofdhuid ingemasseerd, echt goed eringemasseerd zodat alles week en los werd (ooh dit klinkt zo ranzig ) en daarna gewoon in de douche je haren goed wassen en dit herhalen totdat het weg was, bij mij heeft het iig geholpen. En waardoor je het krijgt kan komen door het wassen, hoe vaak en met welke shampoo. Bij mij kwam het doordat ik mijn haar te vaak waste en doordat ik met nat haar naar bed ging.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 08:09
$un$hine
$un$hine is offline
Ik gebruik ketoconazol. Dit moet ik ongeveer 3 a 5 minuten in laten trekken. Bij mij helpt het redelijk. De roos is wel wat minder, maar bij mij is het vooral de jeuk die veeeel minder is. Alleen is het bij mij zo dat als ik t te kort in laat trekken, of net iets te lang dat ik toch weer jeuk krijg. De roos gaat er bij mij dus niet helemaal van weg, maar de jeuk wordt wel een stuk minder.
Oud 07-08-2005, 10:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ga anders eens naar de dermatoloog. Mijn vader (en m'n opa ook) hadden ook eens zo'n last van roos dat het echt 'plakken' waren. Ze schreef hem een receptje uit, en hij kon een zalfje ophalen bij de apotheek. Omdat ik zelf drie jaar geleden ook opeens roos-tekenen kreeg, ben ik ook naar de dermatoloog geweest en kreeg ik een zalfje om op je hoofdhuid te smeren (werd je haar wel vet van ), maar als je het volhield kreeg je een schoon huidje en moest je het nog even onder controle houden met een roze shampoo (), ook van de apotheek.

Echt twee jaar geen last van gehad, alleen tijdens stress-periodes nu iets, maar dan werkt de shampoo van m'n vader goed.

Edit: En ja, dat is de shampoo die X ook gebruikt .
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 12:38
ook hallo
ook hallo is offline
Ik heb ook superveel last van roos, nu hou ik het in controle door iedere dag met anti-roos shampoo te wassen en goed laten intrekken, maar eigenlijk is dat niet goed. Je kan het beste even naar huisarts, heb ik ook gedaan en die kan je een speciale shampoo voorschrijven die je 2x per week moet gebruiken en dan 5 minuten laten intrekken ofzo en dat dan voor een paar weken. Bij mij blijft het dan na zo'n kuur 6-12 maanden weg en dan komt het weer terug en begint het hele verhaaltje weer opnieuw
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:46
11568
11568 is offline
Het schijnt dat teershampoo voor paarden [ja echt] goed werkt
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 23:19
Verwijderd
Citaat:
X schreef op 06-08-2005 @ 23:51 :
De huisarts schrijft je vaak agressieve middeltjes voor. Gewoon even naar de kapper gaan en even naar je hoofdhuid laten kijken. De meeste van die shampoo's zijn ook dermatologisch getest en werken meestal echt goed.
Maar misschien zijn die agressieve middeltjes daar juist voor geschikt/nodig..

oeww wat een ranzige verhaaltjes allemaal daarboven whaaaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:16
Somebody Special
Somebody Special is offline
Offtopic:
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 07-08-2005 @ 00:04 :
Ik had vroeger ook korstjes in mijn haar, het was geen roos.
Berg?
Oud 08-08-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-08-2005 @ 20:16 :
Offtopic: Berg?
Idd, berg kan het ook zijn, maar komt dat niet vooral bij hele jonge kinderen voor?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 21:17
flupkeflup
flupkeflup is offline
Berg, ja zoiets zei m'n moeder al. Maar dat is babyroos, vettige roos, toch? Ik heb erg droog haar en een droge hoofdhuid, dus het lijkt me geen berg.

Heel erg bedankt voor alle reacties, ik ga eens 't een en ander proberen van wat jullie aanraden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 11:54
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik heb een tijdje terug ook heel erg roos gehad, zelfs zo erg dat ik er echt opmerkingen over kreeg.. bah
Ik heb toen m'n haren gewassen met head en shoulders en dat ging een tijdje goed, maar later leek het toch weer terug te komen. Nu heb ik zo'n antiroos shampoo van loreal, en die werkt nog steeds goed.

Ik heb eigenlijk nooit het hele jaar door last van roos maar meestal als het weer heel erg veranderd, zoals b.v. in het begin van de zomer, of in de herfst.

Nu heb ik nergens geen last meer van.. gelukkig
Ik werd soms zo gek van die schilfertjes dat ik ze er altijd probeerde allemaal af te krassen, het jeukte ook zo erg
Oud 14-08-2005, 15:15
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
ik heb een vraag, ik denk dat met zoown topic wel overbodig is een nieuwe topic te openen

ik heb al heletijd jeuk op mijn hoofd
en ik wee tniet of ik haar uitval heb maar ik heb best wel dun haar denk ik en er valt ook soms wel beetje uit als ik kam enzo.
ik gebruik head and shoulders shampoo... je ziet volgens mij geen roos in mijn haar maar ik heb wel jeuk... wat is dit?
ik ben bang dat het haar uitvalt ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 14-08-2005 @ 16:15 :
ik heb een vraag, ik denk dat met zoown topic wel overbodig is een nieuwe topic te openen

en ik wee tniet of ik haar uitval heb maar ik heb best wel dun haar denk ik en er valt ook soms wel beetje uit als ik kam enzo.
ik gebruik head and shoulders shampoo... je ziet volgens mij geen roos in mijn haar maar ik heb wel jeuk... wat is dit?
Luizen misschien? Of een soort eczeem? Misschien eens advies aan de kapper vragen..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 15:23
Verwijderd
als je geen roos hebt, waarom gebruik je dan head & shoulders? of heb je hiervoor wel rood gehad? head & shoulders is vrij agressief, misschien is je hoofdhuid wel gewoon geirriteerd daardoor.
Sommige mensen hebben dun haar van nature en het is normaal dat er wat haar uitvalt bij het kammen, dat groeit gewoon weer aan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 15:28
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
hiervoor heb ik wel ebetje rood gehad
ik heb vroeger mijn haren laten verven... daardoor had ik nog meer jeuk gekregen tot nu toe

het is niet dat het extreem jeukt... maar hele dag door vaak wel beetje ... misschien moet ik gewoon andere shampoo gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 15:31
Verwijderd
K heb ook last van roos gehad. Mijn moeder kwam met de oplossing om azijn in een plantenspuit te doen. Kam voordat je je haar gaat wassen je haar goed door, en gebruik alleen shampoo. Daarna spuit je met de plantenspuit je haar in, en laat dat 1 tot 2 minuten intrekken. Spoel het dan uit. Na een maand of 2 gegarandeert resultaat!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:53
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik gebruikte altijd Andrelon tegen roos.. Wat bij mij aardig hielp altijd..
Oud 16-08-2005, 14:49
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn moeder heeft psoriases op haar hoofdhuid (dat uit zich in schilfers/ korstjes en jeuk) en krijgt er een teershampoo voor.. Het werkt matig, maar beter dat de reguliere, argessieve shampoo's.
Oud 16-08-2005, 18:21
Verwijderd
ik heb ook last gehad van roos dacht ik altijd, maar dit bleek eigenlijk schilfertjes te zijn. Ik had het alleen op mijn hoofdhuid en ik heb echt heeel veel middeltjes geprobeerd. Van anti-roos shampoo werd het alleen maar erger. Via onze kapper heb ik nu Biojoba (info en site)
en dit werkt echt heel goed. In het begin met wassen wordt het even wat meer, maar daarna verdwijnt het. Het ruikt ook lekker en je hebt er ook conditioner van. Het is wel prijzig.

Groetjes Lindaaaa
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:14
Verwijderd
Mijn vriend heeft al een hele tijd last van roos. Tenminste, we dachten dat het roos was. Head&Shoulders verergert het vaak alleen, het wordt iig niet minder.
Ik weet nu dat er een groot verschil is tussen roos en huidschilfers, en dat anti-roos shampoo de schilfers in het laatste geval juist erger kan maken. Dus nu denk ik dat ie last heeft van huidschilfers.
Hij is veel te eigenwijs om naar de dokter of dermatoloog te gaan, dus weet iemand hier een niet al te duur middeltje dat hem kan helpen? (geen anti-roos middel dus).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 17-08-2005 @ 16:14 :
Mijn vriend heeft al een hele tijd last van roos. Tenminste, we dachten dat het roos was. Head&Shoulders verergert het vaak alleen, het wordt iig niet minder.
Ik weet nu dat er een groot verschil is tussen roos en huidschilfers, en dat anti-roos shampoo de schilfers in het laatste geval juist erger kan maken. Dus nu denk ik dat ie last heeft van huidschilfers.
Hij is veel te eigenwijs om naar de dokter of dermatoloog te gaan, dus weet iemand hier een niet al te duur middeltje dat hem kan helpen? (geen anti-roos middel dus).
Baby shampoo, dat is super mild voor je hoofdhuid
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:23
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 17-08-2005 @ 16:14 :
Dermolin werkt in eerste instantie heel goed om het weg te krijgen. Daarna is zachte babyshampoo voldoende om het niet terug te laten komen.
Klik voor verkooppunten van Dermolin shampoo (postcode invoeren).
Oud 17-08-2005, 18:13
Verwijderd
tja, ik vond het wel waard die dure shampoo, liever schoon haar dan haar waar vanalles uitvalt enzo. De shampoo kost trouwens 17 euro bij mijn kapper. Ik vind het wel duur, maar lekker mooi haar is meer waard i guess!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:43
Verwijderd
dank
ik zal hem eerst baby-shampoo aanraden, als dat niet helpt kan hij altijd nog iets duurders kopen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:34
phink
phink is offline
Ik heb van die natuurlijke zeep, Zarqa. Da's iets met zeezout mineralen, en helpt heel goed
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 22:59
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-08-2005 @ 16:23 :
als je geen roos hebt, waarom gebruik je dan head & shoulders? of heb je hiervoor wel rood gehad? head & shoulders is vrij agressief, misschien is je hoofdhuid wel gewoon geirriteerd daardoor.
Sommige mensen hebben dun haar van nature en het is normaal dat er wat haar uitvalt bij het kammen, dat groeit gewoon weer aan
het kan inderdaad geirriteerd zijn... komt door het verven 3 of 2 jaar terug..... als het hoofdhuid geirriteerd was duurt het dan ZOOO lang? het jeukt nog steeds wel... kep geen luizen ofzo.... als het geirriteerd is zijn er dan ook gevolgen? en gaat het dan weer over?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 10:56
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Uhh Nivea op je haar doen lijkt mij niet zo'n strak plan. Gewoon een keertje naar de dokter gaan en het uitleggen. Ik bleek toen een soort van eczeem te hebben en met een speciale shampoo ben je er zo van af. Maar ik had dan niet wat jij hebt, ik had alleen wat overmatige roos enzo. Maar goed: de dokter weet vast wel een oplossing; succes!
Oud 31-08-2005, 11:00
Verwijderd
Ik gebruik balneum anti-roosshampoo, kun je bij de DA enzo wel kopen. Dat is vrij duur (7 euro voor een tube) maar het werkt bij mij wel redelijk. Het is in ieder geval het proberen waard.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 22:02
Nobucta
Nobucta is offline
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 14-08-2005 @ 16:15 :

Eergisteren heb ik mijn haar bij de kapper laten wassen, en na afloop werd ik ook gek van de jeuk omdat ze met haar nagels over mijn natte hoofdhuid had lopen raggen. En een raar shampootje had gepakt, krijg ook jeuk van die literflessen voor een euro. Probeer ook eens om niet te kammen na het wassen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 22:34
Verwijderd
Had ik ook, maar ik ben daarnaast ook allergisch voor alles, mijn wondermiddel: Fuente Herbal bath. Gekocht bij Cosmo kappers, kost 16,50, maar is écht een wondermiddel
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten