Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 10:41
cagie
cagie is offline
Een vriend van me werkt op dit moment via het uitzendbureau bij een bedrijf dat kozijnen maakt en plaatst. Hij is aangenomen om in de fabriek te werken maar inmiddels plaatst hij deze kozijnen.
Het bedrijf wil hem in vaste dienst hebben en heeft hem ook een contract van een jaar aangeboden. Het enigste wat hij zou moeten doen, volgens de baas van dat bedrijf, is tegen het uitzendbureau zeggen dat hij ander werk heeft en op die manier zou hij daarna in vaste dienst kunnen bij het bedrijf.
Nou vroeg ik me af mag dit wel? Je kan toch niet zomaar tegen het uitzendbureau zeggen dat je ander werk heb om vervolgens bij datzelfde bedrijf, waarvoor je was uitgezonden, in vaste dienst te gaan zodat je meer gaat verdienen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 10:48
ganralph
ganralph is offline
hij werkt nu voor het uitzendbureau. hij kan daar gewoon "ontslag" nemen en vervolgens direct voor het kozijnenbedrijf gaan werken.
volgens mij gebeurt dit wel vaker. en het is op zich een compliment, want een bedrijf neemt een groter risico met een "directe" werknemer, dan met een werknemer via het uitzendbureau. (die laatste zijn wat makkelijker weg te sturen)
Oud 07-09-2005, 11:44
Verwijderd
Ten eerste, dat mag gewoon. Er is in Nederland arbeidsvrijheid. Ten tweede, waarom zou het ook niet mogen? Waarom zou het fout zijn? Een uitzendbureau vindt het vaak juist een compliment dat een bedrijf een van hun uitzendkrachten een vast contract aanbiedt, want dan weet het uitzendbureau dat ze een goede kracht hebben geleverd. Dat is ook goed voor de naam die het uitzendbureau heeft bij dat bedrijf, als dat bedrijf in het vervolg weer uitzendkrachten nodig heeft zullen ze eerst met dat uitzendbureau contact opnemen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:02
Miracle
Miracle is offline
Uitzendbureau's doen hun best om te zorgen dat mensen niet zelf hun werk gaan bemiddelen. Dus bijv. als ze hebben gehoord welk bedrijf het is, dat die mensen dan zonder uitzendbureau daar werk gaan zoeken. Dan loopt het uitzendbureau hun centen mis.
Maar goed, het mag idd gewoon.

Regels voor berichten