Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 21:51
M@rco
M@rco is offline
Het zit dus zo: mijn broer (27) is nogal fanatiek bezig spieren te kweken. Zit echt heel erg vaak in de sportschool. En 't is te zien, daar niet van...

Maar nu hoorde ik dus laatst van z'n vriendin dat 'ie al een tijdje een soort van doping gebruikt... van wat ik ervan begreep, zijn het pillen die in Nederland niet, maar in België wel legaal zijn. Het is dan een soort kuur, die je moet opbouwen, dan weer afbouwen, en om je gekweekte spieren te houden, later ook weer op moet bouwen. Het gaat dan om een soort pillen die vocht afzetten bij je spieren, waardoor ze blijkbaar groeien... of zoiets was het in ieder geval, weet het ook niet helemaal precies.

M'n ouders zijn hier natuurlijk niet erg blij mee... m'n moeder iig niet, m'n pa weet het niet eens... omdat 'ie gewoon in staat is om er naartoe te gaan en m'n broer ermee te confronteren, en dan is zijn vriendin natuurlijk de lul (bij wijze van spreken )...

Nou was mijn vraag eigenlijk, weet iemand precies wat dit voor spul is en wat voor (negatieve) effecten dit kan hebben (of heeft)? En waar ik evt. meer informatie erover kan vinden? Ik weet nl. zelf niet echt waar ik moet beginnen met zoeken, aangezien ik nogal weinig verstand van dit soort spul heb...

BVD
Oud 08-06-2002, 23:44
Squall
Squall is offline
vindt het niet de way om gespierd te worden vieze anabole slikker!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 17:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik zou zo niet weten wat voor spul het is. Het zou creatine kunnen zijn, wat je in Belgie makkelijker kunt krijgen en goedkoper dan in Nederland. De precieze werking ervan ken ik ook niet, maar ik weet wel dat hij enorm veel moet trainen wil het effect hebben.
Oud 11-06-2002, 20:30
bloffan
bloffan is offline
Het zou inderdaad creatine kunnen zijn, maar dat kan je ook gewoon in Nederland krijgen op internet en ik denk ook wel bepaalde winkels. Dat zet ook vocht af in de spieren en moet je ook een paar weken gebruiken en dan weer niet. Als dat het is dan valt het wel mee. Creatine wordt door heel veel bodybuilders gebruikt en is niet (echt) gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 08:24
NY152
NY152 is offline
Hehe het is inderdaad creatine Maar er zal nog wel een ander heftig goedje doorheen gemengt zijn iemand bij mij op de sport school haalt ook zijn creatine in Belgie zal hem nog wel eens vragen wat het verschil is.

Maar zolang ie dat gebruikt hoef je je er niet echt druk om te maken, niet schadelijk zolang het in normale dosis gebruikt wordt teveel kan nadelige gevolgen op je nieren hebben.
Oud 13-06-2002, 11:08
GeNeVa
GeNeVa is offline
Hier alvast een link:
http://www.fit-oracle.com/nl/fitness/

Hier staat 'creatine' trouwens ook bij... and nog wat andere stofjes.

Regels voor berichten