Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 23:17
hansolo
hansolo is offline
Ja Ja, ik weet het, hoe nerdy kan je zijn, maar toch heb ik in 3d een nieuw type ruimteschip getracht te onterpen. Dit is hem tot zo ver.

ps.. de raampjes zijn mislukt, dat weet ik ik zit nog te tobben over hoe ik die ga fixen.
Oud 12-09-2005, 09:18
Verwijderd
Er kan waaay meer detail op dat ding. De texture kan nog een hoop werk gebruiken, ik heb het idee dat ik naar een schaalmodel van plastic zit te kijken.

En een action-packed scene eromheen zou het geheel nog wat diepte meegeven, een enkel ruimteschip met planeetje op de achtergrond is niet erg interessant.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 09:43
Verwijderd
Er kan idd meer detail in, en een betere compositie kan ook geen kwaad. Zorg ervoor dat het schip er in zijn geheel op staat.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 12:12
Verwijderd

de orginaltiteit van het model is 1%
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:22
Rooster
Rooster is offline
Tja...
wel mooi, maar een paar dingen die mij ergeren:
-textuur
-schaduwen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 23:36
Clawhammer
Clawhammer is offline
Mbas: goede opbouwende kritiek zeg...

Waar je ff op moet letten: die pulse phasers zijn te groot, en ik zou ze er eigenlijk helemaal af laten, "trekkies" zullen dat zeker waarderen. De 4 warpdrives zijn maar in enkele gevallen gerechtvaardigd, onderbouwing dus!

Textuur zou wat beter kunnen, maar ik weet niet of je al klaar bent. Ook is het moeilijk om een jaartal aan dit schip te hangen, het zou een Akira opvolger kunnen zijn, maar ook een NX tijdperk schip. Een registry nummer zou handig zijn.

De background kan je beter nog ff zwart laten of met alleen sterren. (dit doet wat goedkoop aan.)

Wat betreft de raampjes, probeer na te denken of deze handig geplaatst zijn. Op dit moment zijn het echte dak ramen, niets mis mee, maar de hull is op die plekken zwakker omdat er zoveel ramen op een hoopje zitten.

Ik heb zelf ook eens een star-trek schip ontworpen, in principe was het ergens ship of the year 2004, maar dat boeit nu niet.

http://www.clawhammer.nl/vienna/prefinal.jpg

http://www.clawhammer.nl/vienna/4view2.jpg

Een nieuwe ga ik deze herfst maken, eigenlijk ben ik al een beetje begonnen, de ruggengraat van het schip is klaar, we wachten op de hull panelen.

http://www.ewe-squad.com/xproject/skeleton.html

en een dagje later was het al wat drukker in het dock:

http://www.ewe-squad.com/xproject/dock2.html

Dit project kan nog wel tot kerst duren.... argh

Hansolo, keep up to good work! ik ben benieuwd naar een update! is dit je eerst trekschip? (ik ben zelf namelijk 3x overnieuw begonnen )
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 12:06
ExVaal
ExVaal is offline
Ik vind het schip heel 'klein' lijken, op de een of andere manier.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:38
hansolo
hansolo is offline
Bedankt voor je commentaar, claw!

Ja, dit is mijn eerste startrek schip. Ik zat ooit is een beetje te schetsen met mijn pen en toen kwam er een 4 motorig schip in startrek stijl uit. Dus een beetje mijn fantasie de vrije hand gegeven. Ik heb niet echt aan onderbouwing gedacht, ik ben zelf idd niet helemaal over de raampjes of de textuur, maar hee.. dit is voor mij het eerst dat ik serieus een UV map heb gemaakt en ik ben zelf best tevreden al is het nog verre van perfect! Ik ga nog wel even sleutelen wanneer ik weer wat tijd heb.

Zien er gaaf uit de schepen die je hebt gebouwd.
Oud 13-09-2005, 22:56
Captain N
Captain N is offline
Het is misschien handiger om een model als dit in delen te uvw unwrappen, hierdoor heb je meer overzicht en kun je makkelijker aanpassingen maken zonder dat je de complete map moet aanpassen, ook kun je veel makkelijker details verwerken en het geheel goed passend maken.
Oud 13-09-2005, 23:00
Clawhammer
Clawhammer is offline
Valt inderdaad flink tegen uv mapping enz in het begin. Bij mij nu nog trouwens, maar na verloop van tijd lukt het allemaal wat sneller. (Maar dan wil je het weer beter doen, waardoor het net zo lang duurt als nu )

Ik zou zeggen sleutel ze! (Als je toch aan het sleutelen bent, neem ook even een kijkje bij de hechting van de "hals" naar de "schotel" Dat zou misschien iets mooier kunnen.)

Die onderbouwing komt later wel.

Good luck!

Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 23:07
Clawhammer
Clawhammer is offline
Op de schotel zou unwrapping goed kunnen werken.

Op de hals en gondel iets minder goed denk ik, omdat dit gedeelte er op jou schip vrij organisch uitziet. Zeker als je net met uvw mapping begint kan een "mechanische" textuur dan vreemd overkomen.

Ik zou op dat gedeelte een combinatie van procedurals aanraden, en misschien na wat unwrap studies een textuur. (of een combinatie van beide zoals op de Vienna.)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 01:18
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
M-Bas2 schreef op 12-09-2005 @ 13:12 :
[afbeelding]

de orginaltiteit van het model is 1%
Als ik me niet vergis is dat voertuig van star wars. Het schip dat de TS gemodelleerd heeft is geïnspireerd op star trek.

En als je eens verdiept in star trek, zul je er achter komen dat die starships onderverdeeld zijn in klassen, en dat enkele van deze klassen een dergelijk ontwerp heeft als de TS gemaakt heeft. (Schotelvormige boeg - Brug bovenop - Warpnacelles achterop).
Een volledig afwijkend ontwerp zou dus per definitie niet binnen het star trek universum bestaan.
Oud 14-09-2005, 14:03
Verwijderd
star trek , star wars 1 pot nat.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 14:15
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
M-Bas2 schreef op 14-09-2005 @ 15:03 :
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
M-Bas2 schreef op 14-09-2005 @ 15:03 :

OT: tja, niet erg bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 18:29
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 15-09-2005 @ 19:28 :

OT: tja, niet erg bijzonder.
OK, dat was ik.
Oud 15-09-2005, 19:13
TommY_
TommY_ is offline
Citaat:
Menahem schreef op 15-09-2005 @ 19:29 :
OK, dat was ik.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 22:56
Menahem
Menahem is offline
Ik poste per ongeluk onder de verkeer nick.
Oud 16-09-2005, 07:58
Jolt
Jolt is offline
Download het spel Dominion Wars eens van Star Trek, daar kan je zee r veel modelen zien.

Zowizo hoort er eigenlijk ook geen turret op dat is iets voor Star Wars of Battlestar Galactica.

Phasers zijn in de hull verwerkt, dan heb je alleen een paar pijpjes nodig voor je torpedo's.

Kijk gewoon eens een paar Star Trek series
Oud 16-09-2005, 17:10
TommY_
TommY_ is offline
Citaat:
Menahem schreef op 15-09-2005 @ 23:56 :
Ik poste per ongeluk onder de verkeer nick.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten