Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 13:15
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ja, dat moet ik dus maken voor het leuke vakje verpleegkunde

maar, nu is er iets waar we niet echt uitkomen. (=ik en studiematties).

De presentatie gaat over de verschillen in cultuur met islamitische zorgvragers, wat betreft hygiëne. Dus met wassen enzo, of de kleding die de zorgvrager in het ziekenhuis behoort te dragen. Nou vragen wij ons af, gezien het feit dat er daarbij regelmatig schaamtegevoelens spelen bij de vrouwelijke, islamitische zorgvragers, waarvoor zij zich schamen?
Omdat wij niet verder kwamen dan het feit dat zij nog nooit door iemand anders dan haar man is bekeken, maar dat is nog steeds niet echt een concrete reden.

Duss.. supertof als iemand het weet. Degene die binnen nu en een uur een goed antwoord weet krijgt een koekje
Oud 29-08-2005, 13:30
Verwijderd
Ik snap je post niet helemaal...maar voor zo ver ik het wel snap: ik weet niet of het werkelijk altijd een kwestie van schamen is. Ik denk dat het vaker zal zijn dat het volgens hun geloof niet mag.
Oud 31-08-2005, 18:23
Verwijderd
Helaas kom ik niet meer in aanmerking voor het koekje, maar ik reageer toch maar.

Het lijkt mij dat er idd sprake van schaamte is doordat volgens de Islam het totale lichaam bedekt moet zijn van de vrouw. Zij mag dit alleen showen aan haar man.
Nou weet ik dat bij mij in het verpleegtehuis de vrouwen gewoon hun eigen kleding dragen. Maar er zijn ook verzorgingstehuizen waar ze witte pakken met een broek en korte mouwen hebben. Ik kan me voorstellen dat moslima's dat te bloot vinden en zich schamen als ze erin lopen.

Trouwens denk ik dat schamen een groot woord is maar het meer een kwestie is van zich niet prettig voelen in de kleding.
Advertentie

Regels voor berichten