Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 16:17
Simon
Simon is offline
Ik vind over het algemeen de steden in Canada vrij lelijk: grote vieze gebouwen enzo. Quebec-city had nog wel wat, en ook Montreal vond ik nog vrij aardig.
Maar Canada moet het vooral hebben van de natuur, natuurlijk.

Mijn favoriete plek?
Tofino, aan de westkust van Vancouver Island: prachtige regenwouden, lange stranden, slechts 400 inwoners. Wow.

Wat vind jij het mooiste plekje in Canada?
Oud 02-04-2004, 13:52
Gothic
Gothic is offline
regenwouden als in tropisch regenwoud? Als in bv indonesie en z-amerika?
Oud 07-04-2004, 12:01
Simon
Simon is offline
Yep.

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 12:34.
Oud 07-04-2004, 15:00
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb de Rockies van Alberta en een stuk van Saskatchewan gezien (Lake Diefenbaker). En daarvan zit ik het liefst in de Rockies. Edmonton heb ik een klein deel van gezien (vnl de West Edmonton Mall, het grootste overdekte winkelcentrum ter wereld) en dat was wel aardig. Waterton en Banff/Jasper National Park zijn ook beide wel aanraders.
Oud 10-04-2004, 16:17
Boogie
Boogie is offline
Het Canadese gedeelte van het Grote Meren District is ook niet verkeerd, wat ik op tv heb gezien.
Oud 10-04-2004, 17:47
Guissie
Guissie is offline
Ben er nooit geweest, lijkt me wel heel mooi.
Oud 12-04-2004, 10:39
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Citaat:
Simon schreef op 01-04-2004 @ 17:17 :
Ik vind over het algemeen de steden in Canada vrij lelijk: grote vieze gebouwen enzo. Quebec-city had nog wel wat, en ook Montreal vond ik nog vrij aardig.

Mijn favoriete plek?
Tofino, aan de westkust van Vancouver Island: prachtige regenwouden, lange stranden, slechts 400 inwoners. Wow.

Tofino is hemels

Ik ben er ook geweest de regenwouden zijn super en tja, walvissen langs de kust, zeeleeuwen op rotsen langs de kust. Telegraph Cove helemaal bovenin Vancouver Island is ook echt geweldig. Heeft in de winter 4 inwoners Heb daar orca's gezien!

Maar inderdaad, Tofine is geweldig.

En uiteraard de Rockies!!!!!!!! Alles is daar mooi!
Oud 12-04-2004, 13:34
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
hairsprayqueen schreef op 12-04-2004 @ 11:39 :

Jaaahh,...daar ga ik volgend jaar ook heen!
Vorig jaar heb ik er 4 maanden gezeten en toen is het er nie van gekomen,...vond ik best jammer toen,...maar goed, ik krijg ze deze zomer te zien dus mij hoor je nie klagen
Oud 14-04-2004, 17:11
Simon
Simon is offline
En natuurlijk Mabou, aan de oostkust op Cape Breton Island, lievig plaatsje met een gezellige jeugdherberg. Wel een beetje afgelegen, maar een aanrader.
Oud 10-05-2004, 13:03
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
edmonton heeft de grootste mall ter wereld ofzo nou als dat niet mooi is nee maar vancouver en toronto zijn ook heel mooi
Oud 23-05-2004, 18:25
MissRenske
MissRenske is offline
--------------------------------------------------------------------------------
hairsprayqueen schreef op 12-04-2004 @ 11:39 :

--------------------------------------------------------------------------------

Echt super mooi daar, al kan ik me er niet heel erg veel meer van herinneren maar de foto's zijn super
Oud 04-07-2004, 13:48
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
@ngel from Hell schreef op 10-05-2004 @ 14:03 :
edmonton heeft de grootste mall ter wereld ofzo nou als dat niet mooi is nee maar vancouver en toronto zijn ook heel mooi

ik be r oowk geweest in edmonton.. egt super super supers

gewoon egt niet meer normaal meer wat daar alles in zit

Oud 19-07-2004, 11:31
racheltje
racheltje is offline
ik vind toronto echt een mooie stad want daar komen me moeder en zussen ook vandaan, en de niagra falls zijn ook heel mooi, en de natuur en de malls zijn in canada helemaal geweldig, in die grote malls is et echt haast nooit druk, behalve met kerst, en winnipeg is ook heel mooi
Oud 24-08-2004, 16:10
Sade
Sade is offline
In West-Canada ben ik (nog) niet geweest, daar hoop ik over twee jaar naartoe te gaan. Dit jaar heb ik een gedeelte van de Oostkust gezien, zeg maar het gebied van de Niagara Falls tot Taddoussac. Het mooiste wat ik onderweg gezien heb zijn natuurlijk de Niagara Falls, Algonquin Parc met alle dieren daar en Taddoussac, waar je walvissen kunt zien.
Oud 24-08-2004, 18:39
MJM
MJM is offline
Top 3 ziet er toch zo uit:

* Wisthler
* The Falls
* Vancouver, toch een hele mooie schone stad. En de sushi is er spotgoedkoop
Oud 25-08-2004, 08:01
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Deze vakantie de Cabot trail gezien, erg mooi!
Oud 28-10-2004, 15:42
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik ga aankomende zomer naar Seatlle, ligt ong. 150 km van Vancouver af. Daar ga ik dus zeker een kijkje nemen! Maar dat Tofino, ligt dat ook dicht bij Vancouver dan? *heeft geen Atlas bij de hand*
Oud 29-10-2004, 15:52
beuk
beuk is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 28-10-2004 @ 16:42 :
Ik ga aankomende zomer naar Seatlle, ligt ong. 150 km van Vancouver af. Daar ga ik dus zeker een kijkje nemen! Maar dat Tofino, ligt dat ook dicht bij Vancouver dan? *heeft geen Atlas bij de hand*
Je kunt vanaf Vancouver een boot nemen naar Victoria (Vancouver Island). Dat duurt volgens mij iets van een uur ofzo, maar dat eiland is nog redelijk groot. Je kunt ergens een boottochtje boeken naar een eiland waar inderdaad nog een echt regenwoud is, al hebben mensen er wel een soort pad doorheen gebaand, dus kapmessen zijn niet nodig.

Ik ben jaren terug een maand met m'n ouders naar Canada geweest. Vancouver vond ik een leuke stad, of het mooi was herinner ik me niet zo, de omgeving natuurlijk wel (mooie baai, bergen, enz). Toen dus naar vancouver Island, wat zeker mooie natuur heeft. Daarna die boot langs de Westkust naar een plaatsje veel noordelijker (iets met prince ofzo, naam is me ontschoten). Verder was het vooral heel veel bos en bergen in mijn herinnering.

Wat nog een leuk plekje is: "Hyder" oid, net over de grens bij Alaska. Wilde beren komen daar vis vangen in een bergbeekje, en omdat ze daar zo druk mee bezig zijn kun je ze tot op een meter of 8 benaderen. het kan druk zijn, maar er staat geen hek ofzo. Ze kunnen binnen een paar seconden voor je neus staan
Oud 29-10-2004, 16:56
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik ben in Canada geweest dat ik 11 was.
Heel veel moois gezien, maar er is één ding wat ik me nog heel goed kan herinneren. Ik kan alleen niet meer op de naam komen, maar ik zal dat straks even opzoeken.
Het was een plek waar het grootste hoog en laag water verschil van de wereld was. Je liep daar dus echt letterlijk op de zee bodem, op een gegeven moment ging er een bel en dan moest je weer de trap omhoog klimmen. Als je dan een uurtje later ging kijken stond het water 25 meter hoger!!!!! Dat was echt gaaf om te zien.

Edit: het zijn de Hopewell Rocks

*klik*

Wel erg toeristisch

Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 17:01.
Oud 31-10-2004, 13:42
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik wil héél graag naar Vancouver!
Denk dat ik er over drie jaar stage ga lopen of in ieder geval tijdelijk ga wonen; hoe en wat zie ik allemaal wel, wil in ieder geval graag die kant op.
Oud 03-11-2004, 10:22
miekmuis
miekmuis is offline
Ikzelf ben in het gebied tussen Calgary, Edmonton en de Rockies geweest. In verbleef in een plaatsje genaamd valleyview, vlakbij het iets grotere Fox creek. Alles was ontzettend mooi, maar vooral de Rocky Mountains natuurlijk. Ik wil er ook ontzettend graag weer naartoe, maarja het is niet goedkoop, een vakantie naar Canada.
Oud 07-11-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 31-10-2004 @ 14:42 :
Ik wil héél graag naar Vancouver!
Denk dat ik er over drie jaar stage ga lopen of in ieder geval tijdelijk ga wonen; hoe en wat zie ik allemaal wel, wil in ieder geval graag die kant op.
Geweldige stad

Je hebt alles wat een wereldstad je te bieden heeft maar daarnaast ook de overweldigende schoonheid van de natuur

Echt aan te raden
Oud 17-12-2004, 19:19
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Simon schreef op 01-04-2004 @ 17:17 :

Mijn favoriete plek?

Ja, Tofino is het mooiste plekje (van hetgeen ik al gezien heb). Ben je ook op Long Beach geweest We hebben heel mooie panoramafoto's gemaakt daar, maar hadden wel allemaal een verkoudheid, want het huisje dat we gehuurd hadden stond in een 'windhoek'.
Oud 18-12-2004, 17:17
Simon
Simon is offline
Citaat:
Emilia schreef op 17-12-2004 @ 20:19 :
Ja, Tofino is het mooiste plekje (van hetgeen ik al gezien heb). Ben je ook op Long Beach geweest We hebben heel mooie panoramafoto's gemaakt daar, maar hadden wel allemaal een verkoudheid, want het huisje dat we gehuurd hadden stond in een 'windhoek'.
Ja, daar ben ik ook geweest en heb daar een van mijn mooiste foto's gemaakt. Hangt nu in een lijstje aan de muur. Ik vond vooral het wandelen door de modder en die enorme bossen daar erg gaaf.
Oud 24-12-2004, 18:00
hasseltboy
hasseltboy is offline
Banff, ben ik geweest en is erg mooi. Wel veel Japanners.
Edmonton, natuurlijk de West Edmonton Mall<3
Red Deer,veel Nederlanders...
Oud 29-12-2004, 10:18
Simon
Simon is offline
Edmonton vond ik echt veruit een van de lelijkste steden van Canada.
Oud 13-01-2005, 14:24
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik vind Montreal, de mooiste plek waar ik ben geweest in Canada..
Waarom ??
De architectuur en de cultuur is daar echt super ..
De mix van het moderne VS, maar toch nog dat tintje Europa, wat het net iets aangenamer maakt..
Plus is de ondergrondse infrastructuur echt iets speciaals ..
Oud 08-04-2005, 14:23
mainetje
mainetje is offline
jasper en banff die omgeving heerlijk !!! dus ab en bc
Oud 13-04-2005, 18:53
Verwijderd
Jasper. Banff. Vancouver. Richmond. Ohh ik wil terug!
Oud 13-04-2005, 19:07
Fruitcake
Fruitcake is offline
de waterval net buiten Quebec City
Quebec City zelf is ook heel
Oud 21-04-2005, 13:50
snoopy
snoopy is offline
Oeh... dat ziet er goed uit, allemaal! Ik ga in juli naar west canada (calgury, vancouver etc. we gaan, geloof ik, ook naar vancouver island!) en nu ik dit allemaal zie/hoor heb ik er nog meer zin in dan eerst!
Oud 21-04-2005, 21:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Vancouver is cool en Toronto is de leukste, mooiste en beste stad ter wereld.

(En nee, ik ben geen nationalist of iets dergelijks. Maar ik hou gewoon van "me stadje" )
Oud 11-05-2005, 18:53
mainetje
mainetje is offline
whoehoe ik ga der wone kan er nog lang genoeg vna geniete
Oud 24-05-2005, 21:54
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik ga deze zomer 5 weken naar canada
Oud 11-06-2005, 19:34
Priñçé$$
Priñçé$$ is offline
Zeker en vast Gaspesie in de provincie Quebec, en ik ben een enorme fan van Toronto ;-)
Oud 16-06-2005, 21:18
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik ga in 9 dagen naar canada ( en hoop ergens stiekum een kaartje te kunnen krijgen voor live8 in toronto
Oud 01-08-2005, 17:34
snoopy
snoopy is offline
ben vanochtend teruggekomen uit Canada.
We vlogen op Calgary, toen zijn we via Banff, Jasper, Sunpeaks, Harisson Hot Springs en Victoria (Vancouver Island) naar Vancouver gereden.
Supermooi! Foto's komen hopelijk gauw, maar ik kan wel vertellen dat we orka's hebben gezien van heeel dichtbij en dat een zeehond uit m'n hand heeft gegeten, ook in het wild.

is dit een te grote up, by the way?

Laatst gewijzigd op 01-08-2005 om 17:36.
Oud 07-08-2005, 15:03
snoopy
snoopy is offline

heb er nog veel meer, maar dit zijn de eerste die ik kon vinden.
Oud 17-08-2005, 14:19
Verwijderd
Kan iemand me een en ander vertellen over Calgary, de stad zelf?
Oud 09-09-2005, 20:30
john165412
john165412 is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 17-08-2005 @ 15:19 :
Kan iemand me een en ander vertellen over Calgary, de stad zelf?
Wat wil je weten van Calgary? Het is inmiddels een stad met bijna een miljoen inwoners. Niet echt een oud of historisch centrum. In de tweede helft van de maand juni is er altijd een groot feest, de Stampede. Een grote parade door de stad en op een feestterrein een weel lang feest. Dit alles rondom de history. Veel cowboys, indianen e.d. En vooral veel eten! Als je rond die tijd die richting op gaat een echte aanrader.
Advertentie

Regels voor berichten