Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 18:34
bejou
bejou is offline
heeej lieve mensen

kzit een beetje met een probleem..

ik heb een hele goed vriend.. hij betekend egt veel voor me.. en stiekem voelen wij wel meer voor elkaar als vrienden...maar we hebben samen afgesproken dat we nix met elkaar willen.. omdat dat onze vriendschap stuk maakt.. want als het dan strax uit is.. zal het nooit meer zo gezellig en leuk worden als dat we het nu hebben samen.. maar hij zij ook.. ik wil wel een keer met je zoenen.. want ik vind je wel egt leuk

nu hebben we laatst op een feest gezoend.. het was egt heel lekker.. iedereen daar vroeg of we wat hadden.. en dat denken nu ook veel mensen.. maar dat is niet zo...
ik zit met een probleem..want ik denk eigenljk wel.. dat ik een beetje verliefd op hem begin te worden.. maar jah we hadden wat afgsproken samen.. ik weet niet of hij iets met mij zou willen.. en ik weet ook nie of ik iets met hem zou willen...
nu wil ik jullie mening.. denken jullie dat onze vriendschap kapot gaat als ik iets met hem krijg.. en zouden jullie iets met hem willen als je mij was..

alvast bedankt

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2005, 18:40
Annetyee
Annetyee is offline
ik zit totally met hetzelfde probleem, dat is niet leuk nee, ik denk dat je het hem moet vragen, jullie kunnen het altijd proberen.. en als jullie ruzie hebben als het uit is betekent dat dat jullie niet voor elkaar ge maakt zijn, en dat jij hem ook niet waard bent
succes
Oud 28-08-2005, 18:41
yapo
yapo is offline
Of er nog vriendschap inzit na een relatie ligt aan de redenen waardoor het uit is gegaan. Meestal gaat het fout omdat de één na de relatie wat anders wil dan de ander (vandaar dat de relatie ook tot een eind kwam ), maar mochten jullie na verloop van tijd beiden het idee hebben dat jullie toch beter vrienden kunnen zijn, dan moet dat eigenlijk geen probleem zijn.
Tis een kwestie van gevoelens en zolang je allebei hetzelfde voor elkaar voelt (tijdens relatie én vriendschap) dan is er niks aan de hand.

Ikzelf vind liefde leuker dan vriendschap en zou dus daarvoor kiezen, maar laat een ander je niet vertellen wat je moet doen, dat moet je zélf bepalen.
Oud 28-08-2005, 18:43
bejou
bejou is offline
tja.. das ook wel waar.. maar kijk dat is juist het probleem.. als we ruzie krijgen.. ik wil hem gewoon nooit kwijt.. als mun vriend..w ant het is egt mun beste maatje.. en ik wil niet dat wel elkaar nooit meer spreken
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 18:44
bejou
bejou is offline
allebij bedankt voor jullie berichtjes.. ik ga er is goed overnadenken
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 19:01
CSN
CSN is offline
Als in: elke relatie eindigt in een hevige ik-wil-en-zal-je-nooit-meer-zien-ruzie?
Oud 28-08-2005, 19:07
Thee Muts
Thee Muts is offline
Is de kans dat je in een liefdesrelatie zo verschrikkelijk ruzie met elkaar krijgt dat je elkaar nooit meer wil zien in jullie geval niet even groot/klein alsdat dat gebeurd in een vriendschappelijke relatie?

Ik zou niet weten waarom het risico daarop opeens zoveel groter wordt als je relatie verder dan vriendschappelijk gaat. Oke, stel jullie hebben op gegeven moment een relatie die om wat voor reden dan ook uitgaat. Dan heb je misschien even behoefte om wat afstand van elkaar te nemen, maar dat hoeft echt niet gelijk te betekenen dat jullie elkaar nooit meer zien of spreken. Tenzij contact daarna voor een van beiden te moeilijk wordt, maarja dat is nou eenmaal een risico dat eraan vastzit en wat je van te voren niet in kunt schatten. Maar om daarom dat risico nou maar niet te nemen, is misschien ook zonde.
Oud 28-08-2005, 19:17
WolterB
WolterB is offline
Soms moet je risico's nemen. Als je dat nooit doet gebeurt er ws nooit wat.

En of er nog een vriendschap in zit mocht t uit gaan, dat ligt aan jullie allebei en aan de reden waarom het dan uit zou gaan. Maar dit probleem heb je ook in elke relatie die je aangaat, het kan áltijd uit gaan met iedereen.
Oud 28-08-2005, 19:33
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
WolterB schreef op 28-08-2005 @ 20:17 :
Soms moet je risico's nemen. Als je dat nooit doet gebeurt er nooit wat.

Oud 28-08-2005, 19:38
Verwijderd
Tja. Als je vriendschap niet meer zo leuk is omdat je gewoon eigenlijk liever hem de hele tijd wil zoenen, dan heb je daar ook niets meer aan. En of je echt vrienden blijft, mocht het uitgaan - misschien niet, maar dan vind je dat écht niet meer zo dramatisch. En ik ken nog genoeg mensen die bevriend zijn met hun exen, dus ook dat moet lukken.

Ik zou het er gewoon op wagen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 19:53
Verwijderd
ik zou er gewoon voor gaan. Je kunt je gevoelens toch niet verbergen.
Ik heb precies hetzelfde gehad (alleen dan zonder afspraak) en het is daarna ook misgelopen.
Dat is kut, maar ik kan wel zeggen dat ik een leuke tijd heb gehad.

Gelukkig begint het contact nu weer een beetje te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 20:28
Anijs
Anijs is offline
Ik zou er ook gewoon voor gaan, je kan toch ook geen normale vriendschap hebben als je verliefd bent op elkaar? En wat daarna gebeurd dat zie je dan wel weer..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 23:45
Verwijderd
Tja, die vriendschap is inderdaad toch al verstoord. Bovendien krijg je als veertienjarige niet heel vaak de kans om met iemand met wie je heel goed overweg kunt 'verkering' te krijgen, ik heb zo'n kans tenminste niet gehad. Dus ik zou het in jouw situatie wel proberen, maar goed, ik blijf ook maar gewoon ik.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 06:24
Verwijderd
Ga er gewoon voor en grijp je kans. Voor je het weet is je kans voorbij en heb je er spijt van.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 08:21
Yerli
Yerli is offline
Ik zou het gewoon proberen, je vriendschap wordt er ook niet beter van als 1 van jullie, of allebei verliefd zijn op de ander.
En het is al niet meer zoals vroeger, want jullie hebben gezoend. Vraag gewoon wat hij ervan vind en hoe hij het ziet.
Oud 29-08-2005, 11:05
bejou
bejou is offline
bedankt voor al jullie reacties.. kheb er egt wel veel aan.. kdenk dak maar is goed mej hem ga praten.. en dan zien we wel wat er uit komt.. ik laat ut nog wel horen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 11:09
Methuselah
Methuselah is offline
Spelling. Grammatica. Interpunctie.

Verder: noikeuh die handel.

Of eens goed praten natuurlijk.
Oud 29-08-2005, 11:55
illogical
illogical is offline
echt
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 15:27
Yerli
Yerli is offline
Het is inderdaad makkelijker te lezen als je gewoon ABN typt.
Oud 29-08-2005, 15:45
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ik zou zeggen: ga gewoon voor je gevoel, het lijkt mij niets --> goed vriendschap i.c.m. verliefdheid, dan ook nog gezoend hebben en dan op je gemak zeggen:
'Nou het was leuk, maar nu even niet'.

Ik zou het altijd proberen. Ik heb ook een vriendschap gehad dat op het randje zat van liefde (of liefde dat is blijven steken in vriendschap, wat je maar wil) en door allerlei stomme afspraken en 'gewenst gedrag' is daar nooit wat van gekomen.

Beter de teleurstelling van afwijzing, dan de spijt van kansen nooit gegrepen.
Oud 29-08-2005, 15:52
Maurice
Maurice is offline
alsof het risico op ruzie opeens exponentieel toeneemt als je in een relatie zit
Oud 29-08-2005, 16:10
fractuur
fractuur is offline
Alsof jullie vriendschap nu nog hetzelfde is als enkele maanden geleden.. Gewoon doen dus.
Oud 30-08-2005, 17:03
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik snap niet goed dat mensen die vrienden zijn altijd roepen dat ze beters niets kunnen beginnen omdat dan waarschijnlijk de vriendschap stuk loopt als het uit gaat Het is toch vreemd dat men er al meteen van uit gaat dat het weer uitgaat

Maar goed, ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. Ik heb ook twee jaar verkering gehad met een jongen die voorheen mijn beste vriend was. Mijn beste vriend is hij niet meer nu het uit is, maar we zijn nog wel hele goede vrienden!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:34
fractuur
fractuur is offline
Ik ben het met je eens dat je niet hoeft te verwachten dat je met ruzie uit elkaar gaat, maar er van tevoren vanuit gaan dat je de relatie nooit beeindigd wordt vind ik wat overdreven..
Oud 31-08-2005, 10:00
Farfelu
Farfelu is offline
Als het uit mocht gaan kun je altijd nog gewoon vrienden blijven. Maar het hangt er ook vanaf op wat voor manier het uitgaat en of het voor jullie beide vatbaar blijft. Ik heb 2 exen en met beide is het contact eigenlijk verbroken 1'tje was eerst een goede vriend van me dus dat is wel zonde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2005, 11:31
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb hetzelfde gehad, heb iets met mijn beste vriend genomen en het gaat hartstikke goed! Mijn ex spreek ik nog weleens maar niet echt vaak meer.. Het voordeel van een relatie beginnen met je beste vriend is dat je veel van elkaar weet, een beetje dezelfde interesses hebt en dezelfde mensen kent, het nadeel is dat de mogelijkheid bestaat dat je na de relatie uit elkaar groeit.. Je hebt dit met hem afgesproken, maar stel dat hij over een tijdje een andere vriendin krijgt, dan ben je jaloers. En je zal m dan minder vaak zien waarschijnlijk en ook een beetje uit elkaar groeien..
Je moet voor jezelf afwegen wat je het beste vindt.
Succes ermee,
x Kim.
Oud 31-08-2005, 18:52
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
zit geen relatie in. sorry... En typ niet zo irritant met...... ( puntjes dus) TS
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 19:43
Codaz
Codaz is offline
Ik ga echt niet hier op antwoorden, spelling
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:13
Verwijderd
Of dat je vriendschap kapot maakt? Dat lijkt me nogal wiedes.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:23
audio bully
audio bully is offline
omfg (dat betekend oh my fucking god en dat betekend weer oh mijn verdomde god)

ik bedoel ze praat niet perfect nederlands en je reageert niet op haar post, lol dan ben je best triest zeg ik bedoel waarom schrijf je dan sowieso iets?? godver...

maar ik zeg, ga ervoor bejou! jullie vriendschap is inderdaad al verstoort en wie niet waagt wie niet wint denk ik. Verder zou ik wel kijken of je er mischien achter kan komen of hij je leuk vindt zonder iets meteen te laten merken, anders heb je kans dat je de vriendschap verstoord en er nog niet eens een relatie aan overhoudt.

..........................................dus......................... ................................

audio.................................
Oud 07-09-2005, 07:11
bejou
bejou is offline
heej lieve mensen

Ik heb hier laatst een topic geplaatst.
Dat heten gezoend en nu...
Ik heb hier best veel reactie's op gehad.
En in de meeste stond dat ik er voor moest gaan.
Ik heb nou iets met die jongen en we hebben het heel gezellig samen .
Al de mensen die mij geholpen hebben wil ik dus bij dezen: hartelijk bedanken

xxxxbejou
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 08:12
Verwijderd
Ik heb je topics samengevoegd, want ik vind het een beetje nutteloos om hiervoor een nieuw topic te maken. Dat kan best in dit topic.
Maar even ontopic: Leuk voor je!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten