Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2005, 22:12
rohypnol
rohypnol is offline
Hallo,

Ik heb ADD met mild Asperger (leuke combinatie hè ) en ik kan me dus totaal niet ontspannen.

Ik ga binnenkort yoga doen en ik ga ook wel een paar keer per dag een rondje lopen buiten (met of zonder onze hond) maar echt ontspannen lukt me na 18 jaar nog steeds niet, m'n gedachten blijven maar doorratelen.

Ik vind dit niet zo'n groot probleem ofzo, ik ben er na 18 jaar wel aan gewend... maar eens lekker ontspannen zou ik toch wel leuk vinden. Vroeger slikte ik soms hoge dosissen kalmerings/slaaptabletten en dan werd ik rustig, dus ik weet wel hoe het voelt.

Iemand met zelfde of soortgelijke stoornissen (ADHD, PDD-NOS, enz.) die hetzelfde heeft en er een oplossing voor weet?

Groetjes
Oud 19-09-2005, 22:52
Warsocket
Warsocket is offline
ADHD,

en ontspannen tsja

leuke omgeving en meestal wel wat bier / wiet of een combinatie

als ik relaxed moet gaan zitten zonder iets op dan sta ik binnen een minuut al weer ergens anders
Oud 20-09-2005, 06:59
LiqqY
LiqqY is offline
Heb zelf pdd-nos en adhd(niet zo extreem gelukkig)

Wat ik doe, pak een kop thee en ga rustige muziek luisteren.
Zoals reggea;coldplay, en of andere muziek
Oud 20-09-2005, 16:02
Fog
Fog is offline
ADD

kan niet ontspannen en moeilijk slapen, had er yoga achtige therapie voor maar dat hielp ook niet...schrijven helpt wel eens bij mij, gewoon alles opschrijven wat je denkt...
Oud 20-09-2005, 16:32
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ja wat Fog zei.
Schrijven werkt voor mij heel goed,
ook word het me vaak wat teveel. Dan komt alles op me af en zet ik een zielig muziekje op en door middel van huilen (klinkt misschien raar) is de druk een beetje van de ketel en ben ik een stuk rustiger.
Ook kan ik me helemaal verliezen in een goed boek. Het verhaal heeft me dan zo te pakken dat ik mijn hele omgeving vergeet en ik het als een speelfilm voor me zie gebeuren.
Helaas zijn boeken na een tijd ook uit..
Misschien heb je hier wat aan?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:50
rohypnol
rohypnol is offline
bedankt voor de reacties

ja een kopje thee met muziek helpt inderdaad een beetje, schrijven ook wel

vooral voor het slapen gaan heb ik dat ik nog vanalles veel doen, toch nog even dat computerspelletje, toch nog even op msn, toch nog even een stukje van die film kijken, toch nog even muziek luisteren, totdat ik wel heel sloom wordt en de volgende dag er moeilijk uit kom AAAAA wat een chaos

ookal doe ik best veel op een avond, toch kom ik nooit aan de dingen toe die ik moet doen !!!

over twee weekjes begin ik met behandeling met ritalin, dat helpt daarvoor zeker weten, dat weet ik omdat ik het vroeger ook eens had. dan ben ik echt heel normaal althans zo voel ik me dan

groetjes bedankt voor de reacties
Oud 20-09-2005, 19:21
I love stars
I love stars is offline
wat is onspannen? (zpu iemand mij dat uit kunnen leggen want ik moet toe geven dat ik niet precies weet wat het is)

Ik kan me niet herinderen dat ik ooit ontspannen geweest ben.

Wel kan ik 100% in dingen op gaan bijv. een leuk boek , reliviteitstheorie etc. (uren achter elkaar , denk het zal wel 6 uur zijn blijkt het 9 uur te zijn , maar meestal laat iemand mij kapot schrikken )

Mja herken het dus wel jah
Oud 21-09-2005, 11:06
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
I love stars schreef op 20-09-2005 @ 20:21 :
wat is onspannen? (zpu iemand mij dat uit kunnen leggen want ik moet toe geven dat ik niet precies weet wat het is)

Ik kan me niet herinderen dat ik ooit ontspannen geweest ben.

Wel kan ik 100% in dingen op gaan bijv. een leuk boek , reliviteitstheorie etc. (uren achter elkaar , denk het zal wel 6 uur zijn blijkt het 9 uur te zijn , maar meestal laat iemand mij kapot schrikken )

Mja herken het dus wel jah
lol je kan een hyperfocus niet echt ontspannen noemen.

maar idd ontspannen is iets waar ADHDers weinig kaas van gegeten hebben

ontspannen is juist ff niks in je hoofd en ff rustil zitten / liggen zonder aan teveel dingen te denken, magoed dat his het probleem met ADHD dan kun je niet stoppen met denken

dus ik ga altijd maar aan een niet zwaar onderwerp denken. en als je met maten bent kun je over koetjes en kalfjes lullen da tis daan nog enigsinds ontspannend
Oud 21-09-2005, 14:25
nietzijweer
nietzijweer is offline
een boek lezen is voor mij geen hyperfocus, of misschien wel dan.
Maar ik ben maar met 1 ding bezig en dat is erg lekker.
Het zorg voor rust in je hoofd, lichamelijke ontspanning krijg ik wel weer als ik slaap..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 21-09-2005 @ 12:06 :

ontspannen is juist ff niks in je hoofd en ff rustil zitten / liggen zonder aan teveel dingen te denken, magoed dat his het probleem met ADHD dan kun je niet stoppen met denken
Ik denk dat een boek lezen en daar volledig inzitten ook ontspannend kan werken. Net als heel fanatiek sporten. Het gaat er om dat de spanning weg is en hoe dat is, dat zal per persoon heel verschillend zijn.

Als ontspannen alleen kan dmv rustig te zitten of te liggen zonder aan teveel dingen te denken, dan denk ik dat er maar weinig mensen echt kunnen ontspannen en dan bedoel ik dus ook mensen zonder AD(H)D.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 17:48
Fog
Fog is offline
ik kan niet eens een boek lezen door al dat denken...tekenen is het enige waar ik in op kan gaan
Oud 21-09-2005, 17:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Fog schreef op 21-09-2005 @ 18:48 :
ik kan niet eens een boek lezen door al dat denken...tekenen is het enige waar ik in op kan gaan
Dat probleem ken ik. Ik ben veel te snel afgeleid door mijn gedachtes.
Oud 21-09-2005, 19:24
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Fog schreef op 21-09-2005 @ 18:48 :
Ben ik blij dat ik in veel dingen helemaal op kan gaan. Heb ik later bij mij studie en beroep echt nodig.

Enige wat lastig is dat ik er soms zo op in gaat dat ik nergens anders zin meer in heb , incluis sociale contacten. Ben ik bij iemand en dan denk ik alleen daar aan waar ik de vorige dag of daarvoor mee bezig was .
EDIT: Is niet altijd het geval hoor .

@ ts. Maar helaas geen oplossing ...

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:43
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 21-09-2005 @ 12:06 :
lol je kan een hyperfocus niet echt ontspannen noemen.

maar idd ontspannen is iets waar ADHDers weinig kaas van gegeten hebben

dus ik ga altijd maar aan een niet zwaar onderwerp denken. en als je met maten bent kun je over koetjes en kalfjes lullen da tis daan nog enigsinds ontspannend
Hm van mij kun je nou niet bepaald zeggen dat ik ADHD heb (althans, ben redelijk niet-hyperactief normaal gesproke), maar denk meestal wel heel vaak en veel aan dingen, loop me over van alles en nogwat zorgen te maken.

Maar k kan me wel heel relaxed voelen
Oud 21-09-2005, 19:47
Keith
Keith is offline
Ik heb zelf geen ADD, PDD-NOS of iets in die trant, maar ik herken wel wat je zegt. Ik denk dat je ver moet zoeken om iemand te vinden die zich echt kan ontspannen in de zin van nergens aan denken.

Het probleem met lezen zoals Fog e nVice zeiden heb ik ook, maar eigenlijk kan dat ook nog wel amusant zijn vind ik.

Sport lijkt me een mogelijke oplossing, bij veel sporten moet je attent blijven en als je dat dan ook lukt (niet altijd het geval bij mij) voelt het wel fijn naderhand om even je hersens wat rust gegeven te hebben.
Oud 21-09-2005, 19:48
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 19-09-2005 @ 23:52 :
ADHD,

en ontspannen tsja

leuke omgeving en meestal wel wat bier / wiet of een combinatie

als ik relaxed moet gaan zitten zonder iets op dan sta ik binnen een minuut al weer ergens anders
Ik word hyperactief van bier(lees alcohol), na 2 glazen al. En ga dan nog meer fantasie of theorieen verkondigen.

Maar ik heb me nog nooit lam gezopen ofzo

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 22:55
rohypnol
rohypnol is offline
Citaat:
Keith schreef op 21-09-2005 @ 20:47 :
Sport lijkt me een mogelijke oplossing, bij veel sporten moet je attent blijven en als je dat dan ook lukt (niet altijd het geval bij mij) voelt het wel fijn naderhand om even je hersens wat rust gegeven te hebben.
Van stevig doorlopen of hardlopen wordt ik wel rustig, tijdens dat ik het doe, maar als ik dan daarna op de bank ga zitten dan voel ik me een 12903812baans snelweg van gedachten
Reageren

Regels voor berichten