Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 19:00
angel--1987
angel--1987 is offline
ik heb een probleem..
nu zullen jullie wel denken bij t lezen van het onderwepr dan tuurlijk je vrienidn maar dr zit een verhaal achter...

ik vind echt al een half jaar een jongen echt onwijs leuk en hij mij...
ik ken hem al lang...maar heb hem heel lang niet meer gesproken...toen vertelde een vriendin die in een ander dorp woont dat ze wat met hem had(1,5 jaar geleden)
maar dat duurde 2 weken!
dus ik kende hem maar had hem allang niet gezien!
to januari dit jaar, ik was bij die vriendin en zij zat met hem te praten! en toen ik aankwam lopen zei hij mijn naam en k kijk en herkende hem.naja leuk gepraat nummers uitgewisselt1
en 2 weken later was k daar weer) hebben we gezoend!
die vriendin van me vond alles leuk en goed1 en vond het niet erg!
tot dat het serieus werd....we vonden elkaar echt leuk, toen zei zij nee ik wil het niet klaar...
dus ik in discussie waarom vond je t eerst wel goed en nu t serieus word vind je t erg..
daar had ze geen antwoord op, maar hij was ineens niet goed genoeg voor me, verdiende beter en dat soort dingen
naja ik met die jongen gepraat! en hadden allebei zoiets dan kunnen we t beter niet doen!
toen hebben we elkaar 3 maanden niet gezien( alleen af en toe gebelt en gesmst stiekum)
nou ik kwam hem weer tegen 3 weken geleden weer leuk weer onwijs gezellig, met zijn tweeen stiekum bij die vriendin weg gegaan, want sliep bij haar en weer gezoend...allebue wetend dat ze dit zou vermoeden en al zou ze erachter komen we ruzie hadden!
ze dacht het iid maar ik heb ontkent...gewoon omdat k weet dat ze boos zou wroden9 niet op mij maa rop hem)
op de ene of andere manier haat ze hem nu ineens...
maar nu komt t dus....wij vinden elkaar nog steeds leuk! echt leuk!
en willen meer dan stiekum bellen smsen en zoene!
maar als die vriendin het weethebben we ruzie ik nog niet maar hij meer..(zo is die vriendin word boos op hem terwijl ze boos op mij zou moeten worden)
een aangezien hij bij haar in het dorp woont en het dus alemaal moeilijker maakt...
heb ik nu t probleem...moet ik voor me vriendin kiezen en hem laten gaan terwijl hij de eertse jongen is waar k echt verleifd op ben of moet ik voor hem kiezen waardoor vooral hij ruzie heeft me me vriendin....

normala zou k zeggen kies voor vriendin altijd! jongens horen er immersd niet tussen te komen, maar omdat zij het eerst goed vond en nu niet....en ze geen duidelijke reden geeft snap ik t niet..op die reden na dat hij neit goed genoeg voor is is, terwijl de eerste jongen is die me neemt zoals ik ben
dus wat zouden jullie doen!
hoop dat jullie het een beetje snappen en sorry voor het lange verhaal!
Oud 07-09-2005, 19:06
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Kijk, wat dat betreft ben ik heel simpel:

Het is slikken of stikken.

Als ze een echte vriendin is, zal ze je steunen en bijstaan bij elke beslissing die je maakt.

Wel of niet verder gaan met die jongen.. Als ik jou zo hoor, gewoon doen

Een echte vriendin zal dat accepteren
Oud 07-09-2005, 19:09
yapo
yapo is offline
De lengte van 't verhaal is 't probleem niet, eerder de vage schrijfwijze....

Maar van wat ik ervan begrijp is dat je vriendin tussen jou en die jongen in staat, in plaats van dat die jongen tussen jullie in zou staan. Heb gewoon omgang met die jongen en lieg er niet om tegen je vriendin, maar zeg haar gewoon dat 't je eigen keus is. Eventueel kan je ervoor zorgen dat ze jullie zo min mogelijk samen ziet, maar zij heeft toch niet te bepalen met wie jij omgaat zeker?
Oud 07-09-2005, 19:12
I C U
I C U is offline
Tja, als ze een echte vriendin van je is, zal ze het je niet kwalijk nemen, hoewel ze het misschien niet leuk vindt.
Als het gewoon klikt tussen jullie zou ik ervoor gaan, die vriendin draait wel bij (het is tenslotte al bijna twee jaar geleden).

En alsjeblieft, typ voortaan in normaal NL, dat maakt het lezen al een stuk makkelijker!
Oud 07-09-2005, 20:30
angel--1987
angel--1987 is offline
bedankt voor jullie reacties!
en sorry voor de vage schrijftaal!
nu ik het zelf over lees zie ik dat het best irritant is!
maar ik heb het er nog met een andere vriendin over gehad net!
en zij zegt precies het zelfde als jullie!
dus denk dat ik gewoon voor die jongen ga!
Oud 07-09-2005, 20:45
I C U
I C U is offline
heel verstandig.
Oud 07-09-2005, 22:12
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nou lekkere vriendin heb je dan! Als vriendin moet ze blij voor je zijn dat jullie het samen zo leuk hebben. Vertel haar gewoon dat je hem echt leuk vind en moe wordt van haar gezeur. Is er iets ergs gebeurd tussen die jongen en haar? Zo nee, dan moet die vriendin niet zo zeiken!
Oud 07-09-2005, 23:46
Akilina
Akilina is offline
Aahh, probeer het ook een klein beetje van haar kant te zien. Misschien vond ze die jongen wel heel leuk, maar ging het helaas na een paar weekjes uit en heeft ze dit nooit echt goed kunnen verwerken. Nu die jongen wel voor jou lijkt te willen gaan op een serieuze manier, raakt dit haar misschien wel. Dus daarom vond ze oppervlakkig geflikflooi misschien in eerste instantie okée, maar is ze wat minder blij met een mogelijke relatie tussen jou en deze jongen. Ze is gewoon jaloers denk ik en daarom probeert ze jou ervan te weerhouden iets met die jongen te beginnen.

Je moet ten eerste een afweging maken, wie of wat je belangrijker vindt en waar je de meest voorname prioriteit aan wilt geven. Deze jongen die heel bijzonder is of deze goede vriendin. En misschien hoef je niet te kiezen door gewoon heel open en eerlijk te zijn over je gevoelens naar je vriendin en heel goed met haar te praten. Als zij echt weet dat dit niet zomaar een jongen is voor je, maar een bijzonder iemand en als je haar laat weten dat dit niet de bedoeling was en dat je haar niet wil kwetsen, dan zal ze waarschijnlijk wel bijdraaien en zal ze zelf misschien ook eerlijk praten over haar echte gevoelens en beweegredenen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:15
WolterB
WolterB is offline
Die vriendin is gewoon ontzettend jaloers en komt heel bezitterig over
Oud 08-09-2005, 11:43
blupp
blupp is offline
Die vriendin is dom en jaloers bezig en jij zou moeten weten dat het jullie EIGEN leven is..t is toch debiel om dingetjes STIEKEM te gaan doen..kom op zeg, iedereen zijn eigen leven en beslissingen, als zij t daar niet mee eens is heeft ze pech. Je hoort niet te moeten kiezen.

Owja, betere schrijftaal is niet om de paar woordjes een uitroepteken erachter plakken en naar de volgende regel gaan...gewoon een tip
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:54
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 07-09-2005 @ 20:00 :
Ik heb een probleem.
Bij het lezen van het onderwerp zullen jullie wel denken 'tuurlijk kies je voor je vriendin!' maar er zit een verhaal achter.

Ik vind echt al een half jaar een jongen ónwijs leuk, en hij mij ook.
Ik ken hem ook al lang, maar ik had hem lange tijd niet meer gesproken.
Toen vertelde een vriendin, die in een ander dorp woont, dat ze wat met hem had. (Dat is nu 1,5 jaar geleden). Die verkering duurde echter maar twee weken.
In januari dit jaar zag ik hem weer voor het eerst na een lange tijd. Ik was namelijk bij die vriendin en zij zat met hem te praten. Dus toen ik aan kwam lopen riep hij mijn naam. Ik keek op, en herkende hem.
Nu ja, toen hebben we leuk gepraat, en ook nummers uitgewisseld enzo. Twee weken later zag ik hem weer, en hebben we gezoend.
Die vriendin van me die zei dat ze het niet erg vond. Totdat het serieus werd, we vonden elkaar namelijk écht leuk.
Opeens zei ze dat ze het niet wou hebben.
Dus toen vroeg ik haar waarom ze het eerst wel goed vond, en nu opeens niet meer. Daar had ze geen echt antwoord op: ze zei gewoon dat hij niet goed genoeg voor mij was, en dat ik beter verdiende e.d.
Dus heb ik met die jongen gepraat, en toen hadden wij allebei zoiets van 'dan kunnen we het beter niet doen.'
We hebben elkaar drie maanden niet gezien, maar af en toe hebben we wel nog gebelt en gesmst (stiekem).
Drie weken terug kwam ik hem weer tegen. Het was heel gezellig, en we zijn stiekem bij die vriendin weggegaan (hij sliep bij haar). We hebben toen weer gezoend, we wisten beiden wel dat we ruzie zouden hebben als ze erachter zou komen.
Ze dacht inderdaad dat we gezoend hadden, maar dat heb ik ontkent. Gewoon omdat ik weet dat ze boos zou worden op hem.
Op de één of andere manier haat ze hem nu ineens.

Maar nu komt het dus. Wij vinden elkaar nog steeds heel erg leuk.
We willen wel wat meer dan stiekem met elkaar bellen, smsen en zoenen.

Maar als die vriendin er achter komt, heeft die jongen onwijs ruzie met haar, want hoewel ze boos op míj zou moeten worden, weet ik dat ze boos op hem zal worden.
Aangezien hij bij haar in het dorp woont, zal dit wel lastig worden.

Ik weet niet wat ik moet doen: moet ik voor mijn vriendin kiezen en hem laten gaan, terwijl hij de eerste jongen is waar ik écht verliefd op ben? Of moet ik voor hem kiezen, waardoor vooral hij ruzie met mijn vriendin heeft?

Normaal gesproken zou ik zeggen: kies altijd voor je vriendin, jongens horen er immers niet tussen te komen. Maar deze keer is het anders, omdat ze het eerst wel goed vond, en nu opeens niet meer, zonder duidelijke redenen. Nou ja, alleen dat 'hij niet goed genoeg voor me is', terwijl hij de eerste jongen is die me neemt zoals ik ben!

Wat zouden jullie doen?

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, en sorry voor het lange verhaal
[/edit] Bijschrift vertaler: en vooral voor mijn spelling & interpunctie. [/edit]
Ja ik had niets te doen. En niet boos worden als mijn vertaling niet helemaal correct is.
Oud 08-09-2005, 18:06
blupp
blupp is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 08-09-2005 @ 18:54 :
Ja ik had niets te doen. En niet boos worden als mijn vertaling niet helemaal correct is.
wauw!
ik snap!!
nu!!!
het verhaal!!!!
een stuk beter!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:21
boer
boer is offline
misschien is er met die jongen en je vriendin toen het aan was iets gebeurt wat ze liever niet zegt, en wil ze niet dat dat jou ook overkomt. Dat zou haar gedrag kunnen verklaren. Maar zolang ze dat niet zegt moet je gewoon voor die jongen gaan.
Oud 08-09-2005, 19:57
U*NiQ
U*NiQ is offline
Jouw vriendin gunt jou dat vriendje niet. Ik zou er gewoon voor gaan, wil je vriendin jou dan niet meer kennen is ze je ook niet meer waard.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:26
angel--1987
angel--1987 is offline
heb vandaag aan haar gevraagd of er wat gebeurt is!
nou ze zegt dat hij eerst gezegd dat dat ze wat met elkaar hadden!
en na 2 weken schijnt hij dus gezegd te hebben dat ze niks vast hadden, zoals zij dacht...en dat hij daarna haar belachlijk ging maken tegen over iedereen.

heb het ook aan hem nagevraagd en hij verteld dat de avond dat zij dat schijnt gevraagd te hebben of ze wat vast hadden hij het niet meer wist omdat hij dronken was! en voor zijn gevoel dus ook niks vast hadden..en hij zegt dat hij dat ook in een normaal gesprek gezegd heeft en niet zoals zij zegt haar belachlijk maakte

heb nu gewoon voor mezelf besloten dat ik voor die jongen ga, en dat mijn vriendin het maar moet accepteren!

jullie in ieder geval bedankt voor de reacties!
Reageren

Regels voor berichten