Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 10:36
Verwijderd
Omdat ik regelmatig zie dat mensen hier de meest normale dingen, zoals de maximale dosis of de mogelijke bijwerkingen, van hun medicatie niet weten, vroeg ik me eens af wat mensen hier met hun bijsluiter, waar onder andere die dingen in staan, doen. Er zit een poll bij want ik hou van polls maar uiteraard mag je in het topic alles over bijsluiters zeggen wat je er over te zeggen hebt .
Mijn vragen zijn dus de pollvraag, wat doe je met je bijsluiter? En wat vind je van wat andere mensen met hun bijsluiter doen? Vind je bijsluiters nutteloos of juist handig, vind je ze goed te begrijpen of niet?

edit: ik ben de poll vergeten toe te voegen . Met editen kan dat niet alsnog. Zou een forumbaas hier een poll aan willen plakken met als vraag 'Wat doe jij met je bijsluiter?' en als opties 'ik gooi de bijsluiter meteen weg', 'ik lees de blijsluiter en gooi hem dan weg', 'ik bewaar de bijsluiter maar doe er niets mee', 'ik bewaar de bijsluiter en kijk erin als ik me iets af vraag', 'ik lees de bijsluiter en bewaar hem' en 'anders, namelijk...'?

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:47
Roos
Roos is offline
Ik lees een bijsluiter altijd helemaal van achter naar voren. Meestal bewaar ik hem, zodat ik er later nog in kan kijken.

Het valt me inderdaad op dat in het pil-topic, mensen allemaal vragen stellen, waarvan het antwoord letterlijk in de bijsluiter staat.
Oud 09-09-2005, 10:54
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-09-2005 @ 11:47 :
Ik lees een bijsluiter altijd helemaal van achter naar voren. Meestal bewaar ik hem, zodat ik er later nog in kan kijken.

Het valt me inderdaad op dat in het pil-topic, mensen allemaal vragen stellen, waarvan het antwoord letterlijk in de bijsluiter staat.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:00
FLuKee
FLuKee is offline
Ik lees ze zelden eigenlijk. Maar voor ik meerdere pilletjes per dag ga nemen, ga ik wel altijd de maximale dosis checken enzo.
En van veel frequent gebruikte geneesmiddelen ken ik de gevaren/nevenwerkingen al vanwege m'n studies.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:30
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het altijd leuk om bijsluiters te lezen, dus ik lees ze idd helemaal, en bewaar ze ook.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:40
Verwijderd
Ik lees ze altijd, dan bewaar ik ze. Wanneer ik me dan iets afvraag, pak ik het ding erbij en kijk ik of er iets over opstaat. Ik vind het altijd leuke dingetjes om te bekijken en te lezen, dat soort informatie interesseert me altijd. (Ik lees ook graag bijsluiters van medicijnen die niet van mij zijn )

Mensen die hem niet lezen, niet bewaren en zich iets afvragen (wat vaak dus in die bijsluiter staat, bv. over de pil) vind ik raar
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:58
KiMZz
KiMZz is offline
'ik bewaar de bijsluiter en kijk erin als ik me iets af vraag'

Meestal is het niet nodig, als het medicijn werkt werkt het en dan gooi ik de verpakking weg, als ik ergens last van heb kijk ik wel ff of er bijwerkingen zijn waar ik misschien last van heb (wat nooit zo is) maar verder niet hoor. Het is zeker niet zo dat ik eerst de bijsluiter ga lezen voor ik begin met een medicijn..
Oud 09-09-2005, 12:17
Estar
Estar is offline
Ik lees de belangrijkste dingen, als hoevaak en hoe innemen.

En dan leg ik ze weg, maar bewaar ze voor het geval dat.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:59
coopergirl
coopergirl is offline
Ik lees altijd de bijsluiter en bewaar 'm vervolgens Als ik een ander medicijn krijg, kijk ik of het combineert met de andere dingen die ik heb. (Ik weet dat de apotheker dit eveneens doet, maar zelf kijk ik het ook na)
Oud 09-09-2005, 13:07
murwari
murwari is offline
Ik lees de bijsluiters wel. Sommige mensen zeggen dat ik dat beter niet doe want ik focus me vaak teveel op het deeltje

'bijwerkingen en ongewenste effecten'
Oud 09-09-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 09-09-2005 @ 12:30 :
Ik vind het altijd leuk om bijsluiters te lezen, dus ik lees ze idd helemaal, en bewaar ze ook.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:33
EatVegetables
EatVegetables is offline
Ik lees ALTIJD van vantevoren de bijsluiters.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:36
Verwijderd
Ik lees bijsluiters altijd volledig. Voor een deel omdat ik wil weten wat het doet, hoe het werkt en dergelijke en omdat het ook vreeeeselijk interessant is om met jargon te gooien.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:38
Mara
Mara is offline
Ik lees ze helemaal en stop ze terug in het doosje voor het geval ik ze nodig heb
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 09-09-2005 @ 12:30 :
same
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:26
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik gebruik diverse medicijnen,
en mijn moeder dwingt me (ze zeurt tot ik gek wordt) om de bijsluiter te lezen.
Daarna bewaar ik ze in mijn medicijnenkastje.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:52
Balance
Balance is offline
Ik lees altijd het stukje over de dosering en ik lees de uitzonderingen waarbij je het medicijn niet mag gebruiken. Verder lees ik de bijsluiter alleen als ik iets specifieks moet weten (bijv. of het je rijgedrag beďnvloedt). Vervolgens leg ik de bijsluiter weg en doe ik er (meestal) niks meer mee.

Regels voor berichten