Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ruzie met mijn vader en hij wil me nu niet meer als zijn dochter en me dus ook niet meer zien. Nou heeft ie me in die mail ook geeist dat ik zijn spullen die ik in bruikleen van hem heb (oa computer, mobiele telefoon, printer, scanner, allemaal oud enzo) terug breng. Nou heb ik altijd begrepen dat ik het van hem gekregen heb. Hij gebruikt het toch niet meer en hij wil het nu alleen maar terug hebben puur om het feit dat hij me dwars wil zitten en om het hebben. De kans is groot dat als ik het terugbreng dat hij het de dag erna naar de milieustraat brengt.

Nou heeft ie me in die mail 'gesommeerd' om het binnen zeven dagen te komen brengen. Er staat verder niets over op papier ofzo of het leen of krijgen was (wie doet dat nou als je iets leent van je ouders?). Nou ben ik als de dood dat er vandaag of morgen iets of iemand op de stoep staat om die dingen terug te eisen en als ik zeker weet dat ik ze toch terug moet geven dan wil ik ook de tijd hebben om al mijn bestanden over te zetten enzo.

Kan iemand me gerust stellen dat hij dit niet zomaar kan eisen en dat ik zeker niet vandaag of morgen een deurwaarder op mijn stoep aantref? Kan iemand me vertellen hoe dit zit zodat ik weer wat geruster ben?

Alvast bedankt.
Oud 08-09-2005, 20:49
Rachel
Rachel is offline
Ik denk dat als er niets zwart op wit op papier staat hij jou niets kan maken {en zodoende kan jij ook niets bewijzen o.i.d.}. Misschien dat hij het heel gemeen gaat/wilt spelen, dat het hem wel lukt, durf het niet te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:06
Verwijderd
Hij moet wel hard kunnen maken dat het zijn spullen zijn; ik denk niet dat hij dat kan en dat je dus niet bang hoeft te zijn voor hem of een deurwaarder.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:07
Go
Go is offline
Heeft hij het bedrag dat hij aan jou verschuldigd is inmiddels al betaald? Eerder natuurlijk niks teruggeven.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 08-09-2005 @ 22:07 :
Heeft hij het bedrag dat hij aan jou verschuldigd is inmiddels al betaald? Eerder natuurlijk niks teruggeven.
Dat heeft ie nog niet betaald. Hij krijgt tot morgen de tijd. Ik was sowieso al niet van plan om het terug te geven en idd zeker niet voordat hij betaald.
Oud 08-09-2005, 21:13
Go
Go is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-09-2005 @ 22:10 :
Dat heeft ie nog niet betaald. Hij krijgt tot morgen de tijd. Ik was sowieso al niet van plan om het terug te geven en idd zeker niet voordat hij betaald.
Speel het dan nu ook hard tegen hem, dat doet hij ook tegen jou! Je hoeft het in ieder geval niet te laten om jouw relatie met hem!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Laurens schreef op 08-09-2005 @ 22:06 :
Hij moet wel hard kunnen maken dat het zijn spullen zijn; ik denk niet dat hij dat kan en dat je dus niet bang hoeft te zijn voor hem of een deurwaarder.
Hij heeft, neem ik aan, wel bewijzen dat hij die spullen gekocht heeft.. Garantiebewijzen, bonnetjes, afschriften ed.
Oud 08-09-2005, 21:43
Verwijderd
ik zou hem er spreekwoordelijk in laten stikken en morgen in een doos voor z'n huis zetten
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 08-09-2005 @ 22:43 :
ik zou hem er spreekwoordelijk in laten stikken en morgen in een doos voor z'n huis zetten
Ik zou even wachten totdat het regent en het dan voor z'n huis zetten met een briefje erbij dat je alles wat je ooit aan hem hebt gegeven (cadeautjes e.d) binnen 7 dagen wil hebben omdat het ook maar te leen was.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:03
Marinka
Marinka is offline
ik heb in november 2002 ook meegemaakt dat ik door mijn ouders het huis werd uit gezet. Maar als je nog ingeschreven staat in de gemeente waar je altijd hebt gewoont, en je hebt nog spullen die je graag wil hebben dan kun je dat nu doen. Niemand kan je, namelijk je ouderlijk huis ontzeggen. Ik heb dat toen niet gedaan en ik heb in mei dit jaar een deel van mijn spullen terug gekregen.

Verder wil ik je veel sterkte wensen wat je nu meemaakt, ik weet wat het is en hoe het voelt.

STERKTE en SUCCES

Marinka
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:29
Verwijderd
Vraag hem om kopieen van de aankoopsbewijzen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:02
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Maak het gewoon goed met je vader )
Oud 08-09-2005, 23:13
Marinka
Marinka is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-09-2005 @ 23:29 :
Vraag hem om kopieen van de aankoopsbewijzen
heeft ie vast al weggegooit
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:17
Verwijderd
Hij kan niet bewijzen dat hij je die spullen niet geschonken heeft en jij kunt niet bewijzen dat hij je die spullen wel geschonken heeft. Dat is ook de juridische werkelijkheid, want ten tijde van het in bruikleen nemen van die spullen heeft geen van jullie er bij stilgestaan dat dit zou gebeuren (waarschijnlijk). In elk geval is er niets overeengekomen ten aanzien van wie eigenaar zou worden. Dus ik zou gewoon nu een backup maken, zo snel mogelijk, maar die spullen gewoon onder je houden totdat hij echt langskomt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Marinka schreef op 09-09-2005 @ 00:13 :
heeft ie vast al weggegooit
Dan zeg je gewoon dat de spullen niet van hem zijn, maar dat je ze zelf hebt aangeschaft.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:35
Roos
Roos is offline
Ik zou voor de zekerheid je bestanden wel kopieeren, zodat je die sowieso hebt, en verder gewoon niks doen.
Oud 09-09-2005, 12:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 09-09-2005 @ 07:56 :
Dan zeg je gewoon dat de spullen niet van hem zijn, maar dat je ze zelf hebt aangeschaft.
Hij heeft vast nog wel bankafschriften ed. waardoor je kan zien dat die spullen door hem zijn gekocht.
Oud 09-09-2005, 12:43
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-09-2005 @ 13:20 :
Hij heeft vast nog wel bankafschriften ed. waardoor je kan zien dat die spullen door hem zijn gekocht.
Daar staat alleen maar op dat er bij een bepaalde winkel een bepaald bedrag betaald is, niet wat er precies gekocht is.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:38
T_ID
T_ID is offline
Hmm, lijkt me dat hij beweerd, dus hij bewijst.

Elke deurwaarder zal hem trouwens waarschijnlijk uitlachen als hij hiermee aan komt zetten, dus zo erg zal het niet zijn.
Oud 11-09-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2005 @ 22:38 :
Hmm, lijkt me dat hij beweerd, dus hij bewijst.

Elke deurwaarder zal hem trouwens waarschijnlijk uitlachen als hij hiermee aan komt zetten, dus zo erg zal het niet zijn.
Dat maakt verder niet uit of ze het moeten doen of niet
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 08:38
Hoogvlieger
Hoogvlieger is offline
Als ik iemand een cadeau geef op zijn verjaardag en vervolgens krijg ik ruzie met die persoon; dan eis ik het toch ook niet terug?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 10:00
ganralph
ganralph is offline
je kunt hem natuurlijk altijd de toegang tot je woning ontzeggen.
als hij een deurwaarder inschakelt heb je waarschijnlijk een betere onderhandelingspartij tegenover je staan (professional ipv een kwade vader)
ik bedoel: tegen een schreeuwende vader kun je alleen maar terug schreeuwen. een schriftelijk bevel om die spullen te komen halen kun je fatsoenlijker aanvechten
Reageren

Regels voor berichten