Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2005, 17:44
Virender
Virender is offline
Mijn broertje zit in de 2e klas en vindt het nogal moeilijk om zijn leerstoffen te leren, plannen, maken enz. Hij raakt nogal snel gestressd en vindt het moeilijk om zijn boeken open te slaan. Hebben jullie wat tips voor een betere werk- en leerhouding? want aan mijn hulp heeft hij weinig. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2005, 17:52
Balance
Balance is offline
Je zou met hem een tijdsschema kunnen maken, waarop staat wanneer hij aan z'n huiswerk gaat. Op die manier is hij als het ware verplicht om op dat tijdstip z'n boeken open te slaan, zodat het niet neer komt op 'wanneer hij zin heeft'.
Verder zou ik hem aanraden om overdag al z'n huiswerk af te maken. Bijvoorbeeld door rond half 5 / 5 uur ermee te beginnen. Dan is de avond helemaal vrij om lekker tv te kijken of wat anders te doen en hoeft hij zich niet gestresst te voelen omdat hij eigenlijk nog maak/leer werk heeft.
Verder zou hij zichzelf kunnen motiveren door een consequentie (positief dan wel negatief) aan het wel of niet maken van z'n huiswerk te stellen.
Oud 20-09-2005, 06:50
Verwijderd
Een overzicht maken van week tot week wat hij moet doen en vaste tijdstippen voor zijn huiswerk. Ik neem aan dat je broertje studiewijzers krijgt of iets dergelijks en dus tot een week of 6 vooruit weet wat hij allemaal moet doen, dan kan je 6 weken lang neerzetten wanneer hij een toets heeft en dan kan je samen met hem bepalen wanneer hij het beste daarvoor kan leren.

En wat Balance zei : maak je huiswerk 's middags dan heb je de hele avond vrij.

Bij mijn broertje (1e klas) helpt het om zo af en toe te vragen "moet je nog wat doen voor morgen?" en dan vragen "wat heb je het eerste uur? mega? moet je daar nog iets voor doen? Nee? wat heb je het tweede uur? Drama? etc etc"

Maar dat komt omdat hij geen ritme heeft nog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten