Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 10:09
mira_love
mira_love is offline
Ik zit met een probleempje. Er is iemand die mijn heel leuk vind, maar ik vind diegene alleen maar leuk, verder niet (nog niet in ieder geval). Nou vroeg ik mij af hoe jullie terecht zijn gekomen in een relatie. Zijn jullie iets begonnen omdat je echt super verliefd was of omdat je diegene alleen leuk vond en is er daarna dan nog iets groots ontstaan? Ik heb vaak tegen mezelf gezegd dat ik echt verliefd moet zijn, wil ik iets beginnen, maar dat blijkt toch heel moeilijk te zijn. Ik ben 2 keer verliefd gweest, beide keren niet beantwoord, maar wat moet ik nu doen? Zou graag willen weten hoe het met mensen is gegaan die iets hebben opgebouwd alleen omdat je aan het begin de ander leuk vind en (nog) niet echt verliefd was.

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 15:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 10:50
Marcade
Marcade is offline
Is dit niet meer iets voor liefde&relatie?

NEway ik was echt verliefd toen ik een relatie begon.

Waarom zou je een relatie beginnen als je niet verliefd bent; wat is de toegevoegde waarde dan? Dat je dan een excuus hebt om te seksen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 03-10-2005 @ 11:50 :
Waarom zou je een relatie beginnen als je niet verliefd bent; wat is de toegevoegde waarde dan? Dat je dan een excuus hebt om te seksen?
Vrij simpel: omdat je behoefte hebt aan menselijke warmte, lichaamscontact, aanspraak en seks, en je ook niet met een volslagen wildvreemde in bed wilt duiken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:19
Spiteful
Spiteful is offline
Ik zou niet lang twijfelen als ik dacht dat er iets moois kon van komen
Oud 03-10-2005, 11:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 12:06 :
Vrij simpel: omdat je behoefte hebt aan menselijke warmte, lichaamscontact, aanspraak en seks, en je ook niet met een volslagen wildvreemde in bed wilt duiken.
Daar hoef je geen relatie voor te hebben; dat kan je ook bij een goede vriend(in) krijgen lijkt me.

Ik vind dat het juist dat stuk 'liefde' en 'verliefdheid' is dat onderscheid maakt tussen een goede vriend(in) waar je eventueel seks mee hebt; warm mee knuffelt en een echte liefdespartner waar je een relatie mee hebt.

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 03-10-2005 @ 12:23 :

Ik vind dat het juist dat stuk 'liefde' en 'verliefdheid' is dat onderscheid maakt tussen een goede vriend(in) waar je eventueel seks mee hebt; warm mee knuffelt en een echte liefdespartner waar je een relatie mee hebt.
Vind ik ook ja.

Toch zal het in de praktijk zo zijn dat mensen een relatie met iemand aangaan om de seks, de warmte, het knuffelen en het gezelschap. Soms hebben ze het van zichzelf niet eens door. Ze kunnen iemand krijgen, voelen zich eenzaam en geven er dan aan toe, terwijl er helemaal geen sprake is van verliefdheid of liefde.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:56
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-10-2005 @ 12:37 :
Toch zal het in de praktijk zo zijn dat mensen een relatie met iemand aangaan om de seks, de warmte, het knuffelen en het gezelschap. Soms hebben ze het van zichzelf niet eens door. Ze kunnen iemand krijgen, voelen zich eenzaam en geven er dan aan toe, terwijl er helemaal geen sprake is van verliefdheid of liefde.
Daar ben ik het ook mee eens.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 03-10-2005 @ 12:23 :
Daar hoef je geen relatie voor te hebben; dat kan je ook bij een goede vriend(in) krijgen lijkt me.

Ja, mooi. Anderen zien dat anders.

Ik ben het overigens wel met je eens dat verliefdheid een relatie meer maakt dan de som der delen (warmte + seks + aanspraak). Ik zie het zelf ook zo. Maar dat is geenszins absoluut of universeel, genoeg mensen die een relatie puur en alleen voor de bovengenoemde voordelen aangaan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2005 @ 13:15 :
Ja, mooi. Anderen zien dat anders.
Natuurlijk zullen anderen dat anders zien; daarom ben ik ook geinteresseerd in hoe anderen het zien. Vandaar dan ook de vraag die ik initieel aan mira_love stelde:

Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:36
Nona
Nona is offline
*op L&R neerplak*

Mijn vorige relatie was meer zo van: hij is wel leuk, maar verliefdheid komt nog wel (en dat was ook zo). Op mijn huidige vriend was ik al aardig verliefd aan het worden toen het begon (al kan ik niet precies zeggen wanneer het begon ).
Beiden zijn goed mogelijk, maar ik geef toch de voorkeur aan verliefd zijn. Dan ben je toch zekerder van jezelf binnen je relatie en dat kan je wel goed doen.
Oud 03-10-2005, 13:12
gurl19
gurl19 is offline
Ik was niet verliefd toen ik voor het eerst met hem zoende. Het was in een discotheek en absoluut niet echt serieus. Ik had nog wel mn email gegeven, en later mn tel. nr en toen vond ik hem toch wel erg lief. Nog heel veel gesmst, gezoend en afgesproken en toen was ik eigenlijk toch veel heel verliefd. En nu hebben we dus verkering.

Dus ik was niet echt verliefd voor de tijd.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:17
evanescence
evanescence is offline
Toen ik mijn vriend ontmoette, vond ik hem lief en leuk. Ik was niet stapel verliefd. Hij zoende mij en dat vond ik toch wel erg leuk. 2 dagen later hebben we het officieel gemaakt en nu heb ik in november 2 jaar verkering...en ik ben echt stapel op hem....niet zo kieskeurig zijn, gewoon ervoor gaan!!!
Oud 03-10-2005, 13:24
phoenix20
phoenix20 is offline
Mijn huidige vriendin was al een tijdje gek op me, terwijl ik haar amper kende. Daarom begreep ik het niet helemaal. Omdat ik ook al weer een jaartje single was ging ik steeds meer met haar om, om haar beter te leren kennen. Een paar keer gezoend maar van echte verliefdheid van mijn kant was geen sprake. Totdat ze me verkering vroeg en ik ja zei. Ik dacht bij mezelf, ik kijk wel wat het wordt.
Is wel wat geworden dus, ben smoorverleifd op haar geworden en nu, na 3 jaar nog steeds.
Gr

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:19
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Marcade schreef op 03-10-2005 @ 13:33 :
Natuurlijk zullen anderen dat anders zien; daarom ben ik ook geinteresseerd in hoe anderen het zien. Vandaar dan ook de vraag die ik initieel aan mira_love stelde:

Het gaat mij totaal niet om de sex, klinkt heel raar misschien, dus dat is voor mijn echt geen excuus! Ik vind hem leuk en hoop ergens ook dat ik echt super verliefd op hem wordt, maar daar is dus op dit moment nog geen sprake van! het is wel zo dat er iemand anders is waar ik verliefd op ben, maar daarvan weet ik al dat diegene mij niet wil/leuk vind, dus dat moet ik vergeten. daar ben ik dan ook nog mee bezig zegmaar, maar dat 'verwerken'. het punt is dat ik mezelf kan zijn bij hem, die mij dus wel leuk vind, dat ik me veilig voel en dat er best wel een klik is, maar nog niet echt liefde van mijn kant.

maargoed, ik begrijo dus dat de meeste zoiets hebben van er is geen liefde, dus begin er ook niet aan. Nou ken ik hem nog niet zo lang, dus wat niet is kan nog komen en niet alles hoeft liefde op het eerste gezicht te zijn, toch?
Oud 03-10-2005, 15:36
Verwijderd
Mja, ik was toch al verliefd toen het wat werd, geloof ik, en anders zat het er dicht tegenaan. Ik vind het vrij lastig om de grens te trekken tussen erg leuk vinden en verliefd zijn, dat loopt bij mij vrij gemakkelijk in elkaar over.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:30
WolterB
WolterB is offline
Ik wil toch wel verliefd zijn voordat ik wat begin
Oud 03-10-2005, 16:35
Experiment
Experiment is offline
Ik word heel snel 'verliefd' ook terwijl ik iemand nog helemaal niet ken. Wat ik allemaal nog niet weet over iemand, dat verzin ik er allemaal fantastisch bij

Vanuit die fase is wat geworden met mijn vriend (we hadden elkaar pas 4 x gezien, en telkens met wederzijdse vrienden erbij) en toen we een tijdje wat hadden, werd ik toch steeds verliefder en verliefder en blijkt het dus echt een goede greep te zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:53
Verwijderd
Ik was toch echt wel hevig verliefd op mijn vriend voordat we iets kregen... Als ik geen 'vonk' voel, doe ik helemaal niets. Iemand leuk vinden komt zo vaak voor, maar daarom zie ik mezelf geen relatie hebben hebben met hem.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:19
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 03-10-2005 @ 17:53 :
Iemand leuk vinden komt zo vaak voor.....
Nou, dat heb ik dus totaal niet! maargoed, dat is dan ook weer per persoon verschillend natuurlijk
Oud 03-10-2005, 18:26
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Toen ik mijn vriend leerde kennen, vond ik hem meteen wel leuk. Maar door de spanning tussen ons ben ik juist verliefd geworden.
Oud 03-10-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
mira_love schreef op 03-10-2005 @ 19:19 :
Nou, dat heb ik dus totaal niet! maargoed, dat is dan ook weer per persoon verschillend natuurlijk
Jij vind mensen nooit leuk? Da's lastig...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:44
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Bij mijn exen was ik niet echt hevig verliefd toen ik wat met ze begon, ik vond ze alleen leuk. En hevig verliefd ben ik nooit op ze geworden... Nu is het toch wel min of meer een 'voorwaarde' geworden, ik wil niet meer vanaf het begin twijfelen of ik er wel goed aan doe. Ik wil gewoon zeker weten dat ik hém wil en niemand anders!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:50
Verwijderd
Ik moet verliefd zijn wil ik een relatie beginnen met iemand. Anders kan ik het gewoon niet. Als het er niet is, dan komt het waarschijnlijk ook niet. Hoe graag ik dat misschien ook zou willen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als iemand mij leuk vindt en dat eerlijk in mijn gezicht zegt (en eventueel dat ze graag iets met me wil hebben), dan ga ik vaak automatisch aan diegene denken... steeds meer denken... totdat ik haar ook heel leuk vind. Naja, het is niet "gewoon" leuk vinden, en het hoeft bij mij ook niet per se verliefdheid te zijn.

Naja, houd het op heel erg leuk vinden. Verliefdheid komt dan trouwens heel snel vanzelf, want als ik spreek over "heel erg leuk vinden" dan zit het al tegen verliefdheid aan.
Oud 03-10-2005, 22:44
Verwijderd
Ik denk dat voordat je een relatie krijgt het vaak nog 'leuk vinden' is, maar op de één of andere manier springt dat wanneer je serieuzer met elkaar wordt om in verliefdheid (bij mij gebeurde dat tenminste). Je neemt iets met iemand omdat je graag bij diegene wil zijn en er misschien een toekomst in ziet. Als je dat niet ziet en wil, moet je het niet doen. Zo wel, geniet ervan!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 22:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
M'n ex vond ik ook alleen maar 'leuk', maar ben er toch aan begonnen. Was na een maandje dus weer gedaan. Maar ja, je bent onderhand 18 en je wilt ook wel eens wat. Dus ga ervoor.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 23:05
Fuzzly
Fuzzly is offline
Ik zelf voor zo ver ik het weet heb al mijn relaties alleen maar gehad op basis van leuk vinden.
Ben welles echt verliefd geweest alleen was bang om er ook maar iets mee te doen, ben ik nog steeds.
Oud 04-10-2005, 08:46
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-10-2005 @ 23:44 :
Je neemt iets met iemand omdat je graag bij diegene wil zijn en er misschien een toekomst in ziet. Als je dat niet ziet en wil, moet je het niet doen. Zo wel, geniet ervan!
Inderdaad. dat is nu ook het geval. Ik voel me op mijn gemak bij hem, voel me veilig en kan echt mezelf zijn bij hem (wat niet echt vaak voorkomt bij anderen). Ik zou heel graag dingen met hem willen doen en gewoon bij hem zijn. Hierdoor hoop ik dan dat het leuk vinden overslaat in verliefdheid........al weet ik natuurlijk dat er een kans is dat dat dus niet gebeurd.
Oud 04-10-2005, 09:08
dead person
dead person is offline
Toen ik mn vriend leerde kennen, dacht ik eerst "ah hmm leuke jongen " Later sprong dat ineens over op erge verliefdheid en vooral die spanning die zorgde dat het alleen maar erger werd, wel op een leuke manier dan
en na 2 jaar verder te zijn zwijmel ik nog steeds

Het lijkt mij als je een relatie met iemand begint waar je niet verliefd op bent, dat je toch bepaalde dingen mist zoals: can't eat, can't sleep en het constant aan hem/haar dingen, vlindertjes en het constante verlegen zijn.
Oud 04-10-2005, 10:09
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik snap je wel, maar ik zou het niet kunnen. Ik wil echt helemaal holderdebolder verliefd zijn als ik een relatie met iemand begin. Ik wil ook op wolkjes kunnen lopen. En dat kan wat mij betreft niet zonder die extreme gevoelens.

Gelijk ik het begrijp voel je je nieterg emotioneel tot hem aangetrokken. Hij is gewoon leuk? En ik begrijp ook dat je je niet enorm fysiek tot hem aangetrokken voelt, want seks met hem hoeft blijkbaar ook niet zo nodig.

Nauw ja, er is hier helemaal niks mis mee, en misschien ben jij een diesel als het op temperament aankomt, maar wat jij beschrijft doet mij veel meer denken aan iemand leren kennen en er holderdebolder bevriend mee geraken, in plaats van verliefd/relatie enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 10:29
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Op een gegeven moment merkte ik dat ik meer voor haar voelde dan op vriendschappelijke basis normaal was. Verliefdheid kwam later pas.

Een uit de hand gelopen vriendschap dus.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 10:41
Spiteful
Spiteful is offline
Kben veel te wisselvallig qua verliefdheid, dus dat is voor mij geen absolute vereiste. Als ik maar af en toe eens op wolkjes kan lopen
Oud 04-10-2005, 11:41
Verwijderd
Bij mij kwam die verliefdheid altijd later pas. En die gevallen waarin ik wel van te voren al verliefd was ging het mis.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 11:57
Haligh
Haligh is offline
nooit uit liefde.
Oud 04-10-2005, 13:11
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik ben eigenlijk ook altijd verliefd als ik wat met iemand begin..
Oud 04-10-2005, 18:09
mira_love
mira_love is offline
Als ik het zo lees, verschilt het toch nog wel....de een moet echt super verliefd zijn en de ander niet. Nouja, ik wou gewoon kijken hoe anderen hiertegenover staan. Ik wacht eerst wel af hoe het gaat lopen, als vrienden, wat ik hem dan nu wel duidelijk moet maken trouwens want hij is wel helemaal gek op mij. In iedergeval bedankt voor de reacties van jullie
Reageren

Regels voor berichten