Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 20:30
Jegor
Jegor is offline
Hallo allemaal,

2 Jaar geleden ben ik tijdens Hoogspringen naar gevallen (of mijn knie gedraait) met als gevolg dat mijn knie helemaal niet beweegbaar was(het deed heel erg pijn) Ik ben naar het ziekenhuis gereden en daar hebben ze geconstateerd dat mijn kniebanden waren gescheurd en dat ik 7 weken in het gips moest lopen. Nadat mijn gips eraf was ben ik nog 2 maanden bij de Fysiotherapeut geweest. In het ziekenhuis is mij verteld dat ik altijd last zou krijgen van mijn knie.

Tijdens het sporten heb ik dan ook soms een hevige steek in mijn knie of kraakt hij heel erg(dit is niet zo de zaak met de anere knie). Ik kan mijn knie ook niet helemaal strekken want dan voel ik gewoon een ''grens'' hij gat gewoon niet verder zeg maar.

Destijds is mij heel weinig verteld over de blessure en heb veel op google gezocht en kon niks vinden(behalve dat je paar dagjes niet je knie mag belasten). Nu is mijn vraag zou ik nu weer na de Doktor gaan of weer naar de Fysiotherapeut, want de steken zijn toch heel irritant tijdens het sporten.

-Alvast bedankt,
Jegor
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 20:38
Cookie
Cookie is offline
Zou ik maar wel even doen. Niet geschoten altijd mis
Oud 15-09-2005, 20:46
Lif
Lif is offline
Mijn kruisband (zelfde?) was gescheurd en toen moest ik inderdaad ook eerst rust houden (geen gips trouwens) en dan verder zien. Ik had ongeveer dezelfde klachten als jij. Alleen ben ik daarna er nog eens op gevallen. Toen heb ik een kijkoperatie gehad, omdat ik mijn been helemaal niet meer kon strekken en er ook niet meer op kon leunen.

Mijn kruisband bleek helemaal gescheurd en iets te blokkeren ofzo (heb wel mee gekeken, maar ik weet niet precies wat het was). Toen hebben ze die pees helemaal weggehaald.

Mij is verteld dat door trainen de spieren eromheen het op kunnen vangen. Als dat niet lukt kan met een operatie een pees van het bovenbeen doorgetrokken worden en dan als kruisband fungeren.

Ik weet niet precies hoe het zit en of het hetzelfde is. Ik zou het sowieso nog aan de dokter voorleggen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten