Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Afgezien daarvan kun je sommige mensen simpelweg niet aan het studeren krijgen. Als iemand niet gemotiveerd is om lessen bij te wonen, zich te verdiepen in de lesstof en zich te houden aan gedragsregels die op scholen en andere onderwijsinstituten gelden dan komt er van studeren vrij weinig terecht.
||
![]() |
Citaat:
Omdat er een kleine groep is die niet wil/kan moet het sociale opvang systeem niet afgebroken worden. Die mensen moeten we maar meefinancieren, het is toch maar een minderheid, en het zou niet rechtvaardig zijn de meerderheid te duperen omdat er zulke mensen zijn. We kunnen alleen proberen die mensen zover te krijgen dat ze wel wat doen, en dat op een manier die op de langere termijn niet negatief zal uitpakken voor het sociale systeem. |
![]() |
|
In flevoland proberen ze een andere tactiek uit:
Uitkering voor veelplegers Flevoland De provincie Flevoland wil veelplegers bij wijze van proef direct na hun vrijlating, of eventueel al tijdens het uitzitten van hun straf een uitkering verstrekken. Het idee is dat de recidivisten dan minder snel geneigd zijn om in hun oude gewoonten te vervallen. Veelplegers die een uitkering krijgen maar daarna toch weer op boevenpad gaan zullen harder worden aangepakt. De provincie hoopt met de maatregelen in 2007 te kunnen bogen op een daling van het aantal veelplegers met tien procent. Het idee voor de proef komt van de gemeenten, de reclassering en het Openbaar Ministerie in de provincie. bron |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is uiteraard zo dat je eerst moet stimuleren door belonen. Je kunt niet straffen zonder te belonen als men het goed doet. Je moet jongeren ook iets bieden. Maar voor de hardnekkige 'werkweigeraars' is uitkering inhouden misschien een oplossing. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat de overheid gezonde voeding wel mag promoten, Rick. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, zou ik weer op de PvdA stemmen. Bij gebrek aan beter. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
ik zou er in eerste plaats voor pleiten om mensen zonder diploma toch vooral een diploma te laten halen. echter, zoals gezegd, sommige mensen vertikken het gewoon om te studeren. toch, mensen die enigszins in staat zijn een opleiding te volgen - al is het maar een avondopleiding van een jaar, secretaresse of zo, het is tenminste beter dan niks - zouden daarin gestimuleerd en ondersteunt moeten worden. daar is niks oneerlijks aan, als je zelf in die situatie zit kun je immers dezelfde ondersteuning verwachten. daarnaast gaat het niet om 'eerlijk doen' maar om het oplossen van een probleem. mensen die zich niet lenen voor deze aanpak kun je wat mij betreft gewoon verplichten ergens te werken. (maar goed, dan moeten die banen er wel zijn, tis niet zo dat je ff een baan kan halen bij een loket of zo, helaas). voor dat doel is er overigens al een sollicitatieplicht volgens mij. overigens, werken bij de burger king lukt je niet als je geen 16-jarig huppelkutje bent. om het probleem van leeftijdsdiscriminatie (jongeren/kinderen aannemen, want die zijn goedkoper) op te lossen, zou je het minimum-jeugd-loon hoger kunnen maken of zelfs kunnen laten vervallen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou je hoofddoekje afmoeten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kennis op doen + leren over religie. Kan prima samen gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder, ik draag momenteel geen hoofddoek (ik verplaatste me er slechts in), maar wil het in de toekomst wel. En als ambtenaar kan het je worden verboden, wat ik dus enorm betreur. (En degenen die dan zoiets hebben van: "Ga dan naar een land waar het wel getolereerd wordt". Ja, rustig maar, doe ik ook wel) |
![]() |
||
Citaat:
(en als je dan zeg, ja, maar, 'ik wil mn kinderen opvoeden als [buitenlanders], want dat is mijn cultuur', dan vraag ik me af wat je hier doet. als je zoveel van je cultuur en je afkomst houdt, waarom ben je dan in een ver land gaan wonen ?)
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sssht ![]() Niet op ingaan, hij ziet waarschijnlijk niet in dat alles wat hij hier aanhaalt al ietjes hierboven 'besproken' is. Ik ga het niet nog eens uiteenzetten, anders krijg ik op mn kop van een van de meest nare fb's hier. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|