Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar voor de rest ziet het er leuk uit, het wordt een echt OS met heel veel leuke nieuwe features. Er is wel een boel nog niet af of geïmplementeerd, maar dat komt nog wel. Is er trouwens een nieuw drivermodel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waardeloze kutzooi. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En MS liep vroeger inderdaad achter Apple aan, maar nu is het andersom. OpenGL 2 wordt niet ondersteund..., Nou en! Mogen ze zelf weten, tis hun OS, dan koop je/installeer je het toch niet? Het is meer een vorm van slimme marketing vind ik. Iedereen schreeuwt erover maar niemand doet er wat aan en Linux is nog steeds geen alternatief(Op servers is windows geen alternatief voor Linux/Unix/Netware, maar op de desktop Linux werkt voor de gemiddelde gebruiker gewoon niet goed) En iedereen die het niet gaat kopen maar een illegale versie gaat installeren moet zich überhaupt van commentaar onthouden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tegen de tijd dat MacOS X leverbaar is op de x86 zit ik op de 64bit, dus daarop wachten heeft ook weinig zin. Maar bij beta's van Windows is het algemeen bekend dat het hoge systeemeisen nodig heeft, bijd e relase zijn de systeemeisen lager doordat er een hoop is getinetuned. |
![]() |
||
Citaat:
Drie keer raden welk OS je moet pakken om nú al te zien hoe technieken als Avelon en Aero werken. Mén, zodra Vista uit is kan het zich voor zover het er nu uitziet nog lang niet meten met Tiger, en tegen die tijd is Leopard ook al wel uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat er geen alternatief is vind ik nauwelijks een argument. Dat zou betekenen dat omdat Microsoft de enige is die een bepaalde ondersteuning heeft, je nooit meer commentaar zou mogen leveren als die ondersteuning ineens verdwijnt. Nou, mooi niet dus. Datzelfde geldt trouwens ook voor die opmerking dat als je het niet gekocht hebt je niets mag zeggen: slaat ook nergens op. Als kritiek ongefundeerd is, OK. Maar kritiek verwerpen omdat de persoon vanwaar die kritiek komt je niet aanstaat is gewoon zwak., |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De grootste fout die mensen maken is om alles met Windows te vergelijken of met de PC. Dingen als "MacOS heeft geen Startmenu", nee maar hoe kun je dat vergelijken? Het is totaal iets anders, het werkt ook gewoon heel anders. MacOS is gebouwd om prestaties te kunnen leveren, Windows om zoveel mogelijk te ondersteunen. Als je alles wilt onderstunen moet je simpelweg compromien maken, en dat is simpelweg performence in te leveren. Bij MacOS hoef je geen performence in te leveren omdat alles uitermate goed op elkaar afgesteld is. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Het blijft hun OS 2. Ze bieden een volgens hen beter alternatief dat nu al meer gebruikt wordt dan OpenGL op de windows desktops (ook qua professioneel renderen op Windows workstations, Lightwave, 3DSMax en Maya kunnen er allemaal zeer goed mee uit de voeten en ik weet van 3DSMax dat het de default renderer is, dan laat ik CGI systemen met geclusterde RISC'ers er even buiten). 3. Concurrentie 4. Als we van OpenGL óf DirectX af zijn, vind ik het persoonlijk ook goed, dan kan iedereen zich op één iets richten. Citaat:
Ik ben niet vóór en niet tégen piraterij, maargoed, dat is een andere discussie. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OSX heb ik niet genoeg ervaring mee. Citaat:
Dat neemt niet weg, dat het geen flikker uitmaakt en een gewone videokaart gewoon kan gebruiken, omdat het alleen in dat geval om beveiligde content zal gaan. Maar daar hebben we dus Hackers voor, die films al ge-de-DRM'ed voor ons op internet hebben gezet ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Met andere woorden: het gaat er niet om dat ik alles DRM-loos op internet verkrijgbaar is. Het gaat erom dat ik gewoon films wil kijken en windows op deze manier heel onsexy word. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
en de nieuwste OSX 10.4 (Tiger) kan je zelfs op een apple draaien uit '98...op een G3 333Mhz draait het zelfs...moet je is proberen windows XP op een pentium I 333mhz te laten lopen...lukt je niet. Bovendien zie je wel verdomd veel vergelijkenis als je OSX 10.4 met Vista vergelijkt..."toevallig?" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb jarenlang een Pentium 200 met Windows 2000 Advanced Server en ISA daarbovenop gedraaid met 256MB(is nu abandon game dos bak met SB AWE 32 en 3DFx Voodoo 2in SLI, YEah ![]() XP houdt dat ook makkelijk vol. Ik heb nu net een Mac Mini besteld ![]() Je kan trouwens apple hardware en processoren niet zo goed vergelijken met x86 hardware, het is een heel ander soort platform en architectuur. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() oeee je had misschien beter nog heel even kunnen wachten want ze gaan ze weer updaten...welk model heb je besteld? nee precies ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dat brengt me op m'n eigenlijke punt: er zijn een hoop stabiliteitszaken die voorbij een preemptive multitasking kernel gaan, en die op dit moment worden aangepakt door linux en *BSD. Dingen als driver-permissies (printer drivers draaien bijvoorbeeld in userspace en vereissen geen low-level acces, en krijgen dat dus niet), het 'uitzetten' van onbetrouwbare delen van geheugen, etc. Op dit soort zaken loopt windows nog ver, ver achter. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon verkeerde API aanroep en heeft weinig met de kernel ansich te maken. Citaat:
Drivers in windows draaien ook een soort protected veld, zodat ze elkaar of de kernel niet zomaar in de weg kunnen zetten. Linux en BSD hebben ook nog eens een compleet ander ontwikkeltraject. Er komen regelmatiger kleine kernel updates e.d. uit.(BSD weet ik niets van btw), en dan eens in de zoveel tijd een grote update. Bij windows moet je gewoon 3 tot 4 jaar wachten en zie je tussentijds niets (beta's mss, maar ook dat is pas een jaar voor de release meestal). |
![]() |
||
Citaat:
![]() OPEN SLOPEN!?!?!? ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dude, heb het niet over mij over kernel/OS ontwerp. Ik ben goed daarin ![]() Een 'gewoon verkeerde API aanroep' crashed geen systemen. Het ergste wat ik kan doen is glibc een fout laten maken, waarna m'n programma beeindigt word. Tenminste, dat zou zo moeten zijn. Als een userspace programma kernelspace kan 'beschadigen' dan ligt dat dus of aan slecht toegepasde geheugenpermissies (waarvoor geen excuus is) of aan slecht uitgevoerde API calls binnen de kernel. In beide gevallen de fout van NT. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(kan me een discussie tussen Torvalds en was het niet Tauber ofzoiets, met zijn flopOS?? herinneren lang geleden). In een goede server worden geheugenprobleempjes hardwarematig afgevangen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed, hardware errortjes door stroomstoringen en kleine softwarefoutjes horen ook afgevangen te worden door ECC denk ik. Echte defecten moeten vervangen worden natuurlijk en verder zijn we het sowieso in grote lijnen idd wel eens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, en op het moment dat je RAM management zo flexibel is, kunnen er nog een hele hoop (netwerk?) dingen mee gedaan worden ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Macbook voor studie? Verwijderd | 25 | 21-07-2011 13:02 | |
Software & Hardware |
[dualboot] xp + ubuntu b00mbap | 20 | 28-01-2009 07:46 | |
Software & Hardware |
Laptop met redelijke videokaart Diary of Dreams | 5 | 08-04-2008 12:42 | |
Software & Hardware |
Asus p5k mobo, E6750 cpu en dan windows xp 32 bits? Verwijderd | 11 | 08-01-2008 17:31 | |
Software & Hardware |
EULA Microsoft balkey | 52 | 20-09-2007 20:57 |