Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 19:26
J-roenn
J-roenn is offline
ik wil deze muis gaan kopen, voor ongeveer 65 euro ( is op i-net idd 10tje goedkoper ) heeft iemand hier ervaring mee en werkt alles goed ? ligt ie goed in de hand en hoe lang doet ie met de accu en hoe lang duurt t om m op te lade ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 19:45
Verwijderd
In een woord: goed!

Ik heb hem zelf sinds half juni en bevalt tot nu toe nog steeds prima.

- Werkt alles goed?
Ja, mits je de bijbehorende software geinstalleerd hebt. Als je dat niet hebt gedaan kun je bijvoorbeeld niet het knopje om tussen toepassingen te wisselen gebruiken. Maar van die software merk je ook niets, alleen een icoontje in je systemtray

- Ligt hij goed in de hand?
Voor mij wel, maar als je erg grote handen hebt is hij misschien wat klein. Zoals je misschien wel op foto's gezien hebt is er voor je duim een stukje waar je hem op kunt leggen, dat is wel handig.Cruise-knoppen zijn goed bruikbaar, je hoeft niet overdreven veel moeite te doen om die te kunnen gebruiken. Hetzelfde geldt voor de blader-knoppen voor browsers.

- Hoe lang doet hij met een accu?
Ik weet het niet precies, het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel je hem gebruikt. In de vakantie, waarin ik toch een aantal uren per dag computerde, kon ik er ongeveer 3 hele dagen mee doen voor hij weer opgeladen moest worden.

Ik heb het nog nooit gehad dat ik echt ineens niet meer kon muizen omdat de batterij compleet leeg was. Hij geeft het misschien wel een uur van te voren aan met een rood lampje en een popupje dat je batterijniveau laag is. Het is natuurlijk te voorkomen dat je met een lege batterij zit door hem alvast in de oplader te zetten als er nog maar 1 van de 3 lampjes branden.

- Hoelang duurt het opladen?
Als ik hem een nachtje (= +/- 21.30-7.00) in de oplader zet kan ik er weer een aantal dagen mee vooruit.

(vraag + antwoord van mezelf: )
- Hoe zit het met de precisie en het muizen-na-zichzelf-uitgeschakeld-te-hebben?
Ook goed. Zoals je misschien gelezen hebt gaan hij vanzelf na 10 seconden in de ruststand, maar je kunt er echt direct mee verder als je hem uit die rust haalt. Het is niet zo dat je hem eerst moet activeren.

De precisie is ook erg goed, beter dan een gewone simpele optische muis. Ik gebruik hem zo op m'n bureaublad, wat erg goed bevalt. Ik heb het ook nooit dat de cursor niet beweegt of dat ik iets niet kan aanklikken omdat hij te onscherp stuurt.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik dat wel.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:50
Verwijderd
Lees ook dit topic even door:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1249571

Staan een aantal voor- en nadelen van draadloze (laser)muizen in.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:50
Kali
Kali is offline
Ik heb deze muis nu ongeveer een week, eigenlijk heb ik de desktop MX 3100 maar dat is dezelfde muis ... Op deze week tijd spendeer ik voldoende uren aan de pc, nog niet moeten heropladen , toetsen werken vlot en goed, doch, waarom koop je niet de hele desktop (is 90€) all ik denk dat dat op zich goedkoper is dan juist de muis alleen, en ook op het toetsenbord geen problemen mee. inderdaad gewoon zoren dat je de software installeert
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:55
Black Knight
Black Knight is offline
Ik heb deze muis al een jaar, maar begin de laatste paar weken te merken dat hij niet meer fantastisch reageert.

Dan moet ik hem weer binnen een afstand van 30cm tot de ontvanger brengen, effe met de muis heen en weer bewegen en dan doet hij het weer fatsoenlijk.

Voor de rest is het een prima muis en zeker een aanrader
Oud 07-09-2005, 22:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een zeer goede muis. Doet niet veel onder voor een muis met draad. Echter, voor mij is hij toch te zwaar voor FPS gaming. Ik houd dan ook van een lichte muis. Je zult zelf moeten beoordelen of je het gewicht een probleem vindt. De Logitech MX510/512 is een goede vervanger mét draad, die theoretisch beter geschikt zou zijn voor gaming. Maar het verschil is denk ik minimaal, zeker als je van draadloos houdt.
Oud 08-09-2005, 07:39
J-roenn
J-roenn is offline
die set haal ik niet, ik heb namelijk al een goed werkend toetsenbord ( en er geen extra geld voor over )
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 07:41
J-roenn
J-roenn is offline
ik zie net dat logitech met 4 nieuwe muizen komt, ik wacht eerst nog effe denk ik

Klik

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 15:05.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:26
Kali
Kali is offline
je link werkt niet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:09
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 08-09-2005 @ 08:41 :
ik zie net dat logitech met 4 nieuwe muizen komt, ik wacht eerst nog effe denk ik

Klik
Let ook op de G5 en G7, vooral die G5 is gaaf. Die is tenminste NIET draadloos.
Oud 08-09-2005, 15:06
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Kali schreef op 08-09-2005 @ 12:26 :
je link werkt niet
Nu wel

Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-09-2005 @ 14:09 :
Let ook op de G5 en G7, vooral die G5 is gaaf. Die is tenminste NIET draadloos.
maar ik wil zo graag draadloos...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:51
Verwijderd
OMG, hoezo lelijk, die nieuwe Logitech-lijn
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-09-2005 @ 19:51 :
OMG, hoezo lelijk, die nieuwe Logitech-lijn
Offtopic: Gefeliciteerd trouwens met je functie hier als forumbaas!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 13:17
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 08-09-2005 @ 16:06 :
Nu wel

maar ik wil zo graag draadloos...
Ben je retarded en kauw je altijd op snoertjes?
Oud 11-09-2005, 16:54
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-09-2005 @ 14:17 :
Ben je retarded en kauw je altijd op snoertjes?
nee, wil binnenkort ook beamer aanschaffen om filmpjes te gaan kijken enzow, en dan is t wel handig als je ook verder dan 1 meter van je pc af kan zitten met je muis...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 01:10
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 11-09-2005 @ 17:54 :
nee, wil binnenkort ook beamer aanschaffen om filmpjes te gaan kijken enzow, en dan is t wel handig als je ook verder dan 1 meter van je pc af kan zitten met je muis...
Nja, je kan altijd met een goedkopere draadloze werken en eentje met draad tegelijkertijd. Ik heb hier een ps/2 en usb muis eraan hangen namelijk.
Oud 12-09-2005, 02:00
Verwijderd
Draadloos zuigt aarsch.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 06:29
J-roenn
J-roenn is offline
is dat echt zo ? dat draadloze muizen ( en dan ook duure types als deze ) niet goed werken ? dan koop ik wel gewoon ergenst een Oem lasermuisjuh voor 5 €
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 12-09-2005 @ 07:29 :
is dat echt zo ?
Ik vind van niet

Maar anderen misschien wel. Zoals je in m'n beschrijving kunt lezen heb ik er tot nu toe geen problemen mee gehad. (En het is ook niet zo dat ik die verwacht hoor.)

Beetje toelichting zou misschien ook handig zijn, nare man.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 12-09-2005 @ 19:28 :
Beetje toelichting zou misschien ook handig zijn, nare man.
Heb ik vaak genoeg gedaan. Interferentie in de transmissie, gezeik met te snel leeglopende batterijen, een te hoog gewicht dankzij diezelfde batterijen, vertragingen en glitches in de transmissie ... het is echt niet voor niets zo dat serieuze gamers het (nog) niet zonder snoertje doen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 07:08
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-09-2005 @ 22:14 :
Heb ik vaak genoeg gedaan. Interferentie in de transmissie, gezeik met te snel leeglopende batterijen, een te hoog gewicht dankzij diezelfde batterijen, vertragingen en glitches in de transmissie ... het is echt niet voor niets zo dat serieuze gamers het (nog) niet zonder snoertje doen.
ok, ik game bijna niet, alleen beetje internetten en af en toe eens spelletje.

batterijen gaan met die muis 80 uur mee en zijn in ongeveer 3 uur opgeladen heb k gehoord, dus die standpunten kloppen niet/gaan niet op voor mij
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 10:30
Verwijderd
Gaan niet op voor jou, natuurlijk. Ze kloppen wel degelijk, dat is iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 13:51
ExVaal
ExVaal is offline
Ik heb een MX700 en ik ben er tevreden mee. Mocht je geen fatal1ty zijn in FPS gaming merk je het verschil niet eens. Gewoon een fijne muis. De MX1000 lijkt me logischerwijs de next step, dus is misschien ook wel iets beter.

Overigens is mijn MX700 in een kwartiertje voldoende opgeladen om uren mee te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 10:47
J-roenn
J-roenn is offline
na lang wikken en wegen toch maar gekocht voor 59,- en heb er totaal geen spijt van, even 30 MIN. aan oplader en gaan met die banaan echt fijne muis en je merkt echt niet dat ie iets zwaarder is dan een gewone muis....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten