Advertentie | |
|
![]() |
|||
Ik raad je eerst aan om je harde schijf (desnoods je geheugen, enz)te controleren op fouten.
De fabrikant van je hardeschijf heeft daarvoor zijn tooltjes. Ik raad je aan om Ultimate Bootcd (full) te gebruiken. (een handige cd met tooltjes, die je misschien nog nodig zult hebben) Citaat:
Citaat:
(of iets grondiger -> partities verwijderen en opnieuw weer aanmaken)
Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 17:52. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hartelijk dank voor je antwoord maar HOE kan ik mijn gegevens backuppen en hoe partities aanmaken/verwijderen?? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 20:08. |
![]() |
|||||||
Citaat:
De meeste mensen gebruiken liever een grafische partitie manager. Hiervoor kan je dus QTparted gebruiken dat bij je INSERT-linuxdistributie zit, die je weer vanaf de ultimate bootcd kan opstarten. Citaat:
Zo nee, dan kan je ook de partities resize'n. (maar dat neemt wel risico's met zich mee) Citaat:
Herstart dan je pc en laat de ultimate bootcd erin zitten. Als de bootvolgorde goed is ingesteld, zal de computer de cd automatisch opladen. Dan zal er een menutje verschijnen en daar start je insert. Na insert te hebben opgestart, zal je op het bureaublad het ikoontje van qtparted vinden. De rest wijst zich vanzelf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De nieuwe partitie formateer je naar fat32. Dan herstart insert en kopieert dan je gegevens die je wilt backuppen naar de tijdelijke partitie. Dan formateer je de oude partitie en gooit opnieuw je favo besturingsysteem erop. Maar ik raad je toch aan om eerst met ultimate bootcd te controleren of je harde schijf defect is, enz. En dan iemand op te zoeken met meer ervaring. Lukt dat niet, dan weet je wat je te doen staat.
|
![]() |
|
|