Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 20:30
MissN0urri
MissN0urri is offline
Heej

Ik heb een hele lieve vriend sinds een aantal maanden. Helaas zijn, zijn ouders wat minder lief. Al sinds dag één merkte ik dat ik daar eigenlijk niet zo heel erg welkom was en dat de onderlinge relatie tussen mijn vriend en zijn ouders niet goed zat.
Nu, weet ik dat er van een relatie geen eens spraken kan zijn. Z'n ouders doen vreselijk tegen hem. Voorbeeld: Mijn vriend zit op de bank en heeft zijn glas op tafel laten, zijn moeder komt binnen en zegt: Vuil pokkejong ruim die klere beker op tis altijd gezeik met jou, klootzak!

Tuurlijk gaat mijn vriend hier tegen in maar het wordt steeds erger wanneer hij er op in gaat. Gevolg: hij slikt het maar.
Ik heb veel met mijn vriend gepraat en gevraagd of er in het verleden misschien dingen zijn gebeurd waardoor dit zo is geworden, maar het antwoord blijft nee. Hij heeft ooit in de schulden gestaan ( €400) en is daar weer uitgekomen, maar sinds kort zit hij er weer in. Verder is er niets aan de hand geweest, hij zegt dat zijn ouders altijd al zo hebben gedaan.
Maar vandaag is het tot een uitbarsting gekomen. Zijn ouders maken zijn rekeningen van telefoon en bank, nog open ( ). deze keer was zijn telefoon rekening erg hoog omdat ik in het Buitenland heb gezeten. Zijn moeder verzoekt hem 'vriendelijk' om alles in te leveren ( telefoon, pinpas ect.) en het huis te verlaten. Nu is het dan zo, dat hij mag blijven, maar als hij een kamer heeft gevonden, moet hij weg.
Probleem: hij heeft geen geld. Wel heeft hij 2 banen, maar doordat hij zo'n schuld heeft moet hij die eerst afbetalen, en vind maar eens zo 1,2,3 een kamer.
Mijn vriend is trouwens bijna 20, geen een of andere aso met een strafblad. Hij is nog nooit met politie in aanraking geweest.

Hoe kan ik mijn vriend hierbij helpen? Is het raar van mij als ik daar niet meer wil komen? En zijn er instanties waar mijn vriend nog hulp zou kunnen krijgen voor zijn situatie?

Bedankt voor het lezen iig en hopelijk is het verhaal te volgen!
Oud 21-09-2005, 21:20
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
wow wat een &^%%($@ ouders zeg! En ik zou het helemaal niet raar vinden als je dar niet meer wilt komen! Heb je het daar al met je vriend over gehad? En ik heb geen idee of hij hulp kan krijgen van een instantie maar hij wil zelf ook graag weg bij z'n ouders neem ik aan? Dus misschien kan hij bij vrienden ofzo terecht tot hij geen schulden meer heeft en zelf iets heeft gevonden?! Succes ermee iig!
Oud 22-09-2005, 06:32
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Wat een k*tverhaal!!!
Rot voor je zeg, die ouders snappen niet dat hun kind al volwassen is.. Ze kunnen best normaal doen, heeft hij niet iets geflikt ofzo? Lastig zeg!

Succes ermee!
Oud 22-09-2005, 07:50
Gothic
Gothic is offline
hoe komt ie op z'n 20e al voor de 2e keer in de schulden? Heeft ie die bij zijn ouders?
Oud 22-09-2005, 10:51
Billy_bob
Billy_bob is offline
Jeetje wat een verhaal . Vervelend voor je vriend zeg pfff. Echt *(&#(*)$&(#$ ouders. Kan me niet voorstellen dat zijn moeder om zoiets dat tegen hem zeggen. Kan me haast niet voorstellen dat het toch niet een beetje 'aso' mensen zijn??? In iedergeval is het abnormaal dat ze zo tegen hem doen. Hoe hoog is ongeveer zijn schuld op het moment, en waar heeft hij schulden van?! En wat voor bijbaantjes heeft je vriend? Kan hij wel met zijn geld omgaan?(lijkt me niet, anders heb je geen schulden, in dit geval dan). Uit zijn schulden helpen kan je niet. Je kan hem gewoon steunen, wanneer hij het 'moeilijk' heeft. Wat je misschien wel zou kunnen doen is het opzetten van een betalingsplan aan de hand van zijn inkomen. Je vriend kan natuurlijk niet als een koning leven en tegelijkertijd zijn schulden afbetalen. Als het weer een bedrag is van +-400euro, lijkt mij dat hij er zo vanaf kan zijn als hij twee baantjes heeft???

Laat het ff weten, succes

Laatst gewijzigd op 22-09-2005 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 11:09
Verwijderd
Lekker kort door de bocht weer. Iedereen begint wel meteen op die ouders te kankeren maar het verhaal dat je nu hoort (nota bene van de persoon die verliefd is op die jongen) is op zijn zachtst gezegd waarschijnlijk behoorlijk bevooroordeeld. Er steekt waarschijnlijk wel meer achter dan dit.

Ik kan het me bijvoorbeeld prima voorstellen dat ouders rekeningen openmaken en zijn pas innemen als hij keer op keer bewijst niet met geld te kunnen omgaan: twee banen en nog in de schulden, terwijl hij nota bene nog thuis woont? Een torenhoge telefoonrekening omdat hij naar het buitenland belt? Beetje zielig als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 11:26
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2005 @ 12:09 :
Lekker kort door de bocht weer. Iedereen begint wel meteen op die ouders te kankeren maar het verhaal dat je nu hoort (nota bene van de persoon die verliefd is op die jongen) is op zijn zachtst gezegd waarschijnlijk behoorlijk bevooroordeeld. Er steekt waarschijnlijk wel meer achter dan dit.

Ik kan het me bijvoorbeeld prima voorstellen dat ouders rekeningen openmaken en zijn pas innemen als hij keer op keer bewijst niet met geld te kunnen omgaan: twee banen en nog in de schulden, terwijl hij nota bene nog thuis woont? Een torenhoge telefoonrekening omdat hij naar het buitenland belt? Beetje zielig als je het mij vraagt.
Vind je dat, als ouders dat zo zeggen is dat toch niet gewoon. Ouders horen hem toch te helpen, het ging tenslotte om een beker die die heeft laten staan. Je kan boos worden, maar klootzak e.d hmm ik weet het niet hoor. Ik begrijp wel wat je bedoelt met kort door de bocht. Dat is misschien ook het probleem je hebt verder geen achterliggende gedachte. Maar ouders die er zo mee omgaan vind ik nou eenmaal; &#(*#&$(#
Oud 22-09-2005, 13:21
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2005 @ 12:09 :

Word, ik zou dat bij mijn zoon ook doen. Maar dat van die beker is dan wel weer een beetje sneu, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 14:36
Verwijderd
Dat ze op zo'n manier tegen hun zoon praten zegt wel iets over het niveau van die ouders, maar dat staat betrekkelijk los van de vraag of die zoon zich niet ook fout gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 14:42
fractuur
fractuur is offline
Die moeder had toch een kutdag achter de rug kunnen hebben? Daarbij zouden zijn ouders zich zo kunnen gedragen doordat hun zoon hen vaak heeft teleurgesteld, bijv. in geldzaken. Als iemand dan niet meer luistert, dan ga je je daardoor echt niet beter gedragen. Maar goed. Waardoor zit hij in de schulden? Misschien kan jij hem helpen op zijn uitgave en inkomsten te letten? Niet dat je een oppas moet zijn hoor, maar dat je hem helpt de uitgaven op een rij te zetten om te kijken waar hij op kan bezuinigen? 400 euro schuld moet met twee banen zo zijn weggewerkt.
Oud 22-09-2005, 14:57
Smobbo
Smobbo is offline
Wat heeft die gozer voor kosten?
Met 2 baantjes zou je een schuld binnen no time weg moeten kunnen werken, vooral aangezien hij thuis woont (al moet hij misschien wel 'huur' betalen?).
Verder lijkt het me dat er meer aan de hand is dan alleen een geld schuld, of die ouders zijn gewoon een tikje achterlijk. Op zo'n manier reageren heeft niets met dat bekertje te maken lijkt mij.
Oud 22-09-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 22-09-2005 @ 15:42 :
Die moeder had toch een kutdag achter de rug kunnen hebben? Daarbij zouden zijn ouders zich zo kunnen gedragen doordat hun zoon hen vaak heeft teleurgesteld, bijv. in geldzaken. Als iemand dan niet meer luistert, dan ga je je daardoor echt niet beter gedragen. Maar goed. Waardoor zit hij in de schulden? Misschien kan jij hem helpen op zijn uitgave en inkomsten te letten? Niet dat je een oppas moet zijn hoor, maar dat je hem helpt de uitgaven op een rij te zetten om te kijken waar hij op kan bezuinigen? 400 euro schuld moet met twee banen zo zijn weggewerkt.
Kutdag of niet, zo práát je niet tegen je kinderen. Of tegen je ouders, of tegen wie dan ook. Hooguit tegen degene die je zo'n kutdag bezorgd, en dan zo dat diegene dat niet kan horen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:44
Smobbo
Smobbo is offline
Offtopic:
Citaat:
Morgan schreef op 22-09-2005 @ 16:28 :
Hooguit tegen degene die je zo'n kutdag bezorgd, en dan zo dat diegene dat niet kan horen.
Nee, daar heb je wat aan. Laat diegene dan ook weten dat het lullig was wat hij/zij deed, anders blijft het altijd het zelfde liedje
Oud 22-09-2005, 15:45
Verwijderd
Das inderdaad behoorlijk kut. Maar ik dnek, dat als er twee vechten, er twee schuld hebben. Het ligt altijd aan twee personen, als er twee ruzie hebben. Ik zeg niet dat het volledig aan je vriend ligt, maar ook niet dat het volledig aan zn ouders ligt.
Verder zou je eens op internet ofzo kunnen kijken of er instanties zijn die je vriend kunnen helpen.
En trouwens, hoe komt je vriend dan aan die schulden? Met 2 banen ben je die schulden zo kwijt....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 22-09-2005 @ 16:44 :
Offtopic:

Nee, daar heb je wat aan. Laat diegene dan ook weten dat het lullig was wat hij/zij deed, anders blijft het altijd het zelfde liedje
Offtopic: Ik vind het anders een hele opluchting als ik een verschrikkelijk persoon eindelijk kan uitschelden, ookal hoort hij het niet. Ik zou het ook niet doen als hij het zou horen, want of hij nou een lul is of niet, zulke dingen dóe je gewoon niet.
Dat briefje is voor later zorg - schelden en vloeken heeft helemaal niks te maken met de situatie verbeteren, alleen maar met afreageren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 17:56
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2005 @ 15:36 :
Dat ze op zo'n manier tegen hun zoon praten zegt wel iets over het niveau van die ouders, maar dat staat betrekkelijk los van de vraag of die zoon zich niet ook fout gedraagt.
I agree.
Oud 22-09-2005, 20:51
MissN0urri
MissN0urri is offline
Zijn moeder neigt misschien iets naar de asociale kant ja. Maar zoals ik aangaf in mijn verhaal, dat ze zo tegen hem praat is normaal voor haar. Ik zat! er vaak bij en ze heeft geen eens het fatsoen om zich in te houden als ik er bij ben. Woorden als klootzak, K-leier en zo vliegen in het rond.
Nu over de vraag; waarom in die schulden. Hij moet van zijn ouders elke maand de helft van wat hij heeft verdient overschrijven op een spaarrekening. Dan heeft hij nog telefoonrekeningen openstaan en moet hij een deel meebetalen thuis. Vorige maand is hij mij komen opzoeken op vakantie, en dat was niet goedkoop.
Natuurlijk komt het meestal van twee kanten en hij zal ook zo af en toe zijn buien hebben, maar als ik hem dan gister huilend aan de lijn heb door de toestand thuis, vind ik het geen aanstellen.
Over dat voorbeoordeeld vind ik onzin. ik ben iemand die zulke dingen objectief en los van elkaar kan zien. En mijn vriend huilt niet voor de lol.
Hij gaat een kamer zoeken en dan weg thuis. Dat is dan denk ik stap 1.

Voel me zo machteloos tegen over hem. Het enige wat ik kan doen is met hem praten. Oplossing heb ik niet. En ik ben bang dat zijn schulden niet zo 1 2 3 worden opgelost omdat hij aan die helft overschrijving vast zit.
Oud 22-09-2005, 21:25
Ieke
Ieke is offline
Die jongen is 20, het lijkt me een goed idee dat hij dan voor zichzelf alleen al het huis uit gaat. Kan hij ook alles zelf regelen en zit hij niet meer aan de regels van zijn ouders. Het is opzich prima te regelen, als hij een studie doet krijgt hij stufi en hij werkt, dus dan is dat prima te betalen.

Verder vraag ik me ook af of er niet meer gespeeld heeft. Dit moet toch wel ergens vandaan komen. Dat kan bij hem zijn, maar net zo goed bij de ouders of ergens ertussen. Maar goed, wat het ook is, je hebt er nu weinig aan.

Uit huis gaan kan al een hoop rust brengen. Dan gewoon verder kijken. Jij kan weinig meer voor hem doen dan er gewoon voor hem zijn.
Reageren

Regels voor berichten