Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2005, 17:13
Verwijderd
Sinds 2 maanden kan ik tampons inkrijgen.
Daar ben ik opzich heel blij mee, alleen het uitdoen doet ontzettend veel pijn.
Ik ben opzich, van mezelf heel smal van onderen (vandaar dat het ook jaren oefenen heeft geduurd ), maar het is nu eindelijk gelukt.

Maar ik vraag me af, of meer mensen dat hebben?
Of dat ik gewoon moet blijven oefenen.

Ik deed eerst eigenlijk alleen maar mini-tampons, maar dan werd het doorlekkingsgevaar nogal groot, dus ik had vandaag een normale gedaan.

Erin doen enzo, ging allemaal perfect!
Alleen eruit deed zoveel pijn ,
dat hoort echt niet volgens mij..

Iemand tips ofzo?

Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 17:15
Verwijderd
Misschien zat-ie niet helemaal vol? Dan gaat het nogal stroef om hem eruit te halen, en dat doet pijn. Je kunt misschien een inlegkruisje erbij dragen en de tampon pas uitdoen als je door bent gelekt (dan komt dat beetje toch alleen maar in het inlegkruisje terecht en is het niet erg)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 17:40
Verwijderd
Ik heb dat ook bij die tampons die niet van OB-comfort zijn, sinds ik OB-comfort normaal gebruik, heb ik geen last meer.

Bij mij ging het wel beter wanneer ik ging staan met een been ergens op, als ik zit en ik probeer hem eruit te trekken, ga ik onwillekeurig spieren aanspannen. Dat heb ik wanneer ik sta een stuk minder.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 18:28
Poeperd
Poeperd is offline
Daar heb ik ook altijd last van. Komt doordat je dan niet 'nat' (bah ) genoeg bent. Dus dan moet je em er wat langer in laten zitten. Ik weet dat het niet echt goed is ofzo, maar ik laat hem er nu soms wel eens 3 tot 5 uur inzitten ofzo. Als het 'middelmatig' is. Als het heel hevig is (de eerste dagen) rond de 1 of 2 uur. En aan het einde echt heel lang als ik gewone gebruik, of ook 3 tot 5 uur als ik kleine gebruik.

Dus het ligt er echt aan of je 'droog' bent ahw. Dan gaat het veel stroever en kan ie er niet echt in of uit. Dan blijft ie 'hangen'

Ik heb ook wel ns dat als ik er net eentje uit heb gehaald, de volgende er niet meer in kan. Dat is ook altijd als hij niet helemaal vol zit. Dus als ik em er te kort in heb laten zitten. Dan is het zó stroef dat het wel lijkt alsof er iets in de weg zit. Heel vreemd, maar dan moet ik meestal eerst een inlegkruisje indoen ofzo en even wachten tot het weer eruit loopt ahw, zodat ik er weer eentje in kan doen.
Oud 18-08-2005, 18:35
Verwijderd
je mag een tampon er maximaal acht uur in laten zitten, bij voorkeur maxinaal zes, dus dan is met 3 tot 5 niets mis
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 18:46
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-08-2005 @ 19:35 :
je mag een tampon er maximaal acht uur in laten zitten, bij voorkeur maxinaal zes, dus dan is met 3 tot 5 niets mis
Ah, dat is mooi. Nou moet ik toegeven dat ik het wel eens heb vergeten, zodat ie er wel een uur of 6 inzat ofzo. Maar 8 uur nooit

Hebben jullie dat verhaal wel eens gehoord van dat meisje die em 2 weken in had gehouden? Het touwtje was afgebroken ofzo, maar ze was daarna vergeten hem eruit te halen. Dat is toch vreemd?! Als het touwtje bij mij af zou breken zou ik helemaal flippen. Hoe kun je zoiets nou vergeten

Maarja, ik zal jullie verder niet bangmaken.
Oud 18-08-2005, 22:18
soultodeny
soultodeny is offline
Lekker gevaarlijk om je tampon er 2 weken in te laten zitten

Bij mij doet zowel in- als uitdoen zoveel pijn dat ik het maar niet meer probeer.
Oud 18-08-2005, 22:24
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 18-08-2005 @ 23:18 :
Bij mij doet zowel in- als uitdoen zoveel pijn dat ik het maar niet meer probeer.
Inderdaad... Ik weet dat het heeél makkelijk kan zijn, maar ik vind het echt niets :x Die dingen willen gewoon niet meewerken..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 22:25
ekki
ekki is offline
Mwah, ben aan de pil en mijn tampon zit echt niet vol na 3 uur, volgens mij zelfs niet na een dag. En bij mij is het ook erg pijnlijk om dat ding eruit te halen, ja.
Oud 18-08-2005, 23:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
jah maar niet te vaak doen dan
wat langer wachten

al laat ik het altijd te lang zitten . 8 uur haal ik wel
Oud 19-08-2005, 10:19
Verwijderd
Ik haal soms die 8 uur ook wel. De eerste dagen meestal iets van 4 uur, dan een uur of 6, dan wissel ik van tampon (van normaal naar light-days) en die laat ik wel eens 8 uur zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:33
Silent Moon
Silent Moon is offline
Ik ben ook ongeveer 3 maanden geleden begonnen met tampons en uitdoen gaat inderdaad moeilijker dan indoen. Het lijkt dan alsof de tampon vast zit op het begin. Komt dat dan omdat je toch onwillekeurig je spieren aanspant? Of zit de tampon dan gewoon niet vol genoeg..
Oud 19-08-2005, 12:37
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Silent Moon schreef op 19-08-2005 @ 13:33 :
Ik ben ook ongeveer 3 maanden geleden begonnen met tampons en uitdoen gaat inderdaad moeilijker dan indoen. Het lijkt dan alsof de tampon vast zit op het begin. Komt dat dan omdat je toch onwillekeurig je spieren aanspant? Of zit de tampon dan gewoon niet vol genoeg..
Aanspannen zal het niet zijn. Misschien nu wel, omdat je 'weet' dat het pijn gaat doen. Maar in eerste instantie zal het komen doordat ie niet vol genoeg zit idd. Denk ik dan
Oud 19-08-2005, 12:58
Verwijderd
Serieus, die comfort-tampons zijn zoveel fijner, die voelen nooit droog aan (ook al zijn ze het soms wel).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:37
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-08-2005 @ 13:58 :
Serieus, die comfort-tampons zijn zoveel fijner, die voelen nooit droog aan (ook al zijn ze het soms wel).
Die had ik ook de laatste keer en ik voel totaal geen verschil tussen gewone en die.
Oud 19-08-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 19-08-2005 @ 14:37 :
Die had ik ook de laatste keer en ik voel totaal geen verschil tussen gewone en die.
Oh Jammer, bij mij gaan die dingen er echt makkelijk in en ook makkelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 14:03
Rachel
Rachel is offline
hebben jullie nog wel tips om ze erin te doen dan?
ik probeer het al niet meer, omdat ik het zo'n gedoe vind
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 14:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 19-08-2005 @ 15:03 :
Ontspannen, verschillende houdingen proberen. En wat wel wil helpen met indoen zijn die hulsen.. eh, kweet even niet meer hoe dat heet. Maar ik geloof dat die van OB zijn met inbreng hulsen. Dat is glad en hij zit meteen goed dan.
Oud 19-08-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 18-08-2005 @ 19:46 :
Ah, dat is mooi. Nou moet ik toegeven dat ik het wel eens heb vergeten, zodat ie er wel een uur of 6 inzat ofzo. Maar 8 uur nooit

Hebben jullie dat verhaal wel eens gehoord van dat meisje die em 2 weken in had gehouden? Het touwtje was afgebroken ofzo, maar ze was daarna vergeten hem eruit te halen. Dat is toch vreemd?! Als het touwtje bij mij af zou breken zou ik helemaal flippen. Hoe kun je zoiets nou vergeten

Ja ik had dat gelezen.. bah
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 15:31
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Elke keer dat je een tampon in en uit doet zal het steeds minder pijn doen.
Oud 19-08-2005, 15:41
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
Nou ik heb daar nooit pijn mee en nooit gehad ook 8-) Alleen met inbrengen soms gaat dat ding scheef en dan voel ik 'm zitten... Vet irri maarja.. geen pijn dus =D
Oud 19-08-2005, 15:54
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 19-08-2005 @ 16:31 :
Elke keer dat je een tampon in en uit doet zal het steeds minder pijn doen.
Dat is niet zo. Ik doe het al heel lang en soms doet het nog steeds pijn.
Oud 19-08-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste keer;

onder de douche heel rustig gekeken waar die tampon naar toe zou moeten, de weg verkennen dus. Daarna rustig gaan staan en de tampon voor de ingang geduwd, en toen langzaam naar boven, erin. Dat ging vrij makkelijk al meteen, 't voelde wel gek, maar dat went wel. Ik begon met een mini-tampon, dat is natuurlijk makkelijker dan een super-tampon (of normaal). Je moet in het begin een beetje wennen aan hoe ver het ding erin moet, wanneer je van te voren even de weg verkent, is dat wat duidelijker. De tampon moet er net zo ver in als je vinger lang is (en dat kan echt).

Bij het uithalen moet ik altijd hééél rustig aan het touwtje trekken, echt heel rustig. Anders doet het te veel pijn. Als ik het rustig doe, is het goed te doen. 't Is geen fijn gevoel, maar omdat ik tampons zoveel fijner vind dan maandverband, heb ik dat gevoel er wel voorover. (Bij comfort-tampons heb ik er wel minder last van, bij mini-comfort voel ik nauwelijks iets bij het verwijderen.)
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 16:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-08-2005 @ 17:11 :
Bij het uithalen moet ik altijd hééél rustig aan het touwtje trekken, echt heel rustig. Anders doet het te veel pijn. Als ik het rustig doe, is het goed te doen. 't Is geen fijn gevoel, maar omdat ik tampons zoveel fijner vind dan maandverband, heb ik dat gevoel er wel voorover. (Bij comfort-tampons heb ik er wel minder last van, bij mini-comfort voel ik nauwelijks iets bij het verwijderen.)
Ja inderdaad. Niet als een gek aan dat touwtje gaan trekken, want dan doet het pijn. Gewoon rustig en je spieren daar compleet ontspannen. Het einde voel je wel, maar niet echt als pijn. Ik laat 'm ook altijd zolang mogelijk in, dus de eerste dagen 6 uur en daarna 8. De mini's vind ik de eerste dagen toch wat eng, maar 6 uur laten zitten kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 19:11
Silent Moon
Silent Moon is offline
Citaat:
Heb je al met inbrenghuls gedaan? Dat gaat echt heel goed
Oud 19-08-2005, 19:17
marlies
marlies is offline
Ik bleef pijn hebben ook al lekten ze enorm door (ik droeg toen ook maandverband) op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt en weer maandverband gaan gebruiken, want het werkte echt niet.
Oud 19-08-2005, 19:27
Rachel
Rachel is offline
Hmm, ik zal de volgende keer nogeens een poging gaan wagen, dankje voor de tips in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 19-08-2005 @ 20:17 :
Ik bleef pijn hebben ook al lekten ze enorm door (ik droeg toen ook maandverband) op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt en weer maandverband gaan gebruiken, want het werkte echt niet.
Ik gebruik er eigenlijk altijd nog (goedkoop) maandverband bij, voor de zekerheid gewoon (ook al lek ik zélden door). Tampon gebruik ik vooral voor het fijnere gevoel; je voelt die troep niet telkens uit je lopen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 08:46
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Dit is herkenbaar. Maar ik heb het er voor over. Ik gebruik trouwens voor het indoen een inbrenghuls, wat handig!!! Is echt veel handiger!
Oud 20-08-2005, 12:11
Bloem
Bloem is offline
Vond ik niet, dat is zo'n geklooi, liever gewone tampons. Doet soms ook pijn om ze eruit te halen, zelfs als ze helemaal vol zijn, maar alles liever dan dat vieze geknoei met maandverband
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:09
Verwijderd
Mjuh heb ik ook altijd, echt dat je even hard op je tanden moet bijten. Met inbrengen idem dito trouwens.

Al vind ik die o.b. procomfort dingen wel een hele verbetering op die van etos/albert heijn eigen merk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:44
Verwijderd
Bij mij deed het vroeger ook pijn, en toen heb ik ze een hele tijd gebruikt. Ondertussen doet het nooit meer pijn, dus ik heb toch ergens geleerd me beter te ontspannen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:57
rode_wodka
rode_wodka is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 20-08-2005 @ 09:46 :
Ik gebruik trouwens voor het indoen een inbrenghuls, wat handig!!! Is echt veel handiger!
Oud 20-08-2005, 14:57
Morri
Morri is offline
Bij mij doet het alleen pijn als hij niet verzadigd is. Maar aangezien ik ongeveer altijd doorlek (ik merk dat altijd pas als het véél te laat is) heb ik er niet zo'n last van. Daarom combineer ik een tampon altijd met maandverband/inlegkruisje.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 15:04
Saarah
Saarah is offline
Bij mij doet het eigenlijk nooit pijn, of heeft het nooit pijn gedaan. Als ik hem eruithaal, is het wel een beetje een "raar" gevoel, onaangenaam maar het doet nooit echt pijn.
Wel gebruik ik met tampons altijd nog maandverband of een inlegkruisje, ik ben heel erg bang dat de tampon gaat doorlekken. En dat doet hij nogal redelijk veel binnenkort mss eens een "zwaardere" proberen.
Ik vind tampons idd wel een veel aangenamer gevoel dan maandverband
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 15:49
bitchie
bitchie is offline
het heeft echt nooit pijn gedaan. Ik gebruik nu altijd super tampons omdat ik anders om te 1 a 2 uur al moet wisselen .. maar die doen verder ook echt nie zeer ofzo..
Oud 20-08-2005, 16:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Om het inbrengen te vergemakkelijken kan je van de voren je vinger nat maken met spuug en daarmee eerst voorverkennen en dan die tampon inbrengen, dan glijdt alles wat beter
Oud 21-08-2005, 12:09
Verwijderd
Haha volgens mij zijn dit wel genoeg tips.

Hmm.. het klopt inderdaad wel dat het steeds makkelijker gaat naar mate je het vaker doet.

Dus nu maar hopen dat pijn ooit helemaal over gaat
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:05
*4
*4 is offline
waarom gebruikt iedereen gewone tampons en niet met inbrenghuls, want dat is toch eigenlijk veel hygiënischer ?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:56
Silent Moon
Silent Moon is offline
Citaat:
*4 schreef op 21-08-2005 @ 14:05 :
waarom gebruikt iedereen gewone tampons en niet met inbrenghuls, want dat is toch eigenlijk veel hygiënischer ?
Je wast toch sowieso je handen erna?
(alhoewel ik wel iemand ken die dat niet doet )
En het is een stuk gemakkelijker
Oud 21-08-2005, 16:06
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Als je schone handen hebt en ze erna ook even wast, maakt het qua hygiene volgens mij niet veel uit. En ik vind zo´n inbrenghuls alleen maar onhandig.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Silent Moon schreef op 21-08-2005 @ 16:56 :
Je wast toch sowieso je handen erna?
(alhoewel ik wel iemand ken die dat niet doet )
*gruwel* dat vind ik echt vies
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 11:15
sofie3
sofie3 is offline
Sommige meiden verliezen weinig bloed als ze aan de pil zijn. Soms zo weinig, dat een tampon na 8 uur niet helemaal vol zit. Na acht uur MOET de tampon er uit om het risico op TSS te beperken. Als je 'm dan probeert te verwijderen, kan dit behoorlijk pijnlijk zijn. Helaas is er voor deze meiden geen oplossing buiten de switch te maken naar maandverband (waar overigens niks mis mee is, ik snap de aversie van sommigen hier niet goed).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 12:20
Zwoek
Zwoek is offline
Tja, maandverband voel je gwn zitten en een tampon helemaal niet.
Oud 22-08-2005, 12:22
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 22-08-2005 @ 12:15 :
Sommige meiden verliezen weinig bloed als ze aan de pil zijn. Soms zo weinig, dat een tampon na 8 uur niet helemaal vol zit. Na acht uur MOET de tampon er uit om het risico op TSS te beperken. Als je 'm dan probeert te verwijderen, kan dit behoorlijk pijnlijk zijn. Helaas is er voor deze meiden geen oplossing buiten de switch te maken naar maandverband (waar overigens niks mis mee is, ik snap de aversie van sommigen hier niet goed).
Of de allerkleinste mini-tampons.

Maandverband voelt gewoon vies, bij mij, liever tampons, dan merk ik nergens iets van.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:58
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 18-08-2005 @ 19:46 :

Of iemand die twee tampons had ingebracht omdat ze de eerste was vergeten Hoe stom
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:58
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-08-2005 @ 13:22 :
Of de allerkleinste mini-tampons.

Maandverband voelt gewoon vies, bij mij, liever tampons, dan merk ik nergens iets van.
Je wordt ook vies van onder als je maandverband draagt...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:01
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
ach als het ook zonder kan dat vind ik wel makkelijker. En ik denk niet dat het veel hygienischer is.

Ik heb nooit problemen met uit doen. In doen soms wel dan gaat ie scheef ofzo?
Ik vind het vooral lastig om ergens anders dan thuis een tampon in te doen, om de een of andere reden wil het dan niet goe, dat is niet echt handig..
Oud 24-08-2005, 21:07
Verwijderd
Dan is ie gewoon nog niet helemaal vol, laat hem nog wat langer zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat anders een onhandig rotding, die inbrenghuls. En als ik m'n handen gewoon was, zijn ze waarschijnlijk minstens zo schoon als dat ding.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten