Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2005, 16:41
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik doe volgend jaar eindexamen, dus heb ik zeeën van tijd na mijn eindexamen om iets te gaan doen. Het leek me ontzettend leuk om naar het buitenland te gaan, in mijn eentje. Het liefst zou ik niet (alléén) reizen, maar een doel, werk of vrijwilligerswerk, hebben tijdens die 'vakantie'. Nu ben ik op internet al een aantal sites tegen gekomen waar ze van alles (werk, gastgezin, taalcursus) voor jou regelen voor dat je gaat, maar ook tijdens je verblijf in een land. En dat lijkt mij eigenlijk wel ideaal. Het enige probleem bij die sites is, dat je vier maanden ofzo moet blijven. En het liefst zou ik maar maximaal twee maanden gaan.

Weet iemand misschien nog wel een organisatie die je begeleidt én waar je ook minder dan 4 maanden kunt werken?

En ervaringen op het gebied van werken in het buitenland of vrijwilligerswerk in het buitenland, zouden ook wel tof zijn.
Oud 03-08-2005, 14:13
Verwijderd
Met stichting yoff (www.yoff.nl) kun je voor kortere tijd naar Senegal om vrijwilligerswerk te doen. Maar daar zit geen taalcursus bij geloof ik.
Oud 03-08-2005, 16:13
freakje
freakje is offline
De bouworde organiseert projecten (bouw; sociaal; ecologisch) die 3 weken werken inhouden. Ze regelen ook alles voor je en het is in groep. Volgens mij zitten ze ook in Nederland (hier) . Je draagt dan zelf je reiskosten en extra-kosten (visum, reispas, inentingen), kost en inwoon wordt geregeld denk ik. In België kan je wel pas vanaf 21 jaar deelnemen aan niet-europese projecten en voor sommige projecten moet je ervaring hebben, maar ik weet niet of dat in Nederland ook zo is.
Oud 03-08-2005, 19:52
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik werk nu in Ierland (alleen de vacatures van joho gekregen) en blijf ook 2 maanden. 2 maanden is wel kort. Veel succes!

(Activity International ofzo? misschien?)
Oud 13-08-2005, 23:23
alanis
alanis is offline
In Amerika zijn er van die Summercamps waar ze graag mensen voor twee maanden hebben. Het schijnt een superervaring te zijn om daar te gaan werken (dus kinderen begeleiden, enz). Op het internet is daar genoeg over te vinden. Met een beetje geluk, kost het je niet al te veel.

Veel plezier.
Oud 15-08-2005, 23:32
levi's
levi's is offline
www.joho.nl
http://www.joho.nl/express/index.html?werken.html&2
Oud 16-08-2005, 20:50
Cartosa
Cartosa is offline
http://www.projects-abroad.nl/

Minimum 1 maand, voor de rest heel flexibel en goeie reputatie.

Maar waar wil je precies heen dan? Bepaalde landen bieden immers specifieke dingen aan.
Oud 22-08-2005, 19:25
Goede Fee
Goede Fee is offline
Bedankt voor de links in ieder geval!

@ Cartosa: Ik weet niet precies waar ik heen wil. Het maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit, als ik maar gewoon even weg kan uit Nederland. Ik heb op Activity International iets gevonden waar je op een camping of boerderij in Noorwegen kunt gaan werken, dat lijkt me op zich wel tof. Maar ik ben nog zoekende!
Oud 28-08-2005, 20:56
Verwijderd
Je kunt eens bij Travel Active kijken (www.travelactive.nl)

Ik zit nu voor twee maanden in Barcelona voor een talencursus. En ze hebben verschillende programma´s: talencursus, stage, highschool, au pair, work & travel, vrijwilligerswerk etc. En je kunt zo lang gaan als je zelf wil.
Oud 12-09-2005, 21:28
TRXD
TRXD is offline
Ik zit er ook al langer aan te denken eens in Ierland te gaan werken of ergens anders. Vrijwilligerswerk kan ook wel wat zijn maar aangezien ik op het moment zonder werk zit lijkt betaald werk me nou beter.

Als er mensen zijn met tips in Ierland dan lees ik ze heel graag. Het liefst werk ik dan buiten Dublin.
Oud 13-09-2005, 20:16
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
TRXD schreef op 12-09-2005 @ 22:28 :
Ik zit er ook al langer aan te denken eens in Ierland te gaan werken of ergens anders. Vrijwilligerswerk kan ook wel wat zijn maar aangezien ik op het moment zonder werk zit lijkt betaald werk me nou beter.

Als er mensen zijn met tips in Ierland dan lees ik ze heel graag. Het liefst werk ik dan buiten Dublin.
Zoals je weet kan je me altijd vragen

Een goede tijd om er heen te gaan zou nu overigens zijn: veel mensen zijn teruggegaan naar hun studie ed en er zijn nog steeds wel mensen nodig!
Oud 14-09-2005, 12:57
TRXD
TRXD is offline
ArtemisQ: Ik weet dat ik het je kan vragen en dat stel ik erg op prijs!
Advertentie

Regels voor berichten