Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2005, 12:57
Kevin D.
Kevin D. is offline
ik heb dat opgelopen na antibiotica voor een tekenbeet.

Hiervoor heb ik cordysol spoelmiddel gekregen. Maar heb er nu al een maand last van en het is nog steeds niet weg.

Gaat dit zonder andere medicijnen over? Ik hoor tegenstrijdige verhalen, een 2e huisarts zegt dat dat spoelmiddel niet tegen schimmel werkt, maar tegen ontstekingen en dat ik dus andere medicijnen moet. En weer van een andere hoor ik dat het vanzelf over gaat.

Het is niet de eerste keer dat ik foute informatie van een dokter krijg, heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
Oud 20-08-2005, 16:49
Verwijderd
Voor zover ik weet werkt Corsodyl alleen tegen ontstekingen inderdaad. Aan de andere kant is het ook wel weer sterk ontsmettent maar ik weet niet of dat dus ook tegen schimmels werkt
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 17:18
pyres
pyres is offline
probeer eens bocasan
Oud 20-08-2005, 18:56
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb af en toe eens last van spruw als gevolg van de medicijnen die ik voor mijn astma gebruik. De eerste keer kreeg ik van de huisarts Daktarin gel voorgeschreven en dat hielp echt heel goed. De 2de keer dat ik er last van had, heb ik daar dus gewoon weer wat tubes van aangevraagd bij de huisarts, en sindsdien heb ik het gewoon op voorraad liggen omdat ik er regelmatig weer last van kan krijgen.

Bij mij werkt Daktarin echt heel goed, ben dan heel snel weer van de pijnklachten en koorts af. Misschien dat je dat dus eens kan proberen?
Oud 20-08-2005, 22:54
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 20-08-2005 @ 19:56 :
De eerste keer kreeg ik van de huisarts Daktarin gel voorgeschreven en dat hielp echt heel goed.
Klopt, het enige wat helpt tegen schimmel is Daktarine (en toen kon ik ds niet meer op de stofnaam komen..).
Die gel is echt om te kotsen zo goor (vind ik).

Ik heb geen ervaringen met spruw/schimmel in m'n mond maar hier staan ervaringsverhalen, weliswaar over zuigelingen maar misschien het proberen waard.
Oud 21-08-2005, 12:32
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 20-08-2005 @ 23:54 :

Dat helaas wel ja. Je moet die gel in je mond nemen en daar je mond een tijdje mee spoelen en dan doorslikken. Heeft helaas ook de bijwerkingen die alle antibiotica hebben, dus de bekende maag en darmklachten. Maarja, meestal gebruik ik het ook maar een paar dagen achter elkaar

Ik heb geen ervaringen met spruw/schimmel in m'n mond maar hier staan ervaringsverhalen, weliswaar over zuigelingen maar misschien het proberen waard.
Over het algemeen komt spruw idd alleen voor bij baby's, maar in mijn geval wordt het dus veroorzaakt door medicijngebruik. Maar daktarin werkt bij allerlei soorten schimmelinfecties, en je hebt dus ook een aparte gel voor in je mond.
Oud 21-08-2005, 13:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 20-08-2005 @ 23:54 :
Klopt, het enige wat helpt tegen schimmel is Daktarine (en toen kon ik ds niet meer op de stofnaam komen..).

Stofnaam is miconazolnitraat, tenminste ik denk dat je dat bedoelt.
Oud 21-08-2005, 17:10
Kevin D.
Kevin D. is offline
Bedankt voor de replies.

Ik zal dat eens gaan proberen, ben nog al huiverig voor die pil (na al die bijwerkingen die ik kreeg van de antibiotica).

Kan het ook vanzelf overgaan? bv na een paar weken dat die spruw weer verdwijnt ? Of moet ik persee behandeling?
Oud 21-08-2005, 18:48
juno
juno is offline
Beter een vies gelletje dan schimmel in mijn mond, zou ik denken.

Je zou anders Griseofulvine kunnen nemen, dat zijn pillen. Maar dat is een zwaar middel met forse bijwerkingen, erger dan Daktarin.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:32
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Kevin D. schreef op 21-08-2005 @ 18:10 :
Kan het ook vanzelf overgaan? bv na een paar weken dat die spruw weer verdwijnt ? Of moet ik persee behandeling?
Volgens mij gaat het niet vanzelf meer over, al is dat wel een beetje afhankelijk van de zwaarte van de infectie. Bij mij zelf komt het vaak opeens heel hevig opzetten, en lig ik binnen 2 dagen met ruim 39 graden koorts op bed en verga ik zowat van de pijn in mijn keel en hals. Dus ik ben dan heel blij dat ik er iets voor kan nemen en snel weer van opknap.

Al heb ik wel eens gehoord dat bijvoorbeeld een vaginale schimmelinfectie soms wel weer uit zichzelf verdwijnt, maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.

Ik denk dat jij zelf het beste kan bepalen hoeveel last je er van hebt en of je er iets tegen wil doen.
Oud 21-08-2005, 20:20
Somebody Special
Citaat:
Thee Muts schreef op 21-08-2005 @ 13:32 :
Maar daktarin werkt bij allerlei soorten schimmelinfecties, en je hebt dus ook een aparte gel voor in je mond.
Ik weet dat het helpt, ik bedoelde dus ook dat miconazolnitraat (Daktarin in dit geval) waarschijnlijk de enige oplossing is.
Mijn vriend heeft de gel ook gehad en ik heb hem geproefd, jek wat is dat spul goor.
Oud 22-08-2005, 17:01
Kevin D.
Kevin D. is offline
Ik heb die pil nu geslikt. Fluconazol 150mg. Hopelijk gaat het werken. De schimmel zat nu ook op me tong en begon flink pijn te doen bij het eten en slikken en praten.

Volgens de dokter was deze ene pil genoeg.

Alvast bedankt voor de antwoorden, hopelijk gaat het nu over Mocht het niet overgaan of die pil toch te zwaar reageren op mijn lichaam, ga ik eens die gel en spoelmiddelen die jullie opgenoemd hebben eens proberen, als de dokter tenminste niet nog meer pillen geeft. Van al die bijwerkingen word je namelijk niet goed.
Oud 22-08-2005, 21:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Fluconazol is idd heftig rot spul

Let goed op de wisselwerkingen met andere medicijnen.
Oud 02-10-2005, 18:26
Kevin D.
Kevin D. is offline
Update

heb 20 augustus die pil geslikt. Sinds dien had ik 'vermoedelijk' geen last meer van de schimmel. Het ging ongeveer een kleine 14 dagen goed tot ik opeens weer keelpijn kreeg.
Deze keelpijn duurde 3 dagen en werd ik toen flink verkouden. Een week later was de verkoudheid + keelpijn weg, en ik dacht: gelukkig , kwam door de verkoudheid. (ik zag geen grote witte plekken schimmel zoals de eerste keer)
Maar enkele dagen later had ik alweer keelpijn, zon steekjes / krassen. En af en toe voelde ik het ook in me oren, vooral tijdens het slikken, afwisselende beide kanten. Dat gaat weer paar dagen weg en dan komt het weer opnieuw.
Nu heb ik alweer keelpijn, en zie ik in mijn keel 3 rode vlekjes (kleiner dan 1 cm) met daarin een wit puntje, 2 kleine als een pennenpunt, en 1 iets grotere. Ook heb ik nog steeds soms steken/rot gevoel in mijn oor als ik slik. (En nu ook geen grote witte duidelijke plekken schimmel zoals eerst, MISSCHIEN wel hele kleine, maar dat weet ik dus niet zeker)

Ik ben nu in totaal al 3 maanden ziek, het verschilt een beetje per week en per dag. Ik ga deze week ook weer eens naar de dokter voor de 10e keer.

Wat kan dit nu nog zijn? Is het nog de schimmel? Of wat anders?
Oud 02-10-2005, 22:45
Somebody Special
Het kan ook gewoon een keelontsteking zijn of een bacterie.

Ik had ook streptokokken waardoor ik ook een mond vol witte plekken had, leek net een paddestoel

Laat anders eens een kweekje afnemen, dit schiet zo natuurlijk ook niet op.
Oud 03-10-2005, 09:04
Kevin D.
Kevin D. is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 02-10-2005 @ 23:45 :
Het kan ook gewoon een keelontsteking zijn of een bacterie.

Ik had ook streptokokken waardoor ik ook een mond vol witte plekken had, leek net een paddestoel

Laat anders eens een kweekje afnemen, dit schiet zo natuurlijk ook niet op.
eng

ik ben net geweest en hij zei dat het een soort aften waren. Die konden nu zovaak komen omdat ik weken geleden schimmel heb gehad zei de dokter. Dan is mijn mondslijmvlies zwakker ofzo.(hopen dat hij gelijk heeft, vind het maar vreemd )

Regels voor berichten