Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 19:56
Until My End
Until My End is offline
Ik heb vaak ideeen voor programma's die mij leuk lijken en nog niet op tv zijn. Hebben meer mensen dit en wat voor ideeen dan?
Advertentie
Oud 06-09-2005, 19:56
nochtans
nochtans is offline
solliciteer maar bij talpa
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 19:59
Until My End
Until My End is offline
Citaat:
nochtans schreef op 06-09-2005 @ 20:56 :
Haha. Nee dank je, zo slecht zijn mn ideeen ook weer niet.
Oud 06-09-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Until My End schreef op 06-09-2005 @ 20:59 :
Haha. Nee dank je, zo slecht zijn mn ideeen ook weer niet.
Ik denk dat je dan juist het niveau van Talpa opkrikt, want veel slechter kan het niet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:13
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ja, ik zit vol met ideeen. Maar dan bedenk ik me altijd dat er daar mensen werken die daar vast veel beter in zijn dan ik.

Hoewel als ik naar Talpa kijk...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:07
nochtans
nochtans is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-09-2005 @ 21:45 :
Ik denk dat je dan juist het niveau van Talpa opkrikt, want veel slechter kan het niet.
dat wou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:15
Roos
Roos is offline
nou, wat voor ideeen dan?
Oud 07-09-2005, 16:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
nochtans schreef op 06-09-2005 @ 20:56 :
Je kunt nu toch meedoen aan zo'n programma bij Talpa, waar de kandidaten ideeën hebben voor programma's en dan gaan strijden en de verliezer krijgt dan een contract bij Talpa ofzo?

Ik had trouwens laatst nog een gaaf idee, namelijk een programma waarin een bekende Nederlander op de voet gevolgd wordt met een camera, zodat je zijn echte leven ziet. Maar ik denk niet dat dat aan zal slaan, zo dom is de tv-kijkende massa nou ook weer niet.
Oud 07-09-2005, 17:16
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar jullie programma dan, Until My End en Drunken Magician!

En ik heb zelf wel 'ns: Oh dat had ik heel anders gedaan!
Maar niet dat ik hele programma's bedenk..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 08:36
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-09-2005 @ 17:45 :
Ik had trouwens laatst nog een gaaf idee, namelijk een programma waarin een bekende Nederlander op de voet gevolgd wordt met een camera, zodat je zijn echte leven ziet. Maar ik denk niet dat dat aan zal slaan, zo dom is de tv-kijkende massa nou ook weer niet.
Oud 09-09-2005, 10:58
Al Murphy
Al Murphy is offline
Een documentaire reeks voor kinderen.
Qua vorm zijn het korte documentaires waarbij gekeken en verfilmd wordt of bepaalde zaken die hier doodnormaal zijn, dat ook zijn in een totaal andere omgeving en cultuur.
Dat kan over heel essentiële dingen gaan. Het uitgangspunt is bijv. moederdag hier bij ons. In 'het programma' gaat het dan over de rol van een moeder in een Cambodjaanse familie. Op die manier kan je dingen die voor kinder hier doodnormaal zijn compleet uit hun context trekken en registreren wat er daarvan in een andere context overblijft.

De essentie van zo één geheel kan verpakt worden in pakweg 10 minuten. Het geheel kan best op film opgenomen worden (beeld en basic klankband), en in splitscreen parallen gemonteerd worden met onze situatie. Vooral beelden moeten dan hun werk doen, bijgestuurd door een vertellende stem (off screen). Of zoiets.

Het idee is waarschijnlijk veel te duur om uitgevoerd te kunnen worden. Verder heb ik nog een hoop ideeën, vooral voor documentaires.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:01
Until My End
Until My End is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 09-09-2005 @ 11:58 :
Een documentaire reeks voor kinderen.
Qua vorm zijn het korte documentaires waarbij gekeken en verfilmd wordt of bepaalde zaken die hier doodnormaal zijn, dat ook zijn in een totaal andere omgeving en cultuur.
Dat kan over heel essentiële dingen gaan. Het uitgangspunt is bijv. moederdag hier bij ons. In 'het programma' gaat het dan over de rol van een moeder in een Cambodjaanse familie. Op die manier kan je dingen die voor kinder hier doodnormaal zijn compleet uit hun context trekken en registreren wat er daarvan in een andere context overblijft.

De essentie van zo één geheel kan verpakt worden in pakweg 10 minuten. Het geheel kan best op film opgenomen worden (beeld en basic klankband), en in splitscreen parallen gemonteerd worden met onze situatie. Vooral beelden moeten dan hun werk doen, bijgestuurd door een vertellende stem (off screen). Of zoiets.

Het idee is waarschijnlijk veel te duur om uitgevoerd te kunnen worden. Verder heb ik nog een hoop ideeën, vooral voor documentaires.
Klinkt idd als n leuk idee, maar is vrijwel niet haalbaar denk ik. Kosten gaan erg oplopen en alles.
Oud 09-09-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Until My End schreef op 09-09-2005 @ 20:01 :
Klinkt idd als n leuk idee, maar is vrijwel niet haalbaar denk ik. Kosten gaan erg oplopen en alles.
Kom JIJ dan eens met een leuk idee ofzo..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 09:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
The Figurehead schreef op 09-09-2005 @ 23:44 :
Oud 10-09-2005, 12:06
Until My End
Until My End is offline
Citaat:
The Figurehead schreef op 09-09-2005 @ 23:44 :
Je moest es weten... Over n maandje moet ik mn programma zelf gaan pitchen (voordragen) bij SBS....
Oud 10-09-2005, 15:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Until My End schreef op 10-09-2005 @ 13:06 :
Je moest es weten... Over n maandje moet ik mn programma zelf gaan pitchen (voordragen) bij SBS....
"Je moest e(en)s weten...", wie A zegt moet ook B zeggen. Het is natuurlijk heel gemakkelijk om te zeggen dat je boordevol ideeën zit, en dat zelfs de commerciëlen daarin geïnteresseerd zijn. Maar neem me niet kwalijk dat ik er ook niet veel van geloof als je niks concreets wil zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:50
Big Brother
Big Brother is offline
15 loeigeile nymfo's in een veel te klein huis met alleen maar bedden. en dan rond een uur of 6 op de buis knallen om te concurerren met sesamstraat.
Oud 11-09-2005, 16:21
Until My End
Until My End is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-09-2005 @ 16:34 :
"Je moest e(en)s weten...", wie A zegt moet ook B zeggen. Het is natuurlijk heel gemakkelijk om te zeggen dat je boordevol ideeën zit, en dat zelfs de commerciëlen daarin geïnteresseerd zijn. Maar neem me niet kwalijk dat ik er ook niet veel van geloof als je niks concreets wil zeggen.
Ik ben er ook niet zo happig op om mijn ideeen zomaar naar buiten te laten. Is me in t verleden al eens gebeurd dat mn ideeen gejat zijn namelijk.
Maar in grote lijnen is t n competitie tussen simpele huisvrouwen dmv paaldansen. De nadruk ligt op paaldansen als sport en de vorderingen van de vrouwen. Als je t heel simpel wil zeggen, is t een soort van Idols voor Paaldansen. Alleen hebben de kandidaten er geen ervaring mee.
Oud 11-09-2005, 21:37
Verwijderd
Lol.. er is al genoeg rotzooi op tv... Kom dan eens met een origineel idee Er is al zoooveel van dat soort crap op tv.. Je wordt er mee doodgegooid. Net als die real life soaps trouwens...

Maar, succes
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:14
Until My End
Until My End is offline
Zijn als je t zo leest ook veel programma's in die richting, maar dit programma heeft op bepaalde punten een totaal andere insteek. Geloof me.
Oud 13-09-2005, 17:30
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb 2 keer meegedaan met een brainstormsessie voor een nieuw programma
Oud 14-09-2005, 13:42
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
The Figurehead schreef op 11-09-2005 @ 22:37 :
Lol.. er is al genoeg rotzooi op tv... Kom dan eens met een origineel idee Er is al zoooveel van dat soort crap op tv.. Je wordt er mee doodgegooid.
µ
Leuke of goede televisie hoeft niet echt origineel te zijn. Paaldansen/Idols voor huisvrouwen is trouwens wel een origineel idee. Ik heb er in elk geval nog nooit over gehoord of iets in die aard gezien.

Er is inderdaad veel crap op TV, maar dat is toch vooral omdat veel mensen graag kijken naar crap op tv. Er zullen 'altijd' veel meer mensen geïnteresseerd zijn in soaps en semi-bekende mensen met een pluim in hun gat, dan in een cultureel hoogstaand boeken- e ntheaterprogramma. Televisie maken lijkt me ook stukken minder leuk, wanneer er geen hond naar kijkt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:55
ganralph
ganralph is offline
stuur overigens nooit zo maar een leuk idee naar een zender/omroep. ze veranderen je opzet net zo ingrijpend dat ze jou er geen credits voor hoeven te geven en gaan dan met het succes aan de haal...

een echt vernieuwend idee heb ik overigens al jaren niet meer gezien. alles borduurt (begrijpelijk) voort op oudere succesformules...
Oud 15-09-2005, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 14-09-2005 @ 14:42 :
µ
Leuke of goede televisie hoeft niet echt origineel te zijn. Paaldansen/Idols voor huisvrouwen is trouwens wel een origineel idee. Ik heb er in elk geval nog nooit over gehoord of iets in die aard gezien.

Er is inderdaad veel crap op TV, maar dat is toch vooral omdat veel mensen graag kijken naar crap op tv. Er zullen 'altijd' veel meer mensen geïnteresseerd zijn in soaps en semi-bekende mensen met een pluim in hun gat, dan in een cultureel hoogstaand boeken- e ntheaterprogramma. Televisie maken lijkt me ook stukken minder leuk, wanneer er geen hond naar kijkt.
Het concept staat me niet aan omdat er al zoveel van is. Net zoals I wanna be a moviestar (ofzo, weet ook niet precies meer hoe het heet), vind ik toch wel n beetje veel van t zelfde. En oké, wel met het verschil dat die huisvrouwen niet de ambitie hebben om de beste paaldanseres te worden. Maar toch.

Je hebt ook wel gelijk hoor. Mensen willen tegenwoordig alleen maar onzin zien. Alleen vind IK er geen reet aan. Gelukkig hebben we nog altijd de documentaires op de publieke omroep.

En jouw idee, zoiets trekt me wel aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten