Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2005, 09:33
D@mien
D@mien is offline
Ik zit al een hele tijd te kloten om de subtitles aan en uit te kunnen zetten bij MKV en OGM bestanden...eerst was tijdens de playback de subtitle-optie grijs (rechtsklik->subtitles) maar na wat zoeken zie ik em wel als de output VMR9(renderless) is..maar uitzetten kan niet...
In de opties heb ik de 'On/Off subtitle' command met 's' laten triggeren (en ervoor gezorgd dat 's' maar 1 command had) maar ik kan op 's' rammen wat ik wil maar hij gaat niet uit of aan..de enige manier om de subs aan of uit te zetten is via DirectVobSub(groen pijltje in sys.tray)

iemand een idee hoe ik dit kan fixen? (Ik heb MPC 6.4.8.4)
Oud 27-09-2005, 20:00
Copycat
Copycat is offline
play---->subtitles----->enable, aanvinken of niet.
Meer weet ik niet.
Ik snap je probleem ook niet echt. Ik bedoel, als je het aan kan zetten kan je het vanzelfsprekend ook wel uitzetten en als je de subs wel kon uitzetten dan waren ze al aan.

edit: hoort dit mischien niet bij die audio/video topic?
Oud 27-09-2005, 20:44
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Copycat schreef op 27-09-2005 @ 21:00 :
play---->subtitles----->enable, aanvinken of niet.
Meer weet ik niet.
Ik snap je probleem ook niet echt. Ik bedoel, als je het aan kan zetten kan je het vanzelfsprekend ook wel uitzetten en als je de subs wel kon uitzetten dan waren ze al aan.

edit: hoort dit mischien niet bij die audio/video topic?
geen idee of et daar hoort...dit leek mij meer een probleem met een programma...niet met codecs ofzo..

mijn probleem is dat de subtitle stream automatisch bij de mkv/ogm aanstaat, maar ik hem niet kan uitzetten met MPC...hij luistert gewoon niet naar et commando...

volges mij snap ik wat er mis is....volges mij laden zowel MPC als DirectVobSub de stream...want als ik de subs uitzet via directvobsub, en ik druk op 's' dan komen de subs weer terug...hoe ik dit moet oplossen is mij echter een raadsel..

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:31
Copycat
Copycat is offline
Volgens mij had ik ook zoiets gehad op mijn huidige tijdelijke computer. Ik kreeg dan 2 subs tegelijkertijd. Volgens mij lag het toen aan directvobsub. Die heb ik niet meer volgens mij.
Oud 28-09-2005, 12:38
Verwijderd
Ik begrijp je niet helemaal. Je krijgt nu dubbele subtitles? Dat is inderdaad vervelend. Ik vind Media Player (Classic) sowieso vervelend, maar dat terzijde.

In mijn geval hielp het gewoon de 'auto-loading' versie van DirectVobSub in te stellen op 'hide subtitles'. OGM/MKV gaat nu prima met MPC bij mij, maar ik gebruik BSplayer.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 13:49
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2005 @ 13:38 :
Ik begrijp je niet helemaal. Je krijgt nu dubbele subtitles? Dat is inderdaad vervelend. Ik vind Media Player (Classic) sowieso vervelend, maar dat terzijde.

In mijn geval hielp het gewoon de 'auto-loading' versie van DirectVobSub in te stellen op 'hide subtitles'. OGM/MKV gaat nu prima met MPC bij mij, maar ik gebruik BSplayer.
ik ben juist overgestapt van BSPlayer naar MPC omdat BSPLayer geen goede support heeft voor .ssa subs...alleen voor .srt...
Oud 28-09-2005, 13:56
Verwijderd
Huh? Nooit wat van gemerkt eigenlijk komt het zo vaak voor dan, dat je losse .srt of .ssa-subs hebt? Dat heb ik eigenlijk alleen maar bij films en jdrama (bijv. Densha Otoko). Ik heb nog nooit anime gezien die een externe ondertiteling had.

Maar mocht dat zo zijn dan kan ik ze altijd met Subtitle Workshop even converteren naar elk gewenst formaat, kwestie van 10 seconden
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 14:05
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2005 @ 14:56 :
Huh? Nooit wat van gemerkt eigenlijk komt het zo vaak voor dan, dat je losse .srt of .ssa-subs hebt? Dat heb ik eigenlijk alleen maar bij films en jdrama (bijv. Densha Otoko). Ik heb nog nooit anime gezien die een externe ondertiteling had.

Maar mocht dat zo zijn dan kan ik ze altijd met Subtitle Workshop even converteren naar elk gewenst formaat, kwestie van 10 seconden
Ik ben zelf juist aan et kloten met softsubs...en een .ssa softsub is even krachtig als een hardsub..zelfde effecten/karaoke ect.
een .ssa stream kan je ook rustig in je ogm/mkv stoppen...werkt dan prima
Reageren

Regels voor berichten