Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 22:35
Verwijderd
Ik heb bijna 3 jaar een vriend. Het eerste jaar woonde ik nog gewoon thuis, in de plaatst waar ik hem heb leren kennen. Hij woont daar nog steeds, ik ben op kamers gaan wonen in Nijmegen.

Natuurlijk was dit wennen. Van eerst hem iedere dag zien, naar alleen in het weekend hem zien. Toch is dit snel gewend, en was het mijn ''ritme'' zeg maar. Ook vond ik het wel wat fijns hebben, omdat ik zo toch nog wel echt mijn eigen leven had.

Maar de laatste tijd vind ik het echt helemaal niet meer leuk, die afstand. Hem alleen in het weekend kunnen zien (en mijn en zijn weekend zijn daarnaast ook vol met andere dingen).
Daarnaast vind ik het weekend vaak een beetje suf. Ik ga dan naar mijn moeder (in de stad waar mijn vriend dus ook woont), en daar ben ik dan veel samen met mijn vriend. Vanwege verplichtingen daar (mijn vriend is erg fanatiek wedstrijdzwemmer, ik zit daar nog op een orkest) kunnen hij en ik niet echt vaker hier naar Nijmegen toekomen om weekend te vieren.

Ik wil gewoon ook een vriend waar ik weer naar toe kan fietsen wanneer mij dat uitkomt, bij kan slapen wanneer ik dat wil...
Maar ja dat zit er dus niet echt in. Verder zie ik er ook niet echt een oplossing voor, en heb ik het maar gewoon te nemen zoals het is.

Ik weet niet of alle lange astandsrelaties zo'n punt hebben, dat het gewoon een periode is, of dat er ''meer'' aan de hand zou kunnen zijn... Of iemand een geweldige oplossing??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 22:41
little nemo
little nemo is offline
...nieuw vriendje zoeken ??
Oud 14-09-2005, 22:48
Anaïs
Anaïs is offline
Kan hij tijdens de week niet eens komen? Ik ga dit jaar ook op kamers, en wij hebben afgesproken dat mijn vriend één avond-nacht per week bij mij blijft.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:49
Verwijderd
zorgen dat je minder verplichtingen hebt in het weekend, dichterbij gaan wonen etc?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 14-09-2005 @ 23:48 :
Kan hij tijdens de week niet eens komen? Ik ga dit jaar ook op kamers, en wij hebben afgesproken dat mijn vriend één avond-nacht per week bij mij blijft.
Ja, nou ja dat gebeurd ook wel vaak hoor. Maar ja hij heeft zijn leven daar; studeren, werk (hij werkt 2 avonden in de week, die valleen dus al af), zijn vrienden, zijn sport. En ik heb mijn leven hier; mijn vrienden, sport, mijn opleiding, vanaf volgende week ook weer stage.
Dus het lukt gewoon vaak niet om af te spreken. Misschien wil ik teveel dingen ofzo...

@ little nemo: een nieuw vriendje ERBIJ zoeken dan nog altijd
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:55
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Een geweldige oplossing heb ik niet. Ik heb zelf ook een vriend die ik alleen in het weekend kan zien en dan ook nog niet eens het hele weekend omdat hij op zaterdagmiddag sportwedstrijden heeft.

Maar waarom zou er "meer" aan de hand moeten zijn? Jullie hebben al 3 jaar! Ik denk dat het gewoon ff een periode is dat je het niet meer zo ziet zitten (vanwege de afstand)
Ik moet ook niet te vaak denken dat het zo in elk geval nog 2 jaar door moet gaan (hoewel ik volgend jaar wel 1,5 uur dichterbij ga wonen, maar dan is de reistijd nog 2,5 uur)

Het is inderdaad moeilijk, een afstandsrelatie, omdat je heel vaak een moment hebt dat je graag wilde dat hij bij je was, maar ik zou er geen relatie van 3 jaar voor gaan opgeven. Jullie zouden allebei wat minder activiteiten in het weekend kunnen plannen, zodat jullie dan wat meer tijd samen hebben. Dat is de enige "oplossing" die ik kan bedenken, maar dan zit je nog steeds met de afstand.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 05:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Kunnen jullie niet samenwonen ergens in het midden?

Wat ik er uit begrijp is dat jij in het oosten woont en hij in het westen. Hooguit twee uur treinen. Als je dan in het midden gaat wonen hoef je allebei hooguit een uur met de trein

Of dat echt handig is weet ik niet, en je zult waarschijnlijk dingen op moeten geven, maar als je elkaar vaker wilt zien is dit wel een oplossing
Oud 15-09-2005, 07:38
WolterB
WolterB is offline
Als je elkaar af en toe doordeweeks kunt zien, mocht daar tijd en ruimte voor zijn, dan zou het misschien wat fijner zijn, maar je zei ook al dat je binnenkort weer stage moet lopen en dan vervalt die optie ws ook, of hij moet naar jou toekomen.

Maar zo lang dit al zo'n poos goed gaat, denk ik dat je de hele studieperiode lang er door heen moet bijten, want voor een 'praktische' oplossing van allebei naar het midden verhuizen, daar worden jullie allebei minder blij van lijkt me, want dan zijn jullie wel bij elkaar, maar moet je weer een stuk reizen om in je studiestad te komen ben je ook weer aan reistijd verbonden.
Als dit wel een optie is, kan je die zeker afwegen.
Oud 15-09-2005, 10:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken me hier wel een beetje in. Toen ik mijn vriend leerde kennen woonden we zo'n twee uur van elkaar af. Dat was lang maar wel te doen, vooral omdat we niets anders gewend waren. Na een half jaar ging ik studeren in Belgie en werd onze reistijd vijf uur. Ik heb het een jaar volgehouden om hem twee keer per maand te zien maar mijn batterijtje moest wel eens extra opladen in de kerstvakantie, voorjaarsvakantie enzo als ik hem dan extra zag. Dan was hij bij mij. Ik ben dit jaar in Rotterdam gaan studeren, precies tussen mijn huisadres en zijn huisadres in dus de reistijd is nu nog iets langer dan een uur. Ik vind dit wel veel fijner, je kan eens een keer doordeweek langsgaan als er eens een keer iets is of als je elkaar mist enzo.

Mijn vriend werkt twee weekenden in de maand en de overige twee weekenden in de maand zijn van ons. Daarin plannen we in principe dus niets. Misschien zouden jullie ook zoiets moeten invoeren? Dat je een paar weekenden per maand plant waarin jullie samen zijn en dus verder geen afspraken hebt staan. Ik kan me voorstellen dat dat lastig is met al jullie verplichtingen maar misshcien dat je dan je prioriteiten eens anders moet gaan leggen en moet kiezen voor elkaar in plaats van alle andere hobby's enzo. Tuurlijjk is dat moeilijk maar het is ook zonde als je relatie minder wordt door zoiets vind ik.

Het kan ook best een tijdelijk dipje zijn, heb ik ook wel eens gehad en dan komt het heus wel weer goed maar pas op dat je niet in zo'n sleur terecht komt want dan kom je er veel moeilijker weer uit.

Succes ermee!
Oud 15-09-2005, 15:47
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
God, wat ben ik blij dat mijn vriend om de hoek woont!
Oud 15-09-2005, 16:02
Verwijderd
het is net vakantie geweest, jullie hebben elkaar in de vakantie waarschijnlijk veel vaker gezien en nu moet je weer helemaal opnieuw wennen aan de afstand. Heb ik ook altijd aan het begin van een nieuw studiejaar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 02:03
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 15-09-2005 @ 16:47 :
God, wat ben ik blij dat mijn vriend om de hoek woont!
goh wat een geweldig fantastisch antwoord

Bedankt voor alle reacties verder, ik ga ze morgen nog eens doorlezen!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 08:16
Verwijderd
Ik denk dat je, zoals Sarah al zegt, weer moet wennen. 't Komt vast goed
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 09:36
Verwijderd
Bedankt voor de antwoorden.
Ik denk idd dat het gewoon maar even is. Zeker omdat er in mijn omgeving allemaal stelletjes het gaan hebben over samenwonen, en iets aan het zoeken zijn. Mss dat dat ook mee speelt.
Daarnaast zou het ook kunnen zijn omdat de vak is afgelopen, want daarin heb ik mijn vriend natuurlijk veel meer gezien!
Verder is gaan samenwonen in Utrecht niet echt een mogelijkheid...
Het plan is om hier, op kamers, mijn opleiding af te maken (dit is mijn laatste jaar), dan terug te gaan naar het westen en te gaan samenwonen (al we iets kunnen vinden)...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:05
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 15-09-2005 @ 06:05 :
Kunnen jullie niet samenwonen ergens in het midden?

Wat ik er uit begrijp is dat jij in het oosten woont en hij in het westen. Hooguit twee uur treinen. Als je dan in het midden gaat wonen hoef je allebei hooguit een uur met de trein

Of dat echt handig is weet ik niet, en je zult waarschijnlijk dingen op moeten geven, maar als je elkaar vaker wilt zien is dit wel een oplossing
ligt er ook maar net aan wáár in het westen of oosten je zit.
ik doe er altijd nog 3,5 - 4u over (met OV dan he) om bij familie te komen, en das ook zo'n oost-west-verhaal.

ONTOPIC: het is miss beter als je dit jaar nog ziet vol te houden idd, want het is immers je laatste jaar.
en ach, een schooljaar is zó voorbij! dat is het meest geweldige (af en toe dan ) aan school als je alle vrije dagen en weekenden en vakanties eruit plukt hou je in totaal nog iets van 3 misschien 4 mndn school over

jullie komen hier wel doorheen, je hebt immers al een sterke relatie van 3jr opgebouwd

Laatst gewijzigd op 16-09-2005 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Neem er gewoon nog een vriendje bij. Eentje die in Nijmegen woont, zodat je in de week niet ver hoeft te lopen om bij hem te zijn. Je wint dan 2 maal, want in het weekend, als je verderop zit, heb je ook nog altijd je vriendje.

En voor zijn wedstrijden zal het ook leuker zijn, want als hij het druk heeft om een wedstrijd te zwemmen hoef je niet meer alleen te gaan kijken, en dat is goed voor je gemoedstoestand zodat je hem nog harder kan gaan aanmoedigen.

Zorg er wel voor dat de goede en eventueel minder goede kanten van je Nijmegen-vriendje iets anders zijn dan die van je thuis-vriendje. Dan gaat het minder snel vervelen, en ga je telkens nog harder uitkijken om hem te zien. Tweede voordeel van complementaire vriendjes is dat je 's nachts in je dromen hun beider topeigenschappen gaat combineren. Je zal dan niet meer dromen van je thuis-vriendje die verweg is, maar van een super-combinatie-vriendje die naast je ligt.

Kan waarschijnlijk niet misgaan !
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Even tussendoor: dit is nou nét wat ik soms aanhaal van dat het op dit moment moeilijk is voor mij om een vriendin te vinden in Maastricht nu ik op kamers in door de week in Tilburg zit. Ik studeer over een jaartje (hopelijk) af en keer dan terug naar Maastricht, dus dan zou ik haar veel kunnen zien. Het gaat eerder om dat jaartje (eventueel anderhalf of 2 jaartjes) dat ik nu nog studeer. Er zijn van die zeikerds die per se willen dat we door de week ook dingen gaan doen, maar voor mij gaat dat nou eenmaal niet. Maar gelukkig zijn er zat meiden die het niet erg vinden om een relatie te hebben met iemand die ze alleen in het weekend kunnen zien, maar dan vraag ik me af: "Tja, dat zeggen ze op het moment dat ze de relatie aangaan, maar wat nou na een half jaartje of zo? Vinden ze het op langere termijn ook nog leuk dat ze 5 dagen per week zonder vriendje moeten zitten, gaat dat niet vervelen?" Maja, ik ben zelf nog steeds vrijgezel en dan denk ik misschien weer wat te ver vooruit.

Tja, in jouw situatie zou ik me bij de reply van Daantje aansluiten: misschien is het handig om echt een paar dagen (hoeven niet per se weekenden te zijn) waarin jullie beiden niets hebben helemaal niets in te plannen, die dagen voor jullie tweetjes in te vullen, zodat je 2 hele lange dagen heerlijk bij elkaar bent. Misschien komt het goede gevoel dan weer tijdens deze twee dagen snel terug. Of schrap inderdaad wat hobby's. Je hebt zo'n lange relatie dat je zoiets natuurlijk niet gaat weggooien omdat andere dingen voorgaan. Het gaat hier ook voor een deel om keuzes maken. Suc6 ermee.
Oud 17-09-2005, 20:53
Nona
Nona is offline
Hm tja. Ik heb ook ruime ervaring met vriendjes op afstand (de eerste 1,5 uur fietsen, de 2e 2,5 uur OV en nu eentje aan de andere kant van het land) en het kan inderdaad moeilijk zijn op sommige momenten. Dat is aan de ene kant heel normaal en iets waar je gewoon mee kunt leren omgaan, maar aan de andere kant moet je toch wel even nadenken op het moment dat je denkt een probleem te hebben. Dat het je nu tegenstaat kan iets zeggen over je relatie (dat hoeft natuurlijk niet). Als dat zo is kun je daar natuurlijk wel wat aan doen, door elkaar zo af en toe meer te zien en misschien nieuwe dingen met elkaar te doen. Niet piepen, gewoon een keer erop uit.

Heb je nog wel genoeg zin om hem te zien en hebben jullie dingen met elkaar te bespreken?

En ja, samenwonen is natuurlijk ook een optie, maar daar moet je ook aan toe zijn en je moet er qua levensritme mogelijkheden voor hebben.
Reageren

Regels voor berichten