Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 12:38
bmw-Alpina-b12
bmw-Alpina-b12 is offline
Kan ik een hoger cijfer halen als ik een goed accent engels heb?
Danku
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 14:24
Verwijderd
Kijk een luister eens goed naar de BBC en probeer dat heerlijke Oxford English te imiteren op je mondeling :>
De meeste leraren accepteren trouwens ook Amerikaans Engels, zolang je maar consequent bent.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:09
Iduna
Iduna is offline
Als jouw grammatica een beetje klopt of als jouw docent jou in ieder geval goed begrijpt, dan maak je kans op een hoger cijfer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:46
Boogie
Boogie is offline
Hooguit op het mondeling, maar volgens mij wordt ligt er niet veel accent op ().
Oud 08-09-2005, 20:02
Belgarath
Belgarath is offline
Wat al gezegd is: Al praat je Cockney, als je zorgt dat je steeds hetzelfde accent gebruikt, kan een leraar je niks maken.
Oud 08-09-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 08-09-2005 @ 21:02 :
Wat al gezegd is: Al praat je Cockney, als je zorgt dat je steeds hetzelfde accent gebruikt, kan een leraar je niks maken.
Een leraar vond het heerlijk dat ik een beetje Cockney-ish kon praten Aanrader
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:22
gezweetwel
gezweetwel is offline
Zorg er gewoon in de eerste plaats voor dat je correct Engels praat..... Anders klinkt dat accent nogal belachelijk.
Oud 08-09-2005, 20:50
Verwijderd
Mik op een verstaanbaar Engels accent (Cockney, hoewel mooi op punten, is niet het meest verstaanbare accent), het liefste of Engels of Amerikaans -waar je natuurlijke neiging ligt- en alles komt goed. Als je consequent bent in je accent, dan krijg je zo een hoger cijfer, aangenomen dat je grammatica, vocabulaire, mate van vloeiendheid etc ook voldoende zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:29
Nona
Nona is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-09-2005 @ 21:02 :
Uh, daar worden anders weleens mensen op afgerekend, ook bij Zwitserse of Oostenrijkse accentjes bij Duits. ligt geheel aan je docent.
Oud 08-09-2005, 22:32
T_ID
T_ID is offline
hehehe, ik heb een van de weinige leraren Engels die je een Amerikaans accent aanrekend.

Het mondeling was dan ook meer een massaslachting, hoewel mijn Liverpools het aardig deed.
Oud 09-09-2005, 12:21
faan
faan is offline
Een leraar vond het prettig.
Een jaar later kreeg ik een lager punt omdat de nieuwe lerares meer naar de vertelde tekst keek. De trut.

Maar Brits praten is altijd leuker dan een mengelmoes.
Oud 09-09-2005, 14:42
HybridTheory
HybridTheory is offline
Misschien helpt dat wel ja .
Opzich is dat logisch, want je leert geen Amerikaans op school, maar Brits .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-09-2005 @ 15:42 :
Misschien helpt dat wel ja .
Opzich is dat logisch, want je leert geen Amerikaans op school, maar Brits .
Ik leerde Engels, dus niet specifiek Brits-Engels of Amerikaans-Engels.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:52
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2005 @ 15:45 :
Ik leerde Engels, dus niet specifiek Brits-Engels of Amerikaans-Engels.
Nee oke, maar ik bedoelde meer dat het Engels wat we moeten leren Engels is en geen Amerikaans, want in feite is dat niet hetzelfde .
Bijvoorbeeld als je lift moet zeggen in een mondeling en je noemt het Amerikaanse woord, dan denk ik niet dat het wordt goedgerekend, tenminste, op mijn Middelbare school werd er altijd wel op gelet dat we geen Amerikaans leerden
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:14
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-09-2005 @ 15:52 :
Nee oke, maar ik bedoelde meer dat het Engels wat we moeten leren Engels is en geen Amerikaans, want in feite is dat niet hetzelfde .
Bijvoorbeeld als je lift moet zeggen in een mondeling en je noemt het Amerikaanse woord, dan denk ik niet dat het wordt goedgerekend, tenminste, op mijn Middelbare school werd er altijd wel op gelet dat we geen Amerikaans leerden
Ja idd zit erg veel verschil in, ging van de zomer naar Amerika en Canada en een kwart van de woorden waren té Brits whehehe en ik kon steeds maar niet een ander woord vinden... Zwaar irri. Anyway... Mag een Canadees accent ook? Dat neig ik nogal te spreken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:38
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-09-2005 @ 15:52 :
Hmmm... op mijn school maakte het niet zo uit, zo lang het maar verstaanbaar was voor een native speaker.

Voor mij zelf ligt het vooral aan het niveau. Op havo/vwo mag je in ieder geval een zekere accentontwikkeling verwachten, terwijl ik op vmbo-k (om maar wat te noemen) daar niet zo zwaar aan til.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:54
Adrenaline
Adrenaline is offline
muh, ik heb een NY's accent. Nu vond mijn leraar engels van van 2 jaar geleden dat een beetje ...laks, het heeft me toch een 9.0 voor mijn mondeling SE opgeleverd vorig jaar.

Volgens mij maakt het helemaal niet zoveel uit, zolang je maar duidelijk praat. Als dit over een mondeling gaat is dit zeker aan te raden én dingen zo goed mogelijk proberen te omschrijven als je niet op woorden/objecten kunt komen.
Oud 19-09-2005, 18:20
Nick-Name
Nick-Name is offline
Ik zou gewoon Engels spreken en dat accent laten zitten.. is wel zo makkelijk. Als je dan toch een accent doet, probeer dan wat Amerikaans te klinken (voor zover dat een accent is..), maar probeer ajb geen hoog-stemmig Engels accent*.. dat is zo erg om aan te horen en ik vind het nogal bekakt over komen... Doe dan maar Australisch!

*Tenzij je zeker weet dat je er hoger mee gaat scoren
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:33
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Mijn leraar vind het irritant als ik Jamaicaans-Engels wil praten
Oud 19-09-2005, 19:47
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Schots-Engels <3
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:15
Verwijderd
Bij ons mag je met accent praten als het accent bij je past. Citaat van m'n lerares van vorig jaar "Ga in vredesnaam niet proberen om als oerhollander met een chinees-engels accent te praten, het past toch niet bij hoe je eruit ziet!?"

Dus let een beetje op met wat voor accent je uit kiest

Bij ons krijg je 1 punt aftrek als je van accent wisselt tijdens je mondeling, ik zou dus gewoon zonder een bewust accent spreken dan kan ze je ook nergens op afrekenen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 19-09-2005 @ 20:33 :
Mijn leraar vind het irritant als ik Jamaicaans-Engels wil praten
Ja, vind je het gek zeg?

Een tip: als je een accent wilt ontwikkelen, kies dan een algemeen geaccepteerd accent als Brits, Amerikaans of Australisch. Ga geen Cockney praten (hoewel ik het erg knap zou vinden als je dat consequent, met de bijbehorende woordenschat, vol zou kunnen houden) en blijf ook weg van Indisch Engels. Jamaicaans-Engels is ook niet echt een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 10:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 21-09-2005 @ 10:44 :
Ja, vind je het gek zeg?

Een tip: als je een accent wilt ontwikkelen, kies dan een algemeen geaccepteerd accent als Brits, Amerikaans of Australisch. Ga geen Cockney praten (hoewel ik het erg knap zou vinden als je dat consequent, met de bijbehorende woordenschat, vol zou kunnen houden) en blijf ook weg van Indisch Engels. Jamaicaans-Engels is ook niet echt een goed idee.
Indisch Engels vind ik veel beter klinken dan Amerikaans, al helemaal als we praten over zuidelijke amerikaanse accenten.
Oud 21-09-2005, 16:26
Verwijderd
Indisch Engels is jammer genoeg niet zo geaccepteerd als Amerikaans Engels.

(Ik vind persoonlijk geen van beide wat )
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 00:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb altijd al een zwak gehad voor Noord Engelse accenten.
Mijn leraar maakte daar nooit een probleem van. Hij was zelfs behoorlijk onder de indruk. Maar je moet een accent niet gaan forceren, want dan klinkt het te raar. En ineens dialect woorden er doorheen gaan gooien is ook niet verstandig.
("Ahm of to t' shops. Gon' get some chuddeh. D'ya wan' owt?")
Gewoon met het accent praten waar jij je het meest prettig bij voelt. Uiteindelijk gaat het erom of je het grammaticaal goed doet, niet of je het perfect kan uitspreken.

Laatst gewijzigd op 23-09-2005 om 00:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2005, 11:58
mcflem
mcflem is offline
Wij leren officieel Brits Engels maar bijna iedereen praat Amerikaans Engels. Maar dat vind ik lelijk dus ik praat Brits, Schots of Iers. Ohh man, wat vinden leraren dat leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 10:27
Guenevery
Guenevery is offline
Volgens mij heb je toch wel al snel een pre bij je docenten als je een leuk accent hebt. Die van mij was helemaal weg van het Britse dus voor het afgelopen mondeling zijn we maar begonnen met het aanmeten van een BBC-mondje. Werkte goed ook qua beoordeling .

Volgende missie is het helemaal op zijn Texaans te doen Maar ik ben bang dat ik voortijdig ga stranden.
Oud 25-09-2005, 17:27
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik denk dat het aan de docent zal liggen met die acent. Maar praat gewoon duidelijk en correct engels dan zit het meestalwel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-09-2005 @ 23:32 :
hehehe, ik heb een van de weinige leraren Engels die je een Amerikaans accent aanrekend.

Het mondeling was dan ook meer een massaslachting, hoewel mijn Liverpools het aardig deed.
Wij hadden ook zo'n docent. Ik tekende bezwaar aan en kreeg na 3 commissies gelijk....

Mijn Amerikaans is beter dan dat zijn Brits(wordt vaak heel vaut Engels genoemd in deze context) is en heb hem regelmatig verbeterd (Domme fouten die je als docent niet mag maken).

Probeer anders Pradenglish eens Az fe Brittizj alweejz zay
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten