Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2005, 19:15
moon
moon is offline
Ik loop nu al een tijdje met betrekkingsideeën rond. Een verschijnsel van een randpsychose. Het is geen echte psychose want in een psychose kun je niet meer bedenken dat het fout is watje denkt, dat kan ik nog wel. Ik heb alleen zulke rare ideeën in mijn hoofd dat ik er elke keer bang van ben terwijl ik ergens wel weet dat het niet klopt. Toch begin ik al dingen te vermijden door die angst. Zo durf ik hier bijvoorbeeld niet te vertellen wat voor betrekkingsideeën ik heb, omdat ik dan nog banger ben dat ze echt zullen gebeuren.
Het enige wat ik met dit topic dan ook wil vragen is: zijn er meer mensen die dit hebben/hebben gehad? hoe kun je er het beste mee omgaan? gaat het vanzelf weer over? Als je het aan niemand durft te vertellen, loop je dan de kans dat het erger wordt?
Oud 27-09-2005, 19:46
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
etrekkingsideeën wil zeggen dat iemand algemene informatie uit zijn omgeving interpreteert als persoonlijk belangrijke directe communicatie. Hij betrekt dus iets wat in de omgeving gezegd wordt op zich zelf.
linkje

Grieuw!
Heb je dan niet vreselijk veel moeite met het actief zijn op willekeurig welk forum dan ook?
Oud 28-09-2005, 16:02
Roos
Roos is offline
Dus als je iets denkt, verzint, dan ben je bang dat het echt gebeurt?

Je weet toch zelf ook wel dat dat niet echt kan?
Oud 28-09-2005, 16:53
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
moon schreef op 27-09-2005 @ 20:15 :
Als je het aan niemand durft te vertellen, loop je dan de kans dat het erger wordt?
Zou wel eens kunnen lijkt mij. Kheb een vriend met psychoses, is ff heel slecht gegaan met hem zonder dat wij begrepen waarom. Nu weet iedereen het, het gaat al heel wat beter met hem, hij voelt zich weer meer op zijn gemak bij ons en praat er ook over met ons. Dat lijkt hem aardig te helpen met zijn gedachten wat te ordenen, zijn problemen wat te duiden en vervolgens ook te relativeren.
Reageren

Regels voor berichten