Advertentie | |
|
![]() |
|
www.gitaarnet.nl/forum
Enfin. Je doet dit niet zomaar. En een machine gebruiken om de lak eraf te schuren is ook vrij link. Met chemicalien kun je t ook doen. Ook link. Branden kan ook. Wederom link. Je verneukt je body zo. Denk aan butsen van de schuurmachine, chemicalien die meer wegbijten dan je eigenlijk voor ogen had, als je snapt wat ik bedoel(kan ook niet met alle laksoorten). Branden is ook weer link want die verfbranders zijn tyfusheet en krachtig. Binnen no time heb je brandplekken op het hout als je niet weet wat je aan t doen bent. Dan kun je een transparante lak dus al wel vergeten. Met de hand schuren is een dievenwerk. Prepare to spend serious time. Eerst met een grove grit werken en steeds fijner schuurpapier gebruiken totdat alle laklagen weg zijn. Je moet echt op t hout zitten wil de nieuwe lak hechten. Het lakken is ook kut. Meerdere lagen gebruiken en niet zomaar een pot verf ergens vandaan plukken. Nitrocellulose of iets anders gebruiken. Check: www.voxhumana.nl (die kunnen t ook voor je doen). Laag voor laag lakken en uit laten harden. Bij de laatste lagen nat schuren met een fijne grit om glans te krijgen. Enz enz enz. Maw je weet dus niet waar je aan begint. Het is een flink karwei en alleen de moeite bij duurdere gitaren die het echt nodig hebben. Otherwise don't bother.
||
Citaat:
ik heb zelf nog een oud basje staan waar ik bar weinig mee doe maar die ik misschien wil gaan strippen en opnieuw opbouwen, ik vond opnieuw lakken alleen niet de moeite ivm tijd/kosten/geklooi, maar als het daar ook kan.. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat: