Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 10:55
LiqqY
LiqqY is offline
Ik vroeg me af wie van jullie openoffice gebruikt?

Ik gebruik het al enige tijd en heb het op al onze computers hier staan omdat het klein, compact, snel is en weinig geheugen gebruik heeft. Daarnaast ondersteunt het enorm veel text formaten en heeft veel functies.

Voor meer informatie
www.openoffice.org
Oud 17-09-2005, 10:57
Jolt
Jolt is offline
ik

Het boeit me geen fuck of ik Mircosoft Office gebruikt of Open Office, is allemaal een pot nat.

Verschil in performance zit er niet in bij mij. Dus boeit me geen hol.
Oud 17-09-2005, 11:01
Verwijderd
Ik gebruik MS Office, dit werkt toch even iets fijner als OpenOffice.
OpenOffice is trager en het uiterlijk werkt me op mijn zenuwen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:10
M@rco
M@rco is offline
Ik niet, ik heb 15 euro betaald voor Office 2003 dus dan zal ik het gebruiken ook.
Oud 17-09-2005, 12:14
Martin
Martin is offline
Voor 15 euro draait hier een legale Office 2003. Ideaal pakket, werkt met de kantoorsoftware (met name i.c.m. visual basic), ik heb geen reden om over te stappen op Open Office.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 17-09-2005 @ 13:14 :
Voor 15 euro draait hier een legale Office 2003. Ideaal pakket, werkt met de kantoorsoftware (met name i.c.m. visual basic), ik heb geen reden om over te stappen op Open Office.
Je bent geen student meer, toch?
Dan is dat pakket voor jou niet meer legaal een studentenlicentie geld maar zolang je student bent
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:22
Martin
Martin is offline
Citaat:
********** schreef op 17-09-2005 @ 13:18 :
Je bent geen student meer, toch?
Dan is dat pakket voor jou niet meer legaal een studentenlicentie geld maar zolang je student bent
Vader die in het onderwijs zit en dus een onderwijslicentie heeft
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:23
Verwijderd
Dan mag jij er volgens de licentie geen gebruik van maken volgens mij
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:39
Warsocket
Warsocket is offline
ik gebruik open-office

omdat word bij elke 3 letters over zijn autocorrectielijsten begint te zeiken, en ik kan de cd niet meer vinden en dus ook niet meer installeren

en dus is het nu open-office
Oud 17-09-2005, 13:09
freyk
freyk is offline
Ik gebruik Open Office wel eens.

Citaat:
Jolt schreef op 17-09-2005 @ 11:57 :
Het boeit me geen fuck of ik Mircosoft Office gebruikt of Open Office, is allemaal een pot nat.
Precies, open office en Ms office werken doen hetzelfde werk, maar voor ms office moet je dokken en open office is gratis te downloaden en te gebruiken.

Open office is een leuk alternatief, maar loopt helaas nog een beetje achter qua functies.
Oud 17-09-2005, 13:58
LiqqY
LiqqY is offline
Microsoft office neemt hier 300 mb in beslag waarbij openoffice maximaal z'n 100 heeft.
Openoffice is bij mij veel sneller, en alle nodige functies zitten erin.

Maar ik zou het niet aanraden voor iemand die een leek is op computer gebied, omdat je handmatig woordenboeken etc moet toevoegen.
Oud 17-09-2005, 16:34
Verwijderd
Ik gebruik Open Office.

Meest logische office-pakket om te gebruiken op een GNU/Linux-machine.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:48
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd (in een Mandrake-omgeving) maar ben er niet erg blij mee. Ik werk thuis nog steeds met Office 97 (nooit Office 2000 of XP gekocht), al heb ik heuse diploma's voor Office 2000.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 20:52
Verwijderd
Ik, maar ik heb er nog niet echt actief en uitgebreid van gemaakt. Af en toe een paar regeltjes getypt zonder moeilijke instellingen oid. Hiervoor gebruikte ik MS Office (2003), en ik vind de interface daarvan er toch net iets beter uit zien. Verschil in performance merk ik niet.

Oja, ik heb het gedownload omdat ik de beschikking niet heb tot de MS Office 2003-installcd (ligt bij m'n vader op z'n werk), en ik niet MS Office 2000 niet goed genoeg vind.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 00:48
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 17-09-2005 @ 14:58 :
Microsoft office neemt hier 300 mb in beslag waarbij openoffice maximaal z'n 100 heeft.
Openoffice is bij mij veel sneller, en alle nodige functies zitten erin.

Maar ik zou het niet aanraden voor iemand die een leek is op computer gebied, omdat je handmatig woordenboeken etc moet toevoegen.
Dan heb jij een kut computer. Want open office is helemaal niet zo sneller dan Word of andere meuk.

Typen is typen dat doe je desnoods in kladblok dat neemt net 3 kb in beslag.
Oud 18-09-2005, 07:47
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Jolt schreef op 18-09-2005 @ 01:48 :
Dan heb jij een kut computer. Want open office is helemaal niet zo sneller dan Word of andere meuk.

Typen is typen dat doe je desnoods in kladblok dat neemt net 3 kb in beslag.
Eh, niet echt?
Maar als ik hier mijn systeemspecs post is het natuurlijk weer opschepperij

Maar ik merk dus degelijk het verschil tussen openoffice en m$s office
Oud 18-09-2005, 11:26
Stephan12345
Stephan12345 is offline
Ik zou ook wel openoffice willen gebruiken maar die doet het niet goed bij mij
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:35
Nietzman
Nietzman is offline
Ik heb al meer als een jaar geen officepakket meer gebruikt en heb het dus allemaal maar van m'n systeem afgedonderd. Stukjes tikken doe ik wel in textedit.

Ik zie echt niet in waar ik een Officepakket voor nodig zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:29
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik gebruik nu toch al een tijdje OpenOffice.org

Bij mij werkt hij absoluut niet sneller dan eender welk ander standaard Office-pakket, maar de prijs was voor mij wel doorslaggevend.

Van slechtwerkende woordenlijsten of zo heb ik toch geen last, want dat is een van de eerste dingen die ik uitschakel. Mijn fouten controleer ik toch liever met het blote oog.

Globaal vond ik MS Office wel beter en gemakkelijker werken, maar uiteindelijk kost het me niet meer moeite of tijd om met OpenOffice.org te bereiken wat ik vroeger met MS deed. Als de uiteindelijke layout erg belangrijk is, kan ik mijn eigen wensen soms zelfs beter met OpenOffice.org benaderen dan met Word.

Uiteindelijk is vaak het eindresultaat voor mij het belangrijkste, en als ik op (liefst korte) termijn de illegale software op mijn computer kan vervangen door legale of openbron-software zal ik dat graag doen.

Alleen het database-gedoe bij OpenOffice.org heb ik nog niet helemaal begrepen. Daar gebruik ik dus toch vaak nog Access voor. Die databasebestanden kan je gelukkig even goed aan OpenOffice koppelen.

Wel jammer dat layout van .doc-documenten (en zelfs van .xls) zo vaak verneukt worden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 08:29
dragonstorm
dragonstorm is offline
gnome office

ik heb geen presentatie/database etc software nodig. Ik heb een tekstverwerker en zo nu en dan een spreadsheet nodig.

Dus abiword en gnumeric voldoen best.

Ik wou alleen dat abiword wat sneller was met scrollen (ja ik weet het, het aloude 'pango is traag' excuus, wat bullshit is, want gnome-terminal is even snel als xterm )
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 09:23
Verwijderd
Ik heb open office maar ik gebruik MS Office, omdat ik te lui ben om de andere te installeren en ik weet hoe MS Office werkt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:34
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb OpenOffice wel geïnstalleerd staan maar gebruik het bijna nooit (werk met MS Office 2003), gewoon omdat ik dat van MS gewoon ben. OpenOffice heb ik vooral staan voor als er documenten om zeep gaan (OpenOffice herstelt veel beter dan MS Office, heb ik aan de lijve ondervonden) en ook wel omdat je zo een basi tekenprogramma hebt en dat je de bestanden van OpenOffice/StarOffice kunt openen als dat nodig is.

Verder het verschil tussen de laatste versies van MS Office vind ik nogal klein (2000 > XP > 2003), met 2000 valt meestal nog best goed toe te komen (hoewel ik die Smart Tag-achtige opties 'Turn off Capitalization' handiger ingebouwd vind dan in oudere versies, maar dat is natuurlijk ook maar iets van eenmalig instellen).
Reageren

Regels voor berichten