Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 18:06
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
hey allemaal

als je naar amerika reist moet je toch een visum aanvragen..

mijn vraag is eigenlijk hoe zit het eigenlijk als je dus vanaf bv amsterdam naar newyork vliegt en daar overstapt naar een vliegtuig die naar bv montreal vliegt

moet je dan alsnog een visum voor amerika aanvragen

als iemand me dan eens kon zeggen, want dat wou ik al best lang weten !
Oud 16-09-2005, 19:02
Borro
Borro is offline
Zolang je de douane in de VS niet passeert heb je volgens mij geen visum nodig. Het lijkt me iig niet logisch.
Oud 16-09-2005, 21:47
Nonaj
Nonaj is offline
Zolang je als toerist in de VS verblijft mag je er maximaal 90 dagen blijven. Je hoeft dan geen visum aan te vragen. In het vliegtuig geven ze je dan een I-94 biljet, een groen (in mijn geval dan) kaartje waarmee je ontheffing van visumverplichting moet aanvragen. Bij de douane scheuren ze dan de bovenste helft eraf en die nemen ze in. Op de onderste zetten ze een stempel met de datum en die moet je bewaren totdat je de VS weer uit gaat.

Alleen zijn vliegvelden praktisch gezien niemandsland. Pas als je de douane passeert ben je in het land zelf. Bij een doorvlucht naar Canada is dat niet nodig, dus dan voorzie ik geen problemen.
Oud 17-09-2005, 12:24
Cookie
Cookie is offline
Toen k naar Turkijke ging moest ik wel gewoon een visum halen? Is dat per land verschillend?
Oud 17-09-2005, 13:24
Kali
Kali is offline
ja duh, per land is dat verschillend, sommige landne moet je weken van tevoren visum aanvragen, andere landen moet je het op de luchthaven kopen...

Voor TS zijn probleem : als je in VS niet uit luchthaven gaat en in transit blijft, dan heb je enkel visum voor canada nodig, als je in VS luchthaven uitgaat, dan heb je visum of wat dan ook voor VS nodig (nu ik dacht dat VS gewoon stempeltje in paspoort was aan douane, maar kan me evrgissen)
Oud 21-09-2005, 22:38
Verwijderd
Nou ik heb afgelopen zomer het omgekeerde gedaan:
ben vanuit Amsterdam naar Chicago gegaan met een tussenstop in Toronto (Canada). Moest papieren invullen van wat ik bijhad e.d. en inleveren in Canada, en ook zo'n groen kaartje als eerder vermeld.
Vervolgens moest ik ook nog eens zo'n zelfde formulier invullen en dat dan in Amerika inleveren.

Visum heb je in elk geval niet nodig, als je er gewoon voor kortere tijd heengaat dan toch.
Ik zou zo weer terug willen

TIP: Maar trouwens, als het goed is kunnen ze je daar bij een willekeurig reisbureau ook gewoon prima mee helpen hoor!
Advertentie

Regels voor berichten