Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 11:00
evanescence
evanescence is offline
In mijn voorwiel zit een dikke knik, ik had mn fiets in een rek gezet en iemand heeft m lomp omgeduwd en niet trg gezet of hijs gevallen, maar het moet met bruut geweld zijn geweest, anders komt er niet zo'n grote knik in!!!

Ik ben net langs de fietsenmaker geweest en die zei dat het me ongeveer 7 tientjes gaat kosten, ik heb gezegd dat ik er over na zou denken, maja die fiets moet toch gemaakt worden!!!

Er moet dus een nieuw voorwiel in ofzo....is dit duur? 70 euro? ongeveer, ik ga er vanuit dat het hoger zal worden....

is dit echt te veel of normaal dat de fietsenmaker 70 euro vraagt?
Oud 13-09-2005, 11:02
Verwijderd
dat is absurd hoog, voor 70 euro ken jij een 2de hands fiets halen...
hij zal vast een nieuwe wiel bedoelen , maar alleen een nieuwe wiel is rond de 40 euro... dit is absurd dus wat je fietsenmaker vraagt. Ik zou zeggen zoek iemand op die handig is met fietsen, je vrienden of kennissen familie...of zoek een 2de hands fiets.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 11:04
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 13-09-2005 @ 12:02 :
dat is absurd hoog, voor 70 euro ken jij een 2de hands fiets halen...
hij zal vast een nieuwe wiel bedoelen , maar alleen een nieuwe wiel is rond de 40 euro... dit is absurd dus wat je fietsenmaker vraagt. Ik zou zeggen zoek iemand op die handig is met fietsen, je vrienden of kennissen familie...of zoek een 2de hands fiets.
mn vriend heeft veel verschillende baantjes gehad en zei gister dat hij ook bij de fietsenmaker heeft gewerkt...hij zei dat we dan een wiel kunnen kopen en dat hij het erop zet, omdat de voorwiel niet zo moeilijk is om erop te zetten, maja ik ben dan bang dat het niet goed gedaan wordt en dat het wiel eraf rijdt als ik fiets haha!
nee maar ik moet dus gewoon mn vriend maar laten doen en een nieuw wiel kopen, ben dan iig wel goedkoper uit ja!
zal ik dat dan gewoon doen?
Oud 13-09-2005, 11:04
Verwijderd
Een wiel kun je kopen voor 28 euro, heb ik onlangs nog gedaan bij Halfords. Als behalve het wiel zelf ook nog een binnen- of buitenband erop moet kun je daar ook 15-20 euro voor bijtellen. Voorwiel verwisselen is echt een eitje, dus daar doet een fietsenmaker niet zo lang over, maar ook al is hij maar een half uurtje bezig dan nog kan dat flink aantikken. Arbeidsloon is duur, mijn fietsenmaker rekent ook altijd minstens 20 euro voor een heel klein klusje. Daarom dat ik ook alleen naar hem toega voor dingen die ik echt onmogelijk zelf kan (en dat is heel weinig als je bereid bent je even erin te verdiepen).

Maar 70 euro is niet 'abnormaal' veel ofzo. Wel aan de dure kant, maar of het in jouw geval de moeite waard is hangt af van wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 11:06
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-09-2005 @ 12:04 :
Een wiel kun je kopen voor 28 euro, heb ik onlangs nog gedaan bij Halfords. Als behalve het wiel zelf ook nog een binnen- of buitenband erop moet kun je daar ook 15-20 euro voor bijtellen. Voorwiel verwisselen is echt een eitje, dus daar doet een fietsenmaker niet zo lang over, maar ook al is hij maar een half uurtje bezig dan nog kan dat flink aantikken. Arbeidsloon is duur, mijn fietsenmaker rekent ook altijd minstens 20 euro voor een heel klein klusje. Daarom dat ik ook alleen naar hem toega voor dingen die ik echt onmogelijk zelf kan (en dat is heel weinig als je bereid bent je even erin te verdiepen).

Maar 70 euro is niet 'abnormaal' veel ofzo. Wel aan de dure kant, maar of het in jouw geval de moeite waard is hangt af van wat je wilt.
het is de fiets van mn overgrootopa geweest, toen hij nog kon fietsen, die heb ik van hem gekregen en ik fiets er al jaren op, dus het heeft wel soort van emotionele waarde voor mij....ik zou nu ook gewoon een 2e hands fiets kopen maja dat doe ik liever niet...die fiets is nog goed enzo, behalve die knik nu!

verder zijn de banden nog goed, je zou dus gewoon een nieuw wiel (oznder banden) kunnen kopen, of zitten die er al o?
Oud 13-09-2005, 11:08
Verwijderd
Hangt ervan af wat je bestelt natuurlijk he

Een gewoon, standaard voorwiel kost niet meer dan drie tientjes, buitenbanden heb je in verschillende soorten, dat is afhankelijk van je smaak. Een binnenband hoeft niet meer dan acht of tien euro te kosten maar buitenbanden heb je in allerlei speciale anti-lekuitvoeringen, die soms wel erg duur kunnen zijn. Hangt ervan af wat je wilt. Maar als je een los wiel bestelt zitten daar natuurlijk nog geen banden op.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 11:09
evanescence
evanescence is offline
haha zo goedkoop mogelijk, heb niet veel geld

EN wat voorn gereedschap heb je allemaal nodig voor zoon wiel verwisselen? want ik heb er geen
Oud 13-09-2005, 11:11
Verwijderd
Citaat:
evanescence schreef op 13-09-2005 @ 12:09 :
EN wat voorn gereedschap heb je allemaal nodig voor zoon wiel verwisselen? want ik heb er geen
Dat weet je vriend dan toch wel?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 11:12
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-09-2005 @ 12:11 :
Dat weet je vriend dan toch wel?

ja maar of hij het heeft vraag ik me af
en is denk ik al lang geleden voor hem haha ik vertrouw het niet echt ik zie hem altijd als iemand met 2 linker handen hihi

maja het moet maar, ik heb echt te weinig geld
Oud 13-09-2005, 11:54
Verwijderd
Je hebt gewoon een sleutel 8, 10 of 12 nodig, afhankelijk van het soort fiets, standaard gereedschap dat iedereen wel in huis heeft (of zou moeten hebben). Het karwei zelf wijst zich echt de weg vanzelf als je even kijkt hoe zo'n voorvork eruit ziet. Het belangrijkste is dat je niet bang bent voor vieze handen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 12:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een voorwiel verwisselen is zo moelijk nog niet. eventueel een bandenlichter en wat standaard-gereedschap dat iedereen (tenminste, elke man die weleens zn handen uit zn mouwen steekt) wel in huis heeft moet voldoende zijn.

een achterwiel is een stuk lastiger.
Oud 13-09-2005, 12:59
Mara
Mara is offline
Anders vraag je een buurman ofzo van je, je kent vast wel íemand die een voorwiel kan verwisselen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 13:39
Nona
Nona is offline
Voor een schroefje aandraaien rekent de fietsenmaker al veel geld. Niet doen, gewoon iemand anders laten maken en in natura betalen.
Oud 13-09-2005, 14:11
Verwijderd
of je vraagt of de amsterdamse schoonmaakdienst nog een ouwe fiets uit de grachten vist voor je....
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 14:15
Verwijderd
Laat het inderdaad gewoon door een bekende doen, dat lukt echt wel.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 14:21
ganralph
ganralph is offline
fietsenmaker vraagt voor 1 (goedkoop!) wiel al snel 70 euro (incl montage).

mn vriendin had echter 2 nieuwe wielen (+montage) voor 20 euro, bij een gepensioneerde hobbyist (die genoeg onderdelen had liggen), gevonden door de briefjes bij Albert Heijn.
duurde wel 2 weken, maar dat was het wel waard...
Oud 13-09-2005, 17:51
Roos
Roos is offline
Ik zou het idd ook door een bekende laten doen. Ik vind 70 euro nogal veel geld voor een nieuw voorwiel (ookal is het een redelijke prijs, het is veel geld).

Ik snap dat je geen nieuwe fiets wil kopen, maar het is wel aantrekkelijk.
Oud 13-09-2005, 17:57
Verwijderd
Trouwens, mijn fietsenmaker heeft een keer een oud wiel dat hij toevallig nog ergens had liggen op m'n fiets gemonteerd, omdat ik weinig geld had. Het kostte me ongeveer twintig euro.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:42
Comebackkid
Comebackkid is offline
voor een fietsenmaker is dit een normale prijs. Echter: in volkswijken heb je ook vaak gasten die het als hobby doen en die er gewoon een derde hands fietswiel op zetten, dan moet je voor 20 euro klaar zijn.

Ik zou dit verhaal gewoon tegen een vriendje vertellen en hem hints geven en zorgen dat ie voor jou een wiel wil gaan halen op het station. Gewoon sleutel mee, wiel eraf schroeven en bij jou er weer op.
Oud 18-09-2005, 17:00
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik heb exact hetzelfde gehad. fiest stond in een fietsenrek en is waarschijnlijk hard tegenaan getrapt. voorwiel was helemaal verbogen en kon niet op gefietst worden.

Mijn broer heeft toen geprobeerd ergens een 2e hands wiel te kopen en zelf er op te zetten, maar dat zou ook minstens 70 euro kosten.

Ik weet niet meer precies waarom dat zo duur is, maar het is blijkbaar niet zo makkelijk om zo even een wiel te vervangen.
Ik heb uiteindelijk voor 50 euro een andere fiets gekocht

maar die 70 euro is dus wel een redelijke prijs voor een fietsenmaker
Oud 18-09-2005, 17:07
Verwijderd
WTF een tweedehands wiel voor 70 euro terwijl een tweedehands FIETS maar 50 euro kost? Gaat er dan niet een belletje rinkelen?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 18:35
Verwijderd
70 euro.... hahahahahaha

Mijn vorige fiets heb ik voor 10 euro gekocht en voor 20 weer verkocht. Nu heb ik een fiets waarvan alles perfect werkt voor maar 30 euro.

Dus geen nieuwe fiets kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:06
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
perseus schreef op 18-09-2005 @ 18:07 :
WTF een tweedehands wiel voor 70 euro terwijl een tweedehands FIETS maar 50 euro kost? Gaat er dan niet een belletje rinkelen?
Iets aan een fiets repareren is altijd duur. Dan kun je beter een verotte fiets voor weinig kopen
Oud 19-09-2005, 17:45
Verwijderd
Ja een knik in de velg, en velgen zijn nu eenmaal duur...
Gewoon laten zitten dus en zelf terugbuigen. Heb je wel nog steeds een knik in je velg, maar dan kun je er nog mee fietsen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:37
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
evanescence schreef op 13-09-2005 @ 12:04 :
mn vriend heeft veel verschillende baantjes gehad en zei gister dat hij ook bij de fietsenmaker heeft gewerkt...hij zei dat we dan een wiel kunnen kopen en dat hij het erop zet, omdat de voorwiel niet zo moeilijk is om erop te zetten, maja ik ben dan bang dat het niet goed gedaan wordt en dat het wiel eraf rijdt als ik fiets haha!
nee maar ik moet dus gewoon mn vriend maar laten doen en een nieuw wiel kopen, ben dan iig wel goedkoper uit ja!
zal ik dat dan gewoon doen?
mijn broertje mountainbiked en heeft zichzelf aangeleerd hoe hij een nieuw wiel (heeft een paar keer een flinke slag in gezeten) moet verwisselen. Nou, dan moet die vriend van jou het helemaal kunnen
Oud 20-09-2005, 17:47
Verwijderd
je kan ook proberen om met een rubberen hamer je velg weer recht te slaan
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 12:37
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
evanescence schreef op 13-09-2005 @ 12:12 :
ja maar of hij het heeft vraag ik me af
en is denk ik al lang geleden voor hem haha ik vertrouw het niet echt ik zie hem altijd als iemand met 2 linker handen hihi

maja het moet maar, ik heb echt te weinig geld
Schoonouders of ouders hebben er toch wel verstand van, of laten ze je maar een beetje in de steek ?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 13:36
shanker
shanker is offline
geluk dat het niet je achterwiel was
dat had ik dus, die zijn een stukje lastiger te verwisselen ivm de ketting enzo. ik heb voor een achterwiel iets van 35 euro betaald, een voorwiel zal inderdaad goedkoper zijn.
en het verwisselen is niet zo lastig hoor, ik denk dat je het zelfs wel zelf kunt als je er een beetje moeite voor doet! zorg iig geval dat de schroeven goed vast zitten, dan kan er geloof ik niet zoveel gebeuren
Oud 22-09-2005, 20:38
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Codaz schreef op 21-09-2005 @ 13:37 :
Schoonouders of ouders hebben er toch wel verstand van, of laten ze je maar een beetje in de steek ?
nee ik wil het zelf oplossen....keertje op mn eigen beentjes staan is ook niet slecht voor me...en ten tweede gaan mn ouders toch alleen maar zeiken dat ik die fiets niet buiten had moeten laten staan en dat weet ik ook wel..heb geen zin om dat 100x te moeten horen...ik weet hoe me moeder is
Oud 23-09-2005, 12:30
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Je kunt beter een studentenfiets kopen, die kosten tussen de 20 en de 30
Reageren

Regels voor berichten