Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 11:09
Stoetel
Stoetel is offline
Een collega van mn vader is net trotse de papa geworden van een nieuwe spruit. Ik kreeg wat foto's per e-mail doorgestuurd en besloot hem te verrassen, daar ik deze foto zo schattig vond.

Vind het wel jammer van het handje dat er maar half opstaat, maar k heb nu eenmaal gewoon de foto gevolgd.

Nou, ik hoop dat jullie em leuk vinden. Kritiek en comments zijn welkom.

Laatst gewijzigd op 15-09-2005 om 11:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2005, 11:54
\/ince
\/ince is offline
dat haar ziet er gruwlijk uit, de rest lijkt veel minder liefde in te zitten, veel geveeg=geen textuur, dat haar ziet er juist ze lekker uit doordat het niet zo smooth is.
Ik snap dat vegen makkelijk is, maar het oogt vlekkerig en afgeraffeld.
Verder zitten er aardig veel lijnen in, 't zou mooier zijn als je dat door middel van schaduw op zou lossen.
Anyway verder zeker niet slecht, dat haar is impressive.
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 12:16
Vice
Vice is offline
Netjes, alleen maakt dat geveeg de tekening erg slordig. Probeer met meerdere soorten potloden (dus zachte en minder zachte) donkere en lichte tinten, waardoor het beter overkomt.
Oud 15-09-2005, 12:47
brinta
brinta is offline
Het rechterkind lijkt op het jongste jongetje van
De Daltons (Villa Achterwerk)
De glans op het haar is mooi idd.

Ik hou helemaal niet van dit soort babytekeningen: op de 1 of
andere manier komt het mooie/fijne gevoel dat je voor dit kind
blijkbaar koestert er nooit echt goed uit Maar hey- da's mijn vooroordeel.
Als je het gek vindt dat ik dit zeg hoor ik het graag-> maar gebeurt er in je eigen leven niet genoeg dat je inspireert? Collega van je vader...spruit... (niet dat ik een leven heb maar ik
knap gelijk af op zo'n uitleg bij een tekening). Je tekeningen gaan denk ik met sprongen vooruit als je werk maakt dat iets meer over jou blootgeeft.

Meer objectief commentaar: de lijnen rond de hand van de baby
vind ik te strip/cartoonachtig. Hetzelfde geldt voor het kraagje van het andere kind, sommige schaduwarceringen...kies voor
strakke arceringen óf kleurvlakken, gemixt lijkt alsof je niet weet wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 14:16
wizkid
wizkid is offline
Ik vind hem echt mooi, alleen de baby kijkt een beetje vreemd (zijn ogen zijn zo donker), maar dat maakt het niet lelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 14:50
Rooster
Rooster is offline
Het is heel mooi maar toch 2 punten:
- de Baby lijkt een toupetje te dragen
- de lippen van het zusje zijn te donker volgens mij,
daar door lijkt het hele gezicht nogal bleek
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Foto?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:21
paco
paco is offline
ja idd... de foto waarvan je het getekend hebt?
en idd: dat haar is echt niet normaal goed gedaan.
De rest heeft te veel lijnen.
Oud 16-09-2005, 09:35
Stoetel
Stoetel is offline
Allereerst, iedereen bedankt voor de reacties. Ik zal hierbij even de originele foto neerplanten, zodat jullie kunnen vergelijken..

Wat die schaduwen betreft: ergens klopt het dat ik niet goed weet wat ik wil.. Als je al mn tekeningen zou bekijken zou je die twijfel ook goed opmerken. Eerst probeerde ik het met vegen, dan niet meer, maar dan kreeg ik de opmerking dat ze er leuk uitzagen, maar dat ze erg cartoony uitzagen. Of ja, meer uit een realistisch soort stripalbum geplukt. Dus in feite ben ik nog zoekende.. Maar om de een of andere vreemde reden lukt het haar meestal beter dan de rest. Kleren vaak ook, maar in dit geval dus niet

@ brinta: wel jah, eigenlijk vond ik het best wel een rare opmerking. Ik heb heus een eigen leven, maar vond het in dit geval gewoon leuk om dit koppel te plezieren met een persoonlijker cadeautje. Babyspulletjes en knuffels hebben ze ondertussen wel genoeg. Dus dacht dat dit wel eens een leuk alternatief zou zijn. Bovendien kwam het me handig uit, daar ik niet meteen ervaring heb met het tekenen van kinderen, zeker niet wat baby's betreft. Echt persoonlijke werken zitten er overigens ook wel eens tussen

Laatst gewijzigd op 16-09-2005 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 18:09
Anki
Anki is offline
Ik vind het heel mooi gedaan en ik denk dat die trotse papa er ook vast wel blij mee is!
Oud 16-09-2005, 21:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
De baby vind ik goed lijkend. Het jongetje ook wel, alleen is de mond niet helemaal gelukt en de ogen stralen niet in je tekening. Op de foto duidelijk wel.

Maar het geheel is wel mooi
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:11
Ostentation
Ostentation is offline
Ik vind hem ook heel goed gelukt! De ogen van het meisje, inderdaad, hadden wel iets groter gemogen. Zo spreken ze meer, zoals het ook op de foto sprekende ogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:12
Ostentation
Ostentation is offline
of is die rechter een jongetje? anyway, die rechter bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 19:16
botervleug
botervleug is offline
je tekening zou meer impact hebben als je de omgeving, het moeilijkste van het hele gebeuren, ook onder de knie had. tekenen kun je oefenen, gewoon veel doen, maar over de achtergronden moet je echt nadenken. probeer het eens met donkere vlekken vlakbij lichte delen van de tekening en lichtere vlekken bij de donkere. niet exact, maar globaal en het mag best wat overlappen en overlopen. de tekening is nog leeg, de meeste zeggingskracht gaat uit naar een tekening die af, en vooral in evenwicht is. kwestie van proberen en leren aanvoelen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 14:16
Stoetel
Stoetel is offline
Dankjewel!

Jullie hebben gelijk wat de mond en de ogen van het meisje betreft. Idd, het is geen jongetje

@ Botervleug: Bedankt voor de info. Ik zal er bij de volgende tekening rekening mee houden. Vrees dat ik gewoon wat schrik had om het wat naar de maan te helpen door aan de achtergrond te gaan prutsen.
Reageren

Regels voor berichten