Milieu-eisen spelen bij alle productieprocessen een rol.
Waar kan je dan aan denken bij wc-papier . Afgezien van het produceren met duur papier of zoiets? kom ik niet verder.
Dus als iemand een tip heeft, graag!
J.sUs
27-11-2005, 13:51
Verwijderd
Op 'wc-papier' in het algemeen kun je natuurlijk geen beschermingsrechten laten rusten. Wel op een bepaald soort papier, op een bepaalde (merk)naam, op bepaalde motiefjes, etc. Dat zal in de regel een wereldwijd octrooi of depot zijn (octrooi voor de vorm of productiewijze, depot voor de merknaam). Door allerlei regelgeving en verdragen werken dat soort beschermingen meestal wereldwijd, of moeten ze hooguit in twee gebieden worden aangevraagd (Europa en de VS).
28-11-2005, 14:53
J.sUs
Citaat:
nare man schreef op 27-11-2005 @ 14:51 : Op 'wc-papier' in het algemeen kun je natuurlijk geen beschermingsrechten laten rusten. Wel op een bepaald soort papier, op een bepaalde (merk)naam, op bepaalde motiefjes, etc. Dat zal in de regel een wereldwijd octrooi of depot zijn (octrooi voor de vorm of productiewijze, depot voor de merknaam). Door allerlei regelgeving en verdragen werken dat soort beschermingen meestal wereldwijd, of moeten ze hooguit in twee gebieden worden aangevraagd (Europa en de VS).
waar kan ik informatie(bronnen) hierover vinden dan?
J.sUs
28-11-2005, 20:10
Verwijderd
Internet?
28-11-2005, 20:45
J.sUs
Slim
Nee maar ik bedoel waar, ik kan serieus niks vinden en weet totaal niet waar ik moet beginnen.
Patenten en licenties voor papier, ik zou niet weten waar ik zou kunnen beginnen :$
Milieu eisen, dan denk ik aan VROM, maar dit is weer binnenlands. Dus ja, een dood punt