Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() oh en ik heb eventjes wat opgezocht voor de TS, waar jij het over heb wordt ook wel reiki genoemd: Uitleg over Reiki Reiki is het Japanse woord voor: Universele Levensenergie. Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend. Bij het geven van Reiki geeft de gever de energie aan de ontvanger door. De gever dient daarbij alleen als kanaal, als "doorgeefluik". De gever geeft dus niet zijn eigen energie aan de ontvanger. Reiki is een vorm van direkte energie overdracht naar jezelf en naar anderen (want beiden zijn net zo eenvoudig). Andere woorden voor de levensenergie zijn Prana en Chi of Ki. Genezen door energie overbrengen is in feite zo oud als de mensheid. Het systeem van Reiki werd rond 1914 aan de Japanse theoloog Dr. Mikao Usui geopenbaard in een visioen. Hij ontving toen een aantal eeuwenoude symbolen, die de sleutels vormden tot het genezen met universele levensenergie. Deze symbolen zijn in ononderbroken traditie doorgegeven van Meester op leerling. Het was rond 1938, dat een Amerikaans-Japanse, mevrouw Hawayo Takata, die haar opleiding genoot aan de Reiki-kliniek in Tokyo, Reiki introduceerde in de Verenigde Staten. Zij was de eerste vrouw, die de volledige Reiki-master inwijding ontving. Zij heeft Reiki in de 70-er jaren naar het westen gebracht. Sinds 1984 is Reiki ook in ons land bekend. De basis van Tera-Mai (tm) Reiki blijft het oorspronkelijke door Dr. Usui herontdekte Reiki. Het wordt doorgegeven door Masters, die ook ingewijd zijn in de lijn van Dr. Usui, Dr. Hayashi en mevrouw Takata. Tera-Mai (tm) Reiki energie, die vooral ook de mogelijkheid biedt om Karma sneller te kunnen uitwerken, kan gezien worden als een versterking en uitbreiding van de tot nu toe gebruikte vorm van Reiki. oh en nog wat links van het forum dmv de zoekmachine: reiki 1. reiki 2
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het komt over alsof je alleen de energie verplaatst. Energie kun je over het algemeen niet vernietigen (dit gaat nogal moeilijk), maar je kunt het wel naar een andere plaats bewegen. Ik weet dus niet wat je precies doet, maar ik zou wel oppassen bij het behandelen van andere mensen. Zolang je alleen negatieve energie bij mensen weghaalt en bijvoorbeeld naar de grond weg laat stromen, is dit niet erg. Maar als je zelf de negatieve energie van die persoon (onbewust) opneemt of als je ook positieve energie stuurt naar de persoon (uit je zelf), dan kun je de negativiteit of klachten overnemen van deze persoon of heel uitgeput en moe raken hierdoor. Als je negativiteit bij iemand anders weghaalt of als je positiviteit 'doorzendt' door middel van krachten/energie binnenin jezelf, dan is dit een vorm van magnetiseren. Verder lijkt het op Reiki, omdat Reiki een methode is om te werken met dezelfde universele energie die ons overal omringt. Maar bij Reiki heb je ook verschillende soorten en systemen van Reiki die allemaal gepaard gaan met specifieke inwijdingen, behandelwijzen en symbolen. Daarnaast heb je ook nog andere manieren van energetisch behandelen die misschien minder bekend zijn, zoals Chios, Shambhala of Chakra-healing. Maar als ik jou was zou ik ook niet proberen om er een etiket op te plakken, het is gewoon een natuurlijke manier van energetische behandelen waar jij erg gevoelig voor bent en waar je mee gezegend bent. Maar als je hier verder in wilt gaan en als je misschien ook andere toepassingen en behandelmanieren (voor jezelf en voor anderen) wilt leren, dan kun je je denk ik wel makkelijk verdiepen hierin. Zo zou je je verder kunnen verdiepen in bepaalde manieren van helen en energetisch behandelen, (zoals Reiki). Dit om ook andere manieren van behandelen onder de knie te krijgen of die helpen bij het nog verder verfijnen van je gave of om andere toepassingen te leren met betrekking tot het werken met energie. Er is in ieder geval nog veel te ontdekken als je jezelf hier verder in wilt 'ontwikkelen'. Dit is een Reiki forum, maar je kunt hier ook wel vragen kwijt die te maken hebben met andere manieren van helen. Misschien heb je er wat aan. http://www.reiki-lotus.com/forum Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 15:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Trouwens: succes met je mooie gave ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Eten & Drinken |
bekeren tot vegetarisme Kill me Ce soir | 146 | 13-03-2004 20:51 |