Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 15:18
strigoii
strigoii is offline
Ik heb laatst ontdekt dat ik positieve en negative energie kan laten wegstromen, dit kan ik uit iemends anders lichaam laten gaan maar ook uit mijn eigen lichaam. Als ik bijvoorbeeld boos ben kan ik mezelf door de negative energie weg te laten stromen naar de grond mezelf weer blijmaken. Ik weet niet of iedereen dit kan en of ik nog meer van dit soort dingen kan. Zijn er sites over en zijn er andere mensen met deze ervaring?
Oud 15-09-2005, 16:53
Meg-chan
Meg-chan is offline
Ik wou bij God dat ik dat ook kon !
Dat zou veel helpen. Het lijkt me echt geweldig, en je kunt het ook bij andere dus je kunt mensen ermee helpen.
Oud 15-09-2005, 16:57
Verwijderd
Dat zou echt dé oplossing zijnvoor mijn 'probleem' de laatste tijd.
Oud 15-09-2005, 18:31
strigoii
strigoii is offline
ik heb net uitgeprobbert omdat een goede vriendin van me erg depri was om het van afstand te doen en dat werkte ook! Ze woont ongevver 100 meter van mij vandaan. Het voelde bij haar alsof er koude golven uit haar lichaam kwamen en ze moest biberen, bij mij voelde ik koude golven in mijn lichaam komen en er via mijn benen weer uitkomen.
Oud 15-09-2005, 18:55
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Mala schreef op 15-09-2005 @ 17:57 :
Dat zou echt dé oplossing zijnvoor mijn 'probleem' de laatste tijd.
en wat voor probleem heb je dan? als ik vragen mag

oh en ik heb eventjes wat opgezocht voor de TS, waar jij het over heb wordt ook wel reiki genoemd:

Uitleg over Reiki

Reiki is het Japanse woord voor: Universele Levensenergie. Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend. Bij het geven van Reiki geeft de gever de energie aan de ontvanger door. De gever dient daarbij alleen als kanaal, als "doorgeefluik". De gever geeft dus niet zijn eigen energie aan de ontvanger. Reiki is een vorm van direkte energie overdracht naar jezelf en naar anderen (want beiden zijn net zo eenvoudig). Andere woorden voor de levensenergie zijn Prana en Chi of Ki.

Genezen door energie overbrengen is in feite zo oud als de mensheid. Het systeem van Reiki werd rond 1914 aan de Japanse theoloog Dr. Mikao Usui geopenbaard in een visioen. Hij ontving toen een aantal eeuwenoude symbolen, die de sleutels vormden tot het genezen met universele levensenergie. Deze symbolen zijn in ononderbroken traditie doorgegeven van Meester op leerling. Het was rond 1938, dat een Amerikaans-Japanse, mevrouw Hawayo Takata, die haar opleiding genoot aan de Reiki-kliniek in Tokyo, Reiki introduceerde in de Verenigde Staten. Zij was de eerste vrouw, die de volledige Reiki-master inwijding ontving. Zij heeft Reiki in de 70-er jaren naar het westen gebracht. Sinds 1984 is Reiki ook in ons land bekend.

De basis van Tera-Mai (tm) Reiki blijft het oorspronkelijke door Dr. Usui herontdekte Reiki. Het wordt doorgegeven door Masters, die ook ingewijd zijn in de lijn van Dr. Usui, Dr. Hayashi en mevrouw Takata. Tera-Mai (tm) Reiki energie, die vooral ook de mogelijkheid biedt om Karma sneller te kunnen uitwerken, kan gezien worden als een versterking en uitbreiding van de tot nu toe gebruikte vorm van Reiki.

oh en nog wat links van het forum dmv de zoekmachine:

reiki 1.

reiki 2
Oud 15-09-2005, 19:01
strigoii
strigoii is offline
ok heel erg bedankt, is het ook zo dat iedereen dit kan leren?
Oud 15-09-2005, 19:03
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
strigoii schreef op 15-09-2005 @ 20:01 :
ok heel erg bedankt, is het ook zo dat iedereen dit kan leren?
zoals bij link 2 word uitgelegd, is het zo dat in weze iedereen die er voor open staat het kan leren. de een makkelijker als de ander.eigenlijk hetzelfde met bijv. wiskunde, iedereen kan het leren maar de één heeft er meer aanleg voor als de ander.
Oud 15-09-2005, 20:22
Anijs
Anijs is offline
Ikzelf heb reiki 1 gedaan, ik weet niet of ik zozeer de negatieve energie uitmezelf kan laten wegstromen, ik weet wel dat ik de positieve energie om me heen kan opnemen, en dat voelt heel goed ! Ik wordt er altijd heel rustig van en het helpt me om weer helder na te denken.

Het is wel bijzonder dat je die energie zo goed aanvoelt en het ook bij andere aanvoelt en kan wegnemen, dat is iets heel moois!

Zoiezo voelde ik ook altijd al heel goed de energie van andere, hun stemming enz, maar het echt goed voelen zoals ik dat nu kan, kon ik niet.

Ik zou zeggen, ontdek wat je nog meer in huis hebt, kijk wat er gebeurd en hoe je erbij voelt! En natuurlijk zijn er sites over te vinden, zoek maar eens naar Reiki.
Oud 16-09-2005, 19:17
Vief.
Vief. is offline
Ik heb ook iets wat er op lijkt ik moet me heel goed concentreren en dan zijn al mijn negatieve gedachtengangen weg... is dit wat jij ook hebt of heb jij weer iets anders?
Oud 16-09-2005, 19:32
strigoii
strigoii is offline
bij mij werkt het zo:
Ik moet geen geluid om me heen hebben en me dus concentreren, en dan de hele tijd een zinnetje herhalen van bijvoorbeeld: laat al mijn negative energie via mijn rechter voet naar de grond stromen, en na ongveer 10 seconde voel ik dan een hele koude troom door mijn lichaam door mijn rechter voet gaan. Na afloop is mijn hele voet ook koud en wil die niet warm worden dat wordt die pas weer nar +-3 uur
Oud 16-09-2005, 19:43
Vief.
Vief. is offline
okee nee ik moet me heel erg concentreren ergens zitten (het liefst op de grond) dan ga ik zacht met me vinger toppen van me hoofd naar mijn voeten en dan +_ 10 sec blijven zitten en dan voel ik me echt geweldig
Oud 16-09-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
vivian1992 schreef op 16-09-2005 @ 20:43 :
okee nee ik moet me heel erg concentreren ergens zitten (het liefst op de grond) dan ga ik zacht met me vinger toppen van me hoofd naar mijn voeten en dan +_ 10 sec blijven zitten en dan voel ik me echt geweldig
wat jullie doen doet me heel erg aan mediteren denken...het lijkt er wel op...ik ga het ook eens proberen! en trouwens, na het mediteren kan ik me ook helemaal geweldig voelen!
Oud 16-09-2005, 19:59
Vief.
Vief. is offline
misschien is het ook wel een soort van mediteren... ik weet niet precies wat mediteren inhoud
Oud 16-09-2005, 20:12
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
strigoii schreef op 15-09-2005 @ 16:18 :
Ik heb laatst ontdekt dat ik positieve en negative energie kan laten wegstromen, dit kan ik uit iemends anders lichaam laten gaan maar ook uit mijn eigen lichaam. Als ik bijvoorbeeld boos ben kan ik mezelf door de negative energie weg te laten stromen naar de grond mezelf weer blijmaken. Ik weet niet of iedereen dit kan en of ik nog meer van dit soort dingen kan. Zijn er sites over en zijn er andere mensen met deze ervaring?
Hey, dat lijkt me een mooie gave. Ik denk dat iedereen in principe wel bepaalde invloed kan uitoefenen op zijn eigen energie. Vaak gaat dit ook automatisch, als men bijvoorbeeld pijn heeft legt men onbewust bijvoorbeeld al de handen op deze plek. Maar bij jou is dit blijkbaar heel sterk ontwikkeld en dit is alleen maar prettig voor jezelf en anderen.

Maar het komt over alsof je alleen de energie verplaatst. Energie kun je over het algemeen niet vernietigen (dit gaat nogal moeilijk), maar je kunt het wel naar een andere plaats bewegen. Ik weet dus niet wat je precies doet, maar ik zou wel oppassen bij het behandelen van andere mensen. Zolang je alleen negatieve energie bij mensen weghaalt en bijvoorbeeld naar de grond weg laat stromen, is dit niet erg. Maar als je zelf de negatieve energie van die persoon (onbewust) opneemt of als je ook positieve energie stuurt naar de persoon (uit je zelf), dan kun je de negativiteit of klachten overnemen van deze persoon of heel uitgeput en moe raken hierdoor. Als je negativiteit bij iemand anders weghaalt of als je positiviteit 'doorzendt' door middel van krachten/energie binnenin jezelf, dan is dit een vorm van magnetiseren.

Verder lijkt het op Reiki, omdat Reiki een methode is om te werken met dezelfde universele energie die ons overal omringt. Maar bij Reiki heb je ook verschillende soorten en systemen van Reiki die allemaal gepaard gaan met specifieke inwijdingen, behandelwijzen en symbolen. Daarnaast heb je ook nog andere manieren van energetisch behandelen die misschien minder bekend zijn, zoals Chios, Shambhala of Chakra-healing.

Maar als ik jou was zou ik ook niet proberen om er een etiket op te plakken, het is gewoon een natuurlijke manier van energetische behandelen waar jij erg gevoelig voor bent en waar je mee gezegend bent. Maar als je hier verder in wilt gaan en als je misschien ook andere toepassingen en behandelmanieren (voor jezelf en voor anderen) wilt leren, dan kun je je denk ik wel makkelijk verdiepen hierin. Zo zou je je verder kunnen verdiepen in bepaalde manieren van helen en energetisch behandelen, (zoals Reiki). Dit om ook andere manieren van behandelen onder de knie te krijgen of die helpen bij het nog verder verfijnen van je gave of om andere toepassingen te leren met betrekking tot het werken met energie. Er is in ieder geval nog veel te ontdekken als je jezelf hier verder in wilt 'ontwikkelen'.

Dit is een Reiki forum, maar je kunt hier ook wel vragen kwijt die te maken hebben met andere manieren van helen. Misschien heb je er wat aan.

http://www.reiki-lotus.com/forum

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 15:08.
Oud 16-09-2005, 20:20
strigoii
strigoii is offline
ok ga het forem nu bekijken bedankt Zoiezo als ik het bij iemand anders doe dan doe ik het daarna ook bij mezelf (omdat ik mezelf anders depri ga voelen)
Oud 16-09-2005, 20:24
Vief.
Vief. is offline
hij zegt dat de url ongeldig is....
Oud 16-09-2005, 20:30
strigoii
strigoii is offline
gewoon kopieren en dan plakken
Oud 18-09-2005, 15:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
vivian1992 schreef op 16-09-2005 @ 21:24 :
hij zegt dat de url ongeldig is....
Ik heb de link even gemaakt Je kunt er nu gewoon weer op klikken.
Trouwens: succes met je mooie gave
Oud 18-09-2005, 15:17
Vief.
Vief. is offline
dank jehet lukt nu al veel sneller om de energie weg te laten stromen omdat ik er nu best veel me bezig ben!
Oud 18-09-2005, 17:02
strigoii
strigoii is offline
ik heb op die site niet veel hierover kunnen vinden jij wel vivian? (eigenlijk nierts kunnen vinden)
Oud 18-09-2005, 18:08
Vief.
Vief. is offline
ik eigenlijk ook niet maar heel erg op zoek gegaan ben ik niet want ik heb het heel erg druk met school best wel irritant maar gelukkig doe ik het ieder avond nog even en dan ben ik weer helemaal blij
Oud 18-09-2005, 19:53
strigoii
strigoii is offline
ik be zoiezo de laatste tijd erg blij dus doet 1 keer in de week
Oud 20-09-2005, 13:26
Vief.
Vief. is offline
Ik ben een beetje niet zo vrolijk deze weken, ik ben er namelijk achter gekomen dat "de vrienden" die ik had geen donder om me geven... ze hebben me echt laten stikken
Oud 20-09-2005, 15:17
strigoii
strigoii is offline
vervelend dat je "vrienden" zo doen! Je moet maar zo denken, als ze zo doen zijn t toch geen vrienden die k zou willen houden
Oud 20-09-2005, 15:22
Vief.
Vief. is offline
Ja das waar maar erg happy word je er niet van
Oud 20-09-2005, 15:39
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
mensen, beetje ontopic weer

vivian, wil het al een beetje lukken enzo? misschien geeft het nu juist een goed resultaat nu je niet zo lekker in je vel zit?
Oud 20-09-2005, 15:41
Vief.
Vief. is offline
ja bij mij luk het perfect
Oud 20-09-2005, 15:48
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
vivian1992 schreef op 20-09-2005 @ 16:41 :
ja bij mij luk het perfect
vertel ons is, hoe ga je te werk. wat voel je? hoe stop je? en hoe weet je dat het werkt?
Oud 20-09-2005, 15:50
Vief.
Vief. is offline
is het goed als ik hier morgen uitgebreid over vertel? Heb nu heel weinig tijd SORRY!
Oud 20-09-2005, 15:53
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
is goed joh, voel je nergens tot verplicht.

nog meer mensen die hier ervaring in hebben?

misschien is het handig om de topic titel te veranderen, naar iets als energie-overdracht oid: fb's?
Oud 20-09-2005, 16:50
strigoii
strigoii is offline
ja dat leek mij ook handig maar hoe moet je dat doen? (ik zit nog niet zolang op dit forem)
Oud 20-09-2005, 16:56
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
strigoii schreef op 20-09-2005 @ 17:50 :
ja dat leek mij ook handig maar hoe moet je dat doen? (ik zit nog niet zolang op dit forem)
dat moeten de forumbazen eventjes doen
Oud 20-09-2005, 17:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 20-09-2005 @ 17:56 :
dat moeten de forumbazen eventjes doen
Asjeblieft
Oud 20-09-2005, 17:44
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-09-2005 @ 18:22 :
Asjeblieft
dank u
Oud 21-09-2005, 17:45
strigoii
strigoii is offline
niemand anders die dit ook heeft? Ik zou er namelijk nog wel meer over willen weten (of er ook andere dingen zijn die je ermee kunt doen enzo) Ik heb trouwens aan iemand gevraagd die ik ken en die aan reiki doet en volgens haar valt dit niet onder reiki. Ze wist ook neit wat het wel was.
Oud 21-09-2005, 21:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Misschien valt het onder magnetiseren?

Al vind ik het ook wel bij Reiki passen. Misschien moet je het eens aan iemand anders vragen (een andere Reiki master).
Oud 22-09-2005, 22:12
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
wat x-spekkie-x zegt vind ik ook wel. zijn er toevallig nog andere mensen hier die aan reiki doen?
Oud 24-09-2005, 13:57
strigoii
strigoii is offline
niemand verder die hier aan reikie doet of iets anders te zeggen heeft?
Oud 24-09-2005, 14:16
Muspel
Muspel is offline
Ik kan ook positieve en negatieve energie uit me laten wegstromen, en ik noem het huilen
Oud 24-09-2005, 14:52
strigoii
strigoii is offline
@muspel
K had eigenlijk gehoopt op serieuze reacties
Oud 25-09-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
strigoii schreef op 24-09-2005 @ 14:57 :
niemand verder die hier aan reikie doet of iets anders te zeggen heeft?
ik doe aan reikie maar ik ben er nog maar net mee begonnen....ik vind het er tenminste heel veel op lijken wat jij doet.
Oud 26-09-2005, 10:28
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
pink floyd schreef op 25-09-2005 @ 19:06 :
ik doe aan reikie maar ik ben er nog maar net mee begonnen....ik vind het er tenminste heel veel op lijken wat jij doet.
hoe doe je eraan dan? ik bedoel lees je boeken, ben je lid ga je naar cursussen ofzo?
Oud 26-09-2005, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 26-09-2005 @ 11:28 :
hoe doe je eraan dan? ik bedoel lees je boeken, ben je lid ga je naar cursussen ofzo?
ik lees er sowizo veel boeken over maar ik heb ook een vriendin die het heel goed kan en die geeft mij 1 keer per week les, daar zijn we dus net mee begonnen
Oud 26-09-2005, 19:48
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
pink floyd schreef op 26-09-2005 @ 20:27 :
ik lees er sowizo veel boeken over maar ik heb ook een vriendin die het heel goed kan en die geeft mij 1 keer per week les, daar zijn we dus net mee begonnen
oke vet laat je af en toe even weten hoe het er mee staat?
Oud 29-09-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 26-09-2005 @ 20:48 :
oke vet laat je af en toe even weten hoe het er mee staat?
jah zal ik doen
Oud 02-10-2005, 10:07
Verwijderd
Oud 02-10-2005, 14:03
strigoii
strigoii is offline
@ Reverend
Vanwaar dat plaatje?
Oud 02-10-2005, 14:21
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
strigoii schreef op 02-10-2005 @ 15:03 :
@ Reverend
Vanwaar dat plaatje?
Dat is de uitvinder van de Bio Stabil. Magneet aan een ketting die negatieve energie stromen in goeie verandert of zo. Imca Marina draagt hem ook. Mijn moeder had hem vroeger trouwens ook en ik hem hem wel eens een paar dagen om gehad. Ik bleef overal aan plakken met die magneet en had niet het idee dat ik er veel van opknapte.
Oud 02-10-2005, 15:25
strigoii
strigoii is offline
ok
Oud 03-10-2005, 12:35
Verwijderd
Magneto-mineraaltheapeut
Advertentie

Regels voor berichten