Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2005, 16:56
spiffier
spiffier is offline
Hi,

Ik heb nu zeven maanden een vriend. Hij heeft de behoefte eens per week alleen met zijn vriendengroep te gaan stappen. Die vriendengroep bestaat uit twee vrienden met vriendinnen en 1 vriend zonder vriendin, een vriendin, en hij. Wij zien elkaar ongeveer 3 keer per week.

Aan het begin van onze relatie had ik er geen problemen mee dat hij met hun alleen ging stappen zonder mij. Maar nu onze relatie gegroeid is en ik ceht serieus ben met hem, snap ik steeds minder die behoefte van hem en hebben we er elke week weer ruzie over. Ik heb die beghoefte namelijk niet meer en een paar meisjes uit die groep zijn ook mijn vriendinnen geworden en als ik dan niet ememag, voel ik me buitengesloten....

Ik wil echt die ruzies niet, ik weet niet wat ik moet doen. Als hij gaat stappen alleen, ben ik de hele avond in mn eentje bang dat er iets gebeurt ofzo......

Ik weet dat ik me afhankelijk van hem heb gemaakt, omdat ik in t begin niet zo was, maar dit is ook zo omdat hij me vaker wilde zien. En nu ineens niet meer. Nu zegt ie vaak dat ie t benauwd heeft enzo. Ik weet wel dat ie nog veel van me houdt.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen, we hebben weer ruzie, omdat hij dus vanavond alleen weg wilde en ik hebm maandag voor t laatst gezien.

Ik heb een jaar geleden een relatie gehad die stuk is gegaan omdat mn ex is vreemd gegaan, dit speelt ook mee.

Ik moet eigenlijk ook dingen voor mezelf hebben zodat ik hem kan vergeten, dat zal jullie antwoord wel zijn.... maar ik kan hem niet vergeten. Ik blijf op zo'na vaond maar aan hem denken. Vriendinnen willen niet met me stappen, omdat die wel allemaal een serieuze relatie hebben enzo...

Wat zouden jullie doen, en vooral aan de jongens: snappen jullie zijn behoefte? Moet ik bang zijn dat ie vreemdgaat?

btw: ik ben 19, hij 23

alvast bedankt, sorry voor t lange verhaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2005, 17:09
Verwijderd
Mwa, opzich snap ik je best. Je hoeft natuurlijk niet iedere keer mee met die groep, maar moet hij nou met alle geweld een avond alleen weg? Als het nou een 'avond met de mannen' was had ik het misschien nog gesnapt dat het niet leuk zijn dat er vrouwen bij zijn. Maar waarom je vriendin iedere week niet mee zou willen nemen, zeker als je zegt dat het serieus is, snap ik inderdaad niet helemaal....
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 17:11
gurl19
gurl19 is offline
kdenk niet dat hij vreemdgaat! Anders zouden die meisjes uit zijn groep het waarschijnlijk wel vertellen als ze ook vriendinnen met jou zijn geworden.

Verder snap ik wel wat je probleem is. Het is gewoon *kut* om niet mee te mogen en dan alleen te zitten in het weekend. Het buitensluiten gevoel begrijp ik helemaal.

Maarja, een oplossing? Heb je al met hem gepraat en gezegd hoe jij je voelt als je niet meemag?
Verder moet je wel oppassen, als je te erg doordramt, en hij vind het te benauwd. Dat de relatie om deze niet niet stukloopt, dat zou zonde zijn. Sommige jongens hebben eenmaal behoefte aan veel vrijheid!

Misschien kun je een keer meegaan (als het mag) Misschien vindt hij het dan helemaal niet zo erg als jij je ook kunt vermaken met die andere meisjes en niet constant aan zijn lip hangt!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 17:23
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 30-09-2005 @ 18:09 :
Mwa, opzich snap ik je best. Je hoeft natuurlijk niet iedere keer mee met die groep, maar moet hij nou met alle geweld een avond alleen weg? Als het nou een 'avond met de mannen' was had ik het misschien nog gesnapt dat het niet leuk zijn dat er vrouwen bij zijn. Maar waarom je vriendin iedere week niet mee zou willen nemen, zeker als je zegt dat het serieus is, snap ik inderdaad niet helemaal....
Hierbij sluit ik me aan, Vooral het laatste gedeelte.
Ik begrijp dat het nogal een frustrerende situatie is. Het is idd vreemd, dat je dus een serieuze relatie hebt en je ABSOLUUT niet mee mag stappen, helemaal als zijn vriendinnen nu ook jouw vriendinnen zijn.
Is de relatie dan ook echt zo serieus als dat jij denkt dat ie is? Want hij krijgt het dus benauwd van je...
Sommige mensen hebben idd vrijheid nodig, maar je ziet hem toch nog maar 3x per week, en het is naar mijn meing toch leuk om juist met z'n allen te stappen, zoals ik al zei; zijn vriendinnen zijn nu ook jouw vriendinnen.

Heb je het weleens met die vriendinnen erover gehad, hoe zij daarover denken? En kan je niet vragen of je AF en TOE mee mag, zodat jij ook wat geruster bent, maar ook plezier hebt, en met zijn vrienden ook leuk kan vermaken. En heb je het er weleens over gehad dat jouw ervaringen daarmee nogal negatief zijn. Dit is een probleem in jullie relatie, jullie moeten er dus ook SAMEN aan werken. Anders is het maar een egoïst.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:15
Iduna
Iduna is offline
Ik begrijp goed dat iemand behoefte heeft aan een beetje vrijheid, juist omdat jullie al een tijdje hebben. Het betekent niet meteen dat hij vreemd wil gaan! Het is leuk voor de afwisseling om soms juist niet met je vriendin uit te gaan, geen verplichting dat je de hele tijd bij elkaar moet blijven of zo (denkt hij zo?)

Misschien kun jij met die meiden samen gaan stappen, dan spreek je alleen met hen af. Je kunt hem dan tegen komen, maar dan heeft hij wel zijn avondje alleen en jij kun je ook vermaken met die vriendinnen, toch?

Praat het met hem uit, sluit een compromis (zie boven of denk er even over na).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:35
mara18
mara18 is offline
Zo lijkt het precies of jullie kunnen alleen 'koppel' zijn, geen vrienden.
Ik ga bijna nooit zonder mijn vriend stappen. We amuseren ons dan zonder de hele avond klef te doen. Dat doen we dan zelfs nauwelijks.
Ik snap niet waarom je niet meemag?
Zeker als die vriendinnen ook jouw vriendinnen zijn geworden.
Ik vind dat je je terecht buitengesloten voelt.
Op fuiven is dat 'serieuze relatie'-gedoe toch niet aan de orde...

Tja wat kan je anders doen dan er over praten praten en blijven praten
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:49
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
spiffier schreef op 30-09-2005 @ 17:56 :
1.Ik heb die beghoefte namelijk niet meer en een paar meisjes uit die groep zijn ook mijn vriendinnen geworden en als ik dan niet meemag, voel ik me buitengesloten....

2.Ik wil echt die ruzies niet, ik weet niet wat ik moet doen. Als hij gaat stappen alleen, ben ik de hele avond in mn eentje bang dat er iets gebeurt ofzo......

Gaat het je echt om allebei de dingen of meer om het tweede? (De reacties hier gaan voornamelijk over het eerste).
Oud 30-09-2005, 19:53
Big Brother
Big Brother is offline
ik heb, en ik denk velen met mij, ook behoefte aan "vrijheid". ik vind alleen niet dat jij als vriendin dan nooit mee zou mogen ofzo. maar af en toe met wat vrienden op pad zonder vriendin erbij.. ik heb dat nodig.

(nog meer) praten helpt
Oud 30-09-2005, 19:55
Verwijderd
Omg, wat een gast.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:05
Verwijderd
Wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:23
Verwijderd
Ik denk dat die vriendin waarschijnlijk niet echt erg is, en dat hij ook niet echt snel vreemd zou gaan (maar ja ken je vriend niet, maar zo komt het een beetje over als ik het lees).
Ik denk dat hij gewoon graag nog alleen met zijn vrienden wil zijn, daar is toch opzich niks mis mee? Dat zou ik hem ook zeker gunnen, daar heeft hij natuurlijk gewoon recht op. Het zou bijna raar zijn als het anders was.

Wel kan ik me voorstellen dat het voor jou echt erg vervelend is als je hem maandag voor het laatste gezien hebt, en dat hij dan nu met zijn vrienden wil afspreken.

Maar goed met hem over praten, afspraken over maken. Hem ook eens voor jou laten kiezen in zo'n situatie (al kan je dat ook niet helemaal eisen natuurlijk), of je bijvoorbeeld toch een keer mee laten gaan.
Ik zou er wel eens seriues over gaan praten met hem, want het is voor jou toch wel een verdrietige probleem zo te horen!
Sterkte ermee...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:30
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
spiffier schreef op 30-09-2005 @ 17:56 :
Vriendinnen willen niet met me stappen, omdat die wel allemaal een serieuze relatie hebben enzo...
ohja dus als je een serieuze relatie hebt wil je niet meer uit
nou toppie hoor

Loop niet zo te zeiken steek tijd in anderen volg zijn voorbeeld

en tering he waarom is iedereen hier zo geobsedeerd met ohoh hij gaat zonder mij uit oh dan ligt hij zeker met een ander te nakken
Oud 01-10-2005, 00:18
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 30-09-2005 @ 21:23 :
Ik denk dat die vriendin waarschijnlijk niet echt erg is, en dat hij ook niet echt snel vreemd zou gaan (maar ja ken je vriend niet, maar zo komt het een beetje over als ik het lees).
Ik denk dat hij gewoon graag nog alleen met zijn vrienden wil zijn, daar is toch opzich niks mis mee? Dat zou ik hem ook zeker gunnen, daar heeft hij natuurlijk gewoon recht op. Het zou bijna raar zijn als het anders was.

Wel kan ik me voorstellen dat het voor jou echt erg vervelend is als je hem maandag voor het laatste gezien hebt, en dat hij dan nu met zijn vrienden wil afspreken.

Maar goed met hem over praten, afspraken over maken. Hem ook eens voor jou laten kiezen in zo'n situatie (al kan je dat ook niet helemaal eisen natuurlijk), of je bijvoorbeeld toch een keer mee laten gaan.
Ik zou er wel eens seriues over gaan praten met hem, want het is voor jou toch wel een verdrietige probleem zo te horen!
Sterkte ermee...
Ik snap dat hij af en toe alleen met vrienden wil zijn, maar het is toch juist leuk om samen met je vriend(in) én je vrienden iets te gaan doen? Heb je alle mensen die je leuk vindt bijeen.

Nou ja, ik vind de TS ook raar, dus misschien past het dan wel weer. Ik blijf erbij dat geen enkele relatie goed is (en dus 'echt serieus' kan zijn) als je elke week ruzie hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 08:51
Verwijderd
Waarom mogen de vriendinnetjes van zijn vrienden wel mee?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 11:43
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Katje schreef op 01-10-2005 @ 09:51 :
Waarom mogen de vriendinnetjes van zijn vrienden wel mee?
daar maak jij ff een punt.

denk dat die vrienden t niet erg vinden en leuk vinden als hun vriendin meegaat. zelf ga ik maar zelden uit, mn vriend gaat ook maar heel erg weinig uit. maar hij vraagt me eigenlijk wel altijd mee. eens per zoveel tijd hebben ze met de klas een "mannenavond" en ja, daar mag ik dan niet mee. maar dat boeit me niet zo. zelf vond ik t ook altijd erg moeilijk als hij wel eens ging stappen zonder mij. maar dat is meer om zijn vrienden/klasgenoten dan om hem. (zij vinden t wel normaal vreemd te gaan...) tegenwoordig als hij gaat stappen maak ik me er niet meer druk om. leuk toch voor m?

denk dat jullie s serieus moeten praten zonder meteen iemand aan te wijzen. gewoon jij je hart luchten en hem er op laten reageren. waarom krijgt ie t benauwd? waarom heb jij t er nu wel opeens moeilijk mee? en ga zo maar door. veel ruzies in een relatie zijn echt niet gezond...

sterkte
Oud 01-10-2005, 12:10
Experiment
Experiment is offline
Op zich snap ik wel dat hij alleen met zijn vrienden uit wil soms. Maar wat ik idd raar vind

- dat de vriendinnen van zijn vrienden wel mee mogen
- dat jou vriendinnen, omdat ze een relatie hebben, nooit meer met jou (vriendinnen) uitgaan!!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind het ook vreemd dat die andere meiden wel steeds mee gaan en jij niet mee mag terwijl je ook vriendinnen aan het worden bent met hun. Ik snap dat je je daardoor buitengesloten voelt op zulke momenten. Ik vind het dus ook niet helemaal eerlijk van je vriend. Mijn vriend gaat ook wel eens zonder mij naar de kroeg, maar niet uit. Behalve als ik niet mee kan. Als hij uit gaat en ik kan mee, dan ga ik ook mee. Dat vindt hij leuk. Mits ik me goed voel en dus een leuke avond ga hebben.

Dat hij regelmatig alleen naar de kroeg gaat hier, is voor hem voldoende. Daarbij zit hij op voetbal en daar ziet hij zn vrienden dus ook.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 13:23
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je zal toch heus wel iemand kennen die ook uitgaat? Ga je daar toch lekker mee! Ik ziu me ook net als jou *kut* voelen hoor! Ik snap niet waarom jij niet mee mag, je bent immers ook bevriend met die meiden! Praat er met hun een keertje over!
Oud 01-10-2005, 18:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als iemand zonder zijn partner gaat stappen en de partner vindt dit oke, dan moet zij diegene die gaat stappen ook vertrouwen, niet? En ik vind dat hij ook recht heeft om zijn vrienden te zien en daar mee plezier te maken.
Maar mag je nou ook niet mee van hem? Dat vind ik dan onredelijk. Waarom zou jij ook geen plezier mogen maken? Waarom ga je dan niet eens een keer mee? Niet om hem te controleren, maar ook om gewoon gezelligheid te zoeken.
Oud 02-10-2005, 15:07
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 01-10-2005 @ 13:10 :
Op zich snap ik wel dat hij alleen met zijn vrienden uit wil soms. Maar wat ik idd raar vind

- dat de vriendinnen van zijn vrienden wel mee mogen
- dat jou vriendinnen, omdat ze een relatie hebben, nooit meer met jou (vriendinnen) uitgaan!!
Inderdaad.
Oud 02-10-2005, 17:20
Optima
Optima is offline
allereerst zou ik me vet beledigd voelen. Als mijn vriend zoiets zou doen, en mij NOOIT mee zou nemen, zou ik denken dat hij me maar een saaie troala zou vinden, en hij zich schaamt om me mee te nemen naar zijn vrienden.

Ik weet niet wat die jongen zijn issue is, maar hij heeft er wel eentje. Kijk, als je je nu voortdurend aan het opdringen was, kan ik me het van zijn kant voorstellen, maar in dit geval snap ik niet wat zijn probleem is. Tenzij zijn vrienden problemen met jou hebben.
Reageren

Regels voor berichten