Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 19:40
Wammus
Wammus is offline
Ik zat laatst GTA San Andreas te spelen en zoals veel mensen hier wel zullen weten is dat nogal een buggy spel. Ik was bezig met een missie en daarvoor moest ik een huis in om naar een feest te gaan. Toen ik het huis in ging bleef het spel hangen en was m'n hele computer vastgelopen.

Ik heb m gereset en het nog een keer geprobeerd en hij liep weer vast. Dit gebeurde 5 keer achter elkaar en toen heb ik m'n pc uitgezet en toen ik hem een dag later weer aanzette kreeg ik de melding dat hall.dll was beschadigt en dat ik Windows daardoor niet kon opstarten.

Ik heb toen geprobeerd om via de Windows cd hem te herstellen maar dat werkte niet. Daarna heb ik geprobeerd om Windows opnieuw te instaleren maar toen de setup gegevens waren gekopieerd en m'n pc reboote bleef hij hangen bij de detectie van de cdrom. Normaal hoort de instalatie daarna verder te gaan maar dat gebeurd dus niet.

Heeft er iemand enig idee waar dit probleem aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?

System specs:

Moederbord: Gigabyte GA-K8NF-9
Procesor: Athlon 64 3500+
Grafische kaart: Saphire Ati Radeon X800XL
1 x een Maxtor 120 GB IDE harde schijf en 2 x een Maxtor SATA 200 GB harde schijf
1 GB intern geheugen
Ik wil Windows XP Profesional instaleren.
Advertentie
Oud 13-09-2005, 19:45
Verwijderd
Vreemd

Je weet zeker dat die cdrom 100% goed is en goed werkt?

Voor de rest zou ik het ook niet weten, beetje vreemd verhaal. Ik verwacht ook niet dat er iets mis is met een harde schijf, want hij kan wel de setupgegevens kopieren, en dat gebeurd neem ik aan niet naar het interne geheugen oid. CD-speler is ook onwaarschijnlijk, want dan zou hij waarschijnlijk gelijk de hele cd niet meer kunnen lezen.

Je hebt het ook al een paar keer opnieuw geprobeerd neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 20:08
Wammus
Wammus is offline
Ik weet zo goed als zeker dat er met de cd niets mis is en ja ik heb het ondertussen een keer of 20 geprobeerd.

Het gaat in dit geval om een dvd brander (NEC 3540) en ik heb er gister nog dvds mee gebrand bij een vriend van me dus ik ga er vanuit dat daar ook niets mis mee is. Ik heb die dvd's gebrand met data die van de harde schijf (zelfs van dezelfde partitie) waar ik nu Windows op wil instaleren.
Oud 19-09-2005, 10:16
Wammus
Wammus is offline
Ff een up want m'n probleem is nog niet opgelost.

Ik ben wel langs computerland geweest en daar raadde ze me aan om een of ander tooltje van Maxtor te draaien (de harde schijf waar het om gaat is van Maxtor.). Ik heb gevraagd hoe ik dat precies moet doen en er werd gezegd dat ik m op een floppy moest zetten en dan m'n pc daarvanaf moest booten maar ik heb geen floppy drive in m'n pc zitten dus m'n vraag is of ik m ook op een cd kan branden en die bootable kan maken?

Als je nog andere oplossingen hebt meld het dan svp want ik kan als dit niet werkt niets anders meer bedenken .
Oud 19-09-2005, 12:01
freyk
freyk is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-09-2005 @ 11:16 :
m'n vraag is of ik m ook op een cd kan branden en die bootable kan maken?
Ja hoor, dat kan.
Als die verkoper alleen de hardeschijfcheck programma van maxtor bedoelt, raad ik je aan om ff de gratis en legale ultimate bootcd te gebruiken.
Bedoelt hij dat niet, download dan een image van de diskette en koppel hem aan de ultimate bootcd.
Ook raad je aan om de memorycheck programma's die ook op deze cd zitten te draaien.
Oud 19-09-2005, 13:57
Verwijderd
Juistem. Het beste kun je even zo'n bootcd maken en dan als eerste kijken of het geheugen van de PC zelf in orde is, dus even memtest86 draaien. Let wel, dat duurt een hele tijd, dus niet meteen op escape drukken als een aantal tests geweest zijn. Laat hem minstens twee volledige cycles draaien (~anderhalf uur). Dan kun je in beginsel het geheugen-cache-subsysteem als schuldige uitsluiten.

Harde schijven kun je testen met bijv. Maxblast/Powermax (Maxtor), Data Lifeguard Tools (Western Digital) et cetera. Kun je ook gewoon op de site van de fabrikant vinden. Doe ook daar een volledige scan (surface scan) dan weet je iig zeker dat je schijf niet brakke sectoren bevat waardoor de installatie steeds mislukt.

Ik ga er verder vanuit dat je alle hardware al in de normale staat hebt: geheugen niet op 'agressive timings' ofzo, maar gewoon op automatisch en alles op standaard. Kabels goed aangesloten en aangedrukt. Geen onderdelen op snelheden of voltages waar ze niet op horen. Enzovoort enzovoort.

Maar, voordat je allerlei toeren gaat uithalen, als hij telkens blijft hangen bij precies de DVD-drive is het misschien de moeite waard om even een andere drive te pakken en Windows van daaraf te draaien.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 23:55
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
freyk schreef op 19-09-2005 @ 13:01 :
Ja hoor, dat kan.
Als die verkoper alleen de hardeschijfcheck programma van maxtor bedoelt, raad ik je aan om ff de gratis en legale ultimate bootcd te gebruiken.
Bedoelt hij dat niet, download dan een image van de diskette en koppel hem aan de ultimate bootcd.
Ook raad je aan om de memorycheck programma's die ook op deze cd zitten te draaien.
Ik heb die ultimate bootcd gedownload. De basic van filemirror en ik had de zip. Toen ik m opende en de iso op een cdtje wilde branden (met nero6 enterprice edition versie 6.6.0.16 en ik heb de optie create bootable cd gebruikt) kreeg ik een error (er stond verder geen beschrijving bij alleen fout tijdens branden en toen ik die wegklikte en op volgende klikte toen ging de brander open). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Oud 22-09-2005, 05:45
freyk
freyk is offline
Nou, ik klik bij nero op bestand -> openen en selecteer de iso en brand het dan.
Tot zover heb ik nooit problemen ermee gehad.
Oud 22-09-2005, 08:16
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2005 @ 14:57 :

Ik ga er verder vanuit dat je alle hardware al in de normale staat hebt: geheugen niet op 'agressive timings' ofzo, maar gewoon op automatisch en alles op standaard. Kabels goed aangesloten en aangedrukt. Geen onderdelen op snelheden of voltages waar ze niet op horen. Enzovoort enzovoort.

Maar, voordat je allerlei toeren gaat uithalen, als hij telkens blijft hangen bij precies de DVD-drive is het misschien de moeite waard om even een andere drive te pakken en Windows van daaraf te draaien.
Als je fatsoenlijke hardware hebt, maakt dat niks uit.

@ TS heb je geen andere HDD waar je Windows XP op kan proberen te zetten.
Oud 22-09-2005, 08:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-09-2005 @ 09:16 :
Als je fatsoenlijke hardware hebt, maakt dat niks uit.

@ TS heb je geen andere HDD waar je Windows XP op kan proberen te zetten.
Ja. Ik hoop alleen dat er genoeg ruimte op staat en dat wou ik inderdaad ook nog gaan proberen.
Oud 26-09-2005, 22:20
Wammus
Wammus is offline
Hij doet het weer.

Het probleem bleek uiteindelijk in m'n bios te zitten. De hdd waar de Windows setup bestanden naar werden gekopieërd stond niet bovenaan in de bootlist van harde schijven en nadat ik dat had veranderd deed ie het wel . Nu zit ik alleen nog met het probleem dat m'n geluid niet werkt. Ik heb een terratec aureon 5.1 geluidskaart en de laatste drivers van de website al geïnstaleerd. Ook staat het onboard geluid op m'n moederbord uit. Ik weet zeker dat het aan de drivers ligt want dat geeft ie aan in aparaatbeheer. Maar wat ik er aan kan doen weet ik niet...
Oud 26-09-2005, 22:42
Dato_16
Dato_16 is offline
je geluids kaart uit je hardware profiel verwijderen en nog eens opnieuw proberen..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 20:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dato_16 schreef op 26-09-2005 @ 23:42 :
je geluids kaart uit je hardware profiel verwijderen en nog eens opnieuw proberen..
Dit werkte. Ik heb hem uit m'n hardware profiel weggehaald en de pc uitgezet. Net opnieuw opgestart en toen begon de Windows nieuwe hardware wizzard. Daarmee heb ik de nieuwste drivers geïnstaleerd en toen deed ie het .
Oud 28-09-2005, 23:07
Dato_16
Dato_16 is offline
hardstikke mooi!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 10:55
Wammus
Wammus is offline
En nu heb ik weer gezeik met m'n videokaart . Af en toe loopt ie vast dan krijg ik een blue screen en een reboot. Ik heb een foutenraport van WinXP opgestuurd en daaruit bleek dat het met de drivers van m'n videokaart te maken had (ATI Saphire X800XL) ik heb de nieuwste Catalyst drivers van de ATI site gehaald en daarmee heb ik het probleem af en toe.

Het begon gisteravond toen ik een beetje met de beeldschermresolutie zat te spelen (ff testen hoe hoog ie gaat) en ineens kreeg ik een blue screen. Ook heb ik heel even Half life 2 zitten doen en heb ik voor de grap even gekeken of ik alles op high kon zetten (dus ook FSAA en al die zooi.). Gevolg daarvan was dat Half life 2 ermee stopte omdat de videokaart het niet aan kon en sindsdien heb ik dit probleem. Het duurt wel steeds langer tussen 2 sessies voordat ie ermee stopt. Eerst was het blue screen, reboot, aanmelden bij Windows gelijk weer een blue screen en nu doet ie het zowaar al bijna een kwartier.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Oud 29-09-2005, 19:58
Wammus
Wammus is offline
Ik heb nu een herstelpunt teruggezet en tot zover lijkt alles gewoon te werken. Het enige probleem is dat nu m'n geluid wel weer weg is maarja daar heb ik de oplossing voor. En dan maar hopen dat het nu gewoon blijft werken...
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten