Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 23:25
Kevin A.
Kevin A. is offline
goedeavond mense!

k heb de laatste paar dagen last van diarree teminste normaal is mijn ontlasting gw normaal en stevig zeg maar teminste zo lijkt het maar de laatste paar dagen is het wat dunner,,

hoe kan dit? kan het door stress komen of doordat ik snel me eten naar binne werk? of omdat ik soms 2liter cola op een dag drink?

en zaterdag ga ik uit, is het dan verstandig om alcahol te drinken?
en heeft alachol ook invloed als je diarre hebt?

mijn dank is groot

gr kevin

btw: sirrieus topic
Oud 21-09-2005, 07:33
Nebel
Nebel is offline
Welkom bij de club. Wit brood eten, bouillon, rijst, veel drinken, en van alcohol heb ik geen verstand.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 08:03
ExVaal
ExVaal is offline
Hoewel ik twijfel aan de serieusheid van dit topic toch maar een serieus antwoord:

Diarree heeft te maken met een verminderde darmfunctie. Het vocht uit eten wordt door je darmperalstantieke bewegingen niet afgevoerd, dus blijft je ontlasting dun. Doordat het vocht niet opgenomen wordt droog je uit. Drink daarom veel water. Misschien is het raadzaam ook wat meer zouten en mineralen binnen te krijgen. Verder: gezond eten, veel vezels.

Alcohol droogt je lichaam nog eens extra uit. Tevens bevordert het je darmwerking ook nog eens niet.

Ik zou het aankijken tot vrijdag, is het dan nog niet verbeterd, bel dan de dokter even op. Als je al uitgaat, drink dan geen alcohol. Dit zal je dokter ook afraden.

Trouwens, ik weet niet zeker of je een meisje bent, maar als je de pil slikt moet je rekening houden dat deze niet helemaal veilig is als je diarree hebt. Gebruik daarom ook een condoom als je seks hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 12:37
Verwijderd
Je kunt bij de apotheek een medicijn halen tegen diarree (bv. Loperamide en Diacuur heten ze).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 13:08
Kevin A.
Kevin A. is offline
oke bedankt voor de reacties tot nu toe,

ja ik ga over een 1 uur naar de dokter want k ben er namelijk spuugzat van en me grootste vrees is dat ik in de klas zit en dan op 1 keer jullie raden het gelukkig is me dit nog nooit gebeurd maar ik heb wel van andere mensen gehoord dat het heel beschamend is.
Oud 21-09-2005, 13:23
Verwijderd
Geen alcohol drinken iig, en verder wat Sassiefje zegt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:15
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Kevin A. schreef op 21-09-2005 @ 00:25 :

btw: sirrieus topic [/B]
Je kan serieus nog niet een eens spellen. Hoe moet ik zo iemand dan seieus nemen? maar goed dat het weer beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:20
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 21-09-2005 @ 19:15 :
Je kan serieus nog niet een eens spellen. Hoe moet ik zo iemand dan seieus nemen? maar goed dat het weer beter gaat.
Haha, muts! Je kan het zelf ook niet, dus zeik ook niet.

En ik denk niet dat alcohol daar veel invloed op heeft hoor.
Oud 22-09-2005, 07:32
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Blush schreef op 21-09-2005 @ 13:37 :
Je kunt bij de apotheek een medicijn halen tegen diarree (bv. Loperamide en Diacuur heten ze).
Zou ik niet doen, zoiets moet je eigenlijk alleen gebruiken als het echt niet anders kan (je moet bijvoorbeeld 5 uur in een bus zitten). Loperamide (diacuur is volgensmij gewoon een merknaam?) stopt alleen de symptomen en niet de oorzaak, dus je hebt er in feite niets aan en het kan ook nog eens verstopping veroorzaken als je te veel neemt.
En heb je echt diarree? of alleen "iets" dunnere ontlasting?
Ik zou iig yakult kopen (ja echt, de dokter raadde het mij aan toen ik uit syrie thuiskwam en al een week diarree had). En verder zorgen dat je genoeg drinkt.
Als je denkt dat de oorzaak van je diarree iets is dat je verkeerd hebt gegeten, norit gebruiken.

edit: omg, ik heb bevoorbeeld geschreven ipv bijvoorbeeld

Laatst gewijzigd op 22-09-2005 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:06
Kevin A.
Kevin A. is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 22-09-2005 @ 08:32 :
Zou ik niet doen, zoiets moet je eigenlijk alleen gebruiken als het echt niet anders kan (je moet bevoorbeeld 5 uur in een bus zitten). Loperamide (diacuur is volgensmij gewoon een merknaam?) stopt alleen de symptomen en niet de oorzaak, dus je hebt er in feite niets aan en het kan ook nog eens verstopping veroorzaken als je te veel neemt.
En heb je echt diarree? of alleen "iets" dunnere ontlasting?
Ik zou iig yakult kopen (ja echt, de dokter raadde het mij aan toen ik uit syrie thuiskwam en al een week diarree had). En verder zorgen dat je genoeg drinkt.
Als je denkt dat de oorzaak van je diarree iets is dat je verkeerd hebt gegeten, norit gebruiken.
gelukkig is alles nu weer oke ontlasting is weer goed enzo. maar tog bedankt voor alle reacties weet ik het voor de volgende keer.
Oud 22-09-2005, 16:06
Kevin A.
Kevin A. is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 21-09-2005 @ 19:15 :
kijk naar jezelf
Oud 25-09-2005, 03:07
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
hoe kan dit? kan het door stress komen of doordat ik snel me eten naar binne werk? of omdat ik soms 2liter cola op een dag drink?

Door alcohol kan je aan de diaree raken, maar dat is meestal iets wat je een halve dag voelt.
Verder is alcohol in beperkte hoeveelheid gezond (2 bier of 2 wijn per dag), maar super is het nooir. Iif is 2 liter cola per dag niet gezond.
Oud 26-09-2005, 17:29
Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Citaat:
goedeavond mense!

k heb de laatste paar dagen last van diarree teminste normaal is mijn ontlasting gw normaal en stevig zeg maar teminste zo lijkt het maar de laatste paar dagen is het wat dunner,,

mijn dank is groot

gr kevin

btw: sirrieus topic
Hé Harry,

Misschien is het de volgende keer eens verstandig om eerst naar je eigen eetpatroon te kijken voordat je meteen begint te vragen. Lijkt het je zelf bijvoorbeeld gezond om 2 liter cola op een dag te drinken?

Het valt nog mee dat jij geen last hebt van hartkloppingen van al die caffeïne..
Oud 27-09-2005, 16:11
ScRaN
ScRaN is offline
Waarschijnlijk ben ik een heel klein beetje heel veel te laat, maar alcohol moet je dus nooit drinken als je diaree hebt, omdat hier gist inzit, en van gist krijg je nog meer diarree. (Nog nooit te veel gedronken en nadien de hele dag diarree gehad?)

Regels voor berichten