Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Leuk hoor koelers!!1
Ik heb een koeler 20x (ofzo) zo groot als mn AMD processor (de grootste cooler die er is zit erop). Maar nog blijft die kut AMD op 50 graden hangen! Deed INTEL niet!! Is deze temp goed of moet hij omlaag! De geintjes met koeling hebben me al 2x een 1400mhz processor gekost! |
![]() |
|
Verwijderd
|
lieve scheet, het is een ABF (algemeen bekend feit, red.) dat AMD-processoren een stuk warmer worden dan Intel-processoren.. en dat kán ook, omdat ze een stuk heter mógen worden..
verder, wanneer jouw Thunderbird 1400 niet onder de 50 graden komt zou ik toch eens gaan zorgen voor een fatsoenlijke koeling.. een Alpha 8045 heatsink bijvoorbeeld, en daar knoop je dan een Delta 80HP aan vast.. gegarandeerd dat je temperatuur niet boven de 40 graden uitkomt.. overigens zegt grootte geen hol over koelcapaciteiten, en een Athlon mag rustig 50 graden worden.. zelfs als idletemperatuur is er niets aan de hand, wanneer je gaat overclocken is dat natuurlijk een ander verhaal.. |
![]() |
||
Citaat:
size doesn't matter..... mn peltier-waterkoel blok is echt veel kleiner dan al die luchtgekoelde heatsinks.... maar toch veel koeler..... |
![]() |
|
![]() |
eeehh, koelers zijn er om te koelen, ljikt be duidelijk.. enne, 2x een 1400 verneuken.. wil ik ook kunnen, want dat betekend dat ik er 1 heb :-)
maja, gewoon in de koelkast zetten, allen vans erop laten, en nergens last van, nouja, alleen als je de cd wil vervangen... (diepfries mag ook natuurlijk
|
![]() |
ik weet niet hoe je dat voor mekaar krijgt hoor om m niet onder de 50 graden te krijgen.
ik heb dan een 1GHz TB met volgens mij het kleinere broertje van de vulcano 7 erop en nog 1 extra 80 mm fan in de kast om de warme lucht af te zuigen en hij krijgt moeite om de 50 te halen, idle wordt ie nog maar 40 graden en stressed haalt ie de 50 net. [Dit bericht is aangepast door MBrulez (06-01-2002).]
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[koeler] Welke is dit? Kingofthemall | 2 | 17-05-2006 11:47 | |
Software & Hardware |
[Cooling] CPU koeler voor XP 2000+ Atje85 | 7 | 08-02-2004 16:33 | |
Software & Hardware |