Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 14:53
Verwijderd
Ik heb naast mijn reguliere bijbaan, van de zomer ook nog een maand gewerkt bij een andere werkgever. Ik heb bij mijn vakantiebaan op de loonbelastingverklaring ingevuld dat ik loonheffing moet betalen. Nu staat er op beide salarisstrookjes dat ik loonheffingskorting heb gehad. Maar dat kan toch niet? Ik heb wel een stuk minder ontvangen dan ik hoor te ontvangen, als ik die loonheffing niet zou betalen. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Of is dit een foutje?
Of moet ik gewoon maar bellen naar de salarisadministratie?

Waarom heb ik geen verstand van die dingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2005, 14:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Met dat soort vragen kun je inderdaad altijd terecht bij het bedrijf waar je werkt.
Oud 28-09-2005, 17:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
je hebt 2 dingen loonheffing en (loon)heffingskorting.

Loonheffing betaald je werkgever aan de belastingdienst en je werkgever brengt het in mindering op je salaris

(loon)heffingskorting dat betaal je niet, dit kan je invullen op je belastingformulier en dit word dan als aftrekpost gezien.

Je moet NOOIT bij 2 werkgevers loonheffingskorting toepassen, er zit namelijk een maximum aan van ongeveer 400 euro per maand, wanneer je het dus fout invult kan het aan het einde van het jaar zijn dat je geen belasting hebt betaald, maar dat je dit eigelijk wel had moeten doen, je zal dan een naheffing krijgen van e belasting erg onaangenaam, als je opeens 300 euro ofzo moet betalen aan belastingen.
Zolang je totaal niet hoger is als ongeveer 5200 euro dan is er geen probleem, zit je daar wel boven? reken dan maar op een navordering van de belastingdienst.
Oud 28-09-2005, 17:44
Verwijderd
Hmm, dan heb ik die 2 dingen door elkaar gehaald dus. En die 'Loon loonheffing' (zo staat het op mijn salarisstrookje), kan ik dus terugvragen met een TJ biljet. En het is veel minder dan 5200 euro wat ik heb verdiend hoor

En verdorie, ik zie dat bij Loonheffingskorting beide 'ja' staat. Hmm najah, even een belletje plegen morgen dus.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 18:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
The Figurehead schreef op 28-09-2005 @ 18:44 :
Hmm, dan heb ik die 2 dingen door elkaar gehaald dus. En die 'Loon loonheffing' (zo staat het op mijn salarisstrookje), kan ik dus terugvragen met een TJ biljet. En het is veel minder dan 5200 euro wat ik heb verdiend hoor

En verdorie, ik zie dat bij Loonheffingskorting beide 'ja' staat. Hmm najah, even een belletje plegen morgen dus.
als je onder de 5200 blijft is het geen ramp
Jah je loonheffing kan je als je onder de 5200 blijft zo goed als geheel terug vragen
Reageren

Regels voor berichten