Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 16:15
Joan
Joan is offline
al een hele lange tijd loop ik met het plan te vertrekken naar het buitenland(voorkeur australie, Nieuw Z, engeland)
voor een niet àl te lange (max. 1 jaar) tijd. nieuwe mensen leren kennen , ervaring opdoen enzo.

Dit beteken dus niet dat ik wil emigreren... wat dus lastig is. Over emigreren kan ik wel genoeg informatie vinden, maar bestaat er nog zoiets als een uitwisselingsproject? of hang dat echt gewoon af van je opleiding/school..
heeft iemand meer informatie? Heeft mijn plan sowieso wel kans van slagen

alvast bedankt.
Oud 22-10-2005, 16:40
Neiu
Neiu is offline
Als je inderdaad 20 bent val je denk ik niet meer in de leeftijdscategorie waar uitwisselingsorganisaties als YFU en AFS zich mee bezig houden. Je hebt ook wel organisaties waarmee je in het buitenland kunt gaan werken, zoals travelactive.
Misschien vind je het antwoord op www.wilweg.nl?
Wil je trouwens studiegerelateerd naar het buitenland of gewoon 'los'? Dat maakt ook nog verschil. Voor het eerste kun je ook naar het international office van je studie gaan of als je die hebt een decaan.
Oud 22-10-2005, 17:08
Miracle
Miracle is offline
>> Verre Bestemmingen
Oud 30-10-2005, 07:42
Verwijderd
Er zijn heel veel mensen die in bv. Australië gaan backpacken. Ze trekken het land door en werken vaak hier en daar wat. Dat kan je altijd doen.

Verder kan je natuurlijk bij je studie informeren naar eventuele mogelijkheden. En er bestaan ook organisaties die mensen uitzenden voor vrijwilligerswerk (ik weet alleen even geen organisatie die dat doet, maar via google vind je er vast wel een aantal).
Oud 30-10-2005, 09:29
Breg
Breg is offline
ik ben op het moment een jaar aan het reizen, hoewel ik pas een paar weken onderweg ben. Ben eerst in de VS en Fiji geweest, en zit nu in Nieuw Zeeland voor 3 weken. Ga hierna naar Australie om daar ook te gaan werken zodat ik extra geld heb om wat van het land te zier, en zal in totaal ruim een half jaar in Australie blijven.
Heb er tot nu toe zeker geen spijt van en als je meer wilt weten moet je anders maar een mailtje sturen.
maar ik ben dus een gewone backpacker, nietop uitwisseling ofzo.
Oud 10-11-2005, 13:35
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Breg schreef op 30-10-2005 @ 10:29 :
ik ben op het moment een jaar aan het reizen, hoewel ik pas een paar weken onderweg ben. Ben eerst in de VS en Fiji geweest, en zit nu in Nieuw Zeeland voor 3 weken. Ga hierna naar Australie om daar ook te gaan werken zodat ik extra geld heb om wat van het land te zier, en zal in totaal ruim een half jaar in Australie blijven.
Heb er tot nu toe zeker geen spijt van en als je meer wilt weten moet je anders maar een mailtje sturen.
maar ik ben dus een gewone backpacker, nietop uitwisseling ofzo.
hoeveel geld kost zoiets?
Oud 13-11-2005, 06:03
Breg
Breg is offline
Alleen het ticket? Zo'n 1000 euro + taxes. Dus ruim 1200 in totaal volgens mij. En dat was Amsterdam - SF /overland/ LA - Fiji - Nieuw Zeeland - Hong kong - Amsterdam.
Oud 13-11-2005, 07:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Breg schreef op 13-11-2005 @ 07:03 :
Alleen het ticket? Zo'n 1000 euro + taxes. Dus ruim 1200 in totaal volgens mij. En dat was Amsterdam - SF /overland/ LA - Fiji - Nieuw Zeeland - Hong kong - Amsterdam.
niet slecht. En gewoon ticket naar australie is al duurder... waar heb je dat ticket gekocht?

Regels voor berichten