Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2005, 11:17
J-roenn
J-roenn is offline
ik weet niet of jullie hier de site www.steunfirefox.nl wel eens voorbij hebben zien komen, maar dit is een site die geld inzamelt voor een paginagrote advertentie van firefox op de voorpagina van de telegraaf. er zijn echter weinig mensen die daadwerkelijk geld storten, dus denk jij dat ze dit ooit halen voordat mozilla net zo kut is als IE ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2005, 11:26
freyk
freyk is offline
Nou, ik zie het zelf nog niet verschijnen vanwege die kleine aantal mensen die betalen voor deze advertentie.

Maar ik weet zeker dat firefox nooit zo k*t zal worden als de internet explorer versie die de meesten nu gebruiken.
Oud 25-09-2005, 11:49
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
freyk schreef op 25-09-2005 @ 12:26 :
Nou, ik zie het zelf nog niet verschijnen vanwege die kleine aantal mensen die betalen voor deze advertentie.

Maar ik weet zeker dat firefox nooit zo k*t zal worden als de internet explorer versie die de meesten nu gebruiken.
internet explorer word iig met versie 7 een stuk beter.
hoe meer mensen overstappen naar firefox, hoe leuker het word voor de hackers e.d. om ook naar die browser te kijken.....

let maar op, in de nieuwe internet explorer zitten alle goede dingen van firefox ook ingebouwd, maar met een flinke dosis microsoft saus er over heen...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 12:08
freyk
freyk is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 25-09-2005 @ 12:49 :
internet explorer word iig met versie 7 een stuk beter.
Ik ben zeer benieuwd naar de "final-build" van versie 7.
En hoop dat het véél beter in te stellen is, en dat het zich niet te ver in het register wroet.

Citaat:
hoe meer mensen overstappen naar firefox, hoe leuker het word voor de hackers e.d. om ook naar die browser te kijken.....
Klopt, maar mozilla patcht zeer snel hun fouten, soms nog sneller dan ms.

Citaat:
let maar op, in de nieuwe internet explorer zitten alle goede dingen van firefox ook ingebouwd, maar met een flinke dosis microsoft saus er over heen...
Het werd er ook tijd voor, want ze kunnen ook niet achterblijven hé.

Maar goed, zullen we hierover verder praten in de centrale topic ervoor?
Oud 25-09-2005, 13:00
Verwijderd
Mhaw, hoe lang zijn ze al bezig met geld verzamelen? Het valt misschien wel te halen, maar ik verwacht dat het nog een hele poos gaat duren voor het er werkelijk van komt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 25-09-2005 @ 14:00 :
Mhaw, hoe lang zijn ze al bezig met geld verzamelen? Het valt misschien wel te halen, maar ik verwacht dat het nog een hele poos gaat duren voor het er werkelijk van komt.
Loopt al anderhalf jaar meen ik, ze halen het tloch nooit.
Vind het trouwens geldverspilling..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:14
Onorthodox
Onorthodox is offline
53000 euro voor zo'n kutadvertentie die iedereen na een dag alweer vergeten is... Zijn ze gek of zo?
Oud 25-09-2005, 14:15
J-roenn
J-roenn is offline
is in VS en amerika ook al geflikt.

mijn inziens valt het wel te halen maar dan moeten er gewoon meer bedrijven flinke bedragen investeren...

en een korting van telegraaf zou ook wel mooi meegenomen zijn...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:22
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
********** schreef op 25-09-2005 @ 14:01 :
Loopt al anderhalf jaar meen ik, ze halen het tloch nooit.
Vind het trouwens geldverspilling..
Het loopt pas 8 maanden. ^^
Oud 25-09-2005, 14:50
Verwijderd
26/4=6.5

Het zou dus nog 6,5 jaar duren voor ze die 26.000 euro bij elkaar hebben

aangenomen dat het al 1 jaar bezig is
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:57
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
mrboot schreef op 25-09-2005 @ 15:50 :
26/4=6.5

Het zou dus nog 6,5 jaar duren voor ze die 26.000 euro bij elkaar hebben

aangenomen dat het al 1 jaar bezig is
niet als je kijkt naar de totale 53 en donaties van bedrijven...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 18:08
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik snap niet waarom software meer kut word van meer gebruik?

Software word niet kut als meer crackers 'm willlen breken. Software word kut als t kut geschreven is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:27
T_ID
T_ID is offline
53 ruggen voor een pagina telegraaf? Hoe kan dat als de hele krant bij elkaar nog waardeloos is?
Oud 25-09-2005, 21:30
Al Murphy
Al Murphy is offline
Wat is me dit voor onzin... als firefox paginagrote advertenties willen plaatsen, moeten ze dat maar zelf doen. Het is niet aan gebruikers om marketingacties voor een product op te zetten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 25-09-2005 @ 22:30 :
Wat is me dit voor onzin... als firefox paginagrote advertenties willen plaatsen, moeten ze dat maar zelf doen. Het is niet aan gebruikers om marketingacties voor een product op te zetten.
Je wordt tot niets verplicht, hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 07:40
freyk
freyk is offline
Citaat:
Het is niet aan gebruikers om marketingacties voor een product op te zetten.
Nou, zo zie je maar dat er wel veel trouwe ff-gebruikers bestaan.
Want ik zie nog niet zo snel i.e- of opera-fans, zo'n marketingactie opzetten.

Laatst gewijzigd op 26-09-2005 om 08:07.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 08:56
Jolt
Jolt is offline
Wat is mis met IE?
Oud 26-09-2005, 09:26
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Ik heb daarvoor mijn persoonlijke redenen, jolt.
Als je de zoekfunctie gebruikt, de centrale webbrowsing topic doorleest, kom je er wel achter.

Je kan er ook naar vragen, in de centrale topic ervoor
Oud 26-09-2005, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Je begrijpt het hele idee geloof ik niet.
Achter Firefox zit geen commercieel bedrijf, het is een groot deel community driven software.

Maar de Telegraaf is helemaal geen doelgroep voor Firefox, dus zie het nut niet.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 09:58
Jolt
Jolt is offline
Idd, maar er is helemaal niks mis met IE of andere meuk

Ik vind Firefox zelf kut omdat hij te veel geheugen gebruikt.
Oud 26-09-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 26-09-2005 @ 10:58 :
Idd, maar er is helemaal niks mis met IE of andere meuk

Ik vind Firefox zelf kut omdat hij te veel geheugen gebruikt.
Hey, wacht.. dat zeg ik niet.
Er is heel veel mis met MSIE en FF is geweldig, maar waarom geld spenderen aan het reclame maken?
Heb liever dat ze met het geld de ontwikkelaars een bonus geven
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 10:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toch las ik laatst ergens dat er meer lekken zaten in Firefox dan in IE het laatste half jaar (dacht dat ik het in de metro las)
Oud 26-09-2005, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-09-2005 @ 11:33 :
Toch las ik laatst ergens dat er meer lekken zaten in Firefox dan in IE het laatste half jaar (dacht dat ik het in de metro las)
En een week later werd er een bericht gepubliceerd dat de lekker in Firefox niet dusdanig gevaarlijk waren dat het problemen zou opleveren.
En dat in Firefox een bug in 2 dagen gefixt is en Microsoft 1 a 2 manaden
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 10:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
********** schreef op 26-09-2005 @ 11:37 :
En een week later werd er een bericht gepubliceerd dat de lekker in Firefox niet dusdanig gevaarlijk waren dat het problemen zou opleveren.
En dat in Firefox een bug in 2 dagen gefixt is en Microsoft 1 a 2 manaden
Zeker op maandag als ik niet met de trein hoef en de metro dus niet lees

Hmm, okee dan blijf ik lekker bij Firefox
Oud 26-09-2005, 11:58
phoxetis
phoxetis is offline

De mensen die nu nog niet in de gaten hebben dat FireFox bestaat, die zullen het waarschijnlijk ook niet voor 2015 installeren....
Oud 26-09-2005, 13:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
********** schreef op 26-09-2005 @ 10:28 :
Je begrijpt het hele idee geloof ik niet.
Achter Firefox zit geen commercieel bedrijf, het is een groot deel community driven software.
Misschien begrijp ik het inderdaad verkeerd. Maar ook Firefox is niet meer of minder dan een merk (voor een browser), en als ik me niet vergis zit hier toch gewoon een organisatie achter, Mozilla Foundation.

Ik vind het gewoon vreemd. En eender van wie dit project uitkomt: het getuigt niet echt van veel doorzicht in marketing.

@freyk. Ja, dat klopt. Voor IE is het ook niet echt nodig, want op elke windows-pc staat al internet explorer. En Opera... die zullen hun moment de gloire nog wel krijgen, en hebben daar volgens mij geen pagina 1-advertentie voor nodig.

In mijn ogen is zowel voor Opera als voor Firefox een artikel van een halve pagina op de multimedia-bladzijden van een grote krant veel waardevoller dan een paginagrote advertentie op de één.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hppa schreef op 26-09-2005 @ 01:26 :
Je wordt tot niets verplicht, hoor.
Popt er morgen een rood scherm voor je webbrowser met de tekst "uw browser wordt in gijzeling gehouden tot u ons goede doel steunt"...
Oud 26-09-2005, 14:28
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
T_ID schreef op 26-09-2005 @ 15:25 :
Popt er morgen een rood scherm voor je webbrowser met de tekst "uw browser wordt in gijzeling gehouden tot u ons goede doel steunt"...
Ja, als je firefox/opera/ie/enz als standaardbrowser instelt

Laatst gewijzigd op 26-09-2005 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 26-09-2005 @ 14:27 :
Misschien begrijp ik het inderdaad verkeerd. Maar ook Firefox is niet meer of minder dan een merk (voor een browser), en als ik me niet vergis zit hier toch gewoon een organisatie achter, Mozilla Foundation.

Ik vind het gewoon vreemd. En eender van wie dit project uitkomt: het getuigt niet echt van veel doorzicht in marketing.
Ja, een organisatie is wat anders dan een commercieel bedrijf.
Mozilla zelf vind adverteren niet nodig en hebben daarnaast het geld er niet voor. Gebruikers blijkbaar wel en die doen het.
Je legt het 'probleem' geheel bij de verkeerde.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een advertentie in de telegraaf is zinloos, tenzij je cosmeticaproducten, botoxingrepen of ooglaseroperaties verkoopt. of dingen met veel kleurtjes, dat vinden telegraaf-lezertjes ook leuk, dan lijkt de krant tenminste op hun favoriete actualiteitenrubriek. (je weet wel, die ene met dat monsten met die koekjes en die grote enge vogel).

daarnaast, firefox is niet goed genoeg. het is vrijwel niks beter dan IE of opera, en is alleen maar 'veiliger' omdat het minder gebruikt wordt.
Oud 26-09-2005, 16:54
freyk
freyk is offline
Eigenlijk vind ik de telegraaf geen strategische zet.
Ik zou eerder kiezen voor de NRC (-> zakenlui) en de Sp!ts (-> jongelui)
Oud 26-09-2005, 17:07
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
De bugs in ff worden sneller gefixt. Bovendien is het een product in ontwikkeling, terwijl IE al meer dan 2 jaar (AFAIK) bijna hetzelfe is gebleven (behalve die veiligheidspatches ). Bovendien zijn bugs in ff makkelijker te vinden omdat het hele project opensource is.
Oud 26-09-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-09-2005 @ 17:27 :
daarnaast, firefox is niet goed genoeg. het is vrijwel niks beter dan IE of opera, en is alleen maar 'veiliger' omdat het minder gebruikt wordt.
Je hebt het duidelijk nooit geprobeerd, ook Opera niet.
MSIE, Firefox en Opera verschillen echt gigantisch
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
********** schreef op 26-09-2005 @ 18:34 :
Je hebt het duidelijk nooit geprobeerd, ook Opera niet.
MSIE, Firefox en Opera verschillen echt gigantisch
je lult, ik heb het namelijk wel geprobeerd. ik zeg toch niet dat er geen verschillen zijn ? ik zeg dat ze niks beter zijn dan IE (hell, wat mij betreft werkt IE uitstekend).

verschillend <> beter.
Oud 27-09-2005, 01:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Eenzijdige propaganda. Als je wat dieper kijkt dan zie je dat de lekken in Firefox veel minder ernstig zijn dan bij IE. Bovendien is IE op dit moment nog steeds kwetsbaar.

Secunia houdt de kwetsbaarheden bij:
Firefox:http://secunia.com/product/4227/
Internet Explorer: http://secunia.com/product/11/
Oud 27-09-2005, 09:23
M@rco
M@rco is offline
Secunia moet niet zeuren, over eenzijdige propaganda gesproken. Secunia vindt dat iets 'highly critical' is, dus moeten we allemaal in een hoekje gaan zitten huilen? Wie ís Secunia, en wie zijn die zogenaamde 'experts' die daar zitten? Steve Gibson zeker?

Gewoon een kwestie van je beveiliging goed voor elkaar hebben, dan maakt het niet uit je of nou IE, FF, Opera of voor mijn part Lynx gebruikt. Beveiliging is in ieder geval niet míjn reden om Firefox te gebruiken, want ik weet voor de volle 100% zeker dat als ik IE zou gebruiken, er helemaal niks aan de hand zou zijn. Het gaat mij meer om de handige extra functionaliteit die FF biedt.

Fuck, ik gebruik nu een Firefox beta waar één of ander enorm lek in zit, en ik leef nog steeds.

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 10:37
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
verschillend <> beter.
BASIC
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:18
Uruviel
Uruviel is offline
...in de TELEGRAAF
Kies een normale krant voordat ik geld stort
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Uruviel schreef op 27-09-2005 @ 16:18 :
...in de TELEGRAAF
Kies een normale krant voordat ik geld stort
Wat is volgens jou een beter alternatief?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een pc-blad ? de volkskrant ?
Oud 27-09-2005, 15:25
freyk
freyk is offline
Citaat:
freyk schreef op 26-09-2005 @ 17:54 :
Eigenlijk vind ik de telegraaf geen strategische zet.
Ik zou eerder kiezen voor de NRC (-> zakenlui) en de Sp!ts (-> jongelui)
Oud 27-09-2005, 17:13
J-roenn
J-roenn is offline
telegraaf is wel de meest gelezen krant hé...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 27-09-2005 @ 18:13 :
Kwalitiet staat boven kwantiteit.
Daarnaast denk ik dat de gratis kranten meer gelezen worden...

De telegraaf zal wel hun gehele krantenaanbod wel bedoelen, de Spits (of was het de Metro) is namelijk van de Telegraaf.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:44
Verwijderd
De Spits inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 23:13
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Verreweg de grootste krant van Nederland blijft De Telegraaf, ondanks een daling van de oplage met 1,6 procent naar 795.364. Het een na grootste dagblad is De Volkskrant (oplage 328.931 stuks), gevolgd door het Algemeen Dagblad, NRC Handelsblad en de Limburgse Dagbladen Combinatie (2 procent lager naar 236.805 stuks).

Bron

en ja kwaliteit gaat meestal boven kwantiteit, maar mensen die computerblaadjes lezen weten al dat firefox bestaat, mensen die telegraaf(of andere krant) lezen over het algemeen niet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 25-09-2005 @ 12:26 :

Ik las dus laatst in de krant dat Firefox meer kritieke beveiligingslekken had dan IE.

edit: die discussie is dus al in dit topic geweest. Maar ik wilde het toch nog even zeggen

Laatst gewijzigd op 28-09-2005 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 14:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 27-09-2005 @ 18:13 :
Gelezen door de mensen die over het algemeen nog net begrijpen hoe je een computer aanzet, en er vaak niets eens een hebben. Typisch geval van je beter moeten richten op je doelgroep.
Oud 28-09-2005, 15:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-09-2005 @ 20:42 :
je lult, ik heb het namelijk wel geprobeerd. ik zeg toch niet dat er geen verschillen zijn ? ik zeg dat ze niks beter zijn dan IE (hell, wat mij betreft werkt IE uitstekend).
Het werkt imho weldegelijk een stuk beter en handiger dan IE...
Oud 28-09-2005, 17:31
J-roenn
J-roenn is offline
tuurlijk, iedereen die telegraaf leest weet nog maar net hoe je een computer aan moet zetten....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 03:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-09-2005 @ 10:23 :
Secunia moet niet zeuren, over eenzijdige propaganda gesproken. Secunia vindt dat iets 'highly critical' is, dus moeten we allemaal in een hoekje gaan zitten huilen?
Hoe ernstig je de security vulnerabilities vindt, kun je zelf beoordelen. Feit is dat in IE op dit moment vulnerabilities zitten die al geruime tijd open staan, en in bepaalde gevallen remote code execution mogelijk maken. Beveiliging goed voor elkaar hebben? Dat is snel gezegd, dat zou dan minimaal inhouden dat je browser in een jail draait, met zeer beperkte rechten. Ik zie dat weinig mensen hebben, eerlijk gezegd. Erg onpraktisch ook wat betreft plugins.

Een browser is een zwak punt, omdat het het initiatief tot contact heeft. Een website bezoeken die ofwel is gehacked of kwaadwillig is, en er kan zich spyware of een trojan horse op je PC nestelen. En dat gebeurt dan ook, IE is jarenlang een goudmijn geweest voor de spamindustie. Het is pas het laatste jaar dat er serieuze aandacht bestaat voor veiligheid door Microsoft. Naar verluid is Longhorn ook uitgesteld doordat coders werden overgeplaatst naar de security afdeling van het bedrijf, om meer aandacht aan veiligheid te kunnen schenken.

Daarnaast kun je je bedenken hoe veilig IE nou werkelijk is. Die browser is al 4 en half jaar oud, en nog steeds worden zware lekken gevonden. Dat terwijl de code gesloten is en dus alleen door middel van battle testing vulnerabilities gevonden kunnen worden. Dat zegt IMO wel iets over de manier waarop dat stuk software geschreven is. Gatenkaas mer 2000 pleisters om het geheel enigszins waterdicht te maken. Maar, elk maand weer 2 nieuwe gaatjes; en slechts 1 update-moment per maand.
Citaat:
Fuck, ik gebruik nu een Firefox beta waar één of ander enorm lek in zit, en ik leef nog steeds.
Gefeli, maar een exploit is inmiddels wel live-and-kicking. Mijn advies is dus om te reverten naar 1.0.7 of een nightly te installen. Dat laatste is misschien het meest aantrekkelijk als je de functies van de beta niet wilt missen.
Reageren

Regels voor berichten