Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2005, 21:11
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Welkom in het grote meeting topic, hier volgt een kleine beschrijving van deze dag van mijn kant, met foto's.

Ergens voor Utrecht, sloeg ik mij voor het hoofd omdat ik mijn 'gedichd' stikker/bord was vergeten. Gelukkig kwam ik toch nog zonder kleerscheuren op Amersfoort station aan. Helaas was daar niemand te bekennen die iets weg had van een dichter, m/v. Ik vermoede dat dat aan de tijd lag, ik was immers een kwartier te vroeg.
Omdat ik dacht dat we binnen zouden meeten, stond ik binnen. Buiten stond een meisje met een fiets, later bleek zij Porcelain te zijn, die zich heimelijk had verborgen, door haar grote heksen muts niet op te doen.
Na zo'n twintig minuten heen en weer te lopen in het station, en af en toe een blik te werpen op dat enge meisje, wat misschien toch stiekem Porc zou kunnen zijn, kwam tot mijn grote schik iemand met gestrekte hand op mij aflopen. "Hoi, ben jij Tim?" werd mij toegeworpen, waarna ik geschokt antwoorden dat ik dat inderdaad was. De dievegge bleek ook een naam te hebben: Lieke, in bepaalde regionen bekend als CSN, of Napoleon.
Nadat we enige glimlachen en woorden hadden uitgewisseld, liepen we met grote moed op dat meisje af, die zich buiten had opgesteld. Na een glimlachen van herkenning gevolgd met uitwisseling van handdrukken, zij bleek dus Porcelain te zijn.
Na een niet al te lange tijd kwam daar met forse pas een pinda aan lopen, die zich inderdaad ontpopte als Yannick (dat spreek je dus niet uit als Yannick, maar als Yannick, voor de geďnteresseerden), Sketch dus. Niet zo lang daarna, kwam er ook een grote vos aan lopen, die naar de naam Jordy (dus niet met een i), of Reynaert, luisterde.

Nu de Bende der Doppers compleet was, slechts vijf man, vertrokken wij met ferme passen naar een terras, waar we eerst het middelpunt van Nederland fotografeerden, waar zonder blikken en blozen een grote kerk is gebouwd, die volgens de geruchten menig maal is beschoten door dronken oma's. Na dit stukje geschiedenis te hebben vastgelegd, flitsten wij elkaar, met of zonder hoed dan wel boek. Het bier was er lekker, al dwongen ze ons om uit zeer vreemd uitziende glazen te drinken. Yannick haalde twee levensgrote speakers uit zijn tas, waaruit Jazz muziek klonk. Sketch dacht dat zijn batterijen leeg waren en verwisselde er twee voor die mij, maar zijn batterijen schenen na nader onderzoek nog vol te zitten, met Chinese power.

Daarna zette we koers naar een pool cafe, geleid door de Amersfoortse gids. Het bleek dat ik enige tijd terug een aantal keer al in dezelfde stad ben geweest, omdat ik er niet ver vandaan vertoefde op een camping.
Omdat Porc berucht en bevreesd is in Amersfoort, kregen wij de gehele zolder, inclusief drie pooltafels, voor ons alleen, zodat wij zonder slachtoffers te maken vrolijk met een stok tegen een bal konden slaan. Ook hier was het noodzakelijk om enige foto's te maken, ook gaan de geruchten rond dat ene Lieke een video heeft gemaakt, die tegen een kleine vergoeding, te storten op mijn rekening, zal worden verspreid.
Toen ons maagje ging rammelen, en we door de grote hoeveelheden alcohol geen bal meer konden raken, vertrokken we naar de pizaria. Daar bestelde we welgeteld vijf pizza’s, die we eerlijk verdeelde. Echter voordat we de pizza’s kregen, mochten we de meesterwerken van Sketch bekijken en begluren, die uitmuntend mooi zijn. Niet lang daarna werd een Duitse Herder binnen gebracht, die vervolgens op een Chinese wijze werd veranderd tot een levenloos stuk vlees.
De pizza’s waren smaakten goed. De vrouwen onder ons wisten echter niet helemaal hoe ze de laatste restjes op moesten eten, en lieten die schandelijk op hun bord achter. De Amersfoortse deed dit onder het voorwendsel dat ze van haar moeder had geleerd dat je van binnen naar buiten moest eten, en als je dan geen trek meer had liet je de korstjes maar zitten. Schandalig.

Het werd laat, we moesten weer richting huis. Maar eerste bezochten we Thoughtful nog even, die in het station huisde. Na twee groepsfoto's en wat geleuter bij de vertrektijd borden, gingen we richting de peronnen. Daar aangekomen bleek Sketch op wonderbaarlijke wijze in het niets te zijn opgegaan. Ook de trein richting Utrecht vertrok zonder twee dopse passagiers. Gelukkig reden er nog meer treinen, en iedereen vond de correcte trein, of fiets.

Ik had de eer om Napoleon herself te vergezellen naar Utrecht, waarnaar onze wegen, of sporen, zich scheiden.
Na bijna dertig minuten te hebben gewacht op mijn trein, kwam hij eindelijk, en hij bracht ook mij veilig en wel in mijn geboortedorp: Borft.

Een update met foto's zal zo wellicht komen.
En ja hoor, hier zijn er al twee, morgen meer:

Laatst gewijzigd op 25-09-2005 om 21:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2005, 21:22
Porcelain
Porcelain is offline
Móói verhaal, DoD. Ik lach hier hardop iedereen wakker.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 21:36
CSN
CSN is offline
DoD, post eens foto's waarop ik mijn ogen wel open heb.

En schemer mij eens niet af als een hyperactief kind dat stationshallen afstruint om plattelandsjongetjes te shoqueren.

En geld krijg je niet.

Had ik al gezegd dat het een leuk verslag is?
Oud 25-09-2005, 21:36
Halogeen
Halogeen is offline
Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Is de dame naast Reynaert, Thoughtful?

En heeft Porcelain dan een grote stikker met: deze fiets is oké? want ongelooflijk wat glimmen die wielen

Tim is ook veel langer dan je aan zijn gedichten zou verwachten (wat ik alleen maar positief bedoel hoor)

leukleuk.
Oud 25-09-2005, 21:41
Verwijderd
@ Halogeen: Euh, ja

Dat er foto's gemaakt moesten worden betekent natuurlijk niet dat ik er op moest komen, in die 32 minuten dat ik in Amersfoort was

Maar leuk verslag, het klinkt heel gezellig en ik wil veel veel VEEL meer foto's.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 21:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
Oud 26-09-2005, 04:34
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 25-09-2005 @ 22:57 :
lol ^^
Oud 26-09-2005, 09:49
xineof
xineof is offline
Het is echt een geweldig leuk verslag . Ik ben benieuwd naar foto's van die bierglazen.
Oud 26-09-2005, 12:09
Verwijderd
Ik vind ineens een pepermuntje in mijn tas. Is die wel te vertrouwen, DoD?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Leuk verslag, ik ga nog bijna spijt hebben, hč Al had ik het gisteren wel echt druk en was ik erg chagrijnig, dus jullie moeten maar blij zijn dat ik er niet was
Oud 26-09-2005, 14:24
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 26-09-2005 @ 13:09 :
Ik vind ineens een pepermuntje in mijn tas. Is die wel te vertrouwen, DoD?
Ja, nu niet meer natuurlijk, hele nacht in die vieze tas gezeten en zo.

Ik ga even wat foto's uploaden ^^

Hier begon het allemaal

Onze plaatselijke gids, Malou (aka Porcelain), met de DoPhoed (kijk eens hoe fel ze haar fles wijn bewaakt )

Tim (aka DoD), zonder iets wat typisch hem is. Typisch.

Lieke (aka CSN), met de Captain SN Napoleon hoedmuts

Jordy (aka Reynaert), met z'n autobiografie

Yannick (aka Sketch), ik dus

Eh, ja, een pleintje, een barbiepleintje zelfs.

En een draak!

En onze DoPmascotte. Tja Lieke, voortaan het touwtje beter vasthouden.

Uiteraard hebben we ook gepoold, waarbij de meest fantastische trickshots van de keu van Jordy af kwamen, en gegeten, in een echte originele Italiaansige pizzeria. Foto's daarvan volgen nog.

Laatst gewijzigd op 26-09-2005 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 15:03
Reynaert
Reynaert is offline
De meeting was erg leuk. Driewerf hoera voor onze gids die naast interessante wetenswaardigheden ook een paar prachtige omwegen wist, voor het poolcafé waar men mijn sprankelende spel kon bezichtigen en waar de rest vooral heel erg veel geluk had, voor de lekkere pizza met een overdosis knoflook, en voor de jazz en tekeningen van Yannick. Leuke foto's ook, upload ze allemaal!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:28
Reem
Reem is offline
Oehh dat klinkt erg gezellig allemaal!
En wat een geweldig verslag, DoD, en wat een geweldig fotoverslag van Sketch. Leuk!
Oud 26-09-2005, 16:45
Anoniem
Ja het klinkt allemaal supervet! Nu moet ik de volgende keer er voor zorgen dat ik óók kan/mag!!

Dat Barbiepleintje
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:50
Diary of Dreams
Citaat:
Halogeen schreef op 25-09-2005 @ 22:36 :
Tim is ook veel langer dan je aan zijn gedichten zou verwachten (wat ik alleen maar positief bedoel hoor)

En dan ben jij een klein verlegen chineesje met blozende wangetjes, die anoniem liefdesgedichten stuurt .
Oud 26-09-2005, 16:57
Diary of Dreams
Foto update!

Close up yannick, met een glinsterende tand: (volgens geruchten zijn verborgen James Bond gadget, waar hij me net mee wou doodschieten, maar gelukkig heb ik als konijn 24 levens)

Malou op cool-mode:

Ha, ik maak toch veel sneller een foto:

Vosch:

Laatst gewijzigd op 26-09-2005 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:18
Porcelain
Porcelain is offline
DOOOHOOOOD! WAAROM MOEST DIE FOTO ER NOU OHOOP! Alsof ik mijn hoofd niet kan dragen onder het gewicht van al die pizza in mijn, ehh, mond. Hoe kan het trouwens dat ik in de camera kijk, terwijl ik niet doorhad dat je die foto nam?

Maar verder vind ik het een leuke update . Waaah, het was leuk. Ik mis jullie wel een beetje.

Ja, leuk barbiepleintje, heh Zepp, hoort bij ons kinderwinkelcentrum, dat trouwens een flop is. Aan de andere kant is een Annie M.G. Schmidt mozaďek, al weet ik niet of onze doperwten dat hebben opgemerkt?

Laatst gewijzigd op 26-09-2005 om 17:20.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:28
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 26-09-2005 @ 18:18 :
Ja, leuk barbiepleintje, heh Zepp, hoort bij ons kinderwinkelcentrum, dat trouwens een flop is. Aan de andere kant is een Annie M.G. Schmidt mozaďek, al weet ik niet of onze doperwten dat hebben opgemerkt?
Ja, kom je nu mee
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:52
Diary of Dreams
Citaat:
Porcelain schreef op 26-09-2005 @ 18:18 :
DOOOHOOOOD! WAAROM MOEST DIE FOTO ER NOU OHOOP! Alsof ik mijn hoofd niet kan dragen onder het gewicht van al die pizza in mijn, ehh, mond. Hoe kan het trouwens dat ik in de camera kijk, terwijl ik niet doorhad dat je die foto nam?

Maar verder vind ik het een leuke update . Waaah, het was leuk. Ik mis jullie wel een beetje.
LOL

Tja, dan moet je mij maar niet overal de schuld van geven he.

Oha, het is trouwens officieel: Vrouwen zijn krengen! Malou en Lieke begonnen daarover tussen de pizza stukken door, en het mannenkoor bevestigde dat maar al te graag. Een van de vele bewijzen voor deze schokkende, maar door de mannen al verwachte uitspraak, is dat vrouwen altijd maar slaan en krabben. Zo'n dikke 100% van de aanwezigen was nog nooit geslagen door een man, maar iedereen is op zijn minst een keer zwaar mishandeld door een lid van het vrouwelijk geslacht.
Oud 26-09-2005, 18:07
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 26-09-2005 @ 18:52 :
Oha, het is trouwens officieel: Vrouwen zijn krengen! Malou en Lieke begonnen daarover tussen de pizza stukken door, en het mannenkoor bevestigde dat maar al te graag. Een van de vele bewijzen voor deze schokkende, maar door de mannen al verwachte uitspraak, is dat vrouwen altijd maar slaan en krabben. Zo'n dikke 100% van de aanwezigen was nog nooit geslagen door een man, maar iedereen is op zijn minst een keer zwaar mishandeld door een lid van het vrouwelijk geslacht.
Dat is niet waar. Ik heb dat niet bevestigd én ik ben nooit zwaar mishandeld door een lid van het vrouwelijk geslacht. Of impliceer jij soms dat ik niet tot het mannenkoor behoor?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 18:11
Reem
Reem is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 26-09-2005 @ 18:52 :
LOL

Tja, dan moet je mij maar niet overal de schuld van geven he.

Oha, het is trouwens officieel: Vrouwen zijn krengen!
Maar dat wist ik allang!
Oud 26-09-2005, 18:56
Porcelain
Porcelain is offline
HAHAHA,

Dat klinkt echt hartstikke fout, als we het hebben over Mannen en Vrouwen: Een LID van het vrouwelijk GESLACHT
En daar dan door mishandeld worden.. hoe stel je je dát voor.

Zal wel weer aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 18:59
Diary of Dreams
Citaat:
Reynaert schreef op 26-09-2005 @ 19:07 :
Dat is niet waar. Ik heb dat niet bevestigd én ik ben nooit zwaar mishandeld door een lid van het vrouwelijk geslacht. Of impliceer jij soms dat ik niet tot het mannenkoor behoor?
Je knikte, bovendien protesteerde je ook niet, dus je was er mee eens .
Maar ok, het is dus 80% van de mensen die zwaar is mishandelt, door een vrouwelijk geslachts lid, ofzo ^^.
Oud 26-09-2005, 19:17
Porcelain
Porcelain is offline
Nee, dit wordt te gek. Meisjes zijn lief en aardig en verder ook nog wel een beetje krengerig en ze slaan wel eens, maar ze mishandelen niet zwaar.

Zwaar mishandelen is dan weer mannenwerk(A). Krengerig slaan is vrouwerig.

Waar ben ik eigenlijk mee bezig? Wat een ge-algemeniseer.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:22
CSN
CSN is offline
Jongens toch,
Malou en ik waren toch hartstikke lief gisteren .
Oud 26-09-2005, 19:23
Diary of Dreams
Citaat:
CSN schreef op 26-09-2005 @ 20:22 :
Jongens toch,
Hmmm... muwah, hmja, hmm.
Oud 26-09-2005, 19:26
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
CSN schreef op 26-09-2005 @ 20:22 :
Jongens toch,
Ja, ik heb geen idee waar Tim het over heeft
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:34
Diary of Dreams
Zie hier, de geweldige backspin van onze Napoleon, die op dit moment lichterlijk is gefrusteerd omdat ze huiswerk heeft.

Oud 26-09-2005, 19:37
CSN
CSN is offline
Wisten jullie trouwens dat er op mijn shirt "Diary of Dreams" staat daar.

dat was expres
Oud 26-09-2005, 19:41
Diary of Dreams
Ja ja beste mensen, ik heb fans!
Oud 27-09-2005, 12:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
CSN schreef op 26-09-2005 @ 20:37 :
Wisten jullie trouwens dat er op mijn shirt "Diary of Dreams" staat daar.

dat was expres
Het viel mij vooral op dat het zo rose was
Oud 27-09-2005, 14:03
CSN
CSN is offline
Het is vooral donkerrood -- dat rose komt door de foto.
Oud 27-09-2005, 14:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
CSN schreef op 27-09-2005 @ 15:03 :
Ow ja, op die andere foto zie je het inderdaad duidelijker
Oud 27-09-2005, 16:54
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
CSN schreef op 27-09-2005 @ 15:03 :
Nee, het was roze?

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 16:56
Porcelain
Porcelain is offline
Kruising tussen bordeaurood en fuchsia-achtig (rosepaarsrood, je hebt gewoon een multikleureel truitje, lieke).
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 18:31
Diary of Dreams
Het was gewoon een shirt.
Oud 28-09-2005, 20:48
Sketch
Sketch is offline
Een paar poolfoto's

Jordy

en Tim

Tim, post jij de jouwe eens, die zijn mooier
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 20:59
Verwijderd
Zijn dit alle foto's die jullie hebben gemaakt? Dat is niet VEEl veel Veel.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 21:00
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-09-2005 @ 21:59 :
Zijn dit alle foto's die jullie hebben gemaakt? Dat is niet VEEl veel Veel.
nee, er zijn minstens 50 poolfoto's
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 21:10
CSN
CSN is offline
ik heb ook nog foto's maar ik upload ze nog wel een keer
Oud 30-09-2005, 23:04
Sketch
Sketch is offline
Het hoogste middelpunt van Nederland:

Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 23:09