Ik woon sinds kort weer thuis, en m'n zusje heeft begin zomer een poes gekocht. Ze is dus nu krap aan 9 maand, denk ik.
We hebben al vele katten gehad maar eigenlijk nog maar 1 andere echte huiskat toen ik heel klein was, de rest waren katten die in de schuren zaten voor de muizen en die wel lief waren maar gewoon eigenlijk half wildwaren.
Dit is dus een huiskat, ze gaat niet echt vaak naar buiten, ze miauwt s'nachts bij m'n kleine zusje (6) aan de deur en slaapt dan bij haar in bed, en nu heetf ze mij ontdekt, dus alles wat ik doe is interessant en ze wil maar liefts zoveel mogelijk voor m'n neus op het keyboard liggen.
Ik zet haar dus steeds aan de kant en ze kruipt heel sneaky telkens dichterbij, nu zit ze dus met d'r koppie en voorpoten op m'n arm (Grrrr)
Anyway, ik had netthee gemaakt, voor mezelf met wat melk, en ze heeft me dus achtervolgd naar m'n kamer, hoe leer ik een kat dat ze van m'n kopje af moet blijven.. kan dat wel?
Ik duwde telkens haar snuit weg en ze kroop telkens heel sneaky weer terug, of stak d'r ppotje uit, dus duw ik die weg en even later doet ze het weer
Dus eh ja, ik weet verder niks over katten enzo, maar hoe slim zijn die beesten nou eigenlijk? Kan ik d'r leren wat wel en niet mag enzo?