Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2005, 19:11
Roffachick
Roffachick is offline
Ik heb de laatste tijd nogal last van een opgezette buik en dan ook echt heel opgezet onderin lijkt dan net of ik 6 maanden zwanger ben ofzo

Heeft iemand dit ook welleens ?? Zonder echt veel te eten???

Alvast thanks!!
Oud 27-09-2005, 19:15
Verwijderd
als ik net gegeten heb lijkt het idd of ik elk moment moet bevallen maar dat trekt wel weg
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:21
Bloem
Bloem is offline
Ja, ik heb dat bijna elke dag. Is 's ochtends bijna altijd weer weg
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 20:53
Roos
Roos is offline
Dat komt gewoon omdat er eten/gas in je buik zit.

Tis maar waar je je druk om maakt, maar misschien helpt t om je eetpatroon wat aan te passen (helpt echter ook niet altijd).

(trouwens wat een wildgroei aan nieuwe topics )
Oud 27-09-2005, 20:57
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-09-2005 @ 21:53 :
Dat komt gewoon omdat er eten/gas in je buik zit.
Inderdaad, na het eten kan je buik er opgezet uitzien (en voelen), en 's ochtends is ie meestal weer lekker plat. Ik geloof dat ongeer 80% van de vrouwen en een enkele man dit heeft, dus niks om je zorgen over te maken, al vind je het er misschien niet zo mooi uitzien. Ben er zelf ook nooit zo blij mee, maar echt een probleem maak ik er niet van
Oud 28-09-2005, 10:40
Verwijderd
Ik heb dat vooral als ik VEEL bier drink
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:41
Verwijderd
ja meestal savonds
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 01:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 27-09-2005 @ 21:57 :
Inderdaad, na het eten kan je buik er opgezet uitzien (en voelen), en 's ochtends is ie meestal weer lekker plat. Ik geloof dat ongeer 80% van de vrouwen en een enkele man dit heeft, dus niks om je zorgen over te maken, al vind je het er misschien niet zo mooi uitzien. Ben er zelf ook nooit zo blij mee, maar echt een probleem maak ik er niet van
En heb je daar toevallig ook een fysiologische verklaring voor? Vriendin heeft het ook en hoewel niet extreem kun je het wel zien, als je er op let. Ik vroeg me al langer af waar dat vandaan komt
Oud 29-09-2005, 09:43
snoopy
snoopy is offline
Volgens mij helpt het als je rustiger eet (meer kauwt enzo)
Oud 29-09-2005, 12:21
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
renee182 schreef op 28-09-2005 @ 11:40 :
Ik heb dat vooral als ik VEEL bier drink
ik ook
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:21
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-09-2005 @ 02:46 :
En heb je daar toevallig ook een fysiologische verklaring voor? Vriendin heeft het ook en hoewel niet extreem kun je het wel zien, als je er op let. Ik vroeg me al langer af waar dat vandaan komt
is genetisch bepaald, vetweefsel bij je organen of je transverse abdominus zijn niet erg sterk...
ik heb het ook, is genetisch bepaald denk ik, (vrouwen hebben natuurlijk veel meer organen, dus die zullen het wel vaker hebben).
maar ik eet dan ook wel superveel, 's avonds steekt die zo 10 cm naar voren terwijl ik wel weinig vet heb. Ik let gewoon een beetje op mn houding door mn buik constant een beetje aan te spannen ( en dus tegelijk transverse abdominus sterker te maken)
Oud 29-09-2005, 18:49
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daster schreef op 29-09-2005 @ 19:21 :
is genetisch bepaald, vetweefsel bij je organen of je transverse abdominus zijn niet erg sterk...
ik heb het ook, is genetisch bepaald denk ik, (vrouwen hebben natuurlijk veel meer organen, dus die zullen het wel vaker hebben).
Ten eerste heeft het helemaal niets met vetweefsel te maken, want het is vaak een verschijnsel dat vooral aan het einde van de dag op komt zetten en 's ochtends weer verdwenen is. En met vetweefsel kun je dat soort veranderingen op korte termijn echt niet bewerkstelligen.

En van je bewering dat vrouwen veel meer organen hebben dan mannen viel mijn mond echt gigantisch open. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Oke, de geslachtsorganen bij mannen en vrouwen zijn uiteraard verschillend, maar dat is ook het enige verschil dat ik zo kan verzinnen. Ben benieuwd wat jij mij daar verder over kunt vertellen....

En dan voor MightyDuck hier even mijn verklaring. De bolling van de buik die in de loop van de dag zichtbaar wordt, wordt veroorzaakt door eten en gassen die op dat moment in de buik, maar voornamelijk in de darmen zitten. Zeker als de darmen druk bezig zijn met het verteren van voedsel en dus aan het rommelen zijn van binnen, kunnen deze wat uit gaan zetten wat van buitenaf dus aan een 'opgeblazen' buik te zien is. Dit is eventueel te voorkomen door langzaam te eten, goed te kauwen en dus te zorgen dat je tijdens het eten niet te veel lucht binnenkrijgt. Ook het vermijden van koolzuurhoudende en gistende dranken en etenwaren kan helpen. En niet te grote porties in 1 keer naar binnen werken, eet liever wat vaker kleinere portie verspreid over de dag, dan hoeven je darmen niet in 1 keer een grote hoeveelheid te verwerken.

Maar dan nog kan het verschijnsel zich voor doen. Dit zijn enkel wat dingen om op te letten als je er echt erg veel last van hebt. Waarom het echt een ding is dat voornamelijk bij vrouwen voorkomt, weet ik helaas niet. Ik kan enkel bedenken dat de darmen bij de vrouwen wat minder spelingsruimte hebben omdat er ook nog een baarmoeder in de buurt zit, wat bij mannen uiteraard niet het geval is. Maar dat is slechts gissen, ik kan dat niet met zekerheid als DE reden aanwijzen
Oud 29-09-2005, 23:06
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb de laatste tijd ook het idee dat mijn buik zo bol is Maar k hoop niet dat k zwanger ben. Ben al 4 jaar aan de pil dus zal allemaal wel meevallen. Maar k heb m al een halfjaar doorgeslikt
Oud 30-09-2005, 09:41
Verwijderd
Rustiger eten helpt inderdaad ook nog wel eens. Ik heb wel dat mijn buik opzet, maar in mindere mate. Ik eet ook meestal vrij rustig, maar als ik snel eet is mijn buik heel erg opgezet.
Trouwens, als je heel erg veel eet altijd kan dat ook schelen. Of te veel.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 09:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-09-2005 @ 21:53 :

Tis maar waar je je druk om maakt, maar misschien helpt t om je eetpatroon wat aan te passen (helpt echter ook niet altijd).
Nou ik heb het soms een hele week lang en dan gigantisch opgezet. Ook krijg ik, als het echt heel erg is, last van mijn rug en kan ik er ontzettend misselijk van worden. Dus ja, het is wel iets waar ik me druk om kan maken ja.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 13:55
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
testje
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 14:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Chandis schreef op 30-09-2005 @ 15:45 :
en geen doorbraakbloeding? tjonge...
Volgens mij is het niet zo goed om 't 6 maanden lang door te slikken.
Volgens mijn huisarts maakt het niet zoveel uit. Je kunt er alleen last van krijgen. Bijv. dat het op een gegeven moment inderdaad toch wel gaat bloeden. Of dat je te veel aan 1 stuk hormonen binnen krijgt en dus misselijk wordt oid (zoals ik).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 17:19
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-09-2005 @ 15:54 :
Volgens mijn huisarts maakt het niet zoveel uit. Je kunt er alleen last van krijgen. Bijv. dat het op een gegeven moment inderdaad toch wel gaat bloeden. Of dat je te veel aan 1 stuk hormonen binnen krijgt en dus misselijk wordt oid (zoals ik).
Nee geen doorbraakbloeding tot nu toe. Ik hoorde ook dat het niet uitmaakte omdat sommige mensen het van de dokter moeten doorslikken, kweet niet meer waarom..
Maar na deze strip stop ik toch maar een keer, je weet maar nooit..
Oud 30-09-2005, 18:39
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 29-09-2005 @ 19:49 :
Ten eerste heeft het helemaal niets met vetweefsel te maken, want het is vaak een verschijnsel dat vooral aan het einde van de dag op komt zetten en 's ochtends weer verdwenen is. En met vetweefsel kun je dat soort veranderingen op korte termijn echt niet bewerkstelligen.

En van je bewering dat vrouwen veel meer organen hebben dan mannen viel mijn mond echt gigantisch open. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Oke, de geslachtsorganen bij mannen en vrouwen zijn uiteraard verschillend, maar dat is ook het enige verschil dat ik zo kan verzinnen. Ben benieuwd wat jij mij daar verder over kunt vertellen....

<knip>

Maar dan nog kan het verschijnsel zich voor doen. Dit zijn enkel wat dingen om op te letten als je er echt erg veel last van hebt. Waarom het echt een ding is dat voornamelijk bij vrouwen voorkomt, weet ik helaas niet. Ik kan enkel bedenken dat de darmen bij de vrouwen wat minder spelingsruimte hebben omdat er ook nog een baarmoeder in de buurt zit, wat bij mannen uiteraard niet het geval is. Maar dat is slechts gissen, ik kan dat niet met zekerheid als DE reden aanwijzen
wel hypocriett... eerst valt je mond open van verbazing, en in de laatste alinea geef je hetzelfde antwoord als ik.

De baarmoeder maakt namelijk wel een significant verschil:

Citaat:
It’s impossible for body fat levels to drop to zero since some fat is located
internally and is necessary for normal body functioning. This is called “essential fat.”
Essential fat is necessary for energy storage, protection of internal organs, and insulation
against heat loss. Essential fat is found in the nerves, brain, bone marrow, liver, heart,
and in nearly all the other glands and organs of the body. In women, this fat also includes
sex-related fat deposits including the uterus. Essential body fat is 2-3%
for men and 7-8% for women.

en in antwoord op je bewering dat het niks met vetweefsel te maken heeft... Ik zei helemaal niet dat dat het geval was, ik gaf alleen meerdere voorbeelden van oorzaken van een bolle buik bij een laag vetpercentage (huidplooimeting voor je weer bijdehand gaat doen).
Bovenstaand citaat geeft trouwens aan waarom vrouwen eerder last hebben van dit verschijnsel

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:37
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
neej heb het eigenlijk nooit. Alleen als ik echt heel vol ben heb ik wel een het gevoel dat ik zwanger ben
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:50
Venster
Venster is offline
Het kan te maken hebben met een spastische dikke darm, ( ik geloof trouwens dat 1 op de 5 vrouwen daar last van heeft) maar dat moet je maar aan je dokter vragen.

Ik heb zelf dat mijn buik heel gevoelig is wat betreft bepaald voedsel. Ik kan heel slecht appels eten vanwege de buikpijn + opgeblazen gevoel, en muesli hoef ik al helemaal niet te eten.

Veel drinken en bewegen is altijd overal goed voor, naar het schijnt.
Oud 30-09-2005, 20:04
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daster schreef op 30-09-2005 @ 19:39 :
wel hypocriett... eerst valt je mond open van verbazing, en in de laatste alinea geef je hetzelfde antwoord als ik.
Nee hoor, dat is niet hypocriet. Zonder verder enige uitleg kwam jij zomaar aan met het gegeven dat vrouwen 'veel meer organen hebben' dan mannen. En dat klopt niet. Vrouwen zijn in de buik anatomisch iets anders gebouwd dan mannen, maar zoveel meer organen zitten er echt niet hoor (een vrouw heeft een baarmoeder, maar een man heeft een prostaat. De vrouw bezit eileiders, maar een man heeft dan weer zaadleiders, enz). Zoals jij het stelde, klonk het net alsof de vrouw een x aantal organen meer daar had zitten die bij mannen niet voorkomen. Vandaar mijn verbazing.
Oud 01-10-2005, 06:34
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 27-09-2005 @ 20:21 :
Ja, ik heb dat bijna elke dag.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:14
Roffachick
Roffachick is offline
ey ik heb nu als ik in de spiegel kijk van de zijkant...
echt net of ik zwanger ben .... echt raar
vooral net onder me navel ..
Hebben jullie dit echt? Maak me zorgen
Oud 03-10-2005, 20:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
misslinda schreef op 03-10-2005 @ 20:14 :
ey ik heb nu als ik in de spiegel kijk van de zijkant...
echt net of ik zwanger ben .... echt raar
vooral net onder me navel ..
Ben je nog ongesteld? Zonee: doe eens een test. Zoja: waarschijnlijk niets aan de hand, maar je kunt alsnog een test doen...
Oud 03-10-2005, 20:22
Verwijderd
Citaat:
misslinda schreef op 03-10-2005 @ 20:14 :
Ik herken het echt.

Is er verder een reden om te denken dat je zwanger bent? Zo ja en als je je zorgen maakt: doe dan idd een test.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:45
Bloem
Bloem is offline
Ja, ik heb dat ook echt, ook wat je zegt, onder je navel, echt wat je bij vrouwen die een paar maanden zwanger zijn ook ziet.

Kijk eens heel objectief of je het 's ochtends ook hebt, of dat het dan minder is. En idd, als er een kans is dat je wel zwanger bent, doe een test.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:47
Roffachick
Roffachick is offline
nee klopt s ochtens is het weg maar ik vind het zo erg en niet leuk!!! En ik ben 1 keer niet ongesteld geworden slik de pil, maar de 2 maanden e rna weer wel dus kan toch niet zwanger zijn?
Oud 03-10-2005, 21:03
Roffachick
Roffachick is offline
had wel onveilig gedaan maar ben na die ene keer gewoon 2 keer weer ongesteld geworden.... kan het kwaad??
Oud 04-10-2005, 13:52
gurl19
gurl19 is offline
doe dan gewoon een test. Ben je ook gewoon van die angst af! En je kunt natuurlijk zwanger raken als je het onveilig doet! Waren die andere 2 keer ongesteldheid anders als anders?

Waarom heb je eigenlijk geen test gedaan als het een hele maand uitblijft!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:26
Roffachick
Roffachick is offline
ja had toen ik niet ongesteld was een test gedaan maar was gelukkig negatief maar daarna na ook weer 2 keer ongesteld geworrden maar ben wel misselijk en me buik enzo maar kan toch niks zijn als je daarna 2 keer ongesteld word?

Regels voor berichten