![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik heb het ook, is genetisch bepaald denk ik, (vrouwen hebben natuurlijk veel meer organen, dus die zullen het wel vaker hebben). maar ik eet dan ook wel superveel, 's avonds steekt die zo 10 cm naar voren terwijl ik wel weinig vet heb. Ik let gewoon een beetje op mn houding door mn buik constant een beetje aan te spannen ( en dus tegelijk transverse abdominus sterker te maken)
||
Citaat:
En van je bewering dat vrouwen veel meer organen hebben dan mannen viel mijn mond echt gigantisch open. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Oke, de geslachtsorganen bij mannen en vrouwen zijn uiteraard verschillend, maar dat is ook het enige verschil dat ik zo kan verzinnen. Ben benieuwd wat jij mij daar verder over kunt vertellen.... En dan voor MightyDuck hier even mijn verklaring. De bolling van de buik die in de loop van de dag zichtbaar wordt, wordt veroorzaakt door eten en gassen die op dat moment in de buik, maar voornamelijk in de darmen zitten. Zeker als de darmen druk bezig zijn met het verteren van voedsel en dus aan het rommelen zijn van binnen, kunnen deze wat uit gaan zetten wat van buitenaf dus aan een 'opgeblazen' buik te zien is. Dit is eventueel te voorkomen door langzaam te eten, goed te kauwen en dus te zorgen dat je tijdens het eten niet te veel lucht binnenkrijgt. Ook het vermijden van koolzuurhoudende en gistende dranken en etenwaren kan helpen. En niet te grote porties in 1 keer naar binnen werken, eet liever wat vaker kleinere portie verspreid over de dag, dan hoeven je darmen niet in 1 keer een grote hoeveelheid te verwerken. Maar dan nog kan het verschijnsel zich voor doen. Dit zijn enkel wat dingen om op te letten als je er echt erg veel last van hebt. Waarom het echt een ding is dat voornamelijk bij vrouwen voorkomt, weet ik helaas niet. Ik kan enkel bedenken dat de darmen bij de vrouwen wat minder spelingsruimte hebben omdat er ook nog een baarmoeder in de buurt zit, wat bij mannen uiteraard niet het geval is. Maar dat is slechts gissen, ik kan dat niet met zekerheid als DE reden aanwijzen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar na deze strip stop ik toch maar een keer, je weet maar nooit..
|||
Citaat:
![]() De baarmoeder maakt namelijk wel een significant verschil: Citaat:
en in antwoord op je bewering dat het niks met vetweefsel te maken heeft... Ik zei helemaal niet dat dat het geval was, ik gaf alleen meerdere voorbeelden van oorzaken van een bolle buik bij een laag vetpercentage (huidplooimeting voor je weer bijdehand gaat doen). Bovenstaand citaat geeft trouwens aan waarom vrouwen eerder last hebben van dit verschijnsel
Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is er verder een reden om te denken dat je zwanger bent? Zo ja en als je je zorgen maakt: doe dan idd een test. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ontspannen Snebbeltje | 10 | 27-11-2012 00:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
De Kantine |
Legendarische quotes van forumers. Missy | 110 | 09-07-2009 23:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eva treft geen blaam arPos | 108 | 11-03-2009 09:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
''Kinderziekte'' Alles is heel ver weg, en jij bent klein en je voelt je verdrukt. Verwijderd | 14 | 28-06-2007 13:30 | |
Psychologie |
Wat is er met mij? Gigi1000 | 26 | 12-04-2005 21:45 |