Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 18:34
~*kar*~
~*kar*~ is offline
hoi,

ik weet niet zo goed waar mijn verhaal hoort, hoop dat het hier goed zit. ik zit een beetje met een dilemma, zal eerst mijn verhaal vertellen. *tis wel een lang verhaal*

ik doe een opleiding dierverzorging, ben helemaal gek op paarden en werk in een dierenwinkel. gistermiddag moest ik in het filiaal in rotterdam werken, en toen kwam er een man in een rolstoel langs met een hond. echt een onwijs mooie hond, een appart ras, maar ik wist dat door mijn opleiding. we raakten een beetje aan de praat en zo kwam ik er achter dat hij paarden koopt en verkoopt, dat hij op internationaal niveau heeft gereden en nu nogsteeds in de paardenbusiness zit. ik vertelde dat paarden mijn passie zijn, en ik al 9 jaar paard rij. eerst 3 à 4 keer per week, nu nog maar 1x per week. hij vroeg of ik het leuk zou vinden om les van hem te krijgen, zijn paarden te rijden en af en toe met wedstrijden mee te doen. lijkt me hartstikke gaaf, das echt mijn droom zo'n beetje, goed worden met paarden, rijden, les krijgen van iemand die op topniveau heeft gereden.. dus ik zijn nummer gevraagd en die ook gekregen.
toen heb ik aan mijn collega gevraagd wie die man was, en ze zei dat het een aardige man was, altijd gezellig om een praatje mee te houden. dus ik dacht dat het wel goed zat.
vanmiddag heb ik dus gebeld en toen zei hij dat ik wel mocht langskomen om te praten over de paarden enzo. dus ik ben op mijn scooter gestapt en er heen gegaan. hij was heel aardig en we hebben wel 2uur gepraat over zijn paarden, de wedstrijden die hij heeft gereden, waarom hij nu in een rolstoel zit, over anky van grunsven en alle andere bekenden die hij kent van wedstrijden en wat ie met mij wil. hij zei dat ie mij wil gaan trainen zodat ik ook op wedstrijden kan gaan starten, met paarden van hem die ik dan kan rijden, en als er echt ene paard voor mij tussen zit, dat ie die dan niet verkoopt enzo. nou, de rillingen liepen over mn rug! heerlijk, dit is waar ik zo lang van gedroomd heb!
maar nu komt het, hij begon ook over een soort van relatie achtig idee, en dat leeftijd bij hem geen rol speelt tussen vriendschappen enzo. dat anky ook ooit met nix begon en doordat sjef zoveel geld had, zij ook beter werd. zo wil hij dat ook met mij bereiken, dat hij mij traint, en dat we dan samen de video's na kunnen kijken op fouten enzo, en dat er dan altijd iemand achter me staat met de zelfde passie en ideeën. en toen sloeg hij een arm om me heen, en toen zei ik, tuurlijk, extra vrienden erbij is nooit weg, en toen zei hij, ja maar ik bedoel, ik als jouw vriend. en toen heb ik maar gezegd dat ik al een vriend heb, die honkbal doet, dat dat zijn passie is en dat we daarom zoveel gemeen hebben ookal zijn paarden en honkbal totaal anders. en toen zei hij dat het altijd beter was een vriend/partner in de paarden te hebben, die dezelfde ideeën heeft, dat ie me kan steunen bij wedstrijden enz enz enz. en dat ie me wil helpen met trainen, maar dat ik wel echt voor de paarden moet kiezen en hij niet moet merken dat ik kies voor mn "vriend" omdat dat gewoon niet samen werkt ofzo.
snappen jullie het nog? ik weet echt niet wat ik moet doen, want aan de ene kant vind ik het echt geweldig om van hem les te krijgen, beter te worden, op nationaal niveau wedstrijden te gaan starten, paarden rijden, gewoon mn passie. maar aan de andere kant.. ik vertrouw hem niet..
maar hij wil dan wel weer gewoon ook echt met mn ouders praten over de paarden enzo. dat zij ook weten wie mij gaat trainen, dat is dan toch weer netjes? ik heb foto's gezien van jongens en meisjes die les van hem hebben gehad, en ik weet dat die nu idd echt goed zijn en op nationaal/internationaal niveau rijden. zijn verhaal met vroeger klopt ook, want ik heb foto's gezien... maar toch...

ben ik nou echt gewoon achterlijk en moet ik mijn ogen open doen en mezelf voor me kop slaan, of moet ik kijken wat er waar is van zijn verhalen en echt de juiste mensen leren kennen (die hij ook kent) zodat ik echt beter kan worden en aan mn droom kan werken?

HELP...

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 18:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2005, 18:39
~*kar*~
~*kar*~ is offline
hij is trouwens 31
Oud 02-10-2005, 18:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou er met hem over hebben dat je absoluut geen relatie aangaat. En anders zou ik er echt mee kappen. Dan maar liever op een andere manier met paarden bezig zijn.
Oud 02-10-2005, 18:48
I C U
I C U is offline
Als ik het zo lees, lijkt het mij niet zuiver. Ik geloof er geen ene moer van dat hij jou gaat helpen, hooguit helpt hij je het bed in.
Je kan natuurlijk altijd eerst info over hem opzoeken, als hij echt op topniveau gereden heeft, moet daar iets over bekend zijn. Zoek dat op. Check wat je van hem weet. Mocht dat allemaal kloppen, en is hij dus idd in staat je te helpen, maak dan zeer duidelijk dat hij absoluut GEEN potentiele lover is. Mocht hij daar moeilijk over doen, WEGWEZEN!
Oud 02-10-2005, 18:51
Verwijderd
Dat je hier überhaupt over na moet denken... Een vent die een 'relatie' met je wilt, tenzij hij merkt dat je verder gaat met je vriend...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:53
Menahem
Menahem is offline
Wees blij dat je niet aangerand (of erger) bent toen je bij hem thuis kwam....
Oud 02-10-2005, 18:56
~*kar*~
~*kar*~ is offline
maar hij zit wel in een rolstoel..
volgens mij heb ik een bord voor me kop..
Oud 02-10-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
~*kar*~ schreef op 02-10-2005 @ 19:56 :
en wat wil je daar mee zeggen?
Dat mensen die in een rolstoel zitten geen slechte bedoelingen kunnen hebben met iemand?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
~*kar*~ schreef op 02-10-2005 @ 19:56 :
Volgens zelfs een heel groot bord.
Oud 02-10-2005, 19:27
Qimm
Qimm is offline
Ieh hellep! Er moet ook wel een addertje onder het gras zitten met zo'n geweldige aanbieding (begint ook te kwijlen bij de gedachte van het aanbod) Maarrum, toch meer niet doen, rolstoel of niet, tis wel een engerd!
Oud 02-10-2005, 20:01
elledc
elledc is offline
Misschien wil hij zeggen dat als je meedoet met hem en vaak traint om beter te worden in wedstrijden, dat je er àlles voor over moet hebben. En dat je je enkel op het paardrijden en de wedstrijden moet focussen, en enkel met dit moet bezig zijn om je kansen te verhogen. Misschien wil ie niet dat je vriend met andere hobby's dan de jouwe je beinvloedt.
Met andere woorden, hij wil dat je er 100% achter staat.

Als het dit niet is en als hij indd andere bedoelingen heeft, zou ik er ook mee kappen, hoe jammer het ook is.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 20:13
~*kar*~
~*kar*~ is offline
maar ik HEB geen vriend, alleen hij begon er zo over..
Oud 02-10-2005, 20:15
~*kar*~
~*kar*~ is offline
en toen sloeg hij een arm om me heen, en toen zei ik, tuurlijk, extra vrienden erbij is nooit weg, en toen zei hij, ja maar ik bedoel, ik als jouw vriend. en toen heb ik maar gezegd dat ik al een vriend heb,
Oud 02-10-2005, 20:16
Qimm
Qimm is offline
NJa, je hebt geen vriend, maar zou je het er voor over hebben een relatie met hem te hebben zodat je verder kan komen in de paardenwereld? Een nogal groot offer, helemaal met zo'n aanstaande bejaarde... Ik weet het niet hoor, ik denk dat hij graag betaling in natura wil.
Oud 02-10-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
~*kar*~ schreef op 02-10-2005 @ 19:34 :
ik vertrouw hem niet..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 20:33
Verwijderd
Je moet heel duidelijk zijn dat je niet meer wil dan alleen maar training. Want het is onzin om iemand geen training te geven omdat hij/zij een vriend(in) heeft. Als ik het verhaal zo lees, zou ik daar wel heel duidleijk over zijn. Als hij moeilijk gaat doen, dan moet je daar weg, want dan zit t niet goed!
Over dat hij n een rolstoel zit, ik sluit me bij Lady-Kebiss aan. Dat hij in een rolstoel zit, wil niet zeggen dat hij geen slechte bedoelingen kan hebben. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:38
Sithan
Sithan is offline
God t lijkt zo'n klassiek verhaal van een meisje die op topniveau in de handen valt van de verkeerde persoon, die slechts uit is op exclusiviteit en haar tot eigendom van zichzelf wil maken.
Dit is gedoemd te mislukken als je mij vraagt.
Oud 02-10-2005, 22:48
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou er niet op ingaan, ook al zegt hij op een gegeven moment dat hij niks meer wil met jou en enkel jouw coach zijn....sure.
Oud 02-10-2005, 23:37
VeGs
VeGs is offline
Als ik het goed begrepen heb, biedt hij je aan je naar topniveau te helpen, zonder dat hij je ook maar heeft zien rijden?
Niet overtuigend.
Als hij toevallig geen paarden e.d. had gehad, maar gewoon een aardige man in een rolstoel was geweest, had je dan ook getwijfeld als hij over een relatie begon die verder ging dan vriendschap? Laat je niet verblinden door toekomstdromen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 01:14
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
1) En laat je ook niet verblinden door mooie praatjes.

2) Als je hem niet vertrouwt dan is dat waarschijnlijk terecht.

3) Het is een engerd
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:12
ilonatje
ilonatje is offline
dit klopt idd niet echt...

als hij jou heeft zien rijden wel maar hoe ik het zo snap heeft hij dat dus niet.. hoe kan hij nou weten of je talent hebt ofniet?
het moet namelijk wel in een persoon zitten en dat kan je niet vanaf de buiten kant zien

ik zou het echt niet doen neem dan van iemand wie je beter kent prive les ofzo

en wedstrijden kun je zelf ook aanbeginnen startkaart aanvragen en in de b starten zie geen probleem...

uitkijken met die viezerik
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:50
elledc
elledc is offline
Citaat:
~*kar*~ schreef op 02-10-2005 @ 21:13 :
maar ik HEB geen vriend, alleen hij begon er zo over..
wees dan wat duidelijker in je post
en als je zo overtuigd bent en hem niet vertrouwt, waarom vraag je dan onze mening, kap er dan gewoon mee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:18
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je leert iemand kennen, je gaat bij hem thuis langs en hij wil begint meteen over een relatie, over samen zijn. Beetje vreemd toch? Je kent die man nauwelijks.... En dat hij in een rolstoel zit, wil natuurlijk helemaal niets zeggen. Mensen in een rolstoel kunnen net zo gemeen, achterbaks maar ook lief en aardig zijn als mensen die niet in een rolstoel zitten.

Als je dit toch een kans vindt die je niet moet laten lopen, moet je duidelijk tegen hem zeggen dat je geen relatie met hem wil. En als hij op internationaal niveau gereden heeft, dan moet er toch vast ook wel ergens (op internet?) wat meer informatie over hem te vinden zijn. Kan natuurlijk nooit kwaad dat eens na te lezen.

Wat je ook doet, wees voorzichtig, want het is wel een beetje een raar verhaal zo. Een oudere man die een jonger meisje gouden bergen beloofd....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:48
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Dit hoor je wel vaker bij meisjes die graag paard willen rijden. Diegene die ze deze kans geeft wil vaak meer. Je moet erg oppassen hiermee, ik zou hem duidelijk maken dat ke niet geintereseerd bent in een relatie maar wel in de paarden.

Pas iig wel op
Oud 03-10-2005, 13:08
gurl19
gurl19 is offline
Je kunt het natuurlijk wel proberen. Misschien bedoelt hij een hele goede vriendschap en geen relatie met seks etc. Maar als hij toenaderingen zou zoeken, zou ik heel snel maken dat ik weg kwam!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 15:49
~*kar*~
~*kar*~ is offline
hmmz... eerst maar es met mn ouders over hebben, in ieder geval, bedankt voor jullie reacties, en hou jullie op de hoogte.
als ik over een paar jaar bij de olympische spelen mee doe, weten jullie dat het nix was.. nee, was n grap
maar echt hartstikke bedankt allemaal!

kxs kxs
Oud 03-10-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
VeGs schreef op 03-10-2005 @ 00:37 :
Als ik het goed begrepen heb, biedt hij je aan je naar topniveau te helpen, zonder dat hij je ook maar heeft zien rijden?
Niet overtuigend.
Dit, ja. Niemand die paarden en mensen traint zal zomaar aanbieden iemand naar de top te helpen. Hij zal je toch tenminste moeten hebben zien rijden om te kunnen concluderen dat jij genoeg talent hebt om de moeite waard te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:38
WolterB
WolterB is offline
Ik vind het verhaal van hem best eng, dat hij al zoveel wil van je zonder dat hij je überhaupt heeft zien rijden op een paard en gelijk al over relaties begint.

Ik zou het om eerlijk te zijn wat afhouden, zeker als hij je alleen maar wil trainen onder deze 'voorwaarden'.
Oud 03-10-2005, 18:18
Verwijderd
Bovendien is het stom als iemand je niet wil trainen omdat jij al een vriend zou hebben. Dat is net zo stom als zeggen: Het is een feestdag in Roemenië, daarom rijden de bussen vandaag niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 12:18
evanescence
evanescence is offline
bij de eerste paar alinea's kreeg ik al een naar gevoel...niet doen dus...
Oud 04-10-2005, 13:09
Haligh
Haligh is offline
wat ik er uit heb gehaald is dat hij gewoon zijn tijd niet wil verspillen aan iemand die liever kalverliefde heeft dan zich echt in te zetten voor de paardrij sport.
Oud 04-10-2005, 13:11
Haligh
Haligh is offline
owja, het zou fijn zijn als met eens wat meer vertrouwen in elkaar had inplaats van gelijk smeerlap, aanrander, verkrachter,etc. te gaan roepen.

Oud 04-10-2005, 13:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Kan je niet contact opnemen met de mensen die hij vroeger heeft getraind die nu op nationaal/internationaal niveau rijden?? Waren dat alleen maar mannen?
Oud 04-10-2005, 20:11
Stefanie1984
Stefanie1984 is offline
Ik vind het maar een vage gast, als ik jou was zou ik maar uitkijken met dat soort types!
Oud 04-10-2005, 20:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoe kan dat nou. Die vent heeft jou nog nooit zien rijden maar wil wel al direct geld in je investeren? Dat slaat toch nergens op?? Voor hetzelfde geld rij jij gewoon slecht. Ik zou die vent echt niet vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 04-10-2005 @ 14:11 :
owja, het zou fijn zijn als met eens wat meer vertrouwen in elkaar had inplaats van gelijk smeerlap, aanrander, verkrachter,etc. te gaan roepen.

Citaat:
Niemand die paarden en mensen traint zal zomaar aanbieden iemand naar de top te helpen. Hij zal je toch tenminste moeten hebben zien rijden om te kunnen concluderen dat jij genoeg talent hebt om de moeite waard te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten