hoi,
ik weet niet zo goed waar mijn verhaal hoort, hoop dat het hier goed zit. ik zit een beetje met een dilemma, zal eerst mijn verhaal vertellen. *tis wel een lang verhaal*
ik doe een opleiding dierverzorging, ben helemaal gek op paarden en werk in een dierenwinkel. gistermiddag moest ik in het filiaal in rotterdam werken, en toen kwam er een man in een rolstoel langs met een hond. echt een onwijs mooie hond, een appart ras, maar ik wist dat door mijn opleiding. we raakten een beetje aan de praat en zo kwam ik er achter dat hij paarden koopt en verkoopt, dat hij op internationaal niveau heeft gereden en nu nogsteeds in de paardenbusiness zit. ik vertelde dat paarden mijn passie zijn, en ik al 9 jaar paard rij. eerst 3 à 4 keer per week, nu nog maar 1x per week. hij vroeg of ik het leuk zou vinden om les van hem te krijgen, zijn paarden te rijden en af en toe met wedstrijden mee te doen. lijkt me hartstikke gaaf, das echt mijn droom zo'n beetje, goed worden met paarden, rijden, les krijgen van iemand die op topniveau heeft gereden.. dus ik zijn nummer gevraagd en die ook gekregen.
toen heb ik aan mijn collega gevraagd wie die man was, en ze zei dat het een aardige man was, altijd gezellig om een praatje mee te houden. dus ik dacht dat het wel goed zat.
vanmiddag heb ik dus gebeld en toen zei hij dat ik wel mocht langskomen om te praten over de paarden enzo. dus ik ben op mijn scooter gestapt en er heen gegaan. hij was heel aardig en we hebben wel 2uur gepraat over zijn paarden, de wedstrijden die hij heeft gereden, waarom hij nu in een rolstoel zit, over anky van grunsven en alle andere bekenden die hij kent van wedstrijden en wat ie met mij wil. hij zei dat ie mij wil gaan trainen zodat ik ook op wedstrijden kan gaan starten, met paarden van hem die ik dan kan rijden, en als er echt ene paard voor mij tussen zit, dat ie die dan niet verkoopt enzo. nou, de rillingen liepen over mn rug! heerlijk, dit is waar ik zo lang van gedroomd heb!
maar nu komt het, hij begon ook over een soort van relatie achtig idee, en dat leeftijd bij hem geen rol speelt tussen vriendschappen enzo. dat anky ook ooit met nix begon en doordat sjef zoveel geld had, zij ook beter werd. zo wil hij dat ook met mij bereiken, dat hij mij traint, en dat we dan samen de video's na kunnen kijken op fouten enzo, en dat er dan altijd iemand achter me staat met de zelfde passie en ideeën. en toen sloeg hij een arm om me heen, en toen zei ik, tuurlijk, extra vrienden erbij is nooit weg, en toen zei hij, ja maar ik bedoel, ik als jouw vriend. en toen heb ik maar gezegd dat ik al een vriend heb, die honkbal doet, dat dat zijn passie is en dat we daarom zoveel gemeen hebben ookal zijn paarden en honkbal totaal anders. en toen zei hij dat het altijd beter was een vriend/partner in de paarden te hebben, die dezelfde ideeën heeft, dat ie me kan steunen bij wedstrijden enz enz enz. en dat ie me wil helpen met trainen, maar dat ik wel echt voor de paarden moet kiezen en hij niet moet merken dat ik kies voor mn "vriend" omdat dat gewoon niet samen werkt ofzo.
snappen jullie het nog? ik weet echt niet wat ik moet doen, want aan de ene kant vind ik het echt geweldig om van hem les te krijgen, beter te worden, op nationaal niveau wedstrijden te gaan starten, paarden rijden, gewoon mn passie. maar aan de andere kant.. ik vertrouw hem niet..
maar hij wil dan wel weer gewoon ook echt met mn ouders praten over de paarden enzo. dat zij ook weten wie mij gaat trainen, dat is dan toch weer netjes? ik heb foto's gezien van jongens en meisjes die les van hem hebben gehad, en ik weet dat die nu idd echt goed zijn en op nationaal/internationaal niveau rijden. zijn verhaal met vroeger klopt ook, want ik heb foto's gezien... maar toch...
ben ik nou echt gewoon achterlijk en moet ik mijn ogen open doen en mezelf voor me kop slaan, of moet ik kijken wat er waar is van zijn verhalen en echt de juiste mensen leren kennen (die hij ook kent) zodat ik echt beter kan worden en aan mn droom kan werken?
HELP...