Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Blokken schijnt voor die kids geen optie te zijn. Ophouden met MSN ook niet. Ik snap er ook niks van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sorry hoor, maar als je je niet zelf kunt verzetten tegen gepest op msn, kun je ook maar beter uit het echte leven wegblijven, want dan ben je daar ook nog niet klaar voor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(En dan bedoel ik de 'terroristen'. Wat is dat met die spelling van simpel tegenwoordig? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dat is geen reden om alice uit te schelden, maar ach, je kwetst er niemand mee. Ik vind dat je als ouders wel invloed kunt hebben op hoe je kinderen met msn omgaan. Je hebt immers ook in niet-internet-sociale situaties invloed op je kind, ook zonder dat je er bij bent. Daarvoor zul je dan inderdaad wél zelf ook wat van msn leren begrijpen... maar je kunt je kind best leren hoe het met msn-pesten om kan gaan en je kind helpen als het er niet zelf mee om kan gaan. En vooral: je kind leren dat het niet zélf moet gaan msn-pesten. Daarmee voorkom je niet alle msn terreur natuurlijk, maar dan blijft het beperkt tot 'normale' proporties. Het is alleen niet iets wat ouders na kunnen doen van hun eigen ouders, en dus iets waarvoor ze zelf creatief zullen moeten zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Begrijpelijk ook. Want mensen vergeten het wel eens, maar veel dingen praat je eenvoudiger uit via MSN. Ruzies, verliefdheden, uitmaken, het wordt allemaal makkelijker gemaakt als het onpersoonlijker is. Blijkbaar hebben jongeren daar gemiddeld wel profijt van. (Bovendien, bij alle communicatie behalve een gesprek zie je elkaars gezichtsuitdrukking en lichaamstaal niet - toch wordt de romantiek al eeuwenlang bedreven via gedichten en brieven, en wordt een kaartje of een telefoontje altijd nog als zeer attent gezien. Is dat ook allemaal maar onpersoonlijk en zielig?) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb op de basisschool in groep 6 en 7 in een klas gezeten waar echt sprake was van verschillende rangen. Ik kwam later in de klas en was de nieuweling, wat mij direct in de laagste rang plaatste. De groep verwacht van je dat je wel meedoet in de groep, zodra je je afzijdig houdt worden de pesterijen vele malen erger. Binnen de groep behoor je vrede te hebben met je rang en te accepteren wat de gevolgen hiervan zijn. Zo was er een 'spelletje' waarbij alle meisjes tegen de muur moesten staan, waarna de jongens er in volle vaart tegenop gingen springen. Ik was de laagste rang, dus moest ik vooraan staan en alle klappen vangen. Als ik meedeed, dan hoorde ik bij de groep en lieten de meisjes me verder met rust. Weigerde ik echter mee te doen, dan kreeg ik de gehele groep op mijn dak en stond volledig alleen. Als tienjarige kies je dan toch sneller voor het ondergaan van de pesterijen, dan om in je eentje tegenover de hele groep te staan. De wreedheid van kinderen kan hierin echt heel ver gaan, en als je tot zo een groep behoort is het blokken van de pester geen optie. Als je dat doet, dan is de volgende dag op school een echte hel, terwijl als je de scheldpartijen ondergaat je nog enigszins met rust gelaten wordt. Je gaat een hoop slikken uit zelfbescherming. En dan kunnen mensen best zeggen dat de ouders het allemaal moeten verbieden, maar uiteindelijk lost dat weinig op. Ten eerste is het lastig altijd te controleren wat je kind doet, vooral wanneer hij of zij niet thuis is. Tegenwoordig beschikken bibliotheken, scholen e.d. allemaal over computers met internet en het is ondoenbaar om altijd te weten wat je kind doet. Daarnaast, hoe stom het ook klinkt, kan een kind dat niet op msn mag in het ware leven dan weer een extra slachtoffer worden omdat je er direct buiten valt als alle anderen wel msnen. Men spreekt bijvoorbeeld af te gaan zwemmen via msn, jij hebt het niet dus je weet het niet dus je bent er nooit. Naast dat alles is het nog maar de vraag hoeveel ouders weten wat er daadwerkelijk gaande is. Als kind kun je erg goed zijn in verborgen houden, omdat ouders die ingrijpen dingen vaak ook kunnen verergeren, of je in ieder geval bang bent dat dat gebeurd. Waarschijnlijk is het nog onderdeel van de bedreigingen ook. 'Als je aan ook maar iemand verteld wat ik heb gezegd, sla ik je helemaal verrot'. Ik weet ook niet echt wat er aan te doen. Het 'normale' pesten is al een probleem waar geen echte oplossing voor is, laat staan voor het pesten via msn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zo'n snotjoch van een jaar of 16 zat mijn nichtje uit te schelden via sms. Jammer voor hem herkent ik zijn kop. Toen heb ik hem face to face duidelijk gemaakt dat hij daar mee moest op houden. Anders zou die heel moeilijk kunnen typen voortaan.
||
Citaat:
Stel je hebt een relatie, je wilt het uitmaken, dan doe je dat toch niet via MSN of via een SMS?Dan behandel je hem of haar als stront. Wat wel een voordeel is, je kan discussieren met mensen met dezelfde intresses, ongeacht de afstand. Zowizo door internet lijkt de afstand bij mensen steeds korter, maar je kan dus echt never en de nooit iemand leren kennen via digitale communicatie, ik ken genoeg mensen die in het huidige leven geen woord zeggen, maar zodra ze achter een schermpje zitten, lullen ze je de oren van de kop af. Daarbij dat ook bijna alles te koop is via internet, blijven veel mensen thuis achter hun computertje zitten. Al helemaal met die thuis studies waarbij je je huiswerk naar je leraar mailt. Ieder zijn eigen ding, maar MSN en die hele taal eromheen, begint mij nu erg de strot uit te hangen, als je al ziet dat de 12 en 13 jarige, alleen nog maar 'ff' kunnen of 'idd' en 'w8'. Oke taal of jah straattaal veranderd altijd, maar de jeugd moet toch gewoon ABN leren, vooral als je een sollicitatie brief schrijft, als je daar 'ff' of 'idd' inzet, kan je het schudden. Maja, ik ben wel eens benieuwd hoe het verder afloopt met de jeugd en hun MSN gebruik.
Laatst gewijzigd op 24-10-2005 om 00:39. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
"SWAT" team van NL Suqeunse | 27 | 20-05-2012 12:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Midden-Oosten topic II T_ID | 500 | 14-10-2007 17:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
MSN-terreur juno | 91 | 19-11-2005 20:40 | |
Drugs & Alcohol |
het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER TOPIC deel 19 Verwijderd | 500 | 13-01-2004 20:03 | |
Drugs & Alcohol |
Het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER topic deel 15 Verwijderd | 500 | 11-12-2003 01:18 |