Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je dit zelf niet kunt bedenken dan schrijf het maar op je buik....
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en om een plan te krijgen heb je creativiteit nodig. en als je toch creativiteit hebt, kun je ook wel verzinnen wat je nodig hebt om een discotheek te beginnen... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Mijn ouders hebben zelfs twee keer een cafe gehad, en er komt meer bij kijken dan alleen maar wat wilde plannen bedenken. ![]() ganralph heeft eigenlijk al het antwoord gegeven. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En voor het starten van een discotheek heb je allereerst een hele grote zak geld nodig, die je kan vullen met geld van een brouwerij, bank en/of investeerder. Een goede locatie, medewerking van de gemeente (vergunning & bestemmingsplan), het juiste concept, het juiste personeel, goede PR. Stel een doelgroepvast en bedenk je of je deze op deze locatie, met dit concept kan trekken. En last but not least; de juiste dj's, juiste licht & geluidsinstallatie en een leuke aankleding. Qua ervaring/diploma's is het naar mijn mening aan te raden om in ieder geval enkele jaren ervaring te hebben in de horeca en met PR en goede relaties te hebben met mensen die je kunnen helpen om de hele toko op te zetten. Qua diploma's moet je binnen een discotheek voor zover ik weet minimaal een EHBO diploma en BHV diploma hebben plus een horeca diploma. Daarnaast heb je nog een tapvergunning nodig, dient het bestemmingsplan bij de gemeente toe te staan dat je er een discotheek wilt openen en als je langer open wilt dien je hiervoor een verruiming van de openingstijden aan te vragen. Het is nogal wat, en op jouw leeftid zou ik het zelf niet gaan wagen. Ik heb wel een eigen bedrijf en ben een tijdje bezig geweest in de muziek/media wereld en heb met een aantal mensen een idee uit proberen te werken om hier een club te openen, maar er komt gewoon teveel bij kijken en vergt in ieder geval naar mijn mening op mijn leeftijd teveel tijd en energie en ik ben iemand die iets goed wilt doen en niet half. In ieder geval heel veel suc6!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is mijn verwachting dat die hele personenvennootschappen geen rol van betekenis meer zullen gaan spelen als de hele operatie flexibilisering besloten vennootschap (de 'flex-VB') uiteindelijk afgerond is (er is nu consultatie over de tweede tranche). Dan wordt een groot gedeelte van het BV-recht gewoon regelend en wordt de ondernemer veel meer vrijheid gelaten. Dat komt tegemoet aan de eisen van de markt. Met name op het gebied van statuten en kapitaal(bescherming) zal veel veranderen: zo wordt het straks mogelijk een BV op te richten zonder enige inleg (of één euro) en wordt serieus gedacht over het schrappen van de eis van een verplichte blokkeringsregeling. Kun je beter daarop wachten ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Aangenaam, Jaap Haagmans, directeur van Rely Websolutions VOF ![]()
|
Een lesje rechtspersonen:
Bedrijfsvormen in Nederland Eenmanszaak VOF CV = Geen rechtspersoon BV NV Stichting Vereniging = Rechtspersoon Als er sprake is van een rechtspersoon zijn de bestuurder(s) niet in beginsel aansprakelijk voor schulden van de onderneming. Voor meer info zie http://www.belastingdienst.nl/zakeli...worden-14.html Als je het goedkoop wilt en geen hoofdelijke aansprakelijkheid wilt hebben adviseer ik je een CV met als beide vannoten een LTD of 2 LTD's. Enige probleem is dat banken hier niet altijd vrolijk van worden, het beste advies voor een discotheek of horeca bedrijf is toch nog altijd een BV met een holding of 2 BV's en een holding; 1 voor de exploitatie en 1 voor het beheer van het gebouw e.d.
Laatst gewijzigd op 10-10-2005 om 20:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien, stichting en vereniging zijn nu niet direct rechtsvormen waar je aan denkt bij commerciële activiteiten. En ik vraag me werkelijk af wat een beginnend ondernemer die van toeten nog blazen weet, meteen al moet met allerlei constructies waarin je twee Engelse of Amerikaanse limiteds in een cv hangt. Het moet wel leuk blijven, zogezegd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Algemeen tripreport topic Verwijderd | 413 | 09-02-2017 23:04 | |
Werk, Geld & Recht |
Eigen DIscotheek beginnen MarcelKoek | 3 | 05-04-2016 19:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 | |
Liefde & Relatie |
Aantrekkingskracht op hetzelfde geslacht Six4Eight | 48 | 25-12-2002 13:48 | |
ARTistiek |
Verhaal: Twee werelden Kapee | 14 | 22-02-2002 23:49 |